Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Tiilenpäiden puutarhaketju
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2
tizzian
Äh..kerrankin olis parveke..jopa aika mukavan kokoinen - ja arvatkaa vaan onko kasveja... dry.gif No onhan siellä' sentään autonrenkaat...ja no pieni pelastava parimetrinen bambu joka on jo kokonut ehjänä kaksi tai oikeastaan kolme muuttoa biggrin.gif
Puutarhalle tekisi mieli...
Annelinne
Tämä keskustelu on kyllä just nyt in!

Mua on jo hetken naurattanut, kun naapurin rouva valitteli kun etupihan penkissä ei kasva mikään kukka.. Olin vähän ihmeissäni kun just syksyllä istutin omalle puolelle vaikka mitä sipulia ja hyvin rehottaa! On tulppaania, ja sen sellasta jos jonkin sorttia, eikä mitään ongelmaa.. En sitten kehdannut sanoa, että siihen täytyy ensin istuttaa jotain, että kukkis biggrin.gif Noo, saapahan asuntonäytössä kävijät kateellisena kuolata mun istutuksia, kun naapuri tosiaan laittoi asunnon just myyntiin laugh.gif No ei vaan, ei meilläkään nyt niin vimpan päälle ole, mutta jotain kuitenkin ja olen niin iloinen, että jaksoin syksyllä olla aktiivinen!

Nyt vaan odotellaan että chilit kasvavat ikkunalaudalla ja basilika antaisi satoa. Tuo basilika ei olekkaan niitä helpoimpia, ehdin jo palelluttaa kerran kun olin liian innokas viemään ulos ekoilla helteillä... Ottivat nokkiinsa viileästä illasta. Nyt ovat olleet ikkunalaudalla ja ihan ok.

Takapiha on edelleen ihan kauhee kaaos. Siellä ei kasva kun iso mänty, epämääräisiä pensaita ja rikkaruohoja. Vaikka mitä istuttaa, niin menee ihan hukkaan. No, muutamaan penkkiin tuli tulppaanit ja taas jotain minkä nimiä en edes muista - ihan ok tulos smile.gif Ja liljapenkkikin näyttää ihan hyvältä, joten ehkä ei ihan susi tuo koko piha... Ruohosipuli selvisi yli talven moitteetta, nam! Ja perennanvaihtopäiviltä toin jotain kukkia minkä nimiä en muista, mutta istutettuani ne vuorenkilven viereen ovat alkaneet hienosti kasvaa! Kokonaisuus ei silti tyydytä silmää... Ehkä vielä joskus!

(niin ja nyt kun ne naapurit tosta muuttaa, niin aion kyllä salaa ennen uusia naapureita kaataa kuusiaidan välistä ja istuttaa uuden tuija-aidan tai jotain vastaavaa tilalle... Ne kuuset on niiiiiiin rumia!)
Nirppu
Täällä on innolla istutettu vaikka sun mitä tuohon talon eteen kukkapenkkiin kun kerrankin on kunnon paikka mihin laittaa ja missä oletettavasti jotain vois kasvaakin.
Saa vaan nähä että kasvaako nuo mun istutukset kun en oo mikään varsinainen viherpeukalo rolleyes.gif
tizzian
Heipä hei kaikki enemmän tai vähemmän vihertävän peukalon tai mielummin kasvimaan tms haltijat! Sanokaas mitä sitä voisi kasvattaa ei niin aurinkoisella parvekkeella jos aloittaa vasta siinä heinäkuun vaihteessa? Jotain salaatteja ja yrttejä varmaan ainakin? Jäi tänä vuonna se oma parvekepuutarha haaveeksi crybaby.gif Täytyy toivoa ettei sitä saa itse tai seura päähänsä muutta ennen ensi kesää muualle biggrin.gif ehtii sitten kokeilemaan paremmalla onnella...ehkä..
Annelinne
^Tiz, osta taimia niin pääset heti alkuun! Ei se välttämättä tartte aina olla ite kasvatettu siemenestä lähtien.

Mulla on ikkunalaudalla basilika ja erilaisia chilejä. Kissa söi chilintaimista osan joten kato on käynyt. Nyt taimet on kenkälaatikkoviritelmän sisällä, johon kissa ei pääse... Kävin myös taimi-swapissa ja vaihdoin muutamat chilintaimet perennoihin smile.gif Ihan sairaan hyvä keksintö tuo tommonen vaihtotori, suosittelen!

Oon vaan niin malttamaton kasvattelija. Haluais jo basilikasatoa saati malttais odottaa paprikoita! Mutta pakkohan se on... tongue.gif

tizzian
^ Arvaappa vaan mistä kaikesta sitä tuli haaveiltua kun selvisi että on vihdoin se kaivattu parveke omassa taloudessa...no ei tainut tulla tänä vuonna sokeriherneitä, eikä mansikoita..ei viiniköynnöstä eikä kärhöjä...mutta juu kyllä tuonne bambun katveeseen jotain on raahattava kunhan lomalta palaan. Vielä olis päivä töitä jäljellä.
sipa
LAINAUS(tizzian @ 10.6. 2010, 21:38) *
kunhan lomalta palaan. Vielä olis päivä töitä jäljellä.

Hyvä LOMAA Tiz. thumbup.gif Meillä miehellä olis viellä viikko töitä.. Sit on 7:män viikkoa lomaa..
tizzian
^Kiitos! smile.gif Saattaapi olla että sitä nyt kuitenkin tulee vielä poikettua töissä....
Turunen
Mun tomaatit on kuin ihmeen kaupalla vielä hengissä rolleyes.gif aika kituliaan oloisia olivat pitkään, nyt alkavat taas herätä hieman henkiin. Basilika kuoli ja minitomaatti... dry.gif
Nurmikkoa saisi leikata melkein 2 kertaa viikossa, just eilen työntelin konetta reilut pari tuntia ja välillä meinasi monta kertaa tukehtua kone kun oli liian pitkää heinää... pitäisi varmaan useammin kaiva tuo kone esille... lookaround.gif
sipa
Mä ostin pari muurikelloa maalle, laitan ne kukkapenkkiin väriä tuomaan.. Olivat niin ihanan näköisiä..

tizzian
Onpas sievä smile.gif
Itse retuutin mökkireissulta mukana kuunlijan, maksaruohon, ruohosipulin, globelian, krassin sekä mintun teetarpeiksi. Vielä kun saisi tuon kanssaeläjän käyttämään puutarhalla multaa ja ruukkuja ja lisäkasvillisuutta hakemassa niin ehkä siitä parvekkeesta vielä saisi ihan mukavankin...
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.