Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: hampaat näyttelyssä?
Puskaradio > Keskustelua näyttelyistä > Kehän reunalta
emppu
Hei! Voisko joku viisaampi valistaa aloittelijaa, että jos pennulla on näyttelyssä päällekkäisiä hampaita, onko se kauheakin virhe? Olen ilmoittanut pennun messariin ja vielä on kaksi hammansta päällekkäin. oops.gif
_Tanja_
Siis pysyvät päällekkäin? Mitkä hampaat ja onko kuinka 'pahasti'?
Meillä puolvuotiaalla yksi etuhammas alhaalla pois rivistä, taempana kuin muut ja hitusen viereisen hampaan takana. Käyty hammasta näyttämässä yhdellä tämän rodun harrastajalla ja kuulemma ei meidän tapauksessa ainakaan mitään haittaa näyttelyitä ajatellen ja leuat kasvavat joten hammas voi hyvinkin asettua riviin ihan itsekseen ajan kanssa. Oletko kokeillut hieroa/painella hampaita oikeaan asentoon? happy.gif
emppu
LAINAUS(emppu @ 5.12. 2008, 09:21) *
Hei! Voisko joku viisaampi valistaa aloittelijaa, että jos pennulla on näyttelyssä päällekkäisiä hampaita, onko se kauheakin virhe? Olen ilmoittanut pennun messariin ja vielä on kaksi hammansta päällekkäin. oops.gif

Olin selittänyt huonosti. Sillä on maitokammas ja pysyvä hammas päällekkäin kahdessa kohtaa. Vasen alakulmuri+maito ja oikean alakulmurin viereinen+maito.
showdogs
Anna koirallesi iso oikea luu kaluttavaksi,luulisin maitohampaitten irtoavan.
Marika
Kyllä niiden pentujen hampit irtoilevat jos vaan saa pentu riittävästi pureskeltavaa. Hampaitten irtoamista kannattaa vähän edesauttaa leikkimällä pennun kanssa kaiken maailman vetämis- ja repimisleikkejä, joissa maitohampaat sitten löystyvät. Mutta jos eivät ole irrotakseen ollenkaan niin sitten eläinlääkäriin poistattamaan. Pienikokoisilla roduilla meinaa olla hampaat useastikin jumissa ja kulmureita joutuu useamminkin käydä irrottamassa.

Pitää vielä udella lähtivätkö hampit ennen messaria?
emppu
Moikkelis!

Eipäs lähtenyt mun pieneltä Chuhutytöltäni ylimääräiset hampaat ennen Messaria vaika luuta kaluttiin "tuntitolkulla" puruluutajoka päivä. Eikä auttanut neidin lempileikki,resulelun vetäminen, ollenkaan. Heti Messarin jälkeen mentiin lekurille poistattaan ylimääräiset. Nyt on kaunis helmirivi millä tehdä tuhojaan rolleyes.gif Tosin lekurireissun jälkeen koettiin säikähdys. Iski pentupololle allerginen reaktio ja nuppi turpos melonin kokoisex...
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.