Meillä on hyvät aidatut pihat josta on helppo päästää koira ulos. Kuitenkin nyt on ollut selvästi pelkkää alamäkeä, koira pissaa jo jopa sängylle, kun sinne itse hyppää. Olen yrittänyt pitää sitä huoneen ovea kiinni mutta saattaa livahtaa sinne ja lurauttaa. Läjiä ja pissoja löytyy myös toki muualta. Kaikki matot on otettu pois, kun tajuttiin niiden olevan vikatikki.
Onneksi kevät ja kesä on tulossa niin uskon että tämä vähän helpottaa. Mutta siis, ongelma on sekin, että koira nyt on jo reilusti yli 1v. Ja saatamme olla pois esim. 6h päivässä, jonka aikana sisälle on jo loroteltu. (Ja tehty mahdollisesti kakat ja syöty ne). Saattaa pissata joskus jopa 2-3h välein. Päivässä tulee yleensä 4-5 pissat. Olen myös pohtinut tuota virtsanpidätys kykyä, että onko se huono vai johtuuko kaikki lorauttelut vain siitä ettei tiedä minne pissata/kakkata?
Miten tästä kannattaisi lähteä kouluttamaan? Netistä kun lukee joitakin juttuja niin näyttää olevan jokaisella oma ihan erilainen mielipide asiaan. Ongelma on se, että Nasu pissaa ja kakkaa yleensä niin että sitä ei huomaa, eli periaatteessa rankaiseminen sisälle pissaamisesta on vaikeaa, mutta ymmärtääkseni näin ei kannata tehdäkään, koska koira ei tajua mistä sitä rangaistaan?Meillä on 2 muutakin koiraa joten sen takia ei pysy yhden perässä aina ja näe mihin nyt lorotellaan.
Huoh, kaikki neuvot ja vinkit otetaan vastaan! Olisi kiva pitää joskus mattojakin... Tätä koiraa puolet nuorempi koirammekin on jo sisäsiisti, ja tämä yksi sitten lorottelee minne sattuu. Ilmeisesti hitaampi oppimaan uusia asioita tai jotakin.
Jos tälle olisi parempi paikka niin ilmoitelkaa...