Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Tiilenpäiden puutarhaketju
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2
Hugis
Jos joku muukin istuttaa ja laittelee pihaa/parveketta, olis kiva jakaa vinkkejä ja niitä onnistumisia täällä.

Mulla nousee harjaneilikoiden taimet jo nyt mullasta, Hugon hoitelemat orvokit eivät vielä niin hyvin. Hyvällä tahdolla saattaa ehkä pientä vihreää vartta nähdä mullan läpi. Karjalanneito jököttää vielä visusti mullan alla.

Säästin vanhan vessanpöntön tuohon pihalle, aion laittaa siihen mansikoita keväämmällä smile.gif
s-ml
Älä sitten ihmettele, kun harjaneilikat eivät kuki, ne kukkivat vasta toisena vuotena. Samoin muuten orvokki, jos on monivuotinen laji. Taisit tuon tietääkin.
En ole saanut vielä mitään laitettua enkä ostettua. Jotain uutta olisi kiva kokeilla, saa antaa vihjeitä. smile.gif

Oletko muuten miettinyt kukkien väriskaalaa?
s-ml
Mansikat unohtui, siinä onkin pöntölle uusiokäyttö biggrin.gif Kerro sitten miltä tuntuu syödä vessanpöntöstä mansikoita smile.gif

Sain pari vuotta sitten paljon mainostetun amppelimansikan vai mikä kuukausimansikka nyt onkaan. Pettymys on kasvi, muutama tyhmä marja tulee kesän aikana eikä nekään erityisen hyvältä maistu. Pitää kyllä tunnustaa, etten ehkä ole lannoittanut tarpeeksi usein, parisen kertaa kesässä. Se ei taida se riittää? Usein myös päässyt kuivahtamaan, se tarvitsee sikana vettä. Sulla onkin hyvä kastelusysteemi mansikoille, senkun vedät pöntön nupista, johan kastuu biggrin.gif
Hugis
Mulla on kaikenvärisiä kukkia, tämä on kokeilukesä. Toisaalta mulla on tuota lääniäkin sen verran, että voin tehdä sinisen nurkan ja punaisen nurkan, keltaiset keskelle, Helmin pähkinäpensas laitaan ja pihlaja reunalle biggrin.gif Siinä sitä riittää puuhaa täksi kesäksi.

Mä en mansikoiden lannoituksesta tiedä, mutta kysyn kun käyn ostamassa taimet. Ajattelin, että roikkuva kasvi sopis pönttöön hyvin ja mun isä ehdotti mansikkaa. Ihan sen takia, että voin sanoa vieraille että käynpä hakemassa mansikoita pöytään pöntöstä biggrin.gif Putkimies katseli hieman hitaasti, kun sanoin että haluan säästää pöntön kukka-astiaksi. Yleensä ihmiset kuulemma rukoilevat viemään pois.

Joku sanoi, että neilikka saattaa jopa kukkia ekana vuonna, jos auttaa alkuun sisätiloissa. Saapa nähdä, mutta mä olen onnellinen jokaisesta kukasta, jonka saan omin käsin kasvamaan. Kuvia tulee tänne sitten pitkin kesää wink.gif
tizzian
^ Jos komean kukan haluat niin hanki pioni.
sipa
LAINAUS(tizzian @ 27.2. 2009, 19:00) *
^ Jos komean kukan haluat niin hanki pioni.

Pioni ja hortnesia.. Että mä tykkään niistä.. wub.gif varsinkin toi syyshortensia on tosi upea, ja se kukkii pitkälle syksyyn..

s-ml
Viikonloppuna systeri luki jostain vinkkinä, että banaaninkuorilla voi pyyhkiä sisäkukkien lehdet, puhdistuu pölyt ja muka vie ötököitä. Sattui just hyvin, oli jopa banaaninkuoret meillä, heti piti kokeilla. Totta, pölyt lähti, mutta kuorista taasen lähti moskaa lehdille. Kumpi sitten parempi biggrin.gif

