Onkohan sitä hullumpaa vielä kuultu.. Itse en ainakaan ottaisi joululahjaksi, tai mikskään muuksikaan lahjaksi koiraa. Onhan ne suloisia, mutta kuten
Marika tuossa ylempänä sanoi, niin kyllä siitä suvusta haluaisi olla kyllä perillä, ettei tulisi ainakaan niin pahoja yllätyksiä tulisi.
Ja jotenkin tulee mieleen, että ei kunnon kasvattajat, jotka tahtoo rodulle pelkkää hyvää, niin siihen suostuisi, että antaa kasvattinsa joululahjaksi.. Mutta koska meillä Suomessakin on aivan liikaa pentutehtailijoita, jotka eivät todennäköisesti välitä mihin pentu menee, kunhan vain rahaa tulee, niin sitä kauttahan on helppo sellainen hankkia. Varsinkin, jos joululahjan hankkija on vähänkään asioista tietämätön, niin niin voi hyvinkin käydä..

Olen kuullut kyllä niistä tapauksissa, että on joululahjaksi koiran saanut, mutta vähän toisella tavalla... Ne mitä olen kuullut on ollut tapauksia, että esim. on saanut vanhemmilta lapun, jossa lukee tyyliin, että aa koiran. Mutta niissä on yleinsä ollut niin, että sen jälkeen ollaan vasta ruvettu hankkimaan koiraa. Tämä tapa on minusta ihan hyvä, koska siinä se ihminen, joka on koiraa halunnut, saaa vaikuttaa siihen minkälainen koira sieltä oikeasti sitten tulee.