Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Koiralle "pieni" nimi :)
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC**
Indy
Meille on tulossa parin viikon päästä koiranpentu ja nimi on edelleen mietinnän alla. Mitään ei tunnu tulevan mieleen, mutta olemme kuitenkin päättäneet, että nimen pitäisi tarkoittaa, muistuttaa tai siitä pitää tulla mieleen jotain pientä.

Aluksi ajattelimme, että nimen täytyy tarkoittaa jotain pientä, eli esim. mitta- tai rahayksikköä (milli, sentti jne.), mutta sitten laajensimme hieman niin että kelpaa, kunhan nimestä tulee mieleen jotain pientä.

Mietimme myös, että olisi kiva, jos nimi tulisi jostain lastenelokuvasta tai sarjakuvasta, esim. Muumeissa on Pikku Myy, Nalle Puhissa Nasu ja sitten on vielä Peukaloinen. Nämä kaikki ovat pieniä! Itse en kuitenkaan keksi muita pieniä tunnettuja hahmoja, joten jos keksitte niin näitäkin saa laittaa ja mielellään kertoa myös, mistä elokuvasta tai sarjakuvasta tämä hahmo on.

Vielä yksi idea löytyi luonnosta. Jotain pientä, joka on luonnossa, esim. pieni kukka (kukan nimi). Itselleni tuli mieleen ainoastaan tammenterho, mutta tämä ei ehkä sovellu nimeksi wink.gif

Kaikki muukin, joka on pieni tai pientä ja soveltuu narttupennun nimeksi niin saa ehdottaa! Kiitos!
Sundae
Onko pentu uros vai narttu? Voisi vähän helpottaa miettimistä smile.gif
Lydia
^ Kyllähän tuossa sukupuoli mainitaan wink.gif

LAINAUS(Indy @ 29.9. 2009, 15:49) *
Kaikki muukin, joka on pieni tai pientä ja soveltuu narttupennun nimeksi niin saa ehdottaa! Kiitos!

Kaptah
Nuppu !
Sundae
QUOTE (Lydia @ 5.10. 2009, 10:53) *
^ Kyllähän tuossa sukupuoli mainitaan wink.gif

Ei ole totta, luin tekstin niiiin moneen kertaan, että eikö siinä mainita sukupuolta biggrin.gif En sitten näköjään lukenut viimeistä lausetta ollenkaan biggrin.gif

Nuppu tuli mulle kans ekana mieleen noista kukkasista.
Lilla, joka on ruotsin kielessä pieni-sanan yksi taivutusmuoto.
Nalle Puhissa on myös pieni kenguru nimeltä Ruu, mutta Nasu vie kyllä mun mielestä tässä asiassa voiton, sillä Nasu muistuu mieleen nopeammin kuin Ruu smile.gif
Indy
Sukupuoli mainitaan ja narttu siis on kyseessä =)

Kiitos jo tulleista vastauksista! Edelleen siis nimi on mietinnässä ja viikon päästä pitäis pennun kotiutua!

Kaikki ehdotukset on kivoja, mutta äidilläni on Nuppu niminen koira, joten se ei käy, Nasua ollaan tosiaan mietitty, mut mä itse taasen jotenkin dissaan Nalle Puhia, joten mietin sit kuitenkin et jos joku muu kiva löytyis niin ehdottomasta sit se joku muu nimi. Ruu on kans ihan kiva, mut eiks Ruu ole poika? Ja sit muutenkin musta ehkä kuulostaa vähän hassulta tuon tyyppinen nimi, muuten vaihtoehtona olis ollu myös Muumien Myy.
Teletapeista löytyi Laalaa ja Pai, mut mun mies taasen dissaa teletappeja biggrin.gif
Lillaa meille ehdotettiin viikonloppuna ja se meni listalle, mut sekin on ehkä vähän sellainen et jos joku muu parempi löytyy niin valitaan ennemmin se muu nimi =)

Sit mietittiin Ruusua, mut Ruususta nyt sinänsä ei tule suoraan mieleen mitään pientä, paitsi sit jos nimi olis Ruusunnuppu, mut kokonaisuudessaan ehkä vähän turhan pitkä nimi.

Saa ehdottaa edelleen!
iiris_
Miten olis Lilli tai Millie? Mindi?
Macy? Lucy?

Minulle tulee noista kyllä mieleen joku pieni, mutta ei välttämättä kaikilla biggrin.gif

Kun mietit tuota Ruusua, niin entäpä Rose?
pikopiko
Nuppu on liian yleinen nimi, en suosittele sitä, en ollenkaan smile.gif Ennemminkin jokin persoonallinen ja mahdollisimman uniikki... Mitään Ohdaketta ei kuitenkaan tarvitse pistää jotta nimi olisi uniikki biggrin.gif
Indy
Kiitos taas muutamasta vastauksesta.

Nuppu tosiaan on aika yleinen ja tosiaan äitini koiran nimi =)
Mindi ei käy, koska minulla on jo Indy niminen koira, niin kuin näkyy allekirjoituskuvasta =) Milli(e) on listassamme jo =)
sipa
Miten olis Snadi, Skidi tai Mini
Cee
LAINAUS(sipa @ 9.10. 2009, 12:35) *
Miten olis Snadi, Skidi tai Mini

Cee olis hyvä nimi, siis mun mielestä biggrin.gif

Ilmari Virtanen meinas aikanaan ristiä yhden niin, mutta meni puihin, ei uskaltanut biggrin.gif

Cee
Sundae
Minkä nimen pentu lopulta sai? smile.gif
Kaptah
Tai miten olis nimetön ? Eikös ne ole yleensä aika pieniä. bag.gif
pikopiko
Sanoisin että Siru olisi hyvä. Siitä tulee mieleen jotain tosi pientä... Pikku siru 8)

EDIT: Hitsi taitaa se pari viikkoa olla ohi jo 8D
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.