Toinen vinkki Pirkasta, joka toimii. Kahvimitalla on helppo tehdä liha-,kasvis-, tai broileripullia. Tosi kätsyä eikä tarvitse sotkea käsiään smile.gif

ja helkutti, taas unohdin ostaa kukkiensiemenet.
Hugis
Hugon istuttamat orvokit nousee mullistaan thumbup.gif
Turunen
Orvokki on todella villi, eikä pienestä säikähdä happy.gif Hugo-puutarhuri laugh.gif
Mun isällä on iso puusta tehty jalallinen laatikko, jossa on kasvanut orvokkeja ties miten monta vuotta jo, ja ne on ihan tavallisia orvokkeja ei sarviorvokkeja, mutta kun ne orvokit jättää laatikkoon varsineen, kukkineen ja siemenineen talveksi, nyppää keväällä kuivat pois ja nostaaa laatikon lämpimälle talon seinustalle ja suojaa muovilla pakkasilta, alkaa sieltä kesän tullessa nousta vaikka minkä värisiä orvokkeja, omaa risteytystä wink.gif Onhan sinne aina silloin tällöin pitänyt ostaa uusia, kun on ollut ankarampi talvi, mutta ihana aina odotella että minkävärisiä tänä vuonna nousee happy.gif Samoin mun varaäiti istuttelee joka kevät, pääsiäiseksi ostetut narsissien ja tasetien sipulit kukkapenkkeihin, kyllä niistä aina joku joskus lähtee, ei aina. Ja naapurien ja sukulaisten kanssa on mukavaa vaihdella perennoja.
Hugis
Tänään kylvin mustasilmäsusannan siemenet smile.gif Nyt sais vaan sulaa tuo lumi, niin pääsis oksasaksien kanssa raivaamaan saunan edustaa. Sinne tulee muutama kukkapenkki, kun aurinko paistaa juuri sinne pisimpään. Eikä se ole koirien tulevassa tarhassa wink.gif
Esmo
Mäkin pääsen nyt tähän topiciin biggrin.gif

Hei, mun tulevaa pihaa reunustaa pensasaita (marja-aronia?), joka näytti siltä että se kaipaisi leikkaamista. Koska noita pensaita saa vielä leikellä? Siinä kämpässä asuu nuori mies ja se siihen tuskin koskee... Pitäisiköhän joku ilta kylässä: "Hyvää iltaa, tulisin leikkaamaan tulevaa pensasaitaani..." w00t.gif
sannukka
marja-aronia

Mulla ei oo kyllä tarkempaa tietoa leikkaamisesta, mutta niistä marjoista saa tosi hyvää mehua. (jos osaa tehdä, siksipä meijän puskista marjat menee isän luo ja me käydään mehulla siellä biggrin.gif )

Mä taas vaihteeks odotan kesää. On neljä tomaatin tainta ikkunalla kasvamassa. Tarkotus ois hommata pienen pieni "kasvikaappi" tomskuille tohon aurinkoiselle seinälle. Tulee sit mitä tulee... Ehkä varmuuden vuoks haen ainakin yhden taimen kaupastakin. wink.gif
wiputar
Mä laitoin tossa jokunen päivä sitten tomaatin ja krassin (en muista oliko köynnös vai koriste blush.gif) siemenet multaan. Tämä ihan siksi kun viime vuonna ei oikein meinannu mikään ottaa kasvaakseen, ajattelin siis olla ajoissa. Ja ajoissa totisesti olen, sillä krassit on jo kymmen senttisiä ja tomaatinkin siemenistä nousee jo muutaman sentin pätkä. rolleyes.gif
sannukka
thumbup.gif Hyvä niistä tulee. Mä pistin tomaatit jotain kuukausi sitten, tyyliin "pistän ajoissa, että varmasti kerkee". Nyt tuli jo toiset lehdet, ja istutin taimista parhaimmat ruukkuihin. (jotta voin taas siirtää ne kasvusäkkiin kun siirrän ne ulos...) smile.gif
*remmirähjä*
Muutaman kesän joutunut mökillä katselemaan kukkia vessanpöntöissä, ei enää edes toisena vuotena ollut lainkaan niin "hauska" idea... Alkaa tympimään. No, jos tykkää niin saa laittaa. Näin niitä pidempään katsellessa tulee mieleen onko se sittenkään niin loistava ajatus... jos vaikka tänä kesänä ruuvaisi altaan seinään edes tai jotain??

Perunoita kylpyammeeseen? Mielikuvitus vain rajana....

