Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: tällanen ilma täällä millainen siellä?
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Wupsu
jeps. eli tänään tai eilen miten sen nyt ottaa mutta sunnuntai kuitenkin.
Täällä, eli Karviassa, on ollut aivan järkyttävä myrsky. Lähdin tuossa viiden korvilla käymään mummulassa.
matkaa on meiltä sinne n.7 tai 8 km. skootterilla menin ja jonkun verran satoi..
No mummulaan päästyäni ja hetken aikaa siellä istuskeltuani mummuni sitten sanoo, että ulkona käy aika myrsky.
vilkaisin sitten ikkunasta ja siinä oikein tosissaan säikähti ku oli noussut sen verran kova tuuli, että pihan isoimman ja vahvimman puun alaoksatkin taipuilivat siihen malliin, että kohta kyllä katkeavat.
Sitten lähti sähköt. Siinä sitten vielä hetken aikaa istuin ja kun tuuli saatika sade (joka oli myös voimistunut) ei näyttänyt loppuvan, niin pakkohan siinä kotiin päin oli lähteä.

Mummuni tuli saattamaan meikää ulos ja katsottiin siinä, kun sellainen rautapadan tapainen pyörii pihan poikki tuulen takia. siinä piti pariin kertaan miettiä uskaltaako tosiaan lähteä. No meikä sitten varovaisena lähtee menemään kotia kohti. Mummulan hiekkatietä pitää ajaa 100metriä noin, ennen kuin tulee kunnon pikitie ja sekin on sellasta kuravelliä sateella ja oikeen syvät urat molemmin puoli tietä. Siinä sai olla skootterin kanssa molemmat jalat maassa että pysyi pystyssä. Pikitiellä oli sitten jo helpompaa, vaikka sielläkin tuuli työnsi niin paljon kohti ojaa, että lähellä piti tilanteita tuli muutaman kerran.

sähkötkin on täällä katkeillut pitkin päivää...

millaista säätä on muilla paikkakunnilla ollut? samanlaista p*skaa kuin täälläkin vai edes hieman parempaa? confused.gif

Ja kun sää on tällainen, niin mielikään (ainakaan meikällä) ei ole sen iloisempi..

Mummulassa käynti sentään piristi kun sai kissan kanssa leikkiä (nuori musta natukissa ja niin ylienerginen kuin vain voi olla!) Mutta taas kun kotiin tuli ja yksin on, niin on jotenkin paha olla. Mikään ei huvita, mihinkään ei jaksa lähteä vaikka piristäisi varmasti. Kerrankin minä jopa toivon, että äiti olis kotona huutamassa jostain..
Jotain muutakin elämää tähän kämppään ku meikäläisen aiheuttamat äänet sneaky2.gif
mä en voi käsittää tätä mun pahaa oloani. Tuntuu ihan siltä ku tää ei tästä enää paranis.. Tulis talvi ja lunta, niin olokin vois helpottua! angry.gif

Oonko mä ainoo jolla on tällasia tuntemuksia tällasella säällä ja syksyllä yleensäkkin? unsure.gif
miten täällä ylipäätään kaikilla menee? huh.gif
sipa
Wupsu Sullahan on ollut kauhee reissu sen skootterin kanssa. blink.gif Onneksi selvisit ehjin nahoin kotiin..

Meillä oli eilen illalla aika kova tuuli, mutta ei sentään satanut.. Yöllä oli näköjään sitten tullut vettäkin kunnon myrskyn kera, kun oksia oli pitkin kävelytietä.. lookaround.gif

Aamulla oli aika kiva ilma ja pääsin Bonon kanssa kastumatta lenkiltä, mutta kun lähdin töihin polkemaan alkoi puolessa välissä sade ja kova tuuli, hyvä että välillä eteenpäin pääsi.. Onneksi ei ollut pitkä matka enään..

Tämä siis Espoossa..
s-ml
Wupsu, olet tosi rohkea nainen, harva sitä skootterilla tuollaiseen säähän lähtis. En minä ainakaan.

