Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: tällanen ilma täällä millainen siellä?
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
s-ml
^ ei meillä täällä Tampereen kulmilla ole kuin -7, tosi kiva ilma. Tuli jopa kuuma aamulenkillä. Parin tunnin päästä ehdin viedä koirat metsään juoksemaan, johan ne kaksi päivää tuossa makoilivatkin mitä nyt kävivät tunnin töissä. Varmasti nyt riittää energiaa juoksuun. Alkuviikosta täällä oli kyllä viittätoista ja reilusti ylikin pakkasta.
Lydia
Kyllä oli hyytävä tuuli ulkona. Vaikka pakkasta taidakaan olla montaa astetta, tuntui kyllä tosi kylmältä.
LaRa & Olli
Täällä on nyt ollut pari päivää plussalla ja saatiin eilen suulin peltikatolta lumet alas (isäntä sai putsailla niitä 1,5h, kun minä trimmasin koiraa wink.gif ) ja nyt tulee taivaan täydeltä lunta, tai jotain sen melko märkää versiota ainakin. Kyllä tämä Suomen talvi on ihana sleepy.gif
tizzian
Märkää ja liiukasta pääkaupunkiseudulla. Ensimmäistä kertaa tänä talvena joten sikäli ei kai pitäisi kovasti vielä valittaa... Sulaisipa nyt vaan sitten nuo kaikki pois mutta se taitaa olla melkoisen turha toive.
sipa
Eilen tuli rymisten lumet katoilta, tai ei sentään kaikki, mut iso osa kuitenkin.. Tänä aamuna mittari oli plussan puolella, mutta olipahan liukasta.. Onneksi laiton raudat jalkaan kun lähdn Bonon kanssa, ei olis pääsy eteenpäin.. blink.gif
tizzian
^ Täällä puuttuu nastat mutta koiralla on kuonopanta ja hihnanjatkeella sitä myötä paljon turvallisempi olo biggrin.gif Kesää odotelleassa...ja sitä että toinen oppii kulkemaan hiukan hillitymmin smile.gif
kippax
Täällä keli nollassa ja aika paljon lumisohjoa siellä täällä. Tänä aamuna on jo autoja ehtinyt jäädä jumiin tienvarsille tai sitten on tullu ohjausvirhe tms ja ovat pöläyttäneet nätisti tienpenkkaan. Oli kerrankin ihan mukava ajaa autolla ohi, kun ei tällä kertaa ite ollu lumipenkassa. Molemmissa nähdyissä autojumituksissa oli jo porukkaa auttamassa joten en siksi pysähtynyt. Mulla on joku ihme talvikirous, että joka talvi jään autolla kiinni johonkin lumisohjoon. Onneksi olen apua saanut joka kerta ja siksi autan tai ainakin kysyn tarviiko apua kun huomaan jonkun auton kanssa jumissa olevan.
tizzian
Pääkaupunkiseutu: lunta tainut sataa koko aamun ja mikäli laserin sumentamilla silmilläni oikein nään niin sataa edelleen. Suojasää, koira rakastaa, tiellä liikkujat tuskin.
Kaikki mikä on muuta kuin jäätä ja vettä ja loskaa lasketaan kuitenkin täällä positiiviselle puolelle. Olkaamme siis tyytyväisiä dogrun.gif
sipa
^ Juu sataa, mut onneksi ihan hiljalleen.. Oli sitä tullut aamullakin varmaan 10 cm eikä vielläkään yhtään aura autoa näy kävelyteillä.. Toivottavsti ovat auranneet kolmeen mennessä.. Plussan puolella mittari täälläkin et aikas märkää sohjoa on lumi.. Tää kun nyt pakastuu niin kiva.. eikös se pitänyt perjantaihin olla - 10-15 astetta
Lydia
Juu lunta näkyy tulevan...
Mä juuri eilen manasin liukkautta, niin nyt tuskin on liukasta biggrin.gif