Toisaalta 70 vuotiaalta papalta voi odottaa aivan mitä vain.
Hugis
Keräilen tässä voimia orvokkien koulimiseen. Se on kaikista ikävin vaihe tässä puutarhuroinnissa. Tällä kertaa edeliskerrasta oppineena suljen kissat toiseen huoneeseen, viimeksi multaa oli enemmän lattialla kuin ruukuissa... Toivottavasti saan edes neljäsosan taimista ehjinä siirrettyä.
bellfegor
On sitten revitty ja raastettu ruusunjuuria maasta. Että se kerkiääkin leviämään joka paikkaan. Hyviä ruusuntappokonsteja otetaan kiitollisuudella vastaan. Sää on kyllä suosinut siinä määrin, että oli tulla hiki vaikkei tehnyt muuta kuin saksi kuivia oksia.
sannukka
Voihan kääk näitä mun mielikuvia taas. watsup.gif Nyt vasta kattelin niitten seinäkasvihuoneiden hintoja. Muistin, että anttilasta ois saanu muutamalla kympillä, ja oikeesti halvin mitä löysin oli 239 e. No, ehkäpä haen jostain jotain suojaa muutoin, jos vaikka löytäs ikkunoita jostain pihan perältä. Pitää kyllä kohta ihan oikeesti uskoa, että mun mielikuvat ei todellakaan oo koskaan yhtä ku totuus. laugh.gif
Annelinne
Meidän ihana villiintynyt pihamaa vaatii kyllä sellasta kääntöä että! Ollaan nyt haravoitu vuodenpäivät kertyneitä lehtiä, katkottu oksia ja pistetty puskia matalaksi. Vuorenkilpeä on turkasesti jokapaikassa. Mutta näyttää jo hyvältä! Vielä pientä hienosäätöä mut ajan kanssa sit katellaan miltä alkaa näyttää.

Paavo ja Mauno tykkää kans kovasti kuopsuttaa maata. Mauno törisee kaivaessaan liikuttavasti ja kaivuutyön lopettaessaan menee istumaan kuoppaan smile.gif
tizzian
Miten Hugiksen Orvokit jaksaa?
Omat kasvit tuntuu venyvän hiukan hitaasti, mutta hengissä ovat sentään pysyneet - myös alkuun kitulialta näyttäneet -luultavasti- tuoksuherneet. Muita pikkuparvekkeelta löytyviä ovat pyksipuu, pari ruusua, tähtisilmää, globeliaa, krassia, aitoelämänlankaa, pieni kuunlilja, maksaruoho, laventelin alku... juu voipi käydä hiukan ahtaaksi... mamma sanoi ettei minua kuulema pitäisi laskea puutarhaliikkeisiin ollenkaan! biggrin.gif
Hugis
Mun orvokintaimet lopetti lopulta maallisen elämänsä, joten kävin hakemassa jo valmiiksi kukkivat puutarhalta biggrin.gif Tuoksuherneistä piti huolen borkut.

Omista istutuksista on menestyneet köynnöskrassit, auringonkukat, mustasilmäsusannat ja idänunikot. Paljon on vielä tekemättä suunniteltujen istutusten suhteen, kun ei ilman pilkkihaalaria tarkene pihalla... Viime syksystä pihaan on noussut yksi (1) tulppaani ja iirikset sekä kevätesikot. Viime viikonloppuna laittelin pelargonioita ja petunioita ruukkuihin ja kaivoin ison kuopan rhodo-pensaalle. Lisäksi on muutamia perennoja istuttamatta, sain taimia työkaverilta.

Ruusuntaimi unohtui, sekin on alkanut elää smile.gif
Esmo
Mä odottelen mun äippää kylään, jotta pääsee vähän tytärtään opastamaan näiden puutarhajuttujen kanssa. Mä oon ainoastaan osannut repiä voikukkia juurineen blush.gif Paitsi ettei tuolle pihalle ole oikeastaan vielä edes ehtinyt antamaan ajatuksia...

Aita-asiaan odottelen isännöitsijältä lisäinfoa. Pitäisi saada piha aidattua, jotta elämä pihan kanssa olisi huolettomampaa. Nyt Siiri joutuu olemaan "narun" päässä. Kävin muuttopäivänä kiireesti ostamassa heppakaupasta juoksutusliinan, eli neidillä on kuitenkin 8 metriä vahvaa liinaa käytettävänään. Saa siis viedä terassin kaiteet mukanaan, jos jonnekin pidemmälle mielii... rolleyes.gif
Esmo
On pihaa joku joskus osannut vähän laittaakin. Tässä muutamia yksittäisiä kesäpihakuvia olemassaolleista virityksistä:

