Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Syksy kuvia
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2
Turunen
LAINAUS(s-ml @ 17.10. 2009, 09:27) *
Mikä kirjaprojekti, valmisteletko siellä luontokirjaa?
ei yhtään utelias.. smile.gif

Hups... taisi lipsahtaa jotain sivu suun... whistling.gif mä kerron sitten kun jotain valmiina, eli joskus 10 vuoden päästä, jos sittenkään... w00t.gif mutta jotain tuollaista... cool.gif

LAINAUS(tizzian @ 17.10. 2009, 09:29) *
^^ Mistäs minä tiedän biggrin.gif laugh.gif Luulen kyllä että taitavat olla samaa laatua vai onko niiden erot kuinka silmiinpistävät kaupunkilaisen silmään?!

http://www.riista.fi/
Tuolla MKJ:n etusivulla on linkki sorsien tunnistukseen laugh.gif
Tuossa sun laittamassa kuvassa oli vanha heinäsorsa naaras happy.gif
tizzian
^ Kiitos Turunen! smile.gif
Lisäilen kuvia aina toisinaan tuonne: picasa-albumi
s-ml
LAINAUS(Turunen @ 17.10. 2009, 07:00) *
Hups... taisi lipsahtaa jotain sivu suun... whistling.gif mä kerron sitten kun jotain valmiina, eli joskus 10 vuoden päästä, jos sittenkään... w00t.gif mutta jotain tuollaista... cool.gif

jess ja sitten meille kaikille oma kappale omistuskirjoituksella, eikös smile.gif

löysin vielä yhden syyskuvan parin viikon takaa. Tämä on meidän metsätie, tuossa jo koirat menossa rauhassa autolle päin. Tai oikeasti ne saivat vauhtia tassuihinsa ja kipittivät äkkiä auton ohi, muka eivät huomannetkaan sitä

Turunen
^ Jep, jep... katsellaan sitten joskus lookaround.gif
Komeita maisemia, tuollakos ne pupu on sitä viimeistä päiväänsä odottamassa, tuolla voisi olla komeaa kuunnella sitä Ellan ajoa cool.gif shifty.gif Mä olen kyllä ihan pihalla sun asuin paikasta, kun nyt puhutkin tampereesta, niin että missä se pupu olikaan ja vieläkö haluat sen hengiltä? Ella kaipaisi treeniä wink.gif

Tiz hienoja kuvia happy.gif
abc
Voi jestas, enpä olis arvannut, että Smälärin kuvassa on kaksi kiiturirotuista ellen olis tiennyt biggrin.gif . Ovat tainneet melko spurtit tehdä ennen kuvan ottoa smile.gif ,
s-ml
^ juu, osaa ne kävelläkin tai ravata rauhallisesti, kun on jo riehuttu tarpeeksi smile.gif Tuossa tosiaan kotiin menossa metsäkeikan jälkeen.

Turunen, sinä olet tosiaan vähän pihalla smile.gif En asu Tampereellakaan, itse asiassa en pidä koko kaupungista, mutta se on lähin suurin kaupunki. Meiltä sinne hurauttaa noin puolessa tunnissa, matka eikä mikään ja kuulumme Tampereen seutukuntaan. Helsinki on paljon lähempänä meidän sydäntä, Tampere vain pakollinen paikka. Mahdollista koiratreffiä varten Lydian kanssa ajan siis Tampereelle, yleensä hoidellaan muutkin asiat samalla. Ihan maitopurkkia sieltä ei kannata lähteä hakemaan.
Voi Ellaa, eilen Ony jopa jäljesti ja löysi pupun papanoita, joten hengissä pupu näyttää olevan. Tuo kyllä hukkasi sitten jäljet, pyöri pitkään samaa ympyrää, ehkä pupu lymyili jossain tiheässä pensaassa. Eikö ne osaa palata omia jälkiään? Onyn mielestä pupu oli vähintäänkin lentänyt pois, jäljet vain loppuivat.
Teidän olisi pitänyt tulla silloin heti, nyt aikataulullisesti on hankalaa, jospa joku hetki sopisi. Tuonne varsinaiseen metsään ei voi mennä hirven metsästyksen takia. Tiedä noista maanviljelijöistä vaikka saisivat koirasta hirven silmissään ja ampua posauttavat. En ihmettelisi, ukkoontuvaa väkeä metsät täynnä aseiden kanssa.
Turunen
LAINAUS(s-ml @ 18.10. 2009, 09:15) *
Turunen, sinä olet tosiaan vähän pihalla smile.gif En asu Tampereellakaan, itse asiassa en pidä koko kaupungista, mutta se on lähin suurin kaupunki. Meiltä sinne hurauttaa noin puolessa tunnissa, matka eikä mikään ja kuulumme Tampereen seutukuntaan. Helsinki on paljon lähempänä meidän sydäntä, Tampere vain pakollinen paikka. Mahdollista koiratreffiä varten Lydian kanssa ajan siis Tampereelle, yleensä hoidellaan muutkin asiat samalla. Ihan maitopurkkia sieltä ei kannata lähteä hakemaan.
Voi Ellaa, eilen Ony jopa jäljesti ja löysi pupun papanoita, joten hengissä pupu näyttää olevan. Tuo kyllä hukkasi sitten jäljet, pyöri pitkään samaa ympyrää, ehkä pupu lymyili jossain tiheässä pensaassa. Eikö ne osaa palata omia jälkiään? Onyn mielestä pupu oli vähintäänkin lentänyt pois, jäljet vain loppuivat.
Teidän olisi pitänyt tulla silloin heti, nyt aikataulullisesti on hankalaa, jospa joku hetki sopisi. Tuonne varsinaiseen metsään ei voi mennä hirven metsästyksen takia. Tiedä noista maanviljelijöistä vaikka saisivat koirasta hirven silmissään ja ampua posauttavat. En ihmettelisi, ukkoontuvaa väkeä metsät täynnä aseiden kanssa.

