Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Hei haloo !
Puskaradio > Puskis > K-18
Sivuja: 1, 2
Kaptah
Tässä vaan kaks vanhaa pierua hauskuttaa toisiaan jollain saukonhäntäjutulla!
Eikö tosiaan kellään ole enää mitään muuta sanottavaa, kuin hitti vai huti tai kitti vai kuti ja mulle riitti.
Onhan se helvetin mielenkiintoista tietää tuleeko jossain hikiällä lunta tai ei; haloo nyt on talvi: on tarkoitus, että tulee lunta. Jos ei hitto soikoon tule, niin ei se minua ainakaan saa mihinkään hurmioon.

Pankaas muistellen, kuinka mukavaa oli vielä esim. vuosi sitten, kun asiat ja ihmiset räiskähtelivät suuntaan jos toiseenkin. Koira-asioita käsiteltiin ihan periaatteessa toki silloinkin, mutta kuka jaksaa koko ajan saada hupia jostain nelijalkaisesta karvaturrista, joka on aina joka asiasta samaa mieltä kuin sinä, Häh!

Nyt hopinää töppösiin tai täältä kaikkoavat loputkin puskislaiset.
Cee
LAINAUS(tizzian @ 30.1. 2009, 22:33) *
Juu juu, oli minustakin mukavaa, mutta kun ei kerta sovi aiheesta luistaa niin enhän minä voi täällä naputella vai mitä? biggrin.gif
Kiva kuitenkin huomata, että sinuakin näkee vielä täällä. Kuten lienet huomannut, osa vanhaa joukkiota vaikuttaa nykyään tuolla toisen otsakkeen alla jossa sopii luistella ja lipsua otsikon hirmuvallasta sen verran kun passelilta tuntuu.

Ongelma oli siinä, kun kaikki topikit käsitteli ainoastaan menneitä ja tulevia sääoloja...
Ongelman juuri oli ja on edelleen turhissa kommenteissa joissa oli ja on pelkkiä hymiöitä.
Tietenkin sellaiset miellyttää ihmisiä jotka haluaa tukea ja mielistellä yhteishenkeä jota ei ole olemassakaan.

Todellinen Puskiksen ongelma on ihmisten kyky käsitellä omia mielipiteitään ilman ympäröiviä tekijöitä.

Cee
KatiT
LAINAUS(tizzian @ 30.1. 2009, 22:33) *
Kuten lienet huomannut, osa vanhaa joukkiota vaikuttaa nykyään tuolla toisen otsakkeen alla jossa sopii luistella ja lipsua otsikon hirmuvallasta sen verran kun passelilta tuntuu.

Juu, siellä vallitsee auvoinen harmonia. Kaikki hurraavat yhteen ääneen ja mistään ei saa olla eri mieltä, hymiöt saa kyytiä ja ja ja.. . Yhtäläisyyden tunnetta taatusti saattaa lisätä myös se, että isolla osalla on martsaviitat harteilla biggrin.gif Mutta ilmiselvästi sitä on haluttu, ja sille oli tilausta, koska k-18 kuoli ja elämä siirtyi sinne.
Mukavahan sitä on lueskella silloin kun itsellä on ehkä maailmankaikkeuden huonoin päivä. Se ylitsepursuava positiivisuus ja onnellisuus vaikuttaa virtuaalisestikin, ja maailma pelastuu. Sen sijaan tällä puolella nousee heti ardeliinit kattoon wink.gif
Cee
LAINAUS(KatiT @ 7.2. 2009, 19:46) *
Juu, siellä vallitsee auvoinen harmonia. Kaikki hurraavat yhteen ääneen ja mistään ei saa olla eri mieltä, hymiöt saa kyytiä ja ja ja.. . Yhtäläisyyden tunnetta taatusti saattaa lisätä myös se, että isolla osalla on martsaviitat harteilla biggrin.gif Mutta ilmiselvästi sitä on haluttu, ja sille oli tilausta, koska k-18 kuoli ja elämä siirtyi sinne.
Mukavahan sitä on lueskella silloin kun itsellä on ehkä maailmankaikkeuden huonoin päivä. Se ylitsepursuava positiivisuus ja onnellisuus vaikuttaa virtuaalisestikin, ja maailma pelastuu. Sen sijaan tällä puolella nousee heti ardeliinit kattoon wink.gif

Adrenaliinit.. Niin se kirjoitetaan biggrin.gif

Cee
KatiT
Jaahans, ja sä et kans muista mitään... biggrin.gif
Saan bannit, jos verestän sun muistia. Mutta ardet ne on...
Cee
LAINAUS(KatiT @ 7.2. 2009, 20:08) *

Asia kunnossa!

Cee
Kaptah
QUOTE (KatiT @ 7.2. 2009, 20:08) *

Äkki saavad adrelaniili - kas politsei saab meid kätte?
abc
LAINAUS(Cee @ 30.1. 2009, 22:41) *
Ongelma oli siinä, kun kaikki topikit käsitteli ainoastaan menneitä ja tulevia sääoloja...

No nyt mä snaijaan, missä vika piili. Mullahan oli hiton hyvä aihe meneillään eli kumisaappaat ja sitten mä kehtasin mennä pilaamaan sen puhuen sääoloista.
Ei tullut mieleenikään, etteikö juuri kumisaappaat olis voineet liittyä menneisiin tai tuleviin sääolosuhteisiin.
Sorry, Cee.

En kuitenkaan muuta mielipidettäni sun takia, sillä edelleenkin olen sitä mieltä, että kumisaappaat ja sääolosuhteet liittyvät monessakin tilanteessa aivan oivallisesti toisiinsa.

Maarit S
No mie kyllä käyn täällä, mutta en missään muualla Puskiksen foorumilla. Hiljasta pitelöö, mutta en tuota ennenkää mitenkää ihmeesti kirjottelua harrastanut.
Cee
LAINAUS(abc @ 12.2. 2009, 14:45) *
No nyt mä snaijaan, missä vika piili.

Ei, sä et koskaan tajunnut missä vika piili. Samoihin aikoihin se selitettiin, mutta et varmaan lukenut silloin kaikkea.

Cee
abc
LAINAUS(Cee @ 13.2. 2009, 17:13) *
Ei, sä et koskaan tajunnut missä vika piili.

Pitikös sun toi ääneen sanoa. Nyt kaikki luulee, että mä olen se geelilapukka, josta sä aina puhut, vaikka mä ilmiselvästi oon enempi kuin geeli.
abc
@rja
Ennen tällä palstalla oli oikeasti keskustelua, nahistelua ja keskinäistä vittuilua, joka toi väriä palstalle. smäläri vittuili Ceelle, Cee smälärille, Cee kaikille yleisesti ja jokaiselle erikseen.

Nyt. Tilanne on sellainen, että missään koko puskassa ei olla enää kenenkään kanssa eri mieltä, kukaan ei ota kantaa mihinkään, ja jos ottaakin, muuttaa mielensä sen jälkeen, kun hänelle ystävällisesti huomautetaan, että tekstissä ei ollut riittävästi hymiöitä ja että tuo on loukkaus sitä ja tätä kohtaan. Marttyyrejä riittää joka lähtöön, kärsimyksen myrttikruunu ohimoillaan.

Hieno Niitä näitä -hiekkalaatikko, sinnehän toivotettiin tervetulleeksi kaikki, jotka haluaa hölistä niitä näitä joka ketjussa. Toisin kuitenkin on; kalkkarokäärme iskee heti, jos erehtyy jollekulle huomauttamaan ilman hymiöitä. Ja vittuilee vielä sellaisesta, mihin ei sanallakaan kukaan viitannut. Bellf suuressa viisaudessaan todisti ihan itse, että jotkut eläimet ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. Mun kimpppuuni hyökkääminen osoittaa melko selvästi sen, että mä en esimerkiksi ole riittävän hyvä kirjoittamaan niitä näitä -palstalle.

Mitä järkeä on keskustelussa, jossa kaikki keskustelijat ovat valmiiksi samaa mieltä, ja jos eivät ole, niin pysyy hiljaa taustalla?

Kaikki kunnia abc:n kumppareille, sun juttuja on ollut ihan mukava lukea.

PS. Tässä Kaptah se syy, miks täällä ei mitään tapahdu enää, olemattomat tapahtumat ovat siirtyneet toisille foorumeille.
Vahtis
Tällä palstalla oli hyvää keskustelua ja sopivaa v-ttuilua, mutta sitten se meni överiksi oikein reippaalla kädellä. Kyllä jokaisen on syytä käydä peilin edessä, eikä kuvitella, että minä osasin v-ttuilla sopivasti. Silloin ei osattu, jos ihmisiin saattui, jos ihmisten yksityiselämää alettiin häiritä myös foorumin ulkopuolella, jos puhelinnumeroita oli tarpeen vaihtaa, jne. Tosiasiahan on, että vain harvat tietävät kuinka paljon pahaa ja satuttavaa tapahtui myös foorumin ulkopuolella, joka vielä enemmän kuin kirjoittelut foorumilla on ollut syynä K-18 palstan näivettymiseen.

Keskustelun itsetarkoitus ei ole olla samaa mieltä, mutta ei myöskään olla eri mieltä. Keskustelu menee laidasta laitaan. Välillä ollaan samaa mieltä välillä eri mieltä ja joskus joku vaihtaa mielipidettään kuultuaan sopivaa argumentointia. Se, että ollaan omissa poteroissa ja vakuutellaan, että minä osaan keskustella ja muut on vain tyhmiä ei ole mitään keskustelua.

Ihan oikeesti minä ainakin vietän paljon aikaani kavereiden kanssa puhelimessa ja juttelemme niitä näitä ja enimmän aikaa olemme samaa mieltä. En näe mitään syytä, miksei foorumilla voisi olla myös näin. Kyllä sinne sekaan mahtuu sitten sitä "oikeaakin" keskustelua. Mikä sitten itse kunkin mielestä on oikeaa keskustelua. Minusta oikeaa keskustelua ei ole se, että muiden mielipiteet haukutaan tyhmiksi ja niiden esittäjät ääliöiksi. Oikeaa keskustelua ei ole jatkuva ja itsetarkoituksellinen v*ttuili kaikille ja joka asiasta.
abc
Älkää vaan puhaltako tätä ketjua poikki. Mulla on ihan sellainen kutina, että juuri tähän keskusteluun haluaisin osallistua. En vain tämän päivän tärkeiltä menoilta kerkii just heti vastailemaan. Mulla on peräti kaks Itiksen reissua, joista en luovu puskaan kirjoittelun takia biggrin.gif .

peikkovuorelainen
Miksi kirjoittaa kun ei ole mitään aihetta mihin vastata tai kirjoittaa muutenkaan. rolleyes.gif
abc
Niinpä, peikkovuorelainen, miksipä mitään ellei ole aiheita edes lukemiseen. Taidankin olla ainoa poikkeus, joka en edellämainituista syistä lue, kirjoittele tai vastaile. Mulla on hyvin yksinkertainen vietti, mikä liittyy puhtaasti haluun kirjoitella ja höpistä oman ajan tappamiseksi ja lisä mukavuutta siihen olen saanut, kun mun kanssani höpisemään on ilmaantunut muitakin turisijoita, vaikka kaikki aiheet ei kaikkia ole kiinnostanutkaan.

Olenkin monesti ihmetellyt ihmis paljoutta, ketkä käyvät itseänsä esittelemässä esittelyfoorumissa. Kelle he esittäytyvät? Mua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään missä tai kenen kanssa kukin asuu. Mua kiinnostaa vain nää kirjoittelevat kaverit. Ja heidät näen vain sellaisina, minkä monitori teksteineen antaa MUN heistä ymmärtää. Joku toinen näkee heidät aivan taatusti toisenlaisina kuin millaisiksi minä heidät miellän.

Sitten vielä tohon peikkovuorelaisen kommenttiin, niin miksi odottaa, että toiset kirjoittavat aiheesta mistä itse haluaisi jutella. Ei ole kiellettyä vaan enemmänkin toivottua, että niitä juttuotsikoita tulee muiltakin kuin vain muutamalta harvalta aktiivisemmalta kirjoittajalta.

Niin ja koirien NÄYTTELY menestykset voi kirjoittaa noilla koirasivustoilla. Tässä kohtaa sen vertaa vahvistaa mun mielipiteessäni poikkeus säännön, että yllärivoitot asia erikseen eli saman koiran jokainen näyttelytulos ei kiinnosta, vaikka kuinka hyvin olis mennyt. Toisethan ravaa näyttelyissä harvasen viikko, niin luulis olevan selvääkin, että jos on hiukkasenkin näyttelyainesta oleva koira, että sillä joskus tärppää se eri tai ne lisätulokset.

Mä en le vielä lopettanut jutustelua, en edes alkanutkaan, mutta oli vastattava peikkovuorelaisen viestiin, kun se tossa syötillä oli ja rönsyillen samalla muihinkin juttuihin.
Eli lähdenpä taas Itikseen.
Kaptah
QUOTE (abc @ 16.2. 2009, 14:12) *
Eli lähdenpä taas Itikseen.

Muistitkos panna saappaiden päälle villasukat, kun ovat niksi-Pirkan mukaan kätevät liukuesteet.
Siellä on nääs taas sellainen "langenneitten naisten päivä

Hyvää ostarimatkaa ! rolleyes.gif
abc
En muistanut rolleyes.gif . Siinä taas nähdään mun muistitoimintoni. Tais jäädä muistikampi veivaamatta aamulla tai sitten ammensin itseni tyhjiin latauksista jo yhden "lyhkäsen" viestin edetessä.

Rupesin tossa mietiskelemään, että mitäs minä enää sanottuihin kajoan, sillä Vahtis tais keritä kaiken jo sanomaan. Mut jos kuitenkin... Eduskunnassakin käyttää n.200 henkilöä puheenvuoroja samasta asiasta peräjälkeen, mutta sanakääntein, jotta jokainen kuulija käsittäis edes jonkun kohdan, niin miksei täällä puskassa vois soveltaa samaa juttua.

@rjalle sanoisin, että sinäkin olisit voinut käyttää sitä suodatinta, ettei olis tarttenut kaikkea lukea, mutta itselleni en voi sanoa niin, kun en uskalla mennä painelee kaikenmaailman namikoita, jos en sitten osais niitä takaisin laittaa, kun mieli toiseks muuttuis. Mutta totta, suodattaa/olla näkemättä/reagoimatta voi olla ilman namikoitakin. Sehän on omasta päätöksestä kiinni mitä lukee tai kuinka haluaa asioihin reagoida.

@rja olet hyvä kirjoittamaan, aiherikas, ja monipuolinen tiedoiltasi (ja taidoiltasikin, mitä aikanaan saatiin lueskella). Että hyviä avuja sinulla on paljon, joten noilla kyvyillä osaisit sanoa tahdikkaamminkin asioita. Tiedän, että osaat olla tahdikas. Se on aiemmin luettu ja huomioitu. Minulla ei ole närää kanssasi, vaikka jonkun ihmeen känkkäränkkä vaiheen kävit sinäkin, jossain vaiheessa läpi.

Kuten kerran, niin nytkin kummastutti, että miten bellfin tai hänen siskonsa kirjoitukset häiritsivät niin totaalisesti. Asiahan olis korjaantunut omalta osaltasi suodatinpainikkeella. Minua ei heidän kirjoittelunsa häirinnyt, jo siitä syystä, että he kirjoittelivat sellaisena aikana jolloin puskassa oli todella hiljaista, ei lukijoita, ei kirjoittelijoita. Ja vaikka he käyttivät "koukero"tekstejä ehkä liikaakin, niin kenenkään tuntemattoman varpaille he eivät astuneet. Samaa ei voi sanoa Ceestä. Cee on liiankin usein sanonut sanottavansa hyvin ilkeästi monellekin kirjoittajalle, vaikka hänkin osaisi suodattaa sanomisiaan, ei painikkeella vaan manuaalisesti, ja ainakin olisi osannut hiukan katsoa kenelle mitäkin sanoo.

Ihmettelen sitäkin, että kirjoittaa kuka sitten millaisen viitan alla tahansa, niin mitä se meille kellekään kuuluu. Noi viitat on päivittäin vaihdettavissa, eikä kukaan meistä vain kirjoitusten perusteella voi arvioida onko kyseessä marttyyri- vai itse paholainen kirjoittamassa. Eihän kenenkään tarvitse antaa itsestään oikeata kuvaa, ellei sellaiseen tunne tarvetta. Jos tiilenpääläisistä sanotaan, että myötäillen kaikessa jne, niin en mä näe tiilenpääläisiä minään myötäilijöinä tai liikaa sopusoinnussa olevina. Eiks sitä osoita jo se, että emme halua alistua k-18 palstalle jääneiden muutaman itseään ylikorostavan ehdottomiin mielipiteisiin. Ei, en ainakaan minä. Minä haluan kirjoitella just omalla laillani, toki toivoisin, että oikeinkirjoitukset olisivat vielä samaa luokkaa kuin kansakouluaikana, mutta en anna sellaisen häiritä, koska en näe puskaa niin hirmuisen virallisena paikkana.

Minulla ei ole närää kenenkään kanssa. Ei edes Ceen. Mutta en vain jaksa, että aikuinen joka päivä höpisee samoista asioista. Mun mielestä, jos Cee pitää naisia läskiperseenä, niin riittää, että sen sanoo kerran eikä hoe asiaa alvariinsa. Vai onko silläkin suunnalla väärä mantteli selässä ja puuttuu itseluottamus ja usko, että kerran sanottu on kuultu. Ja ne iänikuiset geelit... voi jestas. Ja kaveri pystyis monipuolisempaankin kirjoitteluun.

Joten kaiken kaikkiaan edelleenkin Vahtis jo kaiken sanoi ja tyhjentävästi. Mä kirjoittelin vain omaksi huvikseni rolleyes.gif .

Joo yks juttu vielä, mikä unohtui edellisestä viestistä, kun se sinne ois ehkä paremminkin smallannut. Ootteko koskaan ihmetelleet niinkuin minä, että kun joku huutelee, että hei missäs te kaikki ootte, niin vastaamaan ilmaantuu sellaisiakin, ketkä ei juuri kirjoittele ja joita harvemmin siis osataan kaivatakaan, useimpia ei edes muista, että ovat koskaan käyneetkään. On eri asia, jos kaipaillaan aktiivi kirjoittajia, koska heitä todellakin odotellaan, ettei ne kullekin tärkeimmät foorumit ammota tyhjillään.

Palaillaan astialle, jos on tarvetta.

Cee
Mä olen tosi otettu että musta riittää puhetta!
No, onpahan edes jotain puhuttavaa...

Cee

ps. Aatelkaa, jos tähän väliin menisin vielä tuomitsemaan vaikkapa koirien erikoisruuat ja loimet joita vastustan jalostuksellisista syistä, niin mikä meteli siitä syntyisi "läskiperseiden keskuudessa siellä Stockmannin yläkerrassa" biggrin.gif
@rja
LAINAUS(abc @ 16.2. 2009, 16:56) *
@rjalle sanoisin, että sinäkin olisit voinut käyttää sitä suodatinta, ettei olis tarttenut kaikkea lukea, mutta itselleni en voi sanoa niin, kun en uskalla mennä painelee kaikenmaailman namikoita, jos en sitten osais niitä takaisin laittaa, kun mieli toiseks muuttuis. Mutta totta, suodattaa/olla näkemättä/reagoimatta voi olla ilman namikoitakin. Sehän on omasta päätöksestä kiinni mitä lukee tai kuinka haluaa asioihin reagoida.

@rja olet hyvä kirjoittamaan, aiherikas, ja monipuolinen tiedoiltasi (ja taidoiltasikin, mitä aikanaan saatiin lueskella). Että hyviä avuja sinulla on paljon, joten noilla kyvyillä osaisit sanoa tahdikkaamminkin asioita. Tiedän, että osaat olla tahdikas. Se on aiemmin luettu ja huomioitu. Minulla ei ole närää kanssasi, vaikka jonkun ihmeen känkkäränkkä vaiheen kävit sinäkin, jossain vaiheessa läpi.

Kuten kerran, niin nytkin kummastutti, että miten bellfin tai hänen siskonsa kirjoitukset häiritsivät niin totaalisesti. Asiahan olis korjaantunut omalta osaltasi suodatinpainikkeella. Minua ei heidän kirjoittelunsa häirinnyt, jo siitä syystä, että he kirjoittelivat sellaisena aikana jolloin puskassa oli todella hiljaista, ei lukijoita, ei kirjoittelijoita. Ja vaikka he käyttivät "koukero"tekstejä ehkä liikaakin, niin kenenkään tuntemattoman varpaille he eivät astuneet. Samaa ei voi sanoa Ceestä. Cee on liiankin usein sanonut sanottavansa hyvin ilkeästi monellekin kirjoittajalle, vaikka hänkin osaisi suodattaa sanomisiaan, ei painikkeella vaan manuaalisesti, ja ainakin olisi osannut hiukan katsoa kenelle mitäkin sanoo.

Minähän suodatin belffin siskoineen mäkeen, ei belffin viestit ole näkyneet mulle kuin ehkä pari kuukautta, ja poistin taas näkyvistä, kotkain sukua tosiaan... smile.gif Viestiketjut näyttivät melko kummallisilta, kun siellä oli joka toinen vastaus " olet valinnut tämän kirjoittajan tekstit veks".

Mä olen lukenut noita Niitänäitä juttuja aina sillon tällön, mutta mun luonteelleni ne eivät sovi just siks, että alkuperäinen aihe rönsyilee liikaa. Siellä oli jossain vaiheessa kehkeytymässä varsin mielenkiintoinen keskustelu, jossa osallistujina ainakin sml ja kati, mutta kun ne jutut katosivat, niin tuskastuin lukemiseenkin. Ilmeisesti ei kuitenkaan mikään maata mullistava juttu, koska en muista enää aihetta, joskus kauan ennen joulua.

Totta, voisin hillitä itseäni välillä, mutta mielestäni kannattaisi myös siellä varsinais-suomalaisella puolella opetella lukemaan ja vieläpä ymmärtämään lukemansa. Mulle on sikäli paskanhailee, mitä musta puhutaan ja ajatellaan, mutta tuollaset bellffin suoraan henkilökohtaiselle puolelle menevät turkulaisvitsit saa multa tasan samanlaista vastakaikua. Mä en puolustanut ketään, totesin vain vittuillakseni, että "eikös tänne kaikki saakaan kirjottaa" vaikka sitä niin kovasti hehkutettiin. Käytännössä Belffin veto oli suora todiste siitä, että ei tosiaankaan näin ole. Mieli tekis tässä kohtaa todeta, että "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa". Mulla ei ole mitään hinkua kääntää kristilliseen tapaan toistakin poskea, että joku sais jatkaa rääkymistään omista lähtökohdistaan katsottuna.

Eli abc, mä en ole toivottu henkilö kirjottelemaan sinne Niitä näitään, enkä edes haluaisi. Mulla on ylipäätään omat mielipiteeni, ja jos ne haluan julkituoda, myös tuon. Ja kirjoitan minne kirjoitan.

Jonkun Ceen mielipiteet ja suodatukset, eiköhän ne ole ihan hänen omiaan, en minä hänen kirjoittamisistaan ole vastuussa, enkä käsittääkseni puolustelekaan.

Kannattais tosiaan noudattaa Kaptahin neuvoa ja käyttää niitä villasukkia, liukuestetoiminnon lisäksi ne lämmittää kivasti kumppareitten sisällä ja päällä käytettynä. Vanhoilla ihmisillä luut paranee aika heikosti wink.gif
onninen
LAINAUS(@rja @ 16.2. 2009, 22:03) *
Minähän suodatin belffin siskoineen mäkeen, ei belffin viestit ole näkyneet mulle kuin ehkä pari kuukautta, ja poistin taas näkyvistä, kotkain sukua tosiaan... smile.gif Viestiketjut näyttivät melko kummallisilta, kun siellä oli joka toinen vastaus " olet valinnut tämän kirjoittajan tekstit veks".

Minä taas olen suodattanut jonkun muun ja mun ketjut näytti ihan samalta. Löytyi niitä dippadappaduulla foorumia täyttäviä jo ennen mainitsemiesi henkilöiden palstalle tuloa.
abc
LAINAUS(@rja @ 16.2. 2009, 22:03) *
Eli abc, mä en ole toivottu henkilö kirjottelemaan sinne Niitä näitään, enkä edes haluaisi. Mulla on ylipäätään omat mielipiteeni, ja jos ne haluan julkituoda, myös tuon. Ja kirjoitan minne kirjoitan.

Kannattais tosiaan noudattaa Kaptahin neuvoa ja käyttää niitä villasukkia, liukuestetoiminnon lisäksi ne lämmittää kivasti kumppareitten sisällä ja päällä käytettynä. Vanhoilla ihmisillä luut paranee aika heikosti wink.gif

Eikä vain luut ..., biggrin.gif .

Mitä tulee toivottuihin henkilöhin niin eiköhän meistä useampikin ole jonkun mielestä enemmän tai vähemmän ei toivottu, kun ei kirjoiteta just silleen kuin toinen haluaa. Mutta jos sinä olet sitä vain yhden ihmisen taholta, olet huomattavasti paremmassa asemassa kuin esim. minä. Mutta mitäs me niistä välittämään, jatketaan vain omalla tyylillämme.

Mun ainakin on edettävä omalla tavallani, sillä kuten sanottu, ei vain luut vaan muutoinkin... Ja viimeks sanottu on tuskin keltään jäänyt huomaamatta, ei edes itseltäni.

peikkovuorelainen
Niin miksi odottaa että muut kirjoittaa niistä aiheista mistä itse haluisi puhua.. rolleyes.gif
Olen mokannut välillä ja myönnän sen ja olen pyytänyt anteeksi aiheita/kirjoituksia. Sitä aina "pelkää" että kirjoittaa jonku aiheen mikä sitten aiheuttaa valtavan tunne ryöpyn vaikka ei haluisi.

Olen huomannut et netissä kun kirjoittaa vaikka ei tarkoita pahalla, niiin ei osaa tulkita asiaa niinku ajattelee ja jokaisella on oma käsitys asiasta ja en halua että aiheesta tulee riitaisa. unsure.gif

Ehkä parempi että vaan katselee aiheita ja on kommentoimatta rolleyes.gif
Hauskaa loppuviikkoa kaikille thumbup.gif
abc
LAINAUS(peikkovuorelainen @ 18.2. 2009, 09:58) *
Niin miksi odottaa että muut kirjoittaa niistä aiheista mistä itse haluisi puhua.. rolleyes.gif
Olen mokannut välillä ja myönnän sen ja olen pyytänyt anteeksi aiheita/kirjoituksia. Sitä aina "pelkää" että kirjoittaa jonku aiheen mikä sitten aiheuttaa valtavan tunne ryöpyn vaikka ei haluisi.

Olen huomannut et netissä kun kirjoittaa vaikka ei tarkoita pahalla, niiin ei osaa tulkita asiaa niinku ajattelee ja jokaisella on oma käsitys asiasta ja en halua että aiheesta tulee riitaisa. unsure.gif

Ehkä parempi että vaan katselee aiheita ja on kommentoimatta rolleyes.gif
Hauskaa loppuviikkoa kaikille thumbup.gifn

Just noin, miks odottaa, että muut kirjoittaa...

Musta tuntuu, että jokainen mokaa, ainakin joskus. Niistä ei väliä, niitä sattuu smile.gif .

Enemmistö kirjoittajista ei halua riitakeskusteluja. Väittelyjä voi olla, mutta nekin tulisi olla sen vertaa hyvässä hengessä, ettei niitä rumia voimasanoja ja perin loukkaavia sanavalintoja toisen henkilökohtaisuuksista olisi. Vai voiko sanoa, että on kyse henkilökohtaisesta silloin, kun ihmiset eivät tunne toisiaan ? Ehkei, mutta hyvät tavat ne ovat kyllä perusasioita, joita itse kunkin tulisi hallita tuntemattomienkin joukossa.

Ja ne, keiden mielestä hyökkäilyt muiden kirjoituksiin (ennenkaikkea loukkaavat) tuntuu niin perin mukavalta, niin miksi he eivät kirjoittele kaltaistensa kanssa, mittaillen sanavalmiuksien paremmuudesta keskenään. Miksi heidän on tultava myötäeläjien joukkoon, kun aiheet eikä kirjoitustyylit ole mieluisia? Sitä minä en ymmärä.

On mahdotonta olla kaikkien mieliksi, monestakin syystä, mutta turhaa on kaikesta narista. Jokainen voi luoda ne omat aiheensa kirjoittamalla itse tai valitsemalla ne aiheet ja ihmiset keiden tyyli sattuu miellyttämään.

Mulla ei ole sitten mitään viittaa harteilla, kun tätä kirjoittelen. Kuten sanottu aiemmin, kirjoitan omaksi huvikseni ja aiheiden (jos niitä edes on) valinnat lähtevät minusta eikä suinkaan lukijoiden tai kanssakirjoittajien toivomuksista. Jotain itsenäistä sitä minussakin on wink.gif .

Hyvää viikonloppua myös sinulle peikkovuorelainen thumbup.gif .

Unohtui aiemmassa kirjoituksessa sanoa @rjalle, että jatka vain päivittämistä ja minä kirjoittamista smile.gif .

@rja
Nonni, viikonloppu, ja aikaa lukea ja kirjoittaa. Työnantajan syytä, ettei iltaisin jaksa tehdä muuta ku tollottaa.

LAINAUS(onninen @ 17.2. 2009, 09:00) *
Minä taas olen suodattanut jonkun muun ja mun ketjut näytti ihan samalta. Löytyi niitä dippadappaduulla foorumia täyttäviä jo ennen mainitsemiesi henkilöiden palstalle tuloa.

Totta tuokin, eikä se pelkästään näitten syytä ole, että dippadappaduppaa tulee. Onhan näitä palstoja, muitakin kuin Puska, missä keskustelu rajoittuu joko keskinäiseen nahisteluun tai siihen, että palstapoliisi huomauttaa, että aihe on offtopic, joka taas kuivattaa keskustelun. Keskitie hukassa.

(Lemmikkipalstat oli välillä ihan kiva, mutta sitä ei jaksa kauan seurata tai kirjoitella. Kyseisellä palstalla on kaiken kaikkiaan pirun paljon enemmän näsiksiä, kuin keskimääräisesti ottaen. Sen lisäksi aina, kun joku vasta-alkaja kyselee vaikka nyt jossain klinikkapalstalla lemmikkinsä terveyteen liittyviä aiheita, joku neropatti jättää puolet tekstistä lukematta ja kommentoi vain että LÄÄKÄRIIN siitä, mitäs täällä huutelet. Sisälukutaito on siellä aika suurelta osin hukassa.)

LAINAUS(abc @ 17.2. 2009, 09:58) *
Eikä vain luut ..., biggrin.gif .

Mitä tulee toivottuihin henkilöhin niin eiköhän meistä useampikin ole jonkun mielestä enemmän tai vähemmän ei toivottu, kun ei kirjoiteta just silleen kuin toinen haluaa. Mutta jos sinä olet sitä vain yhden ihmisen taholta, olet huomattavasti paremmassa asemassa kuin esim. minä. Mutta mitäs me niistä välittämään, jatketaan vain omalla tyylillämme.

Mun ainakin on edettävä omalla tavallani, sillä kuten sanottu, ei vain luut vaan muutoinkin... Ja viimeks sanottu on tuskin keltään jäänyt huomaamatta, ei edes itseltäni.

LAINAUS(abc @ 18.2. 2009, 12:09) *
Just noin, miks odottaa, että muut kirjoittaa...

Musta tuntuu, että jokainen mokaa, ainakin joskus. Niistä ei väliä, niitä sattuu smile.gif .

Enemmistö kirjoittajista ei halua riitakeskusteluja. Väittelyjä voi olla, mutta nekin tulisi olla sen vertaa hyvässä hengessä, ettei niitä rumia voimasanoja ja perin loukkaavia sanavalintoja toisen henkilökohtaisuuksista olisi. Vai voiko sanoa, että on kyse henkilökohtaisesta silloin, kun ihmiset eivät tunne toisiaan ? Ehkei, mutta hyvät tavat ne ovat kyllä perusasioita, joita itse kunkin tulisi hallita tuntemattomienkin joukossa.

Ja ne, keiden mielestä hyökkäilyt muiden kirjoituksiin (ennenkaikkea loukkaavat) tuntuu niin perin mukavalta, niin miksi he eivät kirjoittele kaltaistensa kanssa, mittaillen sanavalmiuksien paremmuudesta keskenään. Miksi heidän on tultava myötäeläjien joukkoon, kun aiheet eikä kirjoitustyylit ole mieluisia? Sitä minä en ymmärä.

On mahdotonta olla kaikkien mieliksi, monestakin syystä, mutta turhaa on kaikesta narista. Jokainen voi luoda ne omat aiheensa kirjoittamalla itse tai valitsemalla ne aiheet ja ihmiset keiden tyyli sattuu miellyttämään.

Mulla ei ole sitten mitään viittaa harteilla, kun tätä kirjoittelen. Kuten sanottu aiemmin, kirjoitan omaksi huvikseni ja aiheiden (jos niitä edes on) valinnat lähtevät minusta eikä suinkaan lukijoiden tai kanssakirjoittajien toivomuksista. Jotain itsenäistä sitä minussakin on wink.gif .

Hyvää viikonloppua myös sinulle peikkovuorelainen thumbup.gif .

Unohtui aiemmassa kirjoituksessa sanoa @rjalle, että jatka vain päivittämistä ja minä kirjoittamista smile.gif .

Niinpäniin, me ollaan sun kansa molemmat jo sen ikäisiä ihmisiä, että tiedetään, ettei kaikkia voi miellyttää millään. Jos yhteen suuntaan kumartaa niin väistämättä toiseen pyllistää. Eikähän siinäkään mitään järkeä ole, että yrittää olla kaikkien kaveri pelkästään siksi, että tasapaino säilyisi ja kaikilla olisi hyvä mieli. Mutta; jos oma luonne on sellainen, ettei kertakaikkiaan pysty sanomaan kenellekään pahasti/kärkevästi tms. niin minkäs teet? Ihmiset on erilaisia.

Omalta kohdaltani en puolustele sanomisiani enkä tekemisiäni, it's final. Vastaan niistä ihan itse, eikä kukaan muu. Rääkäsen kyllä edelleen takaisin tarpeen vaatiessa.

Kaikessa ihmisten välisessä kommunikaatiossa on ongelmana se, että vastapuoli pyrkii tulkitsemaan. Lausuttu tai kirjoitettu sana yritetään selvittää perinjuurin, ja se tulkinta yleensä menee hakoteille. Tärkeämpää on yrittää lukea rivien välistä se, mikä jää sanomatta, kuin lukea/kuulla ja yrittää ymmärtää sellaisenaan. Käsittäisin tämän, jos puhuttaisiin vertauskuvilla, mutta kun ei. Katsele mitä tahansa ohjelmaa vaikka, jossa jotakin puhutaan, ja toteat, että jokainen keskustelija jossain vaiheessa sanoo "tulkitsen tämän niin". Toisaalta ymmärrettävää, mutta sanomattoman ärsyttävää. Ihminen todellakin tulkitsee kaikkea sen pohjalta, millainen kasvatus, koulutus ja elämänkokemus taustalla on, tulkinnat ovat subjektiivisia, eivät objektiivisia.

Suurimmaksi osaksi "tulkitsijat" ovat naisia, mutta löytyy niitä miehistäkin. Mielessä on pyörinyt pitkään vanha vitsi Fredistä ja Marystä, jotka olivat olleet treffeillä, ja kotimatkalla autossa vallitsi syvä hiljaisuus. Mary päätyi tulkintaan "Fred ei rakasta minua ja suhde on parempi lopettaa" kun Fred miettikin jotain auton kardaaniakselia eikä suhdettaan Maryyn... Vitsi kyllä, mutta kuvaa varsin mainiosti sitä, mitä tapahtuu, kun toista yritetään tulkita, ei siis pelkästään miehen ja naisen ajattelutavan eroista ole tässä kyse.

Kirjoittamisesta yleensä: Jos ei halua suututtaa ketään tai mielistellä ketään, niin ainahan on olemassa blogit, nykyajan "Rakas päiväkirja". Bloggaajia on joka lähtöön, miljoonia. Omaan blogiinsa voi kirjoitella sitä sun tätä ja raivota olosuhteista, asioista, ihmisistä, ilman, että välttämättä loukkaa ketään. Jos se blogi ei ole millään julkisella listalla, niin syytteitäkään tuskin on odotettavissa wink.gif Blogissa voi estää kommentit, tai sallia ne, ihan kuinka vaan.

Blogin huono puoli on siinä -kun puhutaan ns. tavallisista ihmisistä- että ellet sitä mainosta kenellekään, julkisuusarvo ja kaikupohjan saaminen omille mielipiteille jää hyvin vähäiseksi. Synkkää yksinpuhelua tai suoranaista idiotismia ei jaksa kauaa seurata, ellei satu jakamaan bloggaajan kanssa samantapaisen arvo- ja ajatusmaailman. Samoin se oma kirjoittaminen jää vähitellen, koska "kukaan ei ota kantaa mun juttuihin". Siksi keskustelupalstoille kirjoitellaan, koska sillä saadaan omalle asialle näkyvyyttä ja lukijoita.

Seurasin paria suoranaista viha-blogia satunnaisesti viime syksynä, ja pikkuhiljaa bloggaajan tahti hyytyi. Aluksi kirjoituksia tuli päivässä parikin kymmentä, ja joskus joulukuun alussa julkaisutahti hiipui yhteen kirjoitukseen viikossa. Nythän tuo ei ole juttujaan päivittänyt viimeisen kk aikana.

Bloggaaminen, keskustelupalstat, mielipidekirjoitukset sanomalehtien yleisönosastolla, kaikki ne oikeastaan palvelee samaa asiaa; ihminen kertoo muille olevansa täällä ja omistavansa mielipiteitä smile.gif
abc
@rja, onks kukaan ikinä sanonut sinulle, että omaat vietävän hyvän ulosannin kirjoituksissasi? Mä oon kerran sanonut puskassa, että kadehdin jotain asiaa joltain ihmiseltä. En kuolemakseni muista ketä silloin kadehdin ja mikä oli se asia, mutta oli kuka vaan, niin sinulta kadehdin ilmiökykyäsi kirjoittaa. Varmaan apuna sekin, että sinulla on tietoa mistä kirjoittaa. Ja totta, on sillä elämänkokemuksellakin oma arvonsa.

Toi blogijuttukin oli mulle uusi. Olen kyllä ajatellut, että se olis jotain päiväkirjamaista, missä ihminen tulkitsee tuntojaan aika ajoin, mutta viestisi kautta sain syvällisemmän käsityksen siitä. Hiivatti, en mä mikään blogikirjoittaja haluaisi olla. En mä kuitenkaan ihan niin huvikseni kirjoittele, ettenkö haluaisi saada silloin tällöin jotain kommentteja/vastakaikua/mielipidettä tai muuta ilmaisua mun turinoille. Kyllä mä murinoitakin kestän, mutta jos mun kirjoituskamuni murisevat rankasti toisiaan vastaan, niin silloin mulle tulee "hengenahdistus". Mä ilmiselvästi allergisoidun, kun muut riitelee rankemmalla tavalla.

Mä oon nyt loukussa omassa kodissa. Remontti alkoi torstaina ja nyt on mentävä miesten tahtiin ohmy.gif ja todettava on, että tääkin traumatisoi. Varovaiseen yritän silloin tällöin visertää niille, että voisko koirain kanss pujahtaa hetkeks ulos. Remontit pitäis tehdä kesällä, niin ei tarttis liikkumislupaa kysellä. Kyllähän minä voisin ulkona ollakin, mutta ton mun ripakintun kanssa ei kovin kauaa hyytävillä keleillä ulkosalla oleskella.

Mutta vieläkin pahempaa kaikesta, että röökille menoa pitää jarrutella. Se pukkaa ottaa tosissan mun luonnon päälle.
Cee
LAINAUS(abc @ 21.2. 2009, 14:39) *
Mutta vieläkin pahempaa kaikesta, että röökille menoa pitää jarrutella. Se pukkaa ottaa tosissan mun luonnon päälle.

Aikuiset tapaa puhua tupakille menosta, ei röökille...

Cee

e: Nää plogit on kyllä hauska juttu jota en vaan ole ymmärtänyt. Joitain julkisia teinareita kaiketi..
no mutta enpä mä ole ymmärtänyt facebookkiakaan tai irc-galleriaa tms biggrin.gif
@rja
@rja, onks kukaan ikinä sanonut sinulle, että omaat vietävän hyvän ulosannin kirjoituksissasi? Mä oon kerran sanonut puskassa, että kadehdin jotain asiaa joltain ihmiseltä. En kuolemakseni muista ketä silloin kadehdin ja mikä oli se asia, mutta oli kuka vaan, niin sinulta kadehdin ilmiökykyäsi kirjoittaa. Varmaan apuna sekin, että sinulla on tietoa mistä kirjoittaa. Ja totta, on sillä elämänkokemuksellakin oma arvonsa.

Jaa, enpä tiedä. Mutta sanopas, miksi se kirjoittaminen käsitetään enimmäkseen väärin? Voiko se olla sillon hyvää kirjoittamista, jos viesti ei tavoita sitä/niitä, joille se on tarkoitettu, ja vielä oikeamuotoisena?

Toi blogijuttukin oli mulle uusi. Olen kyllä ajatellut, että se olis jotain päiväkirjamaista, missä ihminen tulkitsee tuntojaan aika ajoin, mutta viestisi kautta sain syvällisemmän käsityksen siitä. Hiivatti, en mä mikään blogikirjoittaja haluaisi olla. En mä kuitenkaan ihan niin huvikseni kirjoittele, ettenkö haluaisi saada silloin tällöin jotain kommentteja/vastakaikua/mielipidettä tai muuta ilmaisua mun turinoille. Kyllä mä murinoitakin kestän, mutta jos mun kirjoituskamuni murisevat rankasti toisiaan vastaan, niin silloin mulle tulee "hengenahdistus". Mä ilmiselvästi allergisoidun, kun muut riitelee rankemmalla tavalla.

Onhan noita blogeja, pilvin pimein. Osassa käydään vilkastakin keskustelua aiheesta, osassa ei ole sallittu kommentteja ilman, että jättää omat yhteystietonsa, osa ei ota vastaan kommentteja ollenkaan. Kai bloggaaminen sopii joillekin, toisille ei. Oman mielipiteen julkituomiseen se silti joissakin tapauksissa -enkä nyt tarkoita sinua- olisi loistava keino. Mietis kaikkia niitä yleisönosastokirjoittelijoita esim. jotka narisevat joka toisen lehden palstoilla vaikkapa Suomen tieliikennelaista ja -käyttäytymisestä yms. Blogissa saa kitistä niin paljon kuin haluaa, mutta sitä ei välttämättä lueta..

Mä oon nyt loukussa omassa kodissa. Remontti alkoi torstaina ja nyt on mentävä miesten tahtiin ohmy.gif ja todettava on, että tääkin traumatisoi. Varovaiseen yritän silloin tällöin visertää niille, että voisko koirain kanss pujahtaa hetkeks ulos. Remontit pitäis tehdä kesällä, niin ei tarttis liikkumislupaa kysellä. Kyllähän minä voisin ulkona ollakin, mutta ton mun ripakintun kanssa ei kovin kauaa hyytävillä keleillä ulkosalla oleskella.

Miksi loukussa? Jäänyt varmaan jotenkin väliin tämä. Luulis, ettei se remontti nyt vaadi sentäs sitä, ettet ulos pääse, ellei sitten kyseessä ole kriittisten tilojen laatoittaminen, jolloin kävely vastalaatoitetulla lattialla on ymmärrettävästi kiellettyä?

Röökille-pössylle-tupakalle meno, yks niistä asioista, joista en luovu vapaaehtoisesti. Katotaan sitten, kun ei ole enää muita vaihtoehtoja. Mutta etkös sinä lopettanut jo kertaalleen? Ainakin semmonen muistikuva mulla on.

Kehäkettu
Joka vanhoja muistaa, sitä tikulla silmään, vai miten se menikään.

Linkissä on kuitenkin yksi esimerkki monien joukossa, että täällä ollaan kaikki "muinaismuistot" (ei taatana miten aika juoksee ja yhä vaan sillon tällön ainaki täällä tulee roikuttua...) niin moneen otteeseen tästä aiheesta keskusteltu, milloin mistäkin vinkkelistä, sanoman pysyessä aina samana - hiljasta pitelee. Itse viittaan yhtenä syypäänä tavallaan sille, että palstan keskustelut meni liiankin kipakoiksi (viitaten linkin keskusteluun), joka edesauttoi tilanteen muovautumista sellaseksi kuin se on nyt; aikuisten hiekkalaatikkoleikiksi, kahden kerroksen väkeä -meiningiksi, jossa kaikki kuitenkin tavallaan on sitä samaa porukkaa ja viestii toinen toisilleen. Ja tämä tosissaan AIVAN TÄYSIN ilman sarvia ja hampaita. Tuntuu että on tarve sitäkin korostaa, kun tiedostan palstan historian tuntien ja sitä tehden, että joskus yhä edelleen mun kirjottamisia luetaan kuin piru raamattua. Tai sitä @rjan mainitsemaa tulkintaa tehden.

Jos seuraavankin viisvuotiskauden jälkeen yhä edelleen yks surffailukohde on Puska, ni oikeestaan toisaalta jopa jännä kattoa, että mihin tää kaikki kehittyy! happy.gif
@rja
LAINAUS(Kehäkettu @ 21.2. 2009, 22:39) *
Jos seuraavankin viisvuotiskauden jälkeen yhä edelleen yks surffailukohde on Puska, ni oikeestaan toisaalta jopa jännä kattoa, että mihin tää kaikki kehittyy! happy.gif

Pysyy kyllä pystyssä, ehkä samoilla naamoilla, ehkä ei. Paljon on niitä alkuaikojen kirjoittajia (v. 2002 saakka siis) jäänyt pois, tai sitten vaan jäljet on hukkuneet jonnekin, lopettaneet kirjoittamisen tai vaihtaneet nickiä.

Ehkä tämä jää vanhojen pierujen areenaksi, kun ihmiset siirtyvät facebookkiin tms. , ehkä pysyy edelleen virkeänä "ajan hermolla"..

@rja
LAINAUS(Cee @ 21.2. 2009, 19:16) *
e: Nää plogit on kyllä hauska juttu jota en vaan ole ymmärtänyt. Joitain julkisia teinareita kaiketi..
no mutta enpä mä ole ymmärtänyt facebookkiakaan tai irc-galleriaa tms biggrin.gif

Blogilinkkejä sulle:
Textuureja kuvankäsittelijöille

Kirjakahvila, aloitti blogilla, nyt on omat kotisivut

Valokuvia lähinnä luonnosta ja luonnontapahtumista

Ruokaa, ruokaa

Tekniikan ihmeitä, alkoi blogina, nyttemmin muotoutuneet kotisivuiksi

Agilitytreenejä

Politiikkaa

Antiikkia, uskontoa ja filosofiaa

Kakkublogi

Mari-tädin tilkkublogi

Käsitöitä ja askartelua

Puhdetöitä, päivitetty joulukuussa 2008 sad.gif

Jos noista ei löydy sopivaa, niin tässä linkki blogilistaan, josta takuulla löytyy jokaiselle jotakin... wink.gif
sipa

Cee

Kyl määkin meen röökille.. happy.gif Duunikaveri Sirkku menee aina "hiihtämään".. biggrin.gif

@rja Vitsi kun laitoit noi linkit ja mä näin tämän.. Ihana.. aivan mahtava.. Vielläkös sä nikkaroit..

@rja
LAINAUS(sipa @ 22.2. 2009, 12:10) *
@rja Vitsi kun laitoit noi linkit ja mä näin tämän.. Ihana.. aivan mahtava.. Vielläkös sä nikkaroit..

Tommonen kelpais kyllä mullekin. En oikeastaan ole tänä talvena tehnyt mitään, viime talvenakin lähinnä asuntoremppaa tehdessä, eli vähissä on nyt nikkaroinnit. Katotaan, jahka kesä tulee, jos taas jaksais jotain askarrella. Eteiseen pitäis tehdä vaatekaappi, mutta saattais tulla halvemmaksi ostaa se valmiina.
Cee
LAINAUS(@rja @ 22.2. 2009, 11:02) *
Blogilinkkejä sulle:
Textuureja kuvankäsittelijöille

Kirjakahvila, aloitti blogilla, nyt on omat kotisivut

Valokuvia lähinnä luonnosta ja luonnontapahtumista

Ruokaa, ruokaa

Tekniikan ihmeitä, alkoi blogina, nyttemmin muotoutuneet kotisivuiksi

Agilitytreenejä

Politiikkaa

Antiikkia, uskontoa ja filosofiaa

Kakkublogi

Mari-tädin tilkkublogi

Käsitöitä ja askartelua

Puhdetöitä, päivitetty joulukuussa 2008 sad.gif

Jos noista ei löydy sopivaa, niin tässä linkki blogilistaan, josta takuulla löytyy jokaiselle jotakin... wink.gif

Tiijäks oikeesti mitä?
Jos mä keskittyisin muiden elämään, miksi eläisin omaani?

Vastaappa siihen...

Siksi blogit on niin idiooteille tehtyä luettavaa.
Kuten myös elämänkerrat.

Cee
@rja

LAINAUS(Cee @ 22.2. 2009, 15:10) *
Tiijäks oikeesti mitä?
Jos mä keskittyisin muiden elämään, miksi eläisin omaani?

Vastaappa siihen...

Siksi blogit on niin idiooteille tehtyä luettavaa.
Kuten myös elämänkerrat.

Cee

Eli et viitti tutustua mihinkään blogeihin, mutta silti ne on sun mielestä teinareita? Puhut ja arvostelet siis asiaa, josta sulla ei ole mitään käsitystä tai faktaa väitteittesi tueksi?

Ai niin, luethan sinä Puskaakin, ja muiden elämää täälläkin on...
Cee
LAINAUS(@rja @ 22.2. 2009, 15:49) *
Eli et viitti tutustua mihinkään blogeihin, mutta silti ne on sun mielestä teinareita? Puhut ja arvostelet siis asiaa, josta sulla ei ole mitään käsitystä tai faktaa väitteittesi tueksi?

Ai niin, luethan sinä Puskaakin, ja muiden elämää täälläkin on...

Blogi ja keskustelu on kaks eri asiaa.

Cee
abc

Cee

Huomioi Cee, että mä olen täydellinen nainen, joten muuntumiskykyä löytyy. Olen siis teini tai aikuinen ja vaihtelut tapahtuvat aina oman tahdon mukaan ja sanonnat sen myötä biggrin.gif .

Mä en osaa edes mennä katsomaan muita sivustoja kuin Puskis. Foorumilla on ollut suoria linkkejä kohteisiin, joista olen päässyt sen vertaa kurkkaa , että on hiukan käsitystä mitä minkäkin linkin (face, irc ,jne) takana näyttää.

LAINAUS(@rja @ 22.2. 2009, 10:23) *
Pysyy kyllä pystyssä, ehkä samoilla naamoilla, ehkä ei. Paljon on niitä alkuaikojen kirjoittajia (v. 2002 saakka siis) jäänyt pois, tai sitten vaan jäljet on hukkuneet jonnekin, lopettaneet kirjoittamisen tai vaihtaneet nickiä.

Ehkä tämä jää vanhojen pierujen areenaksi, kun ihmiset siirtyvät facebookkiin tms. , ehkä pysyy edelleen virkeänä "ajan hermolla"..

Hyvä olis, jos vanhat hajut olis tallessa. Mä en tahdo millään enää oppia uusia hajuja. Niissä on jotenkin aivan eri "aromit", mihin meikä on tottunut.

Mulle laitetaan keittiö ja eteinen katosta lattiaan uusiks. Eteinen pieni ja etenkin maalauksen aikana sai olla varovainen. Nyt siellä on keittiökalusteita, joten ahdasta edelleen. Ei viitsisi olla remppamiesten jaloissa, että saisivat hommat nopeasti hoidetuksi.
abc
Niin ja ainahan mä jotain unohdan sanoa, että pääsisin nopeasti taas takaisin kijoittelemaan.

Siitä tupakin lopetuksesta, että johan siitäkin on kulunut kolmisen vuotta, kun sen 2 kuukautta olin polttamatta. Viime vuonna oli tarkoitus uusia tempaus, mutta ei tullut sellaista inspistä, mikä olis kantanut pidemmälle. Viime vuonnahan meni ihan uusien asioiden parissa eli opettelin olemaan selkävaivainen. Siinä onnistuin ponnistelematta vähäisessäkään määrin. Se ei tarvinnut omaa tahdonlujuutta vaan olin kuin ammattilainen potiessani biggrin.gif .

Sitten, kun tää koti on mallillaan ja kesän tapaistakin ilmaantunut, niin saatan ehkä vielä kokeilla, jos saisin sen 2:n kuukauden sauhuttoman ajan rikottua.
Sitä ennen on varmistettava, että lähistöltä löytyis sellainen kauppa, missä myydään just yhden laisia, mulle sopivia karkkeja, joiden avulla vieroitus saattais voida onnistuakin vielä kertaalleen.

Olis se vain nasta juttu, jos vielä kerran vois kokea niin hulppean elämyksen, minkä sain, kun kykenin olemaan niinkin kauan tupruttelematta.
Maarit S
Minä olen aina hieman huono kirjottelemaan. Ei vanha enää jaksa höyrytä.
Cee käy kummiski tsekkaamassa mitä on tullu niin kaivas esille se vanha ketjusi Kennelliitosta taas. Aamun Hesarissa oli juttu miten Kennelliitto maksaa entiselle teejiille yli 117kEur + 20kEur oikeudenkäyntikuluja laittomasta irtisanomisesta. Taisi olla jo toinen samanlainen tapaus tuossa orkanisaatiossa.
Miten ne oikein sössii kun tommosia ihmisiä palkkaa hommiin ja sitten sössii irtisanomisen. Ei ollut kuulemma näyttöä.
Ihan oikeesti, kun ei ole kasvattaja niin kannattaako enää edes jäsenmaksua maksaa. Jos lopettaisi nuo kehäsihteerin hommatkin ja pelaisi kesäviikonloput hyvällä omallatunnolla golfia. (Älä ruoki lamaa)
Cee
LAINAUS(Maarit S @ 25.2. 2009, 08:37) *
Cee käy kummiski tsekkaamassa mitä on tullu niin kaivas esille se vanha ketjusi Kennelliitosta taas. Aamun Hesarissa oli juttu miten Kennelliitto maksaa entiselle teejiille yli 117kEur + 20kEur oikeudenkäyntikuluja laittomasta irtisanomisesta. Taisi olla jo toinen samanlainen tapaus tuossa orkanisaatiossa.
Miten ne oikein sössii kun tommosia ihmisiä palkkaa hommiin ja sitten sössii irtisanomisen. Ei ollut kuulemma näyttöä.
Ihan oikeesti, kun ei ole kasvattaja niin kannattaako enää edes jäsenmaksua maksaa. Jos lopettaisi nuo kehäsihteerin hommatkin ja pelaisi kesäviikonloput hyvällä omallatunnolla golfia. (Älä ruoki lamaa)

Mä olen paasannut niin paljon kennelliiton pahuudesta etten edes tiedä mitä ketjua tarkoitat biggrin.gif

Tiivistelmänä oma mielipiteeni kuitenkin: Suomen Kennelliitto on ahne, byrokraattinen, itsekäs, tehoton, hyödytön koirat -ja koiraharrastuksen pilaava järjestö. Kennelliitto ei ole edes paljon melua tyhjästä, vaan paljon melua ja kuluja haitasta. Kennelliitto on koiraharrastuksen syöpä.

Kennelliitto perustettiin aikanaan tiettyjen ihmisten etujen vahdiksi, ja sitä se on nykyäänkin. Harmi että se piiri on kovin pieni joka Kennelliitosta hyötyy. Kennelliitto on kuin valtio valtiossa, eikä siihen tule muutosta ennen kuin Kennelliitosta loppuu kaikesta siitä turhasta maksavat jäsenet.
luulitteko että kennelliitto voisi muuttua paremmaksi joskus? Ei voi, koske ne virastohiiret ei todellakaan ala kaivamaan itseltään oksaa poikki siellä suojatyölaitoksessaan.

Cee

ps. Itse erosin kennelliitosta jo aikaa sitte kun tajusin olevani ainoastaan maksajan roolissa muiden leikkiessä tärkeitä ihmisiä.

e: Ai niin, tätä palstaa isännöi nykyään kennelliitto, joten saas nähä kauanko täällä saa puhua asiasta biggrin.gif
Maarit S
Älä pure ruokkivaa kättä
Cee
LAINAUS(Maarit S @ 26.2. 2009, 08:16) *
Älä pure ruokkivaa kättä

Siis kaiketi rahastavaa ja vastakaiutonta kättä? Siitä on ruokkiva aika kaukana...

Cee

ps. Mulla on ihan oikeesti elämä aika helppoa. Mun ei tartte välittää kennelliitosta v*ttujakaan (vaikkakin käyttislaput kuuluu tuohon paskarekisteriin). Jonain päivänä kunnon koirilla on vielä kennelliiton ulkopuoliset rekisterit. Sanokaa mun taas sanoneen.
Niihin tuleviin systeemeihin osallistun ilomielin, koska ne tulee toimimaan aidosti muista kuin taloudellisista virastonäkökulmista.
Cee
Tähän vastaaminen kesti tosi kauan, kun ei oikein silloin jaksanut, mutta luettu jäi päähän ja tongin sen äsken..

LAINAUS(abc @ 16.2. 2009, 16:56) *
Ei edes Ceen. Mutta en vain jaksa, että aikuinen joka päivä höpisee samoista asioista.

Niin no, kuinka sä olet ittes kaa jaksanu?
Tää nyt on vain mun oma mielikuva, mutta kyllä mä yritän aina joskus puhua muustakin ku itikseen menosta tyttären kaa tms...

Cee

e: tosta itiksestä tuli vielä mieleen, että olen mä siellä käyny panoilla joskus, mutta muuta ei kyseisestä slummista jäänykkään mieleen. Tai jäi se moskovalainen fiilis olla keskellä keinotekoista sementtihelvettiä.
abc
LAINAUS(Cee @ 28.2. 2009, 07:21) *
Tähän vastaaminen kesti tosi kauan, kun ei oikein silloin jaksanut, mutta luettu jäi päähän ja tongin sen äsken..

Niin no, kuinka sä olet ittes kaa jaksanu?
Tää nyt on vain mun oma mielikuva, mutta kyllä mä yritän aina joskus puhua muustakin ku itikseen menosta tyttären kaa tms...

Cee

Häh ohmy.gif mä en tiennytkään, että sinullakin on näitä erikoisia nettikoneita kuten minulla. Onkohan saman merkkiset? Ainakin toimivat saman tapaisesti. Kummankin kone luettaa ihan väkisin sellaistakin tekstiä luettavaksi, mitä ei millään jaksais lukea crybaby.gif . Nyt meni multa pasmat sekaisin siitä, että onkohan noilla toisilla vanhemman malliset koneet mitä meillä, kun saavat nappia painamalla hypättyä ei haluttujen juttujen yli.

Kiitos kysymystä, kyllähän mä aina itteni kanssa jaksan. Kehon painoa ei ole liikaa, joten sen puoleen jaksan ja jos kyselet älliä, niin sitähän mulla ei ole koskaan rasitteena ollutkaan. Viime mainitun taisit jo tietääkin, koska kerran mainitsit jostain, etten ikinä ymmärtänytkään koko juttua.

Juu, tosiaankin, osaat toki puhua muustakin kuin geeleistä. Mutta nykyisin et vain ole antanut taidonnäytteitä niistä muista aiheista. Ja sit on vielä yks asia, mikä itseltäs unohtui kehaista, joten kehaisenpa sun puolesta. Sä osaat olla aloitteellinen otsikoiden kanssa, vaikkei ehkä kaikki aiheet kaikkia aina kiinnostaisikaan.

Kävin tänään Itiksessä. Tyttö haki autolla. Hyvän ostoksen tein. Ostin pari nippua koiranpaskapusseja.

Cee
LAINAUS(abc @ 28.2. 2009, 20:36) *
. Hyvän ostoksen tein. Ostin pari nippua koiranpaskapusseja.

Elikkä pakkaat maatuvaa koiran kakkaa pusseihin? Ainoastaan sementtihelvetin lapsukaiset toimii niin...

Cee
Cee
LAINAUS(Cee @ 26.2. 2009, 17:58) *
Siis kaiketi rahastavaa ja vastakaiutonta kättä? Siitä on ruokkiva aika kaukana...

Cee

ps. Mulla on ihan oikeesti elämä aika helppoa. Mun ei tartte välittää kennelliitosta v*ttujakaan (vaikkakin käyttislaput kuuluu tuohon paskarekisteriin). Jonain päivänä kunnon koirilla on vielä kennelliiton ulkopuoliset rekisterit. Sanokaa mun taas sanoneen.
Niihin tuleviin systeemeihin osallistun ilomielin, koska ne tulee toimimaan aidosti muista kuin taloudellisista virastonäkökulmista.

Kennelliiton idiotismiin meni muuten sitte 4593 aikuisen jäsenmaksut. Siis kun kennelliitto irtisanoi toimitusjohtajansa. Ei voi kun nauraa teille maksajille biggrin.gif
Noin muuten, mun mielestä Sunin ja muun hallituksen olis aika erota kun ei kerta hommista tule mitään. Ainoastaan täydelliset idiootit järkkää laittoman irtisanomisen mihin ei löydy oikeudessa minkäänlaisia perusteita.

Cee
Scaglietta
Tää ketju on niin hupaisaa luettavaa laugh.gif

Onko muuten olemassa yhtään mukavaa ja viihtyisää koira-aiheista keskustelupalstaa? Kaikilla tuntuu olevan ainakin yksi tai pari kiintiöääliötä, joiden elämäntehtävä on muiden kiusaaminen ja nälviminen. Kai nämä ovat niitä tosielämän raukkiksia, jotka haluaisivat olla työpaikkakiusaajia mutta eivät uskalla (tai ei ole sitä työpaikkaa)? Ei vain huvita edes aloittaa millään palstalla, kun heti on joku juntti kimpussa dry.gif
Kaptah
QUOTE (Scaglietta @ 2.3. 2009, 16:48) *
Ei vain huvita edes aloittaa millään palstalla, kun heti on joku juntti kimpussa dry.gif

No,no! Ei pidä heti hermostua. On tämä ihan oikeesti hauska palsta. Nyt vaan on jotenkin ihmiset kevätväsymyksen riivaamia. Ei oikein kukaan jaksa kirjoittaa mistään tosi kiinnostavasta.

Sitäpaitsi- vanha sanonta "Ei haukku haavaa tee!" sopii tällä koiruukisa täynnä olevalla palstalla oikein hyvin.

Älä sinä ihminen hermostu- ihmettele vain. dry.gif

Scaglietta
LAINAUS(Kaptah @ 2.3. 2009, 17:02) *
No,no! Ei pidä heti hermostua. On tämä ihan oikeesti hauska palsta. Nyt vaan on jotenkin ihmiset kevätväsymyksen riivaamia. Ei oikein kukaan jaksa kirjoittaa mistään tosi kiinnostavasta.

Sitäpaitsi- vanha sanonta "Ei haukku haavaa tee!" sopii tällä koiruukisa täynnä olevalla palstalla oikein hyvin.

Älä sinä ihminen hermostu- ihmettele vain. dry.gif

Joo, enhän mä vielä hermostunut. Ei mun kimppuun kukaan ole (tällä palstalla)vielä tullutkaan, kun olen vain taustalla lueskellut biggrin.gif

Täälläkin vaikuttaa olevan oikein fiksujakin ihmisiä, harmi vain että aktiivisimpia ovat yleensä ne kiusantekijät, mutta niin kai se on kaikkialla. Ei vain sellaisten takia huvita kirjoitella mihinkään. Harmillista että kaikilta koirapalstoilta joihin olen törmännyt löytyy yksi tai pari törppöä jotka pilaavat koko homman. Eivätkö ne voisi kokoontua jollekin ihan omalle palstalleen...? rolleyes.gif
Cee
LAINAUS(Scaglietta @ 2.3. 2009, 18:03) *
Harmillista että kaikilta koirapalstoilta joihin olen törmännyt löytyy yksi tai pari törppöä jotka pilaavat koko homman.

Eli vika on kaikissa koirapalstoissa, mutta ei sinussa lukijana?

Cee
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.