Ainoa vaan, että jos kovasti pyryttää ja tulee, niin ei ole mukava mennä lenkille.
Tänään kun olisi hyvä tilaisuus ajallisesti käyttää koirat pitkällä lenkillä valoisaan aikaan.
s-ml
^ meillä on juuri tänään liukasta, aurat kiillottavat uuden lumen ja siihen sataa jatkuvasti päälle lisää. Kaksi kertaa olin vähällä pyllylleni lentää. Onneksi koira ei vedä vaan kävelee kauniisti. Se vielä puuttuisikin, jos Onyn perässä pitäisi lennellä, kun on muutenkin liukasta.
tizzian
^Itseasiassa oli tosiaan täälläkin aurauksen takia yllättävän liukasta paikoitellen. Toinen yllätys oli se miten huonosti erotti mitään lumen muotja eilen laseroiduilla silmillä. Illal oli helpompi kulkea, vaikkei silloinkaan kovin hyvin asioita erottanut. Yltiö valkoinen pinta oli kuitenkin hämärää paljon pahempi. Nykyään muuten tuntuu ettei jalkakäytäviä hiekoiteta enää ollenkaan.
s-ml
^ ei hiekoteta, ei täälläkään eikä se kannata. Lunta tulee niin tiuhasti, ettei hiekoituksesta ole oikein apua. Aura heittäisi just levitetyt hiekat penkkaan ja taas sama juttu alusta. Toinen syy varmaan, ettei riitä kalusto ja miehet, kun lumityöt vievät kaiken ajan. Jos ei sada, lunta yritetään kuljettaa pois ja taas sataa ja taas kuljetellaan.Työläs talvi.
No, nyt on luvattu loppuviikko sentään poutaa ja pakkasia..Tulis jo kevät.
Hugis
Meillä on tullut tänään varmasti sen 15 senttiä lunta lisää... Alkais pikkuhiljaa riittämään dry.gif Onneksi muru oli aamuvuorossa, niin ehtii illalla tehdä lumityöt ennenkuin mä tulen iltavuorosta wink.gif

Sakeasta pyrystä huolimatta tallustelin koirien kanssa aamulla kunnon lenkin, vaikka meidän teitä ei oltu aurattukaan. Tekee tupakantuskalle hyvää tuo liikkuminen ja hengästyminen, muistaa taas yhden syyn miksi haluaa lopettaa shifty.gif Koirat tykkäs, kun ei ollu kylmä, loikkivat kumipalloina pitkin umpihankea dogrun.gif
Lydia
Meillä on kai täällä sen verran kylmä, ettei tuo satava lumi tule liukkaaksi. Vain yhden kerran tänä talvena on ollut niin liukasta, etten lenkillä meinannut pystyssä pysyä.
On siitä sitten jotain hyötyä asua hiukan syrjemmässä... yksi iltakin kotiin mennessä satoi jotain moskaa taivaalta, mutta täällä se oli kunnon lunta ja eroa n. 20 km.

Kyllä tosiaan huomaa, kun liikkuu tuolla ihmisten ilmoilla, jossa liikkuu paljon ihmisiä, niin heti on paljon liukkaampaa.
Juna-asemat varsinkin on pahoja. Itsekseen kun on liikenteessä, niin ehkä vielä pysyykin pystyssä, mutta koirien kanssa ulkoilessa ei liukkaalla kyllä tee yhtään mieli kävellä.
kippax
Lunta on nyt kyllä tarjolla ihan riittämiin smile.gif Lenkillä minä ja mali loikitaan korkeissa kinoksissa, vanhempi koira seuraa auratulla tiellä ja katselee sen näkösenä ettei ihan ymmärtäis meitä smile.gif Täällä on onneks paljon sivuteitä missä voi koirien kanssa olla vapaasti eikä ole pelkoa muista liikkujista.
Esmo
Jep, liukasta! Kaksi kertaa polvillani taitelin töistä tullessani. Ja sitten hulluna lähdin kokeilee kahden bm:n kanssa yhteislenkkiä w00t.gif Lenkki sujui kyllä hyvin ja Veikkolassa on tilaa väistää vastaantulevia, jos tarvii. Siirin komea jättipoikakakaranen tuli tänne viikoksi hoitoon dogrun.gif
sipa
Esmo Sulla oli varmaan mielenkiintonen lenkki.. biggrin.gif

