Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Yksi tapa esittää koiraa.
Puskaradio > Keskustelua näyttelyistä > Kehän reunalta
Charmy
Click

Kyllä aika robotti vaikutelma koirasta tulee tässä vaiheessa.
Tosin eipä jenkki taida olla nykypäivänä enää ainoa rotu jonka saa seisomaan siististi tällä tavalla?

Ihan mielenkiinnosta kysyisin että mitä mieltä puskalaiset ovat tästä esitystavasta?
¤janette¤
Aika järkyttävää, mutta ei taitanu koira olla moksiskaan. Jos ei oo harjaa niin jenkit heittelee että koiran turkki ois hyvä. blink.gif
Rochas
Ei ! Jos olisin tuomari en suostuis koiraa arvostelemaan jos noin esitetään smile.gif
Lilli
Tuo on kyllä aika törkeän näköistä. Tosin eipä kaikki suomalaisetkaan handlerit ihan kauhean kauas tuosta jää rolleyes.gif Ei koiria ihan heilutella, mutta pikkukoiria voi ihan hyvin nostella remmistä ja hännätyvestä pöydälle.

Ja juu, saan varmaan kohta kaikkien koiriaan noin esittävien vihat niskaan, mutta vaikka koira olisi siihen kuinka tottunut, se tuskin tekee gutaa koiran selälle.
Sundae
Järkyttävää! Häntä on selkärangan jatke, ikinä koskaan ei saa tuolla tavalla koiraa käsitellä. Videon esittelyssäkin se lukee: "Dog's tail is directly connected to the spine and could cause serious injury to the dog by yanking it's tail."

"Ei koiria ihan heilutella, mutta pikkukoiria voi ihan hyvin nostella remmistä ja hännätyvestä pöydälle."
Oli koira kuinka pieni tahansa, en sitä koskaan nostaisi pöydälle remmistä ja hännäntyvestä blink.gif
LiisaO
Hyi miten vastenmielistä katsoa. Minä lähden aina koirani kanssa näyttelyihin sillä periaatteella että molemmilla on hauskaa.
Hiipivä Siiseli
Valitettavan usein kyllä ihan täällä Suomessakin tosiaan pikkukoiria (ja "pikku"koiria) nostellaan pöydälle ottamalla kiinni hännästä ja leuan alta/remmistä. Myös takajalkojen asettelu tapahtuu nostamalla koiran pyllyä hännästä, etuosassa sentään yleensä otetaan kiinni siitä koiran etujalkojen välistä.. Kyseessä siis terrierit ja kaikki pienet, aseteltavat 9-ryhmäläiset sekä vinttarit. Ei varmasti tee hyvää koiran fysiikalle..

Tuo koiran heiluttelu näytti aivan kamalalta blink.gif
Yenn
No NYT menee kyllä jo yli ymmärryksen.. blink.gif Huhhuh.
Jansba
Toi on kauheen näköstäkin! Mäkin oon näyttelyis sillä asenteella et molemmilla on kivaa, ja myös kohtelen koiraa sen mukaisesti. smile.gif
-Emmi-
En tajua miksi sitä koira pitää tolleen heilutella? sitä kyllä näkee, että koiria nostetaan pyödälle hihna/häntä otteella. En itse sitä tekisi.
Omppo
Teki niin pahaa katsoa, että laitoin puolivälistä pois.

Tuossa handler kirjaimellisesti NOSTAA koko koiran painon vain kahden painopisteen varaan. Hän ei edes tartu koiraa hännän aivan tyviosasta, vaan kirjaimellisesti hännästä. Koira ei esiinny liikkeissäkään kovin kauniisti, joten mulle tulee olo, että handler on nyt totaalisesti laiminlyönyt koiran treenaamisen ja paikkaa sitä sitten väkivallalla kehässä. Jenkki painaa oman cockerspanieliarvioni perusteella reilustikin yli (?) kymmenen kiloa, ja kuvitelkaa, että se paino on noiden kahden osan varassa. Kun spanielin häntä on vielä verraten alas kiinnittynyt, niin mahtaa koiran olo olla aikamoinen.

Sen verran terri-ihmisenä puolustaudun, että se, mikä monesti meillä voi näyttää hännästä nostamisena, on itse asiassa lonkkaluihin tukemista. Ikinä en koiraa nostaisi kaulasta ja hännästä tai edes lonkasta pöydälle tai pöydältä alas, mutta myönnän syyllistyväni joskus vaikean koiran korjaamiseen lonkasta ja hännäntyvestä, tai siis lihasta, en luustosta nostamalla. Tällöin korjaus on vain alle sentin luokkaa korkeussuunnassa ja tämänkin teen vain niille muutamille, joiden tiedän sen kestävän.

