Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: purennan korjaaminen
Puskaradio > Puskis > Rehuja & rohdoksia > Terveydeksi!
emppu
Huomenta vaan kaikille!

Tietäiskö joku millaisella ruokavaliolla (tai muilla keinoilla) voipi vaikuttaa koiran purentaan? Mulla on tällä hetkellä 15 vkonen kääpiökoira tyttöpentu, jonka purenta on muuttunut kasvaessa PALJON. Tällä hetkellä alaleuka on niin heikko, että ylä- ja alahampaiden väli on pari kolme milliä. cray.gif Eli milläs mä saisin ns. Putkiluut kasvamaan?

Ei se purenta tunnu tyttöä haittaavan, mutta kun on niin KAUNIS, että harmittaa kun näyttelyhaaveet juoksee karkuun dogrun.gif
Flavia
Eipä siihen oikeen ruokavaliolla pysty vaikuttamaan.

Joillain roduilla/yksilöillä leuat kasvavat hyvin eri tahtiin, ja saattaa hyvinkin olla että purenta korjaantuu itsestään.

Voithan kokeilla, että muutaman kerran päivässä painat yläleukaa ikenestä sormella ja siten koitat vähän jarrutella sen kasvamista (samalla tavalla kun ihmisilläkin on oikomishoidossa esim niskaveto joka jarruttaa yläleuan kasvua), paina reippaasti paukalolla ja laske hitaasti vaikka 20.

Kyllähän se paljon laittaa harmittamaan, itse odotin pentua yhdestä nartusta lähes 2 vuotta, nyt Helmillä on jäänyt kaksi yläetuhammasta alahampaiden taakse, leuat on kyllä oikeissa kohdissa mutta näillä kahdella hampaalla on asentovirhe.
Tuokin riippuu sit tuomarista et mitä se hampaista tuumaa. Pikkupennuissa ollaan kerran käyty ja tuloksena 2kp (luokassa 4 pentua), eikä arvostelussa mitään mainintaa.. Khta olisi edessä eka junnuluokka, katsotaan miten käy.

Kovin nätti tuo ipana on, mutta eipä niille hampaille mitään mahda. Ollaan sit päätetty, että keskitytään enemmän metsästyspuoleen smile.gif
Cerasi
Muistin lukeneeni jonkun kotisivuilta juttua aiheesta, ja pienen etsinnän jälkeen löysinkin sen: http://www.tolleri.net/blogi.php?vuosihaku...tegoria=yleinen kirjoitus "hammasasiaa sun muuta".
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.