Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Syksy kuvia
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2
sipa
Laitetaas syksyisiä kuvia.. Mä otin lauantaina sienistä kuvia ja tulihan siinä samalla Bonokin kuvattua taas.. laugh.gif

abc
Oot sitten ollut metsällä, kun noinkin monta tattia on tielle osunnut smile.gif .
Mä en tunne sieniä, mutta eiköhän noi ole ne tunnetuimmat myrkkysienet?
Tuli ne tunnetuimmat siks mieleen, kun just hiljan oli uutisissa, että ihmiset keräilevät ruoakseen myrkkysieniä ja sitten myrkyttyvät tai pahimmillaan kuolevat. Luulis, että sen vertaa itse kullakin olis tietoa sienistä, ettei ihan vieraita lajikkeita rupee ruoaksi laittamaan, vaan kyselis ensin viisaammilta, että kelpaako ruoaksi. Johan jo ennen aikaan kansakoulussa opeteltiin myrkkysienet, joista mulle punalakkinen jäi mieleen. Siks arvelen, että noi Sipan kuvaamat olis just niitä myrkyllisiä punalakkisia.

Sipa, vaikka oon tullut siihen tulokseen, ettei sua näyttelyt kiinnosta, niin etkö voisi joskus pyytää Vipaa viemään Bonoa edes kerran näytille. Tuossakin kuvassa se seisoo ryhdikkäänä ja turkkikin hyväkuntoisen näköinen. Mua ainakin kiinnostaisi saada edes yks tuomariarvio siitä, vaikk ei näyttelyitä sen enempiä sitten jatkossa ajattelisikaan smile.gif .
wiputar
Täytyykin joku päivä ottaa kamera mukaan metikköön smile.gif
Eilen justiinsa köpöteltiin koirien kanssa tuolla luonnossa ja ihasteltiin orastavaa syksyä. Tosin siinä mun päästäni löytyneestä hirvikärpäsessä ei ollu mitään ihasteltavaa, päin vastoin! dry.gif
s-ml
Ihania kärpsäsieniä! ja Bono, mitä se katselee noin tarkkaavaisesti?
Minäkin olen aina metsässä muistanut, taas se kamera jäi. Lähtö on sen verran sählinkiä, ettei koskaan kameraa muista. Viime viikollakin olisi ollut monta hyvää kuvauspäivää. dry.gif
sipa
LAINAUS(abc @ 7.9. 2009, 14:58) *
Oot sitten ollut metsällä, kun noinkin monta tattia on tielle osunnut smile.gif .
Mä en tunne sieniä, mutta eiköhän noi ole ne tunnetuimmat myrkkysienet?
Tuli ne tunnetuimmat siks mieleen, kun just hiljan oli uutisissa, että ihmiset keräilevät ruoakseen myrkkysieniä ja sitten myrkyttyvät tai pahimmillaan kuolevat. Luulis, että sen vertaa itse kullakin olis tietoa sienistä, ettei ihan vieraita lajikkeita rupee ruoaksi laittamaan, vaan kyselis ensin viisaammilta, että kelpaako ruoaksi. Johan jo ennen aikaan kansakoulussa opeteltiin myrkkysienet, joista mulle punalakkinen jäi mieleen. Siks arvelen, että noi Sipan kuvaamat olis just niitä myrkyllisiä punalakkisia.

Sipa, vaikka oon tullut siihen tulokseen, ettei sua näyttelyt kiinnosta, niin etkö voisi joskus pyytää Vipaa viemään Bonoa edes kerran näytille. Tuossakin kuvassa se seisoo ryhdikkäänä ja turkkikin hyväkuntoisen näköinen. Mua ainakin kiinnostaisi saada edes yks tuomariarvio siitä, vaikk ei näyttelyitä sen enempiä sitten jatkossa ajattelisikaan smile.gif .

En mä missään metsässä ole noita kuvannut vaan ihan kasvavat vaunun nurkalla, siinä mun kärrynpyörän takana. laugh.gif Olivat niin kivan näköisiä että pitihän ne kuvata..

