Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Pärjääkö isolla koiralla?
Puskaradio > Keskustelua näyttelyistä > Junnut
Leonberginen
Juu, olen huomannut että parhaiten näissä junior handler jutuissa pärjää pienemmilläkin, mutta pärjääkö isoilla, esim. leonberginkoirilla? Kertokaa kokemuksianne! thumbup.gif
-inessa-
http://www.koirauutiset.com/forums/index.php?showtopic=26678

Tosta löytyy samanlainen keskustelu.
Leonberginen
Erilainen..! dry.gif
Yenn
Vaikka olisikin toinen topic, vastaan nyt suoraan oman mielipiteeni tähän;

Siis, minusta on hieman hassua kysellä PÄRJÄÄKÖ. Eihän se ole siitä koirasta kiinni. Se on aivan sama onko sulla vaikka lhasa apso, vai leonberginkoira. Se on se, miten sen esität, miten saat koiran menemään, millaisen kontaktin saat koiraan ja miten yhteistyö sujuu, ym junnuilussa tärkeitä juttuja.

Jos tähtää pärjäämiseen, kannattavinta on varmaankin kisata koiralla joka on varma esiintyjä, handlerille tuttu ja jonka kanssa sujuu hyvin.

Olen itsekin kisannut suurilla roduilla, mm. juuri eniten tuolla "omalla rodulla", tanskandogilla. On sijoituksia tullut sekä virallisissa että mätsäreissä, mutta en oleta että se on rotu jonka vuoksi ollaan menestytty, vaan suht hyvä suoritus mikä on sattunut juuri sille päivälle. smile.gif

Kiitos, olen puhunut biggrin.gif
Leonberginen
thumbup.gif Kiitos vastauksestasi!
Suomenlapinkoirat
mä itse kisaan yleensä suomenlapinkoirilla ja JH:ssa joka ikinen kerta ollaan sioituttu... en tiedä johtuuko siitä kun näitä ei näe kyllä lainkaan JH kehissä...
Anna^^
Nyt minun mielipide, toivottavasti tästä ei hälyä..
Kyllä se on nykyisin useammin niin, että jos sinulla ei ole pientä käsissä pideltävää koiraa tai viimeisen päälle esitettävää koiraa, on se lähes turhaa
edes kisata niiden kanssa, jos on juuri esim. leo, joiden kanssa olen itsekkin paljon kisannut. Valitettavaa, mutta näin se on vähän niinkun. dry.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.