Jep, jep, no enkähän mä nyt ymmärtänyt jotain happy.gif Ja älä huolehdi onhan mulla nyt metsää kotini ympärillä riittävästi smile.gif
Palata omia jälkiään, sen puput todella osa tehdä eli ne tekee paluuperät. Tyypillisesti jänis tekee 3 paluuperää ennen makuulle menoa ja ajossa se tekee niitä aina kun mahdollista. Eli juoksee esim. tietä pitkin kääntyy juoksemaan omia jälkiään takaisin ja jossain vaiheessa poistuu omilta jäljiltään pitkällä loikalla, jänis todell osaa loikata todella pitkiä monen metrin loikkia ja siksi monet koirat on ihan hukassa, jos ei osaa laajentaa hakua hukka paikan ympärille.
Hirvimiehiä varten kannattaa pukeutua punaiseen tai oranssiin takkiin ja koiralle huomio liivi, eikä ne ole pahitteeksi vielä senkään jälkeen kun hirvestys on ohi. Olen itsekkin monta kertaa ollut useamman kaverin kanssa metsällä ja tuollainen vihreä metsästyspuku on todella huomaamaton kun seisoo paikallaa, siksi suosittelen edes näkyvää hattua päähän ettei satu vahinkoja, vaikka punaisia vaateita vaaditaan lain mukaan vain hirieläinjahdeissa.
s-ml
Ei taida ne punaiset liivitkään auttaa, posauttelevat jo ohiajaneita autojakin Keuruulla;

"Toinen metsästäjä ampui hirveä uudestaan hirvitornista. Laukaus ei osunut hirveen vaan tiellä kulkeneeseen henkilöautoon. Luoti lävisti viistosti auton polttoainetankin luukun ja jäi auton takakulman sisälle."
Voi hitsi, jotenkin naurattaa vaikka vaarallinen tilannehan tuo on ollut. On siinä ukolla taas ollut hyvä sihti smile.gif
bellfegor
Hirvimiehet ovat toisinaan niin tohkeissaan. Tuttu hirvimies kertoi kuinka aikoinaan heidän porukkansa sai uudet radiopuhelimet käyttöönsä ja samaan aikaan porukkaan mukaan pääsi myös uusi mies. Tämä uusi tyyppi oli sitten kaikesta uudesta siinä määrin innoissaan, että otti jatkuvasti yhteyttä tornissa olevaan hokien radiopuhelimeen, että "kuuleeko torni, täällä Järvi, onko näkyny hirvee?" Joku koiranleuka porukasta sitten kyllästyi tuohon jatkuvaan papatukseen ja kommentoi puolestaan, jotta " kuuleeko torni, täällä hirvi, onko näkyny Järvee?" Tyyppi oli sitten ottanut vinkistä vaarin ja keskittynyt metsästykseen. ( toim. huom. nimet muutettu hirven yksityisyyden suojaamiseksi biggrin.gif )
Turunen
w00t.gif Tuosta mulle tuli mieleen se ikivanha laulu, hirvenmetsästys thumbup.gif baa.gif
Ja se jopa löytyi YouTubesta... stupid.gif http://www.youtube.com/watch?v=bC4xnp4AHqA
Esmo
Kauniita syyskuvia täällä. Ja varsinkin tizin kuvat kiehtovat tarkkuudeltaan smile.gif

Tässä mun terassin syksyä: sade, callunat ja marja-aronia:
Lydia
Eilen koirapuistossa tuli otettua syksyisiä kuvia, jotka löytyvät täältä
Sitten vielä kynttilä
Esmo
Nyt on sitten marja-aronia pudottanut kauniit ja värikkäät lehtensä, jotka tuli myös jo haravoitua. Mun haravoidessa, Siiri söi työkseen marjoja, vaikka ymmärtääkseni ne on tosi happamia. Ja poseerasi vielä lehtikasavahtina melko tuimalla ilmeellä... biggrin.gif

sipa
^ Siiri lehtikasan vahti.. Me käytiin koti matkala Kylmälässä eilen ja yritn katsella näkyykö sua ja Siiriä missään lenkillä, ei näkynyt.. Ajeltiin keskustassa puoli yhden aikoihin..
sipa
Nämä otin puhelimella Nokia 6220

sipa
Sit viellä vaahterasta, harmi että mä kerkisin poistaa sen yhden vaahteran kuvan, ja kun laton sen puhelimesta s-postiin se tuli kauheen pienenä, laitan sen kuitenkin tänne mukaan..