Juu ne olikin kaikki ulkomaalaisia jotka söivät myrkkysieniä, siitä huolimatta pitäis olla veläkin tarkempi sienien suhteen.. unsure.gif

Näytelmiin Bonoa kuulemma pitäis muidenkin mielestä viedä.. Netlogissa yksi Teija jolla on kaksi isoa ja komeata tervua, patistele mua vähän väliä.. ei vaan ole saanut aikaiseksi ilmoittautumaan, koska mä sinne kerkiin kun mä haluun olla viikonloput maalla ja nauttia olosta siellä..Ei noi näyttelyt pahemmin kiinnosta, miestä viellä vähemän..

Smäläri Alueisäntä meni Roopen ( sakun) kanssa siitä just ohi.. biggrin.gif

Tässä viellä kuva kukista kärynpyörän luona, noi syysasterit tuossa ahkeraliisan ympärillä alkavat kohta lykkiä lilan värisiä kukkiakin.. Sienet jäikin pois kuvasta kun otin aika lähikuvan kukista.. Tai näkyyhän nitä pikkasen siinä oikealla ja keskellä..

wiputar
Käytiin koirien kanssa aamulla pyörimässä tuossa hakkuualueella ja kamerankin tajusin ottaa mukaan.
Oli vaan astetta haastavampaa ottaa yhdellä kädellä kuvia, kolmen koiran kiskoessa etiä päin rolleyes.gif
Ihan kauheasti ei tuolla alueella ole väriä kun on havumetsää. Paljon on mätiä/kuivia kasveja.

wiputar

wiputar
Parit "kotiovet"

sipa
^ Ihanat kuvat thumbup.gif Makeen näköinen toi hämähäkinseitti, ihan kuin hämppis olis virkannut peiton.. biggrin.gif

Onkohan noi kotiovet hiirulaisten.. rolleyes.gif

Mä unohdin kameran kotiin viikonloppuna.. No ei siellä toi maisema viellä ole kauheesti muuttunut.. Kotiin päin tullessa muutamassa kohdassa oli vaahterat vaihtaneet väriään siihen ihanan punaiseen.. Niistä täytyy saada viellä kuva..
abc
Kauniita luontokuvia on Wiputar ottanut. Ja hyvin onnistuneita koirien vetopuuhista huolimatta smile.gif .

Turunen
LAINAUS(abc @ 21.9. 2009, 08:16) *
Kauniita luontokuvia on Wiputar ottanut. Ja hyvin onnistuneita koirien vetopuuhista huolimatta smile.gif .

Niinpä happy.gif ei mulla ainakaan onnistuisi kuvaaminen Ellan kanssa, joka kuvassa olisi myös Ellan kuono tai ainakin se olisi kaivanut nuo "kotiovet" auki w00t.gif
abc
Tuli noista Wiputtaren kuvista mieleen, että missäs meidän toinen luontokuvaaja, Tizz, lymyilee. Luulis, että muutto on jo ohi ja saataisiin kuvia merinäkymistä, joita Tizzin asuinseudulta löytyy rolleyes.gif .
bellfegor

Piti sitten munkin ottaa pari kuvaa takapihan kasvustosta...
tizzian
Ihania kuvia! happy.gif

LAINAUS(abc @ 21.9. 2009, 09:22) *
Tuli noista Wiputtaren kuvista mieleen, että missäs meidän toinen luontokuvaaja, Tizz, lymyilee. Luulis, että muutto on jo ohi ja saataisiin kuvia merinäkymistä, joita Tizzin asuinseudulta löytyy rolleyes.gif .

eläs hätäile, täytyy ensin odottaa, että talon varsinainen asukas lähtee talvikotiinsa wink.gif

sipa
Noi bellf:in rypäleet.. Nam.. Lähetäs pikana tänne Espooseen pari terttua..

