Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: kohti syksyä
Puskaradio > Puskis > K-18
Cee
Jaahas tytöt, se alkais olla sitte kuukausi aikaa metsästyksen aloitukseen. On jo aikakin..
Minä olen virallisesti jo ennenkin todennut kaikki muut vuodenajat paitsi syksyn täysin typeriksi ja turhiksi.
Ainoastaan syksyllä on väliä.

No mutta kuitenkin, pian on syksy, ja nyt alkais olla aika ottaa koira pois tarhasta ja ruveta venytteleen sitä silleen pienen liikunnan muodossa.
Nyt kun on aika lämmin, kantsii alkuvenyttelyt tehdä uinnin muodossa. Noutoja, noutoja ja vielä lisää noutoja. Vesihakua, vesiohjauksia ja vesimarkkeerauksia. Niitä pitää tehdä. Päivittäin.
Tietenkin treenipaikka pitää olla sellainen ettei häiritä pesintöjä.
Joka tapauksessa paljon uintia nyt, niin karisee kesän grilliläskit pois koiran "massasta". Pakko myöntää, että on munkin koira vaan maannut kesän grillin vieressä. Nyt siihen on aika tehdä muutos.

Tottakai on syytä ensin aloittaa aika rauhassa, muutama nouto vedestä alkuun. Mutta parin viikon kuluttua tulee koiran jo kyetä uimaan yli tunnin yhtäjaksoisesti. Tämä vaatimus on myös koiran oman turvallisuuden takia sitte syksyllä tärkeää.
Sitte kun illat antaa hieman myötä, niin voikin aloittaa juoksulenkit niin että koira saa kirmata. ja tietenkin sitte harjoitukset kovalla maalla. Mutta ei asfaltilla kuten tollot kävelyttää Donniaan kesät ja talvet Stockmannin edessä... Nämä säälittävät luontoaktivistit elementtikerrostaloissaan...

Ja ajatelkaa Disney -sukupolven tyttölapset sitä, että pian alkaa metsästys jolloin ammutaan ne kaikki oraville juttelevat sorsat "tunnista vasta kotona" -systeemillä...

Cee
-Butcher-
abc
LAINAUS(Cee @ 18.7. 2009, 07:02) *
... No mutta kuitenkin, pian on syksy, ja nyt alkais olla aika ottaa koira pois tarhasta ja ruveta venytteleen sitä silleen pienen liikunnan muodossa.
Nyt kun on aika lämmin, kantsii alkuvenyttelyt tehdä uinnin muodossa. Noutoja, noutoja ja vielä lisää noutoja. Vesihakua, vesiohjauksia ja vesimarkkeerauksia. Niitä pitää tehdä. Päivittäin.
Tietenkin treenipaikka pitää olla sellainen ettei häiritä pesintöjä.
Joka tapauksessa paljon uintia nyt, niin karisee kesän grilliläskit pois koiran "massasta". Pakko myöntää, että on munkin koira vaan maannut kesän grillin vieressä. Nyt siihen on aika tehdä muutos.

w00t.gif Cee, sä sitt osaat yllättää.
Mä oon kaikki nää vuodet uskonut, että sun kuvaamas tosipelimustakäyttölapukkakoira ois täydellinen, ei treenejä eikä muutakaan hömsötystä . Olet ollut NIIN uskottava mustien käyttislapukoiden suhteen tarinoittes kanssa, että "kansan syviin riviin" on juttus purru. Olenkin ajatellut aina, että hyvä on, että koirallas on aitaus, missä saa edes itse itseään aktivoida pitkästymättä ajan kuluun, ennen seuraavaa syksyä ja tosipelikoiran koitosta rolleyes.gif . Eli ei ne mustat käyttislapukat oo sitten kuitenkaan luonnonlahjakkaita, sun edelliseen lausumaan viitaten, kun niitäkin pitää muistutella treenein sun muine kommervekkeineen hommista, mihin ovat "taipuvaisia" smile.gif .

Mutta sun tarinointisi on kyllä 100%:sta. Oon vahvasti sitä mieltä, että susta ei ole astronautiksi, mutta sun kykys on olla meppi (tai mikä se nykysana euro-tai kansanedustajista onkaan) ja on ihan saavutettavissakin oleva virka. Tosipelijuttuja laugh.gif . Ihan tollanen puolihuolimaton mokakin tuli ilmi, että sun koirallas olis grilliläskiä vaikka ehkä tarkoititkin geeliä ympäryksessä oops.gif . Mutta noinhan se menee, että tosipeliedustajatkin sekoavat milloin termeistä ja milloin muusta.

Hyviä kelejä treenikaudelle ja siitä sitten entistäkin ehompana ja innokkaampana tosipelikoiran ja -miehen yhteispelinä mieluisaan tosihommaan thumbup.gif

Syksy on mustakin parasta vuoden aikaa, vaikkei samasta syystä kuin tosipelaajilla biggrin.gif . Syksy viilentää asfaltin pintaa sen verran, ettei se pinta ole enää niin kuuma, että sais palorakkoja jalkapohjiin smile.gif .
Cee
LAINAUS(abc @ 18.7. 2009, 15:14) *
kun niitäkin pitää muistutella treenein sun muine kommervekkeineen hommista, mihin ovat "taipuvaisia" .

Anteeksi varsin huono ulosantini. siis mähän treenaan hienouksia ennen kautta, en perusasioita jotka koira sai jo syntyessään. Hienouksina mm. soittaa pianolla beethooffenia kesken palautuksen pudottamatta lintua suusta ja muuta sellasta.. Normaalin noutajan työskentelynhän tosipelilapukka saa veren perintönä.

LAINAUS(abc @ 18.7. 2009, 15:14) *
Ihan tollanen puolihuolimaton mokakin tuli ilmi, että sun koirallas olis grilliläskiä vaikka ehkä tarkoititkin geeliä ympäryksessä oops.gif .

Geeli sijaitsee aivoissa, rakenteessa ja sitä kautta perimässä, läski on vaan läskiä. Läskistä pääsee eroon, perimästä ei.

Senhän takia mä olen näin manipuloiva tyyppi koska isäni oli kapteeni.

Cee
ago
Mä olen havainnut hyväksi keinoksi pitkäkestoisen uimisen treenaamiseen uimapatjan käytön. Mikäs sen mukavempaa kuin itse kölliä uimapatjalla ja polskutella ympäri järveä, kun koira ui vieressä. Pikku hiljaa lenkkiä pidentäen. Jokainen tavallaan thumbup.gif . Läskiä ei oo koiralle päässy kertymään. Olen taasen pohtinut, missä vika, kun koira syö energiasapuskaa n. 6 dl päivässä, eikä massaa tule yhtään. Perheen toinen labbis (geeli) lihoo jo ajatellessaan ruokaa biggrin.gif.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.