Täällä, eli Karviassa, on ollut aivan järkyttävä myrsky. Lähdin tuossa viiden korvilla käymään mummulassa.
matkaa on meiltä sinne n.7 tai 8 km. skootterilla menin ja jonkun verran satoi..
No mummulaan päästyäni ja hetken aikaa siellä istuskeltuani mummuni sitten sanoo, että ulkona käy aika myrsky.
vilkaisin sitten ikkunasta ja siinä oikein tosissaan säikähti ku oli noussut sen verran kova tuuli, että pihan isoimman ja vahvimman puun alaoksatkin taipuilivat siihen malliin, että kohta kyllä katkeavat.
Sitten lähti sähköt. Siinä sitten vielä hetken aikaa istuin ja kun tuuli saatika sade (joka oli myös voimistunut) ei näyttänyt loppuvan, niin pakkohan siinä kotiin päin oli lähteä.
Mummuni tuli saattamaan meikää ulos ja katsottiin siinä, kun sellainen rautapadan tapainen pyörii pihan poikki tuulen takia. siinä piti pariin kertaan miettiä uskaltaako tosiaan lähteä. No meikä sitten varovaisena lähtee menemään kotia kohti. Mummulan hiekkatietä pitää ajaa 100metriä noin, ennen kuin tulee kunnon pikitie ja sekin on sellasta kuravelliä sateella ja oikeen syvät urat molemmin puoli tietä. Siinä sai olla skootterin kanssa molemmat jalat maassa että pysyi pystyssä. Pikitiellä oli sitten jo helpompaa, vaikka sielläkin tuuli työnsi niin paljon kohti ojaa, että lähellä piti tilanteita tuli muutaman kerran.
sähkötkin on täällä katkeillut pitkin päivää...
millaista säätä on muilla paikkakunnilla ollut? samanlaista p*skaa kuin täälläkin vai edes hieman parempaa?
Ja kun sää on tällainen, niin mielikään (ainakaan meikällä) ei ole sen iloisempi..
Mummulassa käynti sentään piristi kun sai kissan kanssa leikkiä (nuori musta natukissa ja niin ylienerginen kuin vain voi olla!) Mutta taas kun kotiin tuli ja yksin on, niin on jotenkin paha olla. Mikään ei huvita, mihinkään ei jaksa lähteä vaikka piristäisi varmasti. Kerrankin minä jopa toivon, että äiti olis kotona huutamassa jostain..
Jotain muutakin elämää tähän kämppään ku meikäläisen aiheuttamat äänet
mä en voi käsittää tätä mun pahaa oloani. Tuntuu ihan siltä ku tää ei tästä enää paranis.. Tulis talvi ja lunta, niin olokin vois helpottua!
Oonko mä ainoo jolla on tällasia tuntemuksia tällasella säällä ja syksyllä yleensäkkin?
miten täällä ylipäätään kaikilla menee?