Tiz Ihanat joutsenkuvat.. Ihanan näköiset maisematkin, tuolla kyllä viihtyis. thumbup.gif
abc
Aivan hulppea sato Bellfillä tiedossa rolleyes.gif . Mä en ois osannut kuvitellakaan, että Suomessa marjat noin suuriksi kasvais.

LAINAUS(tizzian @ 22.9. 2009, 20:29) *
eläs hätäile, täytyy ensin odottaa, että talon varsinainen asukas lähtee talvikotiinsa wink.gif

Minä luulin, että olet jo muuttanut. Vai kokeilettoko syyskauden kimppa-asumista, ennen kuin varsinainen asukki muuttaa sinne talvikotiin wink.gif biggrin.gif .
Olkoon niin tai näin, niin ainakin hyvät kuvat oot saanut rannan tuntumassa napatuksi smile.gif .
tizzian
Asukas lähtee ensi kuun alkupuolella ja minä hilaan tavarani sinne silloin. Tai oikeastaan vain osan.
Niin ja kuvat on Santahaminan reissulta napsittuja - unohtui mainita! Täytyis varmaan kehitellä sinne joku tuttu että pääsisi visiitille jatkossakin biggrin.gif
sipa
Eilen iltapäivällä oli ihan mukava ilma ja otin kameran mukaan..

Rastaspuistossa on tämän näköistä, tällä tulee käveltyä aikas usein..

Ensin lähdin Lepuskiin päin ja siellä nämä "kaksoistornit"

Rastaspuiston kauniita pihapuita..

sipa
Ja lisää..

tizzian
Ihanan punaisia nuo puut Sipan kuvissa! happy.gif
Korostuu vielä hienosti noita valkoisia seiniä vasten.

Täytyisi koittaa itsekin ryhdistäytyä joku päivä ja mennä kameran kanssa pihalle. Ei vain ole nyt ehtinyt/jaksanut/viitsinyt. Ei nuo säätkään ole oikein suosineet silloin kun on ollut vapaalla.

sipa
^ Joo se hyvä puoli työttömänä olosta onkin että voi mennä luontoa kuvaamaan kun aurinko on esillä. thumbup.gif Vaikka voishan sitä otaa kuvia sateellakin, tulis vähän erillaisia kuvia..
Turunen
Mun kamera on ollut nyt jo 2 viikoa huollossa dry.gif ja olisin tarvinnut sitä jo monta kertaa täällä töissä ja myös kotona... Viime viikollakin oli teeri lähes pihamaalla soitimella, toissailtana juoksi supi mun edellä pihatiellä ja pupuja loikkii todella usein ihan pihamaalla, sorsia olisi todella paljon täällä töissä, monta eri lajia... Tietty kun sitten saan sen kameran takaisin kaikki eläimet häviää lähiteinoilta, se on just sitä mun tuuria ph34r.gif
Eilen jo kaivelin mun vanhan kameran laatikonpohjalta esille että edes jotain kuvia saan otettua, mutta tietenkin siitäkin loppui eilen päivällä akku kesken... sleepy.gif
Viivi S.
Otin tässä yhtenä päivänä pari kuvaa Rommista ja Kassusta. (": Pitäisi saada uusi putki kameraa, mutta kukkaro on nyt tiukoilla.

iino
Täälläkin yritettiin ottaa koirasta syyskuvia. Tässä hieman kuvasatoa:

Ja vielä samalta reissulta yksi ei niin syksyinen kuva.
s-ml
Tämä taitaa olla ainoa syksykuva tältä vuodelta siis meidän vene, jonka kaveri kuvasi.

sipa
smäläri Upee kuva, tumma meri ja valkoinen purjevene..

