Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Joululahja Koirat
Puskaradio > Puskis > Turpakäräjät
Finu
Olen tässä mietiskellyt ihmisten päähän pistoksia ostaa lapsille ja muille tutuille joulu lahjaksi koiria, vaikka kyseinen henkilö ei edes koirista hirveästi välitä.. Harmikseni lueskelin ilmoitusta netistä jossa annettiin kaksi 9vk vanhaa mäyräkoiran pentua pois koska henkilö oli saanut nämä sisarukset joululahjaksi ja antaa nyt pois "ajan puutteen vuoksi", onkohan näin ihan oikeasti?.. Itse en menisi ostamaan koska eikös se pidä olla siitä omasta tahdosta kiinni ottaako koiran vai ei? jaksaako huolehtia ja oko AIKAA? pisti vaan vihaks jälleen tommonen ilmotus. Tallatkoon kukin omia polkujaan mutta koiria kohtaa kodin vaihtelu on väärin.(itse kun omistan 3 kodin vaihtajaa)..
Marika
Kaikessa yksinkertaisuudessaan: VASTUSTAN. Ja ylikaiken VIHAAN sitä telkkarissakin mainostettua tekstiviesti skabaa, jossa voi voittaa (tietääkseni) ihka aidon westie pennun...! Ainakin kuvissa on oikea koiranpentu.

Ihan sama kuin ihmisvauvoja kaupiteltaisiin joululahjaksi. "Hyvää joulua, sähän olet aina halunnut lapsen? Tässä semmonen nyt ois."

Ja vaikka tietäisikin kyseisen henkilön haluavan ostaa juuri jonkun tietyn rotuisen jne. koiran, ei tulisi mieleenkään ostaa kellekkään koiranpentua tai muutakaan elävää olentoa joululahjaksi. Itsekään en tykkäisi että saisin koiranpennun joululahjaksi (vaikka olisikin se seuraavaksi kotiini tupsahtava rotu), sillä itse kun on sitä koiraa ostaessa saa tutustua koiran sukuun ja kasvattajaan ja niin pois päin. Vaikka koiranpentu joululahjana varmaan olisikin erittäin rakastettava ja ilahduttava lahja, niin mulle on välttämätöntä saada tietää koiran suvusta (mikäli on rotukoira), ettei tule ikäviä sairauksia sitten yllätyksenä.

Mitä mahtavat koiran kasvattajat tästä tuumia? Onko pennun antaminen jollekulle joululahjaksi ollut kasvattajan tiedossa?

Ja mä kun oon tähän asti ollut niin tietämätön ja uskotellut itselleni ettei tosielämässä anneta koiranpentuja lahjoiksi, vaikka Disneyn Kaunottaressa ja Kulkurissa niin kävikin - ja siitä aina niin unelmoin lapsena.
Soen
Onkohan sitä hullumpaa vielä kuultu.. Itse en ainakaan ottaisi joululahjaksi, tai mikskään muuksikaan lahjaksi koiraa. Onhan ne suloisia, mutta kuten Marika tuossa ylempänä sanoi, niin kyllä siitä suvusta haluaisi olla kyllä perillä, ettei tulisi ainakaan niin pahoja yllätyksiä tulisi.
Ja jotenkin tulee mieleen, että ei kunnon kasvattajat, jotka tahtoo rodulle pelkkää hyvää, niin siihen suostuisi, että antaa kasvattinsa joululahjaksi.. Mutta koska meillä Suomessakin on aivan liikaa pentutehtailijoita, jotka eivät todennäköisesti välitä mihin pentu menee, kunhan vain rahaa tulee, niin sitä kauttahan on helppo sellainen hankkia. Varsinkin, jos joululahjan hankkija on vähänkään asioista tietämätön, niin niin voi hyvinkin käydä.. sad.gif

Olen kuullut kyllä niistä tapauksissa, että on joululahjaksi koiran saanut, mutta vähän toisella tavalla... Ne mitä olen kuullut on ollut tapauksia, että esim. on saanut vanhemmilta lapun, jossa lukee tyyliin, että aa koiran. Mutta niissä on yleinsä ollut niin, että sen jälkeen ollaan vasta ruvettu hankkimaan koiraa. Tämä tapa on minusta ihan hyvä, koska siinä se ihminen, joka on koiraa halunnut, saaa vaikuttaa siihen minkälainen koira sieltä oikeasti sitten tulee. smile.gif
Wellshe
LAINAUS(Marika @ 31.12. 2008, 20:28) *
Ja ylikaiken VIHAAN sitä telkkarissakin mainostettua tekstiviesti skabaa, jossa voi voittaa (tietääkseni) ihka aidon westie pennun...! Ainakin kuvissa on oikea koiranpentu.

Hiukan off, mutta eikös Kennelliitto tehnyt tästä kilpailusta tutkintapyynnön poliisille, kun lakihan kieltää eläinten luovuttamisen arpajaisvoittona? Eikä kuvan koirakaan ilmeisesti liity koko kilpailuun, koska "palkintopentua" ei ilmeisesti ole vielä valittu..

Mutta palataan aiheeseen. Kuten Marika ja Soen jo totesivat sellaisen täysin yllätyksenä tulleen koiran kanssa voi helposti ilmetä ongelmia. Minäkin kannatan tuota Soenin kertomaa "korttisysteemia", sillä koiran saaja pystyy vaikuttamaan siihen mikä koira sieltä tulee, ja varautumaan koiran tuloon.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.