tizzian
^Näyttää kivalta. smile.gif

Täällä on parvekepalstalta saanut jokusen sokeriherneen jo maistella. Ruusuihin iski jotkut pikkuelukat ja nyt ne on saaneet tolu-pesun. Katsotaan kuka jää voitolle siinä taistossa...
Elämänlanka on vihdoin alkanut osoittaa normaaliuden merkkejä - pituutta kertynyt melkoisesti lisää. Kuunlilja - se yksinäinen- kukkii samoin tähtisilmät ja kovasti levinneet globeliat..niin ja pienet neilikat. Hyöty-yrtit eivät taida oikein viihtyä. Tuoksuherneen edesottamuksia seurataan ja krassi rehottaa, puksipuulla kaikki hyvin. Ja kyllä se on vain parveke... biggrin.gif
Annelinne
Huhtikuu

Toukokuu

Kesäkuu

Pikkasen on duunia tehty...
Annelinne
Mikä kukka? Joku lilja kenties?

Pihalla kasvaa vain yksi ainokainen tätä lajia. Tahtoisin hankkia lisää, kun pidän tästä niin!

Turunen
^ Varjolilja http://www.pratensis.fi/tuote.php?lang=FI&prod=400
Erizza
^Meilläkin kasvaa tota.
Lydia
Meillä ei mitään kasvateta, mutta tänään tuli vierailtua äitin tykönä. Mukaan tuli salaattia ja mukava satsi marjoja: mansikoita, vattuja, herukoita (punaisia, mustia ja valkoisia) sekä karviaisia. On se oikeasti hienoe, että omasta maastaa saa sapuskaa smile.gif
Turunen
Mä löysin viikonloppuna kaverin luona kylässä ollessa kirsikkapuskan jossa oli kypsiä kirsikoita shifty.gif nyt mulla on jääkaapissa kirsikoita teehee.gif mitähän niistä voisi tehdä? vaikka hyviä ne on tuolleenkin syödä.
Annelinne
OiOi! Kirsikoista saa mitä parhainta hilloketta! Itse en kirsikoista muuten pidä, mutta kun tätini on tehnyt kirsikoista maistuvaa hilloa (missä aika kookkaitakin kirsikan paloja) niin ah se on maailman parasta se!

Harmikseni ei enää mummilan kirsikkapuussa kasva hedelmää, vanha puu kun on. Jonain vuosina siitä yhdestä puusta saatiin hilloa aivan tolokuttomat määrät!
Turunen
^ Onko sulla olisi se resepti vielä tallessa? smile.gif voisin kokeilla tehdä noista... ei noita paljoa ole, mutta jos ostaisi vaikka torilta hieman lisää.
Annelinne
LAINAUS(Turunen @ 27.7. 2009, 11:46) *
^ Onko sulla olisi se resepti vielä tallessa? smile.gif voisin kokeilla tehdä noista... ei noita paljoa ole, mutta jos ostaisi vaikka torilta hieman lisää.

Täytyypä kysästä! Ei se ainakaan kovin vaikee pitäis olla.

Ei kuulema yhtään tän hääppösemmät ohjeet kun:

3l kirsikoita, 2 dl vettä, 12 dl hillosokeria

Kirsikan kivessä on kuulema "sydän" millä voi maustaa hilloa. En itse ole koskaan tutkinut niin tarkkaan, että miten sen saisi hyvin erotettua muusta kivestä mutta varmasti selviää ihan kokeilemalla. Kuulema mausteena voidaan käyttää myös kanelitankoa tai kuivattua inkivääriä.

Tätini on tehnyt siis näin:

Kirsikat kasariin/kattilaan kerroksittain hillosokerin kanssa illalla. Vesi päälle. Seuraavana päivänä keitellään hiljalleen n. puolituntia.
tizzian
Parveke puutarha taisi jäädä henkiin kirvoista huolimatta - sisi jos menetettyjä herneitä ei enää muistella. Tuoksuherneet kukkii kauniissa väreissä ja vaikka hiukan honteloita ovatkin niin ihana tuoksu! happy.gif Elämänlanka täytyisi jaksaa "punoa" pois tukikehikostaan kun päätin siirtää sen toiseen kohtaan. Hidasta, toivottoman hidasta, tämä asioiden hoito mutta kiva silti että on vihreää eikä silkkaa betoniseinää!
sannukka
No ni, mä en ala. Tässä taannoin kyselin tuolla toisaalla tuon kirsikkahillo reseptin perään, mut täällähän mä sen olin lukenu. No sainpa ainakin kirsikkapiirakkaa, ja se riittikin asian laidan toteamiseen. Mä en yksinkertaisesti tykkää kirsikoista. Joten hukkaanhan tuo ohje ois menny, jos sen oisin ajoissa saanu. laugh.gif Että ei mua sit oikeestaan harmitakkaan yhtään, vaikka meinasin jo vaipua epätoivoon. wink.gif