Asiasta kolmanteen rahat oli jo tulleet, kun aamulla kävin maksamassa laskuja, muistin samalla tarkistaa.. Olitkin laittanut enemmän mitä sanoin..
s-ml
^ hyvä juttu, että tulivat perille. No, sekin summa on pientä noin kauniista liinasta.
vipa
Oltiin Manun ja Okonkaa puistossa

sipa
^ Tosi hyvät kuvat mummun pojista.. wub.gif Toi sun puhelinkamera on huippu hyvä.. thumbup.gif
s-ml
^ on tosiaan ihmeen hyvät kuvat, jos nuo on otettu kännyn kameralla. Mikä känny sulla on?
Ihanat nuo lehdet maassa, sopivat hyvin koirien väriin.
wiputar
Likasen olohuoneen pikku-ikkunan kautta bongattua:

Ja partsilta koitin zoomata pihapuskaan, mutta eihän tuo kätönen nyt meinaa paikallaan pysyä dry.gif
s-ml
^ meillä näyttää just samalta smile.gif
vipa
Smäläri mul on nokian 6300 ja ihmee hyvii kuvii sillä saa noin kännykäks happy.gif
abc
Minustakin oli kiva katsella Manua ja Okkoa tuon valtavan lehtimäärän joukossa smile.gif . Onneks lehdet oli satanut maahan ennen pikkukoirien saapumista, muutoinhan ne reppanat olisivat hukkuneet tuollaisen paljouden alle.

Hieno venekuva smäläriltä. Taivaskin hyvin kuvassa mukana.

On meilläkin lunta satanut. Se vain tuli niin märkänä, ettei siitä jäänyt mitään kuvattavaa biggrin.gif .
sipa
abc.N syksykuvia.. Mulla näkyy nämä kauheen pieninä saas nähdä miten ne tänne tulee..

sipa
abc:n kuvat jatkuu..

sipa
ja jatkuu..

Kuka se siellä kurkkii..

abc
Ja Sipa on ehtinyt jo heti aamu varhaisesta puurtamaan biggrin.gif . Kiitos taas kerran avusta.

Onhan tuolla Ceen ohjeet, miten kuvat laitetaan, mutta kun nettitekniikka ei ole hallinnasa, niin en luettuakaan osaa soveltaa.

Pitäisi saada Leif joskus luokseni, että opettaisi kädestä pitäen mummin selviytymään itsellisesti tän netin kanssa. Mulla on muitakin juttuja koneella, mitkä pitäisi saadaan reeraan, mutta täällä mä vain oon tumput ojossa ja enkä ymmärrä hölkäsen pöläystä, miten siistisin esim. valokuvakansioita, ennenkuin ne pursuaa koneesta pöydille ja lattioillle biggrin.gif . Jotenkin joskus ottaa pahuksen rankasti omaan itsetuntoon, että oon näinkin avuton. Mutta ei mun auta kuin niellä oma ylpeyteni ja myöntyä tosi asioihin, että mun pollani ei älykkyysosamäärältään ole niitä parhaimpia.

Olis varmaan pitänyt Miran kuvat ottaa jonain toisena hetkenä, kun ikkunalasi heijasti noinkin paljon kuvattavaa kohdetta unsure.gif .
s-ml
^olet sinä ainakin osannut kuvat pienentää, etköhän ne pian osaa laittaa tänne sivuillekin smile.gif
Teillä siellä näyttäisi olevan melkein kesä, mahtavat kesäkurpitsat olet jostain saanut, tuskin kasvattanut? Miran pitkän kuonon ja silmät hyvin erottavat vaikka vähän lasi heijastaakin.
bellfegor
Abc, jokainen on jossain hyvä, mutta kukaan ei voi olla hyvä kaikessa. Eli, jos Leif onkin näppärä tietokonehommissa, niin luultavasi mummi pesee kuitenkin mennen tullen vielä Leifin monessa muussa asiassa. Kuten vaikka käsitöissä.

