Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Koiran kuorsaaminen
Puskaradio > Puskis > Rehuja & rohdoksia > Terveydeksi!
Summer.
Olen alkanut pikkuhiljaa ihmetellä koirani kuorsaamista ja hengitystä sen nukkuessa. Kaikki koirathan joskus kuorsaavat, muttaoma koirani kuorsaa _todella_ paljon ja sen hengitys rohisee muutenkin sen nukkuessa. Tämä on todella alkanut vaivata minua, mutta en ole osannut vielä huolestua tarpeeksi mennäkseni eläinlääkäriin, koska muuten koira käyttäytyy aivan normaalisti. Onko kellään aavistuksia tai tietoa, mistä tällainen johtuu?
NooorA
Minä epäilen iha perus kuorsausta ! Saattaa nähdä hyvää unta tai olla väsynyt ! Mutta kannattaa seurata jos se pahenee, nimttäin täältä ruudun takaa on aika vaikea auttaa happy.gif Muuta ohjeita ei ole ,ainakaan vielä ! ei nimittäin tule juuri nyt mieleen . rolleyes.gif
bellfegor
Jos kuorsaaminen on ihan uusi ilmiö, kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin, jotta mahdolliset keuhko- ja nielusairaudet ja kasvaimet voidaan sulkea pois. Jos koira ei tee sitä säännöllisesti, kannattaa seurata mikä saattaisi sen aiheuttaa. Onko esim. väsymyksestä johtuvaa raskaampaa unta vai asennosta johtuvaa kuorsaamista jne. Jos taas aiemmin esiintymätön kuorsaaminen on nyt jatkuvaa, on hyvä ottaa yhteyttä lääkäriin. Iän myötä koiralle saattaa esim. kehittyä sydämen vajaatoiminta, jonka seurauksena keuhkoihin kertyy nestettä, joka puolestaan vaikeuttaa hengittämistä.
onninen
Meidän tuo allerginen koira kuorsaa jyrisee välillä tosi äänekkäästi, esim. pahimpina siitepölykausina.
Summer.
Oltiin tässä rokotuksilla viikkoja sitten ja pyysin eläinlääkäriä kuuntelemaan sydämen ja keuhkot. Sydän kuulemma löi vahvasti ja kuulosti hengityskin siltä, miltä piti smile.gif eli ei ainakaan todettu mitään smile.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.