Yritin katsoa, olisiko aihetta tästä. En löytänyt ainakaan... Laittakaa linkkiä jos jostain löytyy.. Mutta siis, mulla on runsaan vuoden ikäinen koira, aika raskasrakenteinen suuri rotu. Ongelmat alkoivat sen ollessa n. 7kk ikäinen nimittäin juostessa alkoi ilmetä ontumista. Käytin eläinlääkärillä pariinkin otteeseen ja sain kipulääkekuurin mukaani ja pari viikkoa lepoa. No välillä oli parempi, kunnes vaiva mielestäni lisääntyi ja tilasin taas aikaa eläinlääkärille ja pyysin, että kuvaisivat koiran läpikotaisin.
Kuvausten tulokset olivat sellaiset, että muuten paikat olivat kunnossa, mutta toisessa kyynärässä oli nivelrikko. Taputettiin vain olalle ja sanottiin kiitos hei ilman suurempia ohjeistuksia ja ette uskokaan kun järkytys oli suuri.. crybaby.gif

No aikani surtua aloin epäilemään koko diagnoosia ja tilasin ajan vähän kauemmaksi niveliin erikoistuneelta lääkäriltä. Siellä otettiin uudet kuvat ja löydöksenä oli kolme irtopalaa, jotka vaativat pikaisen leikkausen. Ja niin varattiin uutta aikaa leikkaukseen. Minulle kerrottiin, että koska koira oli jo vuoden, toipuminen ei välttämättä onnistuisi täydellisesti, mutta toivoa kuitenkin olisi.

No leikkauksen jälkeen ohjeistettiin 10pv lepo ja kipulääkekuuri, jonka jälkeen kerran viikossa pistettävä Cartrophen-piikki neljästi. No leikkauksesta on nyt runsas 3 viikkoa ja kaksi piikkiäkin on jo pistetty. Nekku varaa kaikille jaloille, aika nopeaa alkoi varaamaan, kävely on suht puhdasta mutta ravissa alkaa ontumaan. Kipeeltä se ei vaikuta vaikka nivel on ehkä aavistuksen turvonnut. Aikomukseni on soitella eläinlääkärille lisäneuvoja, mutta siksi lähinnä tänne kirjoitin, koska haluaisin kuulla, kuinka muilla on vastaavassa tilanteessa kuntoutus mennyt. Onko ontunut pitkään ja ollut kivulias? Onko nivel koskaa parantunut täysin vai oireileeko? Meillä takapakkia ollaan menty aktiivisen pennun vuoksi. Levossa on ollut vaikeuksia pidellä, vaikka remmilenkkejä olen noudattanutkin...