On erittäin ikävää nähdä varsinkin aloittelevien handlerien - mutta myös kokeneiden kehäkettujen - oikeasti nostavan koiraa oikeasti hännästä ja kaulasta tai pannasta. Tämä menee jo koiran kurjasti kohteluksi. Ja niinhän se menee, uudet oppivat vanhoilta ja siinähän on kierre valmis. Minä puutuin taannoin yhdessä näyttelyssä varmaan about 15-vuotiaan tytön harjoitteluun kehän laidalla. Melkein saattoi kuulla, kun koiran selkäranka huusi, kun tyttö otti kouraotteen keskeltä spanielin häntää ja vain nosti ohmy.gif Vastaukseksi kivahdukseeni koiran rumasta kohtelusta sain vain sadattelua ja toteamuksen, että näin me kaikki tehdään.

En väitä, että olisin "alalla" ollut iät ja ajat, mutta kyllä mulla silti on jonkinmoinen ns. vanhemman vastuu katsellessa tollaista hommaa. Tiedän, olen ikävä ja tosikko, mutta siinä tilanteessa, kun koiraa aletaan satuttaa sitä esittäessä, on jotain todella pahasti pielessä!
wenakko
blink.gif ph34r.gif ph34r.gif

Kauhean näköistä! Itsekin tosin myönnän nostavani joskus koiraa hännänTYVESTÄ mutta nämä nostot on korkeintaan parin sentin luokkaa.. Kaikkea sitä näkee. Ei taida koiralla kovin kivaa olla..

Omppo: "Jenkki painaa oman cockerspanieliarvioni perusteella reilustikin yli (?) kymmenen kiloa"
Oikeassa olet, urokset saattavat painaa 14kg, tämä tosin on aika äärilaita. Useimmat jenkit painaa sen n.9kg-14kg
Cairn.
Kammottavaa kateltavaa! Suututtaa tollanen.
Vinski
Herran jumala, kun tuo näytti järkyttävältä!
Essi K
Järkyttävän näköistä. Miehelle nähtävästi mammona ja maine ovat tärkeämpiä kuin koiran hyvinvointi ja yhdessäolo. Koiraleirille minulle sanottiin ja näytettiin kuinka sileäkarvaista kettuterrieriä voidaan nostaa hännän tyvestä ja leukaperistä, mutta siinäkin otetaan koira huomioon, sillä kaikkia yksilöitä ei voida nostella.
janita-
Yäk, kauhea koiran heilutus ja liikkeessä kunnolla kuristi koiraa ja nosti etujalat melkein ilmaan, järkyttävää! En ikinä tekisi mitään tollasta ;(
Doglover
Niin älyttömältä kuin tuo näyttääkin, on se valitettavan yleistä myös täällä meillä Suomessa... cray.gif Ehkä meillä ei ihan tuolla tavalla ravistella koiraa ilmassa, mutta usein näkee päästä ja hännästä nostelua esim. pöydälle nostettaessa ja sieltä laskettaessa. Se on koiralle todella kivuliasta, mutta harvan koiran olen nähnyt reagoivan siihen, ovat raukat siihen niin tottuneet.
Mutta kiinnittäkääpä huomiota, ovatko ne iloisia?? Aika flekmaattisen ja koneiden näköisiä ne ovat. unsure.gif
Vilppu
Täällä satelee ärräpäitä ihan kunnolla. En tajua tollaista esittämistä, tosiaan maine ja mammona on tuolle äijälle se tärkein juttu. Harjaa käyttäisin ennemmin.

Terrieri-ihmisenä jos esitän jotakin koiraa näyttelyistä en nosta sitä hännästä vaan liikautan koiraa eteenpäin sopivan matkan. Etujalat samalla tavalla, joka koiralla tämä ei tosin toimi, mutta siltikään en nosta niitä hännästä mihinkään suuntaan. Ja sitten tuo, jos sanoo jollekkin et "hei miks sä nostat tota koiraa tolleen?" ja saa vastaukseksi vastaukseksi "näin kaikki tekee" mie sanoisin kyllä, että oo sie järkevä ja kunnioita koiraa äläkä nosta niitä hännästä tai kaulasta.

angry.gif
Fasciner
Ei näköjään hirveästi ajatella miltä tuo koirasta tuntuu sneaky2.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.