Ja mulla muuten on yli kymmenen tomaattia jo tulossa, toivottavasti ehtii kypsyä. Ja se valmis taimikin on ihan täynnä niitä pikkutomaatteja. smile.gif
tizzian
Löytyihän se oikea ketjukin smile.gif ja nimi haudalle istutetuille pikkukasveille. Näyttävät kuuluvan pensastädykkeisiin joten ei liene ihan fiksuin valinta, mutta mukavilta ne siellä kuitenkin näytti - toivottavasti näyttää yhä.

Kenelläkään kokemusta mistelistä? Mistähän mahtaisi saada ja onko kalliita?
sannukka
Kappas, oon kehunu kymmenellä tomaatillani. laugh.gif No nyt mulla on pöytä täynnä vihreitä ja oranssihtavia tomaatteja. Ei ne ihan ehtiny kypsyä, mutta hyvin tuo näkyy onnistuvan sisätiloissakin. Ja tomaattien lisäks on yks iso kurpitsakin pöytää koristamassa. Siin on se huono puoli, että kun on vaan yks iso, niin sitä ei millään raaskis käyttää. biggrin.gif
Esmo
Osaisiko joku kertoa mitä teen 2-sivun kuvissa oleville kasveilleni? Saako noi oikeanpuoleisissa kuvissa olevat kasvit leikata maan tasalle ennen lumentuloa, kun ovat nyt lakastuneet ja kuolleet? Vai jätetänkö ne käsittelemättä? Mä en tiiä näistä hommista mitään eikä äippä oo ehtinyt tänne asti kylään... rolleyes.gif
Turunen
No ainakin tuon kuunliljan voit leikata sen jälkeen kun se on lakastunut, en tiedä mitä toista kasvia tarkoitit, jokin lilja? sen voit myös leikata. Ne voi kyllä myös jättää talvekksi leikkaamatta ja nyhtää keväällä kuolleet osat pois, mutta siistimmän näköinenhän se on jos leikkaa.
tizzian
Miten pidetään parimetrinen bambu hengissä talvella?! ohmy.gif Ryöjä kellastuttaa ja karisuttaa lehtiään kuin lehtipuu konsanaan syysaikaan dry.gif Auttaisikohan kasvilamppu ja upotus veteen (siis ruukun ei lampun)...
sipa
Me käytiin vime viikolla Bauhaussissa ja sieltä löytyivät nämä pallo sypressit.. Mä ihastuin niiden vaalean vihreään väriin ja muutenkin ovat tosi hyvät ja pirteät noihin valoruukkuihin.. Tuijakin näkyy yhdessä kuvassa noiden takana paljon tummempana..

sipa
Tän vois myös laittaa viellä näytille kun käytiin Vipan kanssa siellä Bauhaussissa, ostin nämä kaksi belargoniaa itelle, ovat silkkikukkia, mutta niin aidon näköisiä ja kauniita..vaikka ovatkin vaaleanpunaisia.. biggrin.gif

Annelinne
Olen mennyt kuvittelemaan että meillä joku viherkasvi viihtyisi. Ainoa mikä kasvaa vuodesta toiseen on Paha poika. Taas tapoin yhden "palmun", onneksi oli Cittari alennusmyynnistä.

Mitä ihmettä teen väärin kun oli ihan minkälainen kämppä tahansa, kaikki vaan kuolee sad.gif Jotain täytyy tässä mun peukalossa olla vikana tongue.gif
tizzian
^ Hoidat liikaa, kenties? Omat tuntuu viihtyvän parhaiten silloin kun jokseenkin unohdan ne...
Esmo
Mun kasvit voi ihan hyvin, kun kastelen ne aina silloin kun vehka kaataa lehtensä kuivuudesta, eli ehkä kerran 1-2 viikossa biggrin.gif Palmua enkä rahapuuta kastele edes aina niilläkään kerroilla, kun tykkäävät kuivuudesta. Saihan Annelinne sun palmu riittävästi valoa? Se tykkää kodin valoisimmasta paikasta smile.gif
s-ml
^ joo, totta. Palmulle vettä silloin tällöin, mutta kerralla sitten kunnolla. Meidän palmu juo kastelussa 8-10 litraa vettä ja se riittääkin melkein kaksi viikkoa. Talvella sisällä on kuivempaa, joten silloin puolitoista viikkoa sopiva väli. Ja tosiaan valoa, muttei suoraa aurinkoa.
Mikä palmu Annelinnellä olikaan?
Annelinne
Voikun muistais mikä palmu se onkaan! Sellainen, millä on kolme kippuraa "juurta" jotka risteilee n. puolen metrin korkeuteen ja siitä on lähtenyt sitten lehviä, missä vähän sellainen "cannabismainen" lehdykkä. Nolottaa, etten nimeä muista, enkä voi edes luntata kun en ole kotona...