Täällä illalla sade lakkas, mutta iltalenkin lopussa se alkoi uudestaan.. Kattelin noita lumivalleja ja ne on kyl aika mahtavat.. Nyt täällä on poutaa ja pari astetta pakkasta, elikkä oikein hyvä ulkoiluilma..
LaRa & Olli
Täällä saatiin kans eilen varmaan reilut 10cm lunta ja Olli oli innoissaan rolleyes.gif Onneks oli lumityöt tehty, kun tultiin kotiin - siis tiet aurattu ja traktori käyny tmeidänkin pihalla, ei tarvinnu tkuin autotallin edusta putsata, että sai auton sisään! smile.gif

Tänään aamulla, kun herättiin, mittari näytti -0,3. Reilun puolen tunnin kuluttua kun tulin koirulaisen kanssa aamulenkiltä (sille tuli lenkillä joku ihme iili kiivetä metrin korkuisille piennarpenkoille ja tähystellä sieltä kuin mikäkin kukkulan kunkku rolleyes.gif ) mittari näytti jo -2,5 ja lunta leijaili alas taivaalta suurina hiutaleina - oikein kaunista siis. Kun sitten ajeltiin tuo 25km työpaikalle meren rantaan, niin matkalla pakkanen kiiri -10 ja lunta pöllytti vaakatasossa. Toi tuuli on aivan järjetön!

FMI:n paikallissää vahvistaa kyllä havainnot! ninja.gif
Lämpötila tipahtanut aamu kuuden kiepeillä 10 astetta ja tuuli 18m/s (puuskissa 21m/s) ja siltä todella tuntuu!!
tizzian
^ meillä tuo poitsu harrastaa tuota kiipeilyä kanssa vaikka onkin himpun korkeampi. Ja samoin sen pitää päästä vääntämään kikkareensa jonnekin penkan päälle. Saa nähdä miten se asian ratkaisee kesällä. Kaipa se on aina sinne pientäreelle viety ja soveltaa sitä. Hyvä niin. smile.gif

Asteista ei allekirjoittanut ole enää kovin tarkasti perillä, kun koiralle raivattiin puolikas huonetta jossa saa olla silloin kun ei olla kotona niin mittari muutti muualle sieltä eikä kukaan ole vielä jaksanut alkaa asentamaan sitä uudestaan. Siis tarviis se johdo saada vedettyä ulos. No kone keertoo summittaisen astemäärän ja oma nokka ulos tyrkätessä loput biggrin.gif
Turunen
Nyt alkaa kyllä mennä jopa minulla, talvi-ihmiselle liian kylmäksi watsup.gif Tällä hetkellä mun mittari näyttää -35 cold.gif
Puita menee uunissa todella paljon ja silti tää mun hataramökki tuntuu viileälle, etenkin varpailla on hieman viileän tuntuista lattialla... dry.gif Ja etenkin jos olet jossain matkoilla päivän tai pari niin menee pari päivää ennen kuin mökkin alkaa taas tuntua mukavalle. Lisäksi mun auto ei pidä näistä pakkasista ollenkaan ja tänään pitäisi päästä kauppaan unsure.gif Onneksi sentän tuo aurinko lämmittää päivisin, jos vaikka jo iltapäivällä (kun auto on ollut 6 tuntia piuhassa) uskaltaisi kokeilla käynnistyykö tuo auto.
tizzian
^ Huuuui kauhia...täällä on -25 jotakuinkin ja tuntuu jo ihan liian vilpoisalle. Kaunista kyllä. Tarviis saada paljon lämpöisemmät talvikengät - varpaat jääty yhtenään.
sipa
Turusella on aikas kylmää.. Meillä aamulla -24 astetta.. Nyt joku -15 ja aurinko paistaa.. Jos se alkais hellittämään viikonloppuna, tai sunnuntaina ne lupailivat vähän sellaista..
Lydia
^Toivottavasti sunnuntaina tosiaan vähän hellittäisi pakkaset. Illalla varsinkin saisi olla jo lauhempaa.
Ei nimittäin oikein innosta n. viiden kilsan kävely treeneihin tuossa pakkasessa cold.gif
LaRa & Olli
Täällä näytti mittari aamulla -27 ja rapiat, kai se vähän on tuon auringon paitaessa lämmennyt päivän aikana. Huomiseksi taidettu tänne ainakin veikkailla vielä vähän kylmempää kuin tänään, mutta eiköhän tuo taas lämpene, kun alkaa kuu taivaalla vähetä, kun näitty jokseenkin täydeltä tänään smile.gif