Tuo meidän jenkki (ei siis Onyx vaan uusi vuokralainen) kysyi eilen, minne pitää mennä ja mitä teen ikkunoille. En ymmärtänyt, kauhean oudot kysymykset, kunnes kertoi heidän kotinsa olevan hirmumyrsyalueeella, monta kertaa joutunut sitä lähtemään pakoon. Rauhoittelin, etteivät meidän myrskyt ole ihan sitä luokkaa ja ikkunatkin voivat olla ihan normaalisti, sähköt voivat kyllä mennä. Katseli meitä vähän epäuskoisena, mutta rauhottui sentään smile.gif

Tosiaan hirmumyrskyä saati kunnon myrskyä ei tänne tullut. Kova tuuli ja sade oli koko yön, nyt tulee vielä kuuroja, mutta näyttää taivas kirkastuvan. Aamulenkki jäi lyhyeksi sateessa, pitää ottaa se uusiksi vielä aamupäivän aikana.
Lydia
Täällä eilen tuuli kovaa, mutta eipä sen kummoisempaa myrskyä tullut... onneksi.
Esmo
Eilen illalla oli tosiaan hurja tuuli täällä Helsingissäkin, kun kattopellit vaan paukkui... unsure.gif

Tänään ilma on mitä ihanin! Tuli just tallilta kotiin. Kävin ratsastamassa ruskassa ja syysauringon lämmittävässä paisteessa smile.gif
Wupsu
LAINAUS(s-ml @ 6.10. 2008, 08:18) *
Wupsu, olet tosi rohkea nainen, harva sitä skootterilla tuollaiseen säähän lähtis. En minä ainakaan.

muuten en olisi mummulaan eilen lähtenyt, mutta kun olin luvannut sinne mennä auttamaan parissa hommassa ja kun pappa on huonossa kunnossa ja ei tiedä kauanko se enää hengissä pysyy niin täytyy mahdollisimman usein siellä käydä unsure.gif

tänään onnesta on ollut parempi päivä smile.gif aamulla oli vielä sateista ja jäätävän kylmä ja skootteri lähti ihme kyllä käyntiin blink.gif (se kun ei yleensä lähde aamuisin, kun on niin kylmä)
lopulta se aurinkokin pilkisti sieltä pilven takaa ja tuli meikällekkin parempi fiilis smile.gif

toivotaan, että syysmyräkät loppuisivat sitten tähän.. varsinkin kun vielä pystyy mopolla ajamaan jäädyttämättä itteään ja liukastelematta jäihin, niin saisi olla edes poutaa.. dry.gif

nyt täytyy jatkaa siivousta, kun äippä tulee huomenna tai keskiviikkona kotia niin täytyy olla siistiä siihen mennessä lookaround.gif
kippax
Täällä on tuullut vähän reippaammin, sellanen syksyisen kirpeä mukava ilma smile.gif Oli mukava tehdä iltalenkkiä isomman koiran kanssa. Nyt olis aivan parasta olla metsässä koirien kanssa.
NooorA
täällä on ihan hyvä ilma ! aurinko paistaa mutta kylmä tuuli
sipa
Tänä aamuna olikin ruoho huurteessa.. Pikku pakkanen näköjään ollut yöllä, vaikka meillä mittari näytti +2 astetta.. Kait se talvi sieltä tulla jollottaa. Onneksi sentään oli kuivaa. huomiseksihan luvattiin taas vesisadetta. dry.gif
kippax
Täällä ollut tosi lämmintä tänään heti aamusta asti. Parina aamuna on joutunut raaputtamaan ikkunoita, tänään ei tarvinnu.
bellfegor
Sataa sataa ropisee tiritiritom, koko pieni Nalle Puh on niin märkä uhhuhhuh.

Eli täällä siis sataa tasaisesti, niin jotta säänkestävä sakemannikin löi jarrut päälle eikä olisi halunnut lähteä lenkille millään.
ansku^
Ihan hyvä ilma, noin 6 asetta lämmintä. Eilen ilmaa ei voinut kehua sato vettä todella paljon.. Varmaan ihan koko ajan, toivotaan että tänään ei sada kun ollaan menossa mätsäriin . smile.gif
kippax
Lämmintä ja aurinkoista täällä smile.gif Kohta isomman koiran kanssa metsälenkille.
Hugis
Täälläkin kaunista ja aurinkoista. Toki eilen muisti sataa tasaisesti vettä, kun olin ensin ratsastustunnilla ja sitten kaivelin kuoppia omalle pihalle, jotta saan iirispuskat pois jätesäkeistä... Tänään ei sitten ollut enää mitään istutettavaa, kun olis ollut kiva kaivella.
bellfegor
Hugis, tervetuloa maanviljelijän arkipäivään thumbup.gif Koskaan ei ole hyvä keli, kun töitä tekee laugh.gif
Mä olen tänään jatkanut näitä trekoolimestarin hommiani ja kantanut kivituhkaa ja haravoinut. Lisäksi olen nyppinyt hoitobelggaristani ainakin säkillisen karvoja. Miten ihanaa onkaan omistaa portugeesi, josta ei lähde karvoja kuin koneella.
Turunen
Eikös tänään pitänyt sataa vettä...? huh.gif No täällä ainakin on aivan ihana syyspäivä, aurinko paistaa pilvien lomasta, on tyyntä ja sopivan lämmintä ulkoilla smile.gif
bellfegor
LAINAUS(Turunen @ 16.10. 2008, 14:22) *
Eikös tänään pitänyt sataa vettä...? huh.gif No täällä ainakin on aivan ihana syyspäivä, aurinko paistaa pilvien lomasta, on tyyntä ja sopivan lämmintä ulkoilla smile.gif

