Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Millainen koira?
Puskaradio > Puskis > Turpakäräjät
koirako
Moi,

Olen etsinyt koiraa ja en oikein tiedä mikä rotu olisi sopiva. Voisitteko auttaa? blush.gif

Eli, olemme kolmihenkinen perhe, kaksi aikuista ja 10v tyttö. Ehkä pienempiäkin lapsia taloon on tulossa vielä. Perheeseen kuuluu myös kaksi kissaa.
Asumme kaksikerroksisessa rivitalo asunnossa, kaupungissa rauhallisessa metsän laidassa.

Tarkoitus olisi hankkia kotikoira jonka kanssa voisi lenkkeillä, leikkiä, ulkoilla ja se viihtyisi hyvin kotonakin. Köyhä kun joutuu töissäkin käymään...

Ajatuksissa oli joskus beagle, mutta kaipaako beagle enemmän menoa elämäänsä, metsästystä tms? dogrun.gif

Olen viimeksi omistanut koiran 10vuotta sitten, mahtavan suomen ajokoiran. Silloin harrastin metsästystä, mutta valitettavasti se harrastus on jäänyt.
NooorA
tarkoitatko siis Suomenajokoiraa ?? Se riippuu minkä tyyppistä tai luonteista haluat.
Bluebell
^en nyt NorikoN ihan ymmärtänyt pointtiasi?

Ja jottei ihan OTKsi mene.. Koirako sinun kannattaisi kysellä beagleistä kasvattajilta ja esimerkiksi rotujärjestön sivuiltakin löytyy varmasti jotain. Uskoisin, että esimerkiksi toko, agility, tms. korvaa ihan hyvin metsästyksen, mutta toki koirallehan on aina rodunomainen harrastus muita parempi. Mutta rohkeasti vain nykimään kyseisen rodun omistajia hihasta. happy.gif
Xaffe
Minä en itse ottaisi beaglea tai suomenajokoiraa vaan kotikoiraksi. Esim, suomenajokoiralla on niin voimakas metsästysvietti, että olisi todella tyhmää hankkia metsästykseen jalostettu koira, pelkäksi kotikoiraksi.
Itse suosittelisin esim, suomenlapinkoiran, tiibetinterrieri tai kultaistanoutajaa. Tai sitten jokin pienempi koira kuten, kleinspitz, tiibetinspanieli, mittelspitzi tai vaikkapa mopsi.
Mutta olisi hyvä tietää vähän esim, millaisia toiveita turkin hoitamiseen olisi ja koko ym..
mimmi&mauno
Monella on tähän varmaan montakin mielipidettä mutta itse suosittelisin ranskanbulldoggia ! (itse omistan kysisen koiran) Ranskanbulldoggi on lapsi ystävällinen ja oikein reipas kaveri. Minkäänlaisia erityis aktivittettejä tämä koira ei kaipaa vaan ihan tavallista perheen arkea ja lasten vilskettä. Oikea pusupeto ja kiltti kaveri, jokseen itsepäistä rotua mutta mielestäni mainio perhekoira. Koolla ei tietysti pilattu jos haluaa isompaa koiraa mutta egoa kyllä löytyy =)
peikkovuorelainen
Suomenlapinkoira thumbup.gif
Sandy
Tai mitenkäs shetlanninlammaskoira?

Itselläni on 9-vuotias sheltti ja 2 pyhä Birma kissa.

Minulla oli kyllä koira ensin ja sitten vasta kissat. Toisinpäin on ehkä hieman hankalampaa kissojen ja koiranpennun sopeuttaminen keskenään tai ainakin pitäisi järjestää niin, että kissat pääsevat halutesaan johonkin turvaan mihin koiralla ei ole pääsyä.

Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.