Jos ei sitten enää maaliskuun täydellä kuulla ihan näin kylmää heittäisi dry.gif
Kaunista on kyllä, kun limihankin kimaltaa auringossa! smile.gif
Esmo
Meillä oli tämän talven ennätykset aamulla. Klo 9 aikaan, kun heräsin, näytti mittari -28'c cold.gif . Siinä sai kunnolla pukea itselle ja Siirille, jotta tarkeni edes lyhyelle lenkille lähteä. Pakkaset ovat innoittaneet mut tuunaamaan Esterin vanhaa talvitakkia Siirille sopivaksi. Mikään valmistakki ei suojaa sen vauvojen venyttämää ja paljasta masua riittävästi. Josko saisin sen huomenna valmiiksi. Tulee aikas hyvä smile.gif
sipa
Nyt täytyy istua koneella ja sulatella ruokaa, että jaksaa mennä Bonon kanssa lenkille, täällä onkin niin sininen taivas ja aurinko paistaa kirkkaana, varjossa -2 astetta että aivan upea ilma..
LaRa & Olli
On se kevään tulo hienoa, kun aamulla töihin lähtiessä jo huomaa selvästi miten päivä on valkenemassa, mutta... tahdon joko ne pakkaset takaisin tai sitten kiireesti eroon noista penkoista dry.gif Toi koira on näillä keleillä aivan äärimmäisen rasittava, kun joka hiivatin sentti pitää haistaa kolmeen kertaan ja jäkittää vastaan kuin joku vanha jukuripääterrieri... ai niin sehän on terrieri (muttei mun makuun kovin vanha vielä rolleyes.gif )
Ja aamulenkeillä menee ikuisuus, mikä mun pitää sitten nipistää jostain muusta, kuten aamupalasta nauttimisesta tai hiustenlaitosta, ja pitää aina valita joku pikavaihtoehto. closedeyes.gif
sipa
^Tai sit laitat kellon soimaan vähän aikaisemmin voi vitkutella ihan rauhassa.. Onneksi Bono ei jää kauheen kauan haistelemaan ja uskoo kun hoputan sitä..
Lydia
Eilen oli varsin keväinen päivä cool.gif
Vahtis
Tiistaina, kun astuin ovesta ulos tuoksui ihan keväältä. Oli muutama aste lämmintä on yöllä oli satanut. Tänä aamuna heräsin pilvettömään taivaaseen, mutta on melkein 10 astetta pakkasen puolella. Vielä pitää vähän odotella, että tulee ne 20 asteen lämmöt takaisin. Ne on normaaleja pääsiäisen aikoihin, eli huhtikuun loppupuolella.
Lydia
Kai se kevät tulee, vaikka ei eilenkään kovin lupaavalta näyttänyt.
No tänään jo aamulla oli lämpötila plussan puolella, vielä kun aurinko näyttäytyisi...
Kuitenkin on kivaa, kun ei enää tarvitse toppautua, kun lähtee ulos smile.gif
sipa
^Juu just katoin ikkunasta että onpas märän näköistä ja + 7 astetta on ollut lämmintä. .Vettä varmaan kohta sataa, kun pitää nyt lähteä Bonon kanssa lenkille..

Lydia alappas laittelemaan kakkua valmiiksi, "se" lähene jo.. thumbup.gif
kippax
Tänään on ollut tuulta ihan reippaasti, sohjoa, pakkasta ollut -2 enimmillään
Lydia
LAINAUS(sipa @ 14.3. 2011, 14:47) *
Lydia alappas laittelemaan kakkua valmiiksi, "se" lähene jo.. thumbup.gif

Hah, ei nyt ihan vielä... kerkiä mennä huonoksi ennen kuinon aika lookaround.gif
Esmo
On täällä jo ihania kevätpäiviä! Just tultiin lenkiltä sisälle - ja aurinko oli niin lämmin. Jossain kohtaa asfalttikin oli jo paljaana ja kuiva, ja siitä tuli melko kevätfiilis smile.gif