Mä olen yrittänyt nyt oppia elämään sellaisen filosofian mukaan, että pitää löytää Aapelina olemisen onni. Näin kertoi eräs lääkäriystäväni potilaansa Aapelin vastanneen 100-vuotisjuhlillaan, kun paikallislehden toimittaja oli kysynyt pitkän iän salaisuutta.
Turunen
Upeita kuvia taas tänne tullut thumbup.gif
Mulla on edelleen kamera huollossa dry.gif ei ole vieläkään kuulunut mitään... Eilen olisi itäsuomessa ja tuossa tulomatkalla saanut aivan upeita kuvia, mutta en malttanut pysähtyä kuvaamaan tuolla vanhalla kameralla. Maa valkeana, puut upeassa syysloistossa ja osittain lumen alla, aurinko paistoi kirkkaan siniseltä täivaalta happy.gif
sipa
LAINAUS(abc @ 14.10. 2009, 09:10) *
Ja Sipa on ehtinyt jo heti aamu varhaisesta puurtamaan biggrin.gif . Kiitos taas kerran avusta.

Onhan tuolla Ceen ohjeet, miten kuvat laitetaan, mutta kun nettitekniikka ei ole hallinnasa, niin en luettuakaan osaa soveltaa.

Pitäisi saada Leif joskus luokseni, että opettaisi kädestä pitäen mummin selviytymään itsellisesti tän netin kanssa. Mulla on muitakin juttuja koneella, mitkä pitäisi saadaan reeraan, mutta täällä mä vain oon tumput ojossa ja enkä ymmärrä hölkäsen pöläystä, miten siistisin esim. valokuvakansioita, ennenkuin ne pursuaa koneesta pöydille ja lattioillle biggrin.gif . Jotenkin joskus ottaa pahuksen rankasti omaan itsetuntoon, että oon näinkin avuton. Mutta ei mun auta kuin niellä oma ylpeyteni ja myöntyä tosi asioihin, että mun pollani ei älykkyysosamäärältään ole niitä parhaimpia.

Olis varmaan pitänyt Miran kuvat ottaa jonain toisena hetkenä, kun ikkunalasi heijasti noinkin paljon kuvattavaa kohdetta unsure.gif .

Täällähän mä päivystän ennen seiskaa. biggrin.gif
Joo se pitää tehdä ihan itse jos meinaa oppia.. Vipakin teki kun mä neuvoin ja nyt oli saanut ihan itse laitettua noi koiruuksien kuvat.. thumbup.gif

Äkkiäkös noi siistä omalle koneelle siirtä ja heivaa tänne, että ei siitä vaivaa ole.. nyt varsinkin kun on tota luppoaikaa.. biggrin.gif Kuvan koko vaan ihmetytti kun oli noinkin pieni, en uskaltanut lähteä suurentamaan, kun sitä en ole koskaan tehnyt..

Mira kyllä näkyy siellä lasin takana..kunhan osaa vaan katsoa..
tizzian
Hienoja fotoja niin abcllä kuin muillakin. happy.gif

Viime viikonlopu talvikotiseutukävelyltä:

Ja kyllä - olen viihtynyt hyvin. smile.gif
Turunen
^ Hieno heinurin kuva shifty.gif happy.gif
sipa
Turunen se näkee vaan sorsia.. laugh.gif Hyvä kuva sekin ja noi muutkin että en yhtään ihmettele jos Tiz tuolla viihtyy thumbup.gif
Turunen
LAINAUS(sipa @ 16.10. 2009, 08:40) *
Turunen se näkee vaan sorsia.. laugh.gif

whistling.gif nooo... ihan vaan sen kirjaprojektin takia...
tizzian
^ Jos kiinnostaa niin niitä löytyy jokunen lisää ja aika paljon isommassa koossa...
Turunen
Tietty kiinnostaa happy.gif vaikka mulla on kyllä itsellänikin aika monta heinurin kuvaa, onko sulla kuvia muista sorsista?
s-ml
Mikä kirjaprojekti, valmisteletko siellä luontokirjaa?
ei yhtään utelias.. smile.gif
tizzian
^^ Mistäs minä tiedän biggrin.gif laugh.gif Luulen kyllä että taitavat olla samaa laatua vai onko niiden erot kuinka silmiinpistävät kaupunkilaisen silmään?!
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.