Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Koirani jahtaa autoja?
Puskaradio > Puskis > Turpakäräjät
Fasciner
Elikkä gbgv:n narttuni on autohullu. Lenkeillä auton mennessä ohi se koittaa "haukata" ja kiskoo auton perään. Tämä on aika inhottavaa joten olisiko kellään ehdotuksia miten sen saisi pois? Nameja koirani ei lenkillä syö...
bellfegor
Vesipullosta suihkaus epätoivotun käytöksen kohdalla. Tai sitten kolinapurkki.
peikkovuorelainen
Miten olis koirasta kiinnipito kun se räyhää, tiedän että ei voi kokoajan pitää kii jos on vilkasliikenteinen tie voi koiran kanssa seistä tien reunassa ja siedättää koiraa... tai jotain.... mutta koulutuksella ja siedätys hoidolla...
Lakritsa
Meillä Laku tekee samaa. Tosin olen kitkenyt sitä pois sillä että otan sen sivulle istumaan ja palkkaan kun istuu paikallaan vaikka auto meneekin.
Fasciner
olen koittanut että pidän kiinni kun auto menee ohi mutta se sekoaa siitä vielä enemmän sad.gif
peikkovuorelainen
Miten olis selän kääntäminen autolle ja namit oikeasti hiiteen dry.gif
Koira pitää saada luopumaan tavasta ilman että sille syötetään namia naama pulleena rolleyes.gif
Siedätyksellä ja päättäväisyydellä....
Soen
Kannatan myös tuota siedättämistä, koska jos namit eivät kelpaa lenkillä, niin miksi väkisinkään tunkea koiralle? Mutta kyllä se niinkin on, että sinun on vain paikko pystyä pitämään koirasi, ethän voi sen nyt remmissä valtoimenaankaan juosta autojen perässä... Se on hyvin vaarallista, niin sinulle, koiralle kuin autoilijallekkin.
Oletko miettinyt esim. menemistä jollekkin parkkipaikalle, missä on autoja? Liikkua siellä autojen välissä, kun ne eivät liiku? Ehkä koirakin ymmärtäisi, etteivät ne ole niin kauhea ilmestys, kuin se luulee.

Kyseessähän on metsästyskoira? Oletko miettinyt, että jos koirallasi on kovakin metsästysvietti, ja koska se ei saa käyttötarkoitukseen tarkoitettua toimintaa, se järjestää sitä itse? Voi olla aika kaukaa haettua, mutta tuli vain mieleen...
Fasciner
Juu kyseessä on metsästys koira joka ei ole edes kiinnostunut eläimistä, meidän kaniakin se pelkää biggrin.gif . Ja autot jotka EIVÄT liiku ei kiinnosta vaan ne jotka kulkevat ohi. Pitäisikö miettiä kuonopantaa?
Mon@
Ajattelisin että kuonopanta voi olla tuossa tilanteessa vaarallinen jos koira yhtäkkiä kiskaisee itsensä rajusti autoa kohti.. Enemmänkin tuolla siedätys tekniikalla olen. Vietä aikaa koiran kanssa jonkin vilkasliikenteisen tien reunassa/lähellä aina niin kauan että se jo rauhoittuu, eikä lopulta jaksa enää riehua.

Vesi suihkaus ja kolinapurkki voisivat myös olla toimivia oikein käytettynä.
Fasciner
kiitos paljon kaikille vinkeistä. saa nähdä miten käy...
-p1njja
Meillä on yksi tollainen tapaus ollut, ja ollaan vaan vedetty koira tien reunaan, jos yrittää jahdata autoja. Meillä "Burre"oppi aika nopeasti.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.