Jos väärässä paikassa niin ilmoittakaa... Mielestäni sopi tänne ehkä kuitenkin parhaiten?Minä olen nyt tässä vähän miettinyt, kun minulla on koira jolle jännittävässä tilanteessa ei tavallinen herkku kelpaa (raaka jauheliha, nakin pätkät, juusto jne.) ja minulle sanottiin että kannattaa ottaa kehään jotain superherkkua mukaan. Mikä on teidän mahdollinen herkkunne kehässä?
Seuraavaan näyttelyyn kun mennään niin pidetään kaksi päivää paastoa + mukaan pitäisi saada sitä superherkkua, mistä koira tykkää mielettömästi. Näin olen ajatellut että saan sen paremmin "hallintaan".
Jotain tosi kivaa leluakin on kehotettu, että vilauttelisi sitä kehässä, mutta ei tuolla oikeen ole mitään sellaista lelua mistä se innostuisi, varsinkaan kehässä kun se on muutenkin vähän jännää.
Eli, olisin kysynyt teidän
näyttely-super-herkkuja mitä annatte koirillenne kehässä?Kiitollisena vastauksista.
Marika
31.12. 2008, 22:54
Se mikä on toisen koiran herkkua, ei välttämättä kelpaa toiselle koiralle lainkaan. Sinun pitää vain itse selvittää mistä koirasi todella pitää, kukaan muu ei voi sitä sinulle kertoa. Kokeilet vain monia eri vaihtoetoja, kyllä se spesiaaliherkku sieltä lopulta löytyy!
Koiran stressatessa sille on tyypillistä ruokailuhaluttomuus (myös namit), joten se koiran erityisherkkukaan ei tavallisesti tahdo mennä alas koiran stressatessa. Kaikista toimivin keino on totuttaa koirasi näyttelytilanteeseen ja tuomarin käsiteltävänä olemiseen, ja mikäli omistat pienikokoisen rodun kannattaa jo kotosalla harjoitella pöydällä seisottamista ja siinä käsittelyä. Mätsärit on hyviä paikkoja harjoitella kehätottumusta.
Itse en käytä omien koirien kanssa juuri lainkaan nameja kehässä ja siihen on hyvä pyrkiä. Mutta nameja löytyy aina kuitenkin kaiken varalta taskusta, yleensä pieni lajitelma eri herkkuja, jotka tiedän omille koirille mieluisiksi, esim. puolikosteat herkkuliuskat, paistettu kana, kissan kuivaruoka jne.
Mielenkiinnosta kysyn minkätyyppistä paastoa olet harkinnut? Kahden päivän paasto on melkoinen - kyllä aamuruoan poisjättäminenkin (ja esim. myös edellispäivän iltaruoan aikaistaminen tai poisjättäminen, suurentaa hieman aiempaa annosta) on jo toimiva keino, mikäli vain noiden herkkujen vuoksi olet paastoa harkinnut. Koiran hyvinvoinnin pitää kuitenkin olla aina etusijalla. Olen itse jättänyt vanhemmalta koiralta aikoinaan aamuruoan pois näyttelypäivänä ja kyllä kehässä kelpasivat namit ja näyttelyn jälkeen sitten maistui pojalle ruokakin ihan toisella tasolla mitä näyttelyä edeltävänä päivänä.
ei kait siinä muuta, kuin että se herkku on jotain, mitä koira ei taatusti saa ikinä-koskaan-milloinkaan muuten, kuin näyttelyissä.
No, meidän riiviölle kelpaa kaikki, mutta muita koiria esitettäessä olen superherkkuna käyttänyt mm. kinkkua, nakkia, juustoa, keitettyjä kanansydämiä, kuivattua mahaa tai kalaa, Natural Menua ja Froliceja. Omalle koiralle se paras herkku löytyy vain kokeilemalla. Kinkku, nakki, juusto, paistettu kana ja sisäelimet ovat ainakin aika varmoja herkkuja.
Yleensä käytän näyttelyissä palkintona lihapullia, nakkeja tai muita vastaavia lihatuotteita.
Frolic on ainut herkku mikä maistuu meidän koirille näyttelyissä (tai no onni syö kyllä melkeen mitä vaan)
Meidän koirilla on yleensä herkkuina näyttelyissä, mutta myös agi- ja tokoharjoituksissa broileripyöryköitä tai nakkeja. Näyttelyissä käytetään joskus myös pientä vinkuvaa hiirtä, mutta varsinkin Arttu tykkää siitä niin kovasti, että keskittyy vain siihen ja käy melkein liian kuumana, joten sitä käytetään todella harvoin
Vinkulelut/ muut ei meillä nappaa, mutta herkut kyllä!
Parhaimmat makupalat on nakki/makkara ja lihapullat. Eikä Toivoa tarvitse pitää paastossa sen kummemmin, joskus jätän aamuruoan antamatta tai vähennän sen määrää (jos on aamulla kehät).
EuroShopperin lihapullat on ihan numero uno! Ne on sen verran "kuivia" ettei koko käsi ole lihapullassa kun yhtä palaa kaivaa. En oo vielä tavanny yksilöä joka ei niistä innostuis.
Jos itse stressaa kovasti, suosittelen kokeilemaan luontaistuotekaupasta saatavaa stressinpoistajaa. Kapseleina/tablettina myytävä ja kuulemani mukaan tosi toimiva jopa sellaisilla, jotka ovat aikaisemmin menneet esim, koulun esiintymistilaisuuksista aivan paniikkiin.
Meillä käytetään Froliceja, koira jaksaa keskittyä paljon paremmin, kuin jollain kinkulla.
Minun kestosuosikit, äärimäisen pahan hajuiset mielestäni kyllä mutta
kuivattu maksa ja
lihapullatToimii tilanteessa kuin tilanteessa ainakin meillä
Kehässä ei kelpaa kana eikä kinkku. Mutta auta armias kun on kaurakeksi kourassa niin koira seuraa vaikka maailman ääriin ja takaisin häntä heiluen Joskus aikanaan keitetty kieli oli myös kova sana.
Keitetty sydän on meidän koirille se top-herkku näyttelyissä kuin kotonakin
Maksamakkara tai normi makkara, joskus ei kelpaa nekään ja sitten vaan, huoh, toivotaan parasta...
Fasciner
13.3. 2009, 08:58
Kuivattu naudan maksa on mun koiran herkkua!
LAINAUS(Fasciner @ 13.3. 2009, 09:58)

Kuivattu naudan maksan on koirani herkkua!
Juu, niin on meidänkin koirien ja monien muidenkin tuntemieni. Käypä myös kuivaamatta.
Meillä kelpaa nakit , osalle kans tavalliset navut.
Meillä on aika nirsoa porukkaa, ei kelpaa mitkään pospi jauhonakit, kunnon lihaa sen olla pitää. Metvursti kelpaa myös, mutta se on niin suolasta että sitä ei viitsi kauhiasti antaa. Parhaimmiksi todettu on VIP Vescorilta saatavat aktivointi namit. Ne kelpaavat kaikille, eikä ole liian kovia, että niitä täytyisi jyrsiä puolta vuotta, ja ne saa murrettua pienemmäksi, että käyvät niin collielle, kuin kaniini mäykyllekkin : )
Annan yleensä juustoa ja jos tarviin ia SUPER herkkua, nii annann maksapihviä
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.