Kestää vaan ennen kuin tuo lumimäärä on sulanut! Mun terassillakin on varmaan metri lunta, kun osa on pudonnut sinne katolta. Mutta meillä onkin aktiivinen huoltoyhtiö - ovat jo käyneet hakemassa pihojen lumikasoja pois smile.gif
sipa
Auringossa on tosi lämmintä, ja ihan hötöä on lumikasat tien varsilla.. Mustarastaat huutelevat kilpaa.. thumbup.gif Ainoa haitta on nuo aamupakkaset, pikkasen oli liukasta aamulenkillä, kun kaikki oli jäätynyt, mut tämäkin kuuluu kevääseen.
s-ml
^ eikä, kun ne ovat hyväksi, pääsee nimittäin jäällä kulkemaan aamuisin eikä upota. Tänne tuli viime sunnuntaina kolme (3) lokkia, se on miltei kevät! Ony riemastui, kun kuuli niiden kirkuvan. Nyt onkin ajettu lokkiparkoja takaa ihan joka aamu pitkin jäätä smile.gif
Hugis
Kevättä ilmassa meilläkin, lumet sulaa ihan silmissä smile.gif Kevään kunniaksi jätin tänään Matin ekaa kertaa työpäivän ajaksi tarhaan, saa nähdä miten poitsu on pärjännyt siellä...
LaRa & Olli
Ei tää nyt kovin keväiseltä vaikuta, kun aamupakkaset on -10 kieppeilä, eikä eilenkään edes käynyt plussalla... Missä napa-alueella mä oikein olen teihin muihin verrattuna? cold.gif
Lydia
Eilen oli aivan mahtava sää; illallakin vielä paistoi aurinko.
Kaupungissa on jo todella keväistä, kun kadut ovat sult, mutta muualla lunta vielä piisaa.
Kävimme koirien kanssa metsälenkillä ja kyllä oli kauniit maisemat, vaikka vielä ihan talvinen maisema olikin.
Harmi, ettei tullut kameraa mukaan, olisi voinut tulla kivoja kuvia.
tizzian
Kamalan liukasta on ainakin dry.gif
Turunen
Lähes koko viikon paistoi Turussa aurinko, tosin kun oli 10 tuntia sisällä ikkunattomassa hallissa ei sitä juurikaan huomannut... dry.gif ja nyt kun tulin kotiin sataa vettä... dry.gif
tizzian
Vettä ropisi eilen helsingissäkin ja tämän päivän sää ei vaikuta sen hohdokkaammalle. Yyh..mutta kyllä ne kauniit säät ja lämpöisemmät kelit kohta jo suomen maan perukatkin saavuttaa...ja toivossa on hyvä elää ja kaikki muut vanhat sanonnat siihen päälle vielä biggrin.gif
sipa
Vettä on joo satanut jo monta päivää, tänään pitäis kirkastua.. ainakin hetkellisesti.. Lumet on saaneet kyytiä, niin että kohta on paikka paikoin lumetonta. Kura lentää ja koiran saa pyyhkia joka reissun jälkeen.. Nautitaan siis tästäkin.. rolleyes.gif
Lydia
Nyt siirryin jo kevättakkiin, vaikka aamulla mietinkin oliko se virhe.
Kaunis ilma kuitenkin, vaikka tuuleekin ja ei ole ihan niin lämmin kuin viikonloppuna oli.
Lydia
Ihanan lämmintä ollut eilen ja tänään. Ilmeisesti loppuviikosta on tiedossa kylmempää ja sadetta.
Mä kyllä luulen, että sade tekisi ihan hyvää pitkästä aikaa. Meidän treenipaikkakin pölyää älyttömästi ja sinne johtavalla hiekkatiellä autojen perässä on sankka pölypilvi. Eilen kun mies tuli minua hakemaan kotiin, ei kuulemma viitä metriä pidemmälle eteensä nähnyt.
Lydia
Tulihanse kaivattu sade, tosin oli liian kylmää mun makuun.
No onneksi tänään on aurinkoinen ja lämmin päivä.
sipa
^Mun mielestä oli taas liian kuuma.. Tultiin just Sello eisulta ja hiki siellä tuli vaikka oli ihan ohkanen takki.. Onneksi lupasivat viikonlopuksikin hienoa ja ensi viikolle hellettä.. ph34r.gif
Lydia
No sisällä nyt varmasti onkin kuuma biggrin.gif
Kun kävin koirien kanssa ulkona yhdentoista aikaan, ei ainakaan täällä ollut kuuma.
Varjossa oli tosi viileää ja tuuli kovaa. Nyt varmaan alkaa olla lämpimämpää täälläkin.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.