Kasvi oli pitkään ikkunalaudalla, parhaimmalla paikalla - valon kannalta meinaan. Ei suoraa auringonvaloa, vaan ihan päivänvaloa vain. Olisiko siinä sitten vetänyt liikaa? Meillä on kyllä isot ikkunat mutta tiiviit tuntuu olevan. Lasipinta hohkaa toki kylmyyttä, kun sitä tosiaan on Kunnolla...

Näyttää siltä että kolmesta "varresta" yksi on vielä elossa, kun on vihreä. Muut ovat kuivuneet, enkä usko että niihin eloa enää tulee.

Kastelinkohan liian usein siis? Ruukun kyljessä luki että kastelu n. kerran vko mutta kastelin aina kun muistin. Ehkä joskus pari kertaa vkossa. Mutta vähän vain. Eli olisko siinäkin ollut vika, että lorautin vettä vain pari desiä kerralla?

Ihan palmun alkuvaiheessa se kyllä putosi lattialle, kun siskoni kissa tod näk roikkui siinä yöllä rolleyes.gif ja kuulin vain kunnon mäjäyksen kun keraaminen ruukku päsähti rikki ja löysin kasvin lattialta kömöllään. Nostin sen sitten muoviruukkuunsa takaisin ja en sen suuremmin asetellut paikalleen vaan laitoin sen vain niin, että pysyy pystyssä. Uutta keraamista ruukkua en sitten ole ostanutkaan... tongue.gif Ehkä hyvä niin, jos joudun heittämään koko kasvin roskikseen - ostan uuden mutta ehkä jo muovisen tilalle happy.gif En vain millään haluaisi luovuttaa, vaan löytää juuri mulle sopivan ja tarpeeksi helpon kasvin smile.gif Yhden kasvin jo löysin meidän vessaan mihin päivä ei paista ollenkaan. Kesän aikana pari kortta kasvista "ruskistui" ja pari jäi jäljelle mutta silti se on kivan näköinen piristys hillityssä vessassa. Tämänkään kasvin nimeä en muista - ja taas nolottaa! (kukkakauppias sanoin kyllä että ruotsissa kasvia kutsutaan "kellarikukaksi" tms. sen muistan.
sipa
Mullakaan ei ole niistä Lidlin palmuista kuin yksi raakki jäjellä, sekin jo aika ruskea.. En mä tiedä miksi noi ei kasva tällä, llian pimeetä ja kuumaa varmaan.. Kerran viikkoon on pakko kastaa kun muuten kuivuvat liikaa.

Ei mulla sit olekkaan kuin joulukaktus joka on hyvinvoivan näköinen, eli kaksi oiketa kukkaa ja kaikki muut onki sit silkkikukkia, ne on paljon helpompi hoitoisia.. biggrin.gif
Annelinne
Minun "palmuni" on muuten sutipuu. Eli palmupa hyvinkin biggrin.gif

Yllättävän hyvin olen muuten saanut pidettyä hengissä Bauhausista ostamani paprikan. Toinen kuoli kun Umberto söi sitä urakalla mutta toinen on hengissä vielä. Hedelmät on kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa - eivät maistu miltään. Pari vuotta sitten ostin Prismasta riippuoksaisen paprikan ja se oli todella sinnikäs! Mulla oli se parvekkeella. Ja siitä sai aivan parhaista chilejä! Tulisia - niin kuin pitääkin. Sitten se tais kuolla kylmyyteen kun unohdin asunnonmyyntihässäkässä sen sinne parvekkeelle kylmään... tongue.gif
Lydia
Meillä olisi tarkoitus ottaa tohon parvekkeelle ruohosipulia kasvamaan. Saa nähdä kuinka siinä käy rolleyes.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.