Jimi Hendrix oli mun mielestä yliarvostettu kitaristina. Vaikkakin vasurina soitteli oikeenkätisten kitaraa silleen hassusti. Siis toki mies osas soittaa, mutta maailmassa on ja oli paljon paremkiakin kitaristeja. En käy niitä nyt luettelemaan, koska jokainen ne tietää (siis hiemankin sivistynyt ihminen). Jostain syystä maailman parhaat kitaristit on aina soittanu aika raskasta rokkia, varmaanki siks että siinä kitaran osuus on varsin suuri.
No mutta nyt asiaan: Joku mulle tuntematon tyttöbändi vetää Hey Joen paremmin ku Hendrix itte: Hey Joe
Mun mielestä aika kiva, vaikka toi kitaristi tarttee ton apukammen vedättään kieliä ku se ei vissiin jaksa väännellä kitaran kaulaa niinku ukot tekee. Tosta kammen käytöstä, niinku kaulan vääntämisestä kielet tapaa mennä epävireeseen ja siks tosikitaristit virittää kieliä kesken soolojenkin. Elikkä se ei ole brassailua, vaan tapa saada musiikin kuulostamaan kuuntelijoidensa arvoiselta. Tää tyttökitaristi ei tee niin, mutta taatusti on jotunut biisin jälkeen kuunteleen kitaraansa, että onko se vielä vireessä...
Mutta mun mielestä siisti suoritus bändiltä.
Toisaalta on ihan oikeesti niin, että naiset tekee asiansa tunnollisemmin kuin miehet, ja siks tää cover on paree kuin alkuperäinen. Toki näin pyhästä biisistä ei niin sais sanoa, mutta sanon silti.
Huomatkaa toki myös muiden suoritus tossa bändissä. Loistavaa työtä...
Cee