Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Talvi tulee...
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Turunen
HUOM! muistakaas että sunnuntaina muututaan taas talviaikaan rolleyes.gif ja jos joku ei muista kumpaan suuntaan siirtää viisareita niin vanha sanonta sanoo että " aina kesään päin" eli nyt syksyllä kun kesä on jo takana siirretään kellon viisareita taaksepäin happy.gif
tizzian
Kas sie olet siirtynyt tuuraamaan Sipaa! laugh.gif
Kiitos muistutuksesta! smile.gif
bellfegor
Saattaa sunnuntaina tulla tuokin tunti tarpeeseen nukkuessa. Mut viedään näes lauantaina viinimessuille whistling.gif

Missäs Sipa muutoin luuraa? Nythän sillä pitäis olla aikaa luurata täällä.
Turunen
Hmmm... mulla taita olla hieman liikaa tätä luppo aikaa töissä, vai pitäisköhän mun ihan oikeasti tehdäkkin täällä jotain eikä vain näyttää siltä...? stupid.gif

Mutta tosiaa missä on Sipa? unsure.gif
vipa
On se hyvä että joku muistuttaa täälä asioista happy.gif Sipa on menny jo vaunulle, eikä hää ota läppärii mukaan vaik kuinka oon sanonu dry.gif Sielhän ois hyvä just tälläsillä sadeilmoilla, hengailla netis ku ei pihallakaan viitti olla smile.gif
tizzian
Oi kuinka mukava olikaan saada yksi tunti lisää lorvimisaikaa happy.gif ja taisi tuo tämänkin aamuinen nousu olla yhtä astetta tavallista helpompi.
sipa
Hyvä Turunen, että sä muistit laittaa ton tänne.. Mä muistin sen perjantaina mutta mentiin jo torstaina maalle.. Kauhee moka kun en laittanut ajoissa. Mulla on niin kiire kun oon kotona. laugh.gif Tänäänkin oltiin Vipan kanssa Ikeasa ja Honkkarissa, ja löysin ihanat valot joista laitan kuvia tonne taas tuli käytyä ostoksilla triidiin..
bellfegor
Voi, Sipa, Sipa, mikset sä voi ottaa läppäriä mukaan maalle? Tai ainakin puhelimella puskailla maalta, että me tiedetään sun olevan hengissä wink.gif
Hugis
Mä elän ainakin ihan kesäajassa edelleen ja tänäänkin heräsin jo ennen kuutta dry.gif Mä inhoan tätä kellojen siirtelyä.
sipa
LAINAUS(bellfegor @ 26.10. 2009, 16:06) *
Voi, Sipa, Sipa, mikset sä voi ottaa läppäriä mukaan maalle? Tai ainakin puhelimella puskailla maalta, että me tiedetään sun olevan hengissä wink.gif

Toi ukko sais hepulin jos raahaisin läppärin vaunulle.. ohmy.gif Ei se muutenkaan ymmärrä netissä roikkumista.. En siis viitsi perheriitaa rakentaa tuollaisesta asiasta, kun voin olla pari päivää ilmankin.. Kyllä Vipa tai Sandy sit ilmoittavat jos on ilmoitettavaa.. biggrin.gif
kippax
Ei ihan vaivatta täälläkään kesäajasta talviaikaan siirtyminen tapahtunut. Valvon myöhään ja sit on aikanen herätys ja väsyttää. Koiratkin elelee vielä kesäajassa.
Lydia