Piti sataa ja sataakin. Suunnilleen niin paljon kuin taivaasta mahtuu.
-Emmi-
HArmaata ja masentavaa. Tihuttaa. Onneks oli kuitenkin pari n'ttiä päviää smile.gif
Avispa
Sataa sataa ropisee pili-pili- pom...Elikkä täällä sataa vettä, isoja vesilammikoita. Kengät kastuu, sukat kastuu. piha pitäis haravoida. Mutta kuka nyt sateella ja märkiä lehtiä. biggrin.gif
Hugis
Täälläkin on satanut koko päivän. Onneks sataa edelleen, nimittäin auton ikkunoista ei läpi näkynyt, kun tulin soratietä töistä kotiin. Nyt ne puhdistuu yön aikana, niin ei tartte aamulla pesaista ennen lähtöä. Lauantaina ajattelin pestä koko auton omassa pihassa smile.gif
wiputar
Täällä on kovin harmaata, mutta ei sada. Hyvä niin, koska mun tarttee kymmenen jälkeen lähteä polkemaan keskustaan kun pitäis sinne Lahteen, allergiahoitajalle eksyä.
bellfegor
Tänään onkin sitten ollut kaunista ja aurinkoista. Joka johti siihen, että orjapiiskuri-bellf pakotti kanssaeläjänsä hoitolassa lenkitysten jälkeen pihahommiin. Karsimaan ruusuja, haravoimaan lehtiä jne jne... Ikävä minä laugh.gif
NooorA
Aurinko paistaa ja eikä pilven hattaraakaan ! Ihana sää. olisipa huomenna samanlainen ilma kun nyt .kun huomenna on mätsärikin rolleyes.gif
Wupsu
miten se on aina sillai, että siellä missä meikä on niin siellä sitten varmasti sataa tai muuten on kolea ilma dry.gif ei oo kauheasti aurinko syyslomalla paistellut... ehkä parina päivänä alkuviikosta mutta eipä sitä sitten sen jälkeen näkynyt.. angry.gif
-Emmi-
Täällä on ollut ihan hieno ilma.
Hugis
Täällä on kamala ilma, oikein kunnon syysmyräkkä unsure.gif Tuulee ja sataa oikein kunnolla. Ja mun pitäis lähteä ajamaan kohti Vantaata ja Lohjaa... Mitäs mieltä on tiilenpääläiset, kannattaako lähteä ollenkaan tuonne myrskyyn? Talvirenkaat pitäis viedä kuminvaihtoon, mutta tuossa ilmassa voi olla melko raskasta ja vaarallistakin ajella pikkuautolla. Mitä teen?
Turunen
Tjaa-a hankala sanoa, kun ei tiedä mikä on keli siellä etelässä... unsure.gif Mä lähden kohta puoliin ajelemaan kohti Paimoita, talvirenkaat vaihettiin just alle, kun ajan sieltä sitten sinne mun uudelle asunnolle, viemään ensimmäisen muuttokuorman w00t.gif
s-ml
Vaihdetaas koko kirjoitukseni, Hugis taisi ehtiä lähteä jo, joten sillä ei ole enää merkitystä smile.gif