Ekana kuitenkin tämä kuva Pusulasta, ja Saksan kuusi on ihanan värinen

Turunen
Eipä uskoisi että on kännykällä nuo kavat otettu, tosi tarkkoja blink.gif
Mutta yksi asia pistisilmään, nimittäin nimitys Saksankuusi, tarkoitatko tuota keltaista puuta tuossa kuvassa?
sipa
LAINAUS(Turunen @ 4.11. 2009, 09:07) *
Eipä uskoisi että on kännykällä nuo kavat otettu, tosi tarkkoja blink.gif
Mutta yksi asia pistisilmään, nimittäin nimitys Saksankuusi, tarkoitatko tuota keltaista puuta tuossa kuvassa?

Juu tässä on 5 megan kamera, tai oikeatssan on kaksi kemeraa.. ja salamavalo..

Mä kyselin just viikonloppuna mitä noi kuuset on ja miehen sisko sanoi että olis Saksan kuusia.. Sen neulaset kellastuu syksyllä. Täällä päin on noita aika paljon, varsinkin Turuntien varrella on kauhee kasa niitä, yhden vanhan talon pihassa.. Tässä talossa on ollut aikoinaan berhandilaisia.. ilmeisesti kennel jossain vaiheessa, nyt ei oo enään näkynyt..Talon vuosiluku näkyy hyvin motarille.. Kuuset on tosi kauniin näköisiä..
Turunen
En ole ennen kuullut tuollasta nimitystä, minun silmää näyttää lehtikuusilta... lookaround.gif Siis nehän pudottaa neulaset talveksi?
sipa
LAINAUS(Turunen @ 4.11. 2009, 11:14) *
En ole ennen kuullut tuollasta nimitystä, minun silmää näyttää lehtikuusilta... lookaround.gif Siis nehän pudottaa neulaset talveksi?

Googletin Saksan kuusi ja se on yhtä kuin Jalokuusi..
s-ml
Saksan kuusi on oikeasti pihta; Saksan pihta Abies alba. Jalokuusi toki myös, yleisnimi näille meille muualta tulleille kuusille. Se pysyy aina vihreänä. Tuo keltainen kuusi Sipan kuvassa on Siperianlehtikuusi, Larix sibirica. Joutunut näitäkin opiskelemaan vaan vaikea kaikkea muistaa..
sipa
LAINAUS(s-ml @ 4.11. 2009, 12:19) *
Saksan kuusi on oikeasti pihta; Saksan pihta Abies alba. Jalokuusi toki myös, yleisnimi näille meille muualta tulleille kuusille. Se pysyy aina vihreänä. Tuo keltainen kuusi Sipan kuvassa on Siperianlehtikuusi, Larix sibirica. Joutunut näitäkin opiskelemaan vaan vaikea kaikkea muistaa..

Haa.. Nyt voinkin sit oikaista Sikkeä että eipäs olekaan Saksan kuusi.. biggrin.gif Siperianlehtikuusi, en ole tätäkään ennen kuullut..Kiitos infosta.. thumbup.gif
s-ml
mutta se vieressä oleva vihreä kuusi voi olla Saksan pihta vai onko tavis kotimainen kuusi? Ei erota kuvasta. Jos olette puhuneet eri puista smile.gif
sipa
LAINAUS(s-ml @ 4.11. 2009, 12:50) *
mutta se vieressä oleva vihreä kuusi voi olla Saksan pihta vai onko tavis kotimainen kuusi? Ei erota kuvasta. Jos olette puhuneet eri puista smile.gif

Puhuttiin nimen omaan näistä keltaisista..
bellfegor
Mä olen eilisen päivän haravoinut lehtikuusenneulasia pihanurmelta tai oikeammin pihasammalikolta.
iino
Pikkukaveri koitti maastoutua
Turunen
Smäläri onkin jo ollut nopea ja kirjottanut siperinlehtikuusesta, sitä minäkin omassa mielessäni pyörittelin, mutta epäilin josko näen ihan väärin happy.gif
Iinon kurre on suloinen smile.gif
Lydia
Olisiko jollain tuoreita syksyisiä kuvia? Itse olen ollut turhan laiska kuvaamaan viime aikoina.
tizzian
Sama vika. Mahtaakohan kukaan muu raahata yhtä uskollisesti kameraa mukana ottamatta silti sillä yhtään kuvaa... blushing.gif
sipa
Mulla on känny aina mukana mutta ei muista ottaa kuvia, ja kun viel on sellainen känny jolla en saa kuvia koneelle, kun piuha puuttaa, niin en muista ottaa kameraa koskaan mukaan.. Täytyis ottaa kuvia, nyt kun luonto on niin kaunis ja värikäs..
sipa
Eilen sain muutaman kuvan napattua..

Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.