LAINAUS(abc @ 28.12. 2009, 21:19)

Mua rupes jälkeenpäin ihmetyttää, että miks mä käytin smäläristä mainintaa naisälykkö. Sehän on ihan karmee sana. On merkitykseltään saman kaltainen mitä blondivitsit sisältää ja kuitenkin mulla oli aito tahto ilmaista, että smäläri on älykäs nainen.
koska älykkäät naiset ovat jopa naisten mielestä harvinaisia, siksi käytit termi

. Naisille tyypillisempää on ns. tunneäly, kuin matematiikkaan perustuva laskelmoiva äly. Kumpikin on älyä, en ota niihin enempää kantaa...
LAINAUS(abc @ 28.12. 2009, 21:19)

Vertauksena voisin liittää tosi älykkömäisesti puhuvan naisen kommentin. Tuossa aiemmin Cee esittelee isoa KANGASTA ja mä tulkitsen sen RUUDUKSI. Mulla on ilmiselvästi mennyt käsitykset pahasti ristiin valkokankaan ja ruudun merkityksistä. Ruutuhan tarkoittaa nykyaikana telkun tai netin kuvaruutua ja ikkunaruutu on aina ollut se, mistä tarkkaillaan ketä tulee tai lähtee talosta ja mihin kellonaikoihin, mutta valkokangas on se mistä nähdään leffoja ja muita ihmeellisyyksiä, mitä ei kodin ikkunasta näe.
No jos ajatellaan vaikkapa, missä vaiheessa piippu vaihtuu putkeksi, on kysymys koosta. Tai vene muuttuu laivaksi jnejnejne...
Sadan tuuman näyttöä ei sanota enää näytöksi, koska se on neljä kertaa suurempi kuin 50 tuuman näyttö, elikkä silloin puhutaan jo tykeistä ja kankaista

Cee
ps. Kun ennen katselin juttuja mun 26 tuumaselta "näytöltä", niin yli 100 tuumainen on 16 kertaa isompi. Elikkä siirrytään ns. "risteilijä" -luokkaan katsottavissa asioissa... Elikkä ei mikään näyttö enään