Sataa ja tulee, ei taida olla kenellekään yllätys smile.gif Ony ei suostu kakalle, kukapa tuolla viitsisi kyykkiä. Sisällä sitten pyörii, olis hätä..kaippa se kohta tekee, kun on pakko. Äänestämään taidamme mennä autolla, vaikkei kovinkaan monta sataa metriä ole matkaa.
Hugis
Ei täällä kyllä pimeää ole, selkeästi alkaa helpottaa jo. Vettä ei tule enää niin paljon ja tuulikin on kai tyyntynyt, kun kattopellit ei enää kolise. Kun ne talvirenkaatkin olis pakko saada...
s-ml
Ai, olitkin vielä paikalla, vaihdoin jo tekstinkin smile.gif
Eikun tarkoitin takaisin ajoa sitten illalla pimeässä eli en lähtisi, jos joutuisin ajamaan pimeässä ja myrskysateessa.
Hugis
Käväisen vaan nopeasti, yritän olla ennen Idolsin alkua kotona taas. Eli toivottavasti en porhalla enää pimeän aikaan missään rolleyes.gif Inhoan pimeällä ajoa selkeälläkin säällä.
kippax
Täällä myrskyää pienesti ja sataa vettä smile.gif
wiputar
Eilen illalla ja yöllä tuuli aika ajoin kovastikin, mutta minusta nyt ei ole mitään sen kummempaa puhuria päällänsä. Vettähän nyt tietysti tulee dry.gif.
BlackFlatt
Piha on kuin uima-allas, pihalla ei pysty kävelemään kun tuuli meinaa kaataa, väliin sataa vettä... Eli oikein mukava sää tänään. smile.gif Piti mennä agilityn epiksiin, mutta myrskysi niin että kuski päätti jättää väliin. tongue.gif
Hugis
Täytyy sanoa, etten olis lähtenyt, jos olisin tiennyt mitä matkalla tapahtuu dry.gif Toisaalta oli hyvä, että olin matkalla osaavan autonasentajan luo. Nimittäin Loviisan kohdalla Cliosta tipahti pakoputki... unsure.gif Ajelin sitten kilisten ja kolisten pakoputki maata raahaten noin seitsemääkymppiä loput reilut sata kilsaa. Tokihan putkesta puuttui jo pala Lohjalle päästessä, joten korjaamo odottaa. Mutta tädin mies sai sen kiinnitettyä niin, että pääsin takaisin kotiin - äsken. Lisäksi mun renkaat oli ihan räjähtämispisteessä, joten talvirenkaat tuli tarpeeseen.

Ajoin siis pimeässä vesisateessa kotiin, ja nyt odottelen saunan lämpiämistä, että pääsis nukkumaan. Rankka päivä, mutta hengissä selvittiin. Niinhän sitä sanotaan, että joku suurempi koittelee ja koittelee, vaan ei koskaan hylkää happy.gif
Wupsu
LAINAUS(Hugis @ 26.10. 2008, 21:58) *
Täytyy sanoa, etten olis lähtenyt, jos olisin tiennyt mitä matkalla tapahtuu dry.gif Toisaalta oli hyvä, että olin matkalla osaavan autonasentajan luo. Nimittäin Loviisan kohdalla Cliosta tipahti pakoputki... unsure.gif Ajelin sitten kilisten ja kolisten pakoputki maata raahaten noin seitsemääkymppiä loput reilut sata kilsaa. Tokihan putkesta puuttui jo pala Lohjalle päästessä, joten korjaamo odottaa. Mutta tädin mies sai sen kiinnitettyä niin, että pääsin takaisin kotiin - äsken. Lisäksi mun renkaat oli ihan räjähtämispisteessä, joten talvirenkaat tuli tarpeeseen.

Ajoin siis pimeässä vesisateessa kotiin, ja nyt odottelen saunan lämpiämistä, että pääsis nukkumaan. Rankka päivä, mutta hengissä selvittiin. Niinhän sitä sanotaan, että joku suurempi koittelee ja koittelee, vaan ei koskaan hylkää happy.gif

sinullahan on sitten aika reissu ollut blink.gif

täällä sataa ja tuulee kaatamalla (ja aamulla pitäisi kouluun mennä ja meikä on viel hereillä o.O ) toivottavasti ilma paranee aamuun mennessä rolleyes.gif
sipa
Hugiksella mielenkiintoin reissu metelöivän pakoputken kanssa.. Onneksi sekin asia sitten hoitui.. thumbup.gif

Me päästiin aika vähällä ton myrskyn suhteen, pikkasen risuja oli heitellyt kävelytielle.. Puuskissa tuuli oli kuitenkin navakkaa, että puut taipuivat ihan kivasti. Sähköt ei menneet kertakaan, onneksi.. Nytkin sade on lakannut ja pääsin ihan kuivana töihin.

Eilen kävin äänestämässä aamupäivällä ja ei ollut sanottavaa ruuhkaa.. Mä oli ainoa joka sillä hetkellä äänesti.. Kahviossa oli porukkaa ja eteiskäytävällä pari mummoa tulossa kunhan kerkisivät jutustelun lomassa sisään.. Pois lähtiessä alkoikin tulemaan autoja tasaiseen tahtiin ja muutama kävelijäkin ilmaantui sateesta..
Lydia
Eilinen ilma oli kyllä kamala. Tänään näyttää huomattavasti paremmalta, kun ei sada vettä smile.gif
Turunen
Ei tuo keli mun ajoa tänne etelään onneksi haitannut sen pahemmin, tosin kurjaahan se on ajaa autolla pimeällä ja etenkin vesisateella.. dry.gif mullakin meni paljon pidempään kuin yleensä tuolla matkalla, pidin enemmän taukoja ja ajelin rauhallisemmin.
Hugis sulle sitä sattuu ja tapahtuu blink.gif onneksi saat auton huoltoon happy.gif

Niin unohtui mainita että nyt täällä ainakin paistaa aurinko cool.gif
Nirppu
Lunta tulvillaan, on raikas talvisää, jne angry.gif . Aura-auto meni jo varmaan neljättä kertaa ohi...

bellfegor
Täällä tulee vettä niin ettei sekaan sovi. No onneksi on siisti sisätyö smile.gif

Tuli tuosta Hugen pakoputkesta mieleen, kun vuonna miekka ja kivi ajelimme yhden ystäväni kanssa Turusta Ikkalaan ( käännyttiin siitä Koisjärven tienhaarasta muuten ) ja siinä 20 kilometriä ennen päätepistettä putosi Datsunista pakoputki maahan ihan koko matkalta ja raahasi sitten maata. Meteli oli sanoinkuvaamaton ja valoilmiö varmaan mielenkiintoinen, kun pimeässä illassa kipinät sinkoilivat auton alla putken hakatessa asvalttia. Ikinä koskaan ole hävennyt niin paljon. blushing.gif
kippax
Täällä räntäsadetta viskoo. Ei oo Hugiksella yksitoikkoisia reissut clion kanssa, mutta onneksi pääsit hyvin perille ja kotiinkin smile.gif
Esmo
Täällä paistaa aurinko. Tai on tuommoinen puolipilvinen. Me lähdetään ulkoilemaan Rajasaareen serkun ja serkun pikkurutun kanssa smile.gif
s-ml
Aurinko? Voi, täällä yksi kade. Meillä tosi harmaata, kylmä kostea tuuli ja välillä sataa vähän räntää confused.gif auringosta ei ole tietoakaan.
NooorA
Niin täällä helsingissä paistaa aurinko niinkuin Esmo jo sanoi. Kaunis syys sää. Kohta ulos koiran kanssa tonne kelta,punaisten lehtien sekaan. smile.gif
bellfegor
Smäläri, kannattaiskos sittenkin muuttaa Turkuun? Täälläkin näes paistaa aurinko. cool.gif
s-ml
Hee.. vai Turkuun, juuei sentään smile.gif . Riittää, kun broidi asuu siellä, mielummin takaisin tuonne stadin suuntaan sitten. Ehkä se aurinko ei meitä täällä ole ihan unohtanut, laitan toiveet tuleviin päiviin. Nyt juuri harmaa päivä kääntyy kohti pimeyttä sad.gif
Wupsu
Täällä satoi eilen lunta dry.gif ja kylmä alkaa oleen. Eipä ole oikein mopedi kelit enään... Ärsyttävää, kun äidille sanoin torstaina että vietäis se mopo nyt mummulaan säilöön talveksi, että ei tarttis si enää myöhemmin sitä viedä.
No mopo seisoo edelleen pihassa ja kyllähän mie sillä ajelenkin.. mummulassa pitää käydä vielä niin usein kuin mahdollista, kun on menopeli millä mennä unsure.gif siellä on pappa niin huonossa kunnossa että tarttee auttaa joka asias melkein..
Tänään on ollu sateista ja tuulista. angry.gif pitäisi kohta lähtiä taasen mummulaan mutta ei kauheasti tuollaiseen säähän huvittaisi mennä unsure.gif
-Emmi-
Lunta on tullut ihan kiitettävästi biggrin.gif
sipa
Lauantai aamuna vähän yritti heittää jotain valkoista alas, joka muistutti lunta.. no se loppui kuitenkin lyhyeen.. Eilen aamulla olikin pakkasta - 4 astetta ja se jo tuntui kylmältä.. cold.gif Aurinko onneksi alkoi lämmittämään ilman nopeasti, ja oli pakko lähteä aikaisin kotiin kun piti mennä veljen pojan synttäreille..

Tänään taas +3 astetta mittarissa, mutta arvatkaa vaan oliko tiet vetäytyneet jäähän.. sai tulla taas kieli keskellä suuta, että ei fillari liukunut väärään suuntaan. Onneksi oli sentään kuivaa.. Kohta saa alkaa kävelemään jos noin liukkaaksi heittäytyy joka aamu..
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.