Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Sijoitussopimuksen merkity
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > Kasvattajafoorumi
Toca
Onko kukaan koskaan taistellut oikeusteitse oikeuksistaan sijoituskoiraansa?

Kyse on sijoituskoirasta jonka sijoituskoti on sulkenut yhteyden täysin ja nyt siellä on käynyt eläinsuojeluviranomaiset ja eläintenpidossa on ollut huomautettavaa, raportti ei ollut mieleistä luettavaa...

Olen yrittänyt ostaa koiraa takaisin, neuvotella, mutta ei. Vastauksia ei saa ja jos sanon tulevani käymään kun ei puheluihin, viesteihin tai kirjeisiin vastata tulee pelkästään vastaus: jos haluat saada syytteen kotirauhan rikkomisesta.

Olen hyvin huolissani koirasta. En ole nähnyt sitä kohta vuoteen em. syistä.

Sijoitusopimus on tehty perus kennelliiton kaavakkeella.

Kysyin kennelneuvojalta ohjetta sijoitussopimuksen purkuun juuri perustuen tuohon eläinsuojelulain rikkomiseen ja sijoitussopimuksen ehtoon 11. Vastaus oli, ettei sijoitussopimuksella ole oikeudessa suurtakaan painoarvoa ja että koiraa tuskin tulet takaisin saamaan jos oikeudessa alat tapella. Syytä itseäsi kun olet koiran ko. paikkaan antanut ja yritä neuvotella.

Kun koiran aikoinaan 3 vuotta sitten sijoitin oli sijoituskodissa asiat hyvin ja elämä mallillaan. Kaikki on sen jälkeen muuttunut ja yhteydenpito sijoituskodin osalta täysin katkennyt. Nyt haluaisin hoitaa tämän asian niin, että koiralla olisi hyvä olla ja siihen ei ole löytynyt mitään ratkaisua.

Auttakaa kenellä kokemusta on!
willi
Sijoituskoirahan on sijoittajan nimissä ja omistuksessa, kunnes sijoitusehdot (pennutus) on täyttyneet. Tai näin ainakin itse olen sopimuksen tehnyt. Koira oli siis minun, asui vaan sijoitettuna toisessa perheessä, kunnes pennutuksen jälkeen perhe sai koiran omakseen.. Näin tehtynä oikeudet koiraan ovat sijoittajalla.
Vaavi
Mikäli ehdot eivät vielä ole täyttyneet, koira on sinun. Riippuu tietysti mitä olette sopineet. Mutta jos koira on sinun nimissäsi voit viranomaisten kanssa hakea koiran pois. Varmista kennelliitosta ja ota omistajatodistus mukaan. Tällaiset ohjeet olen joskus itse saanut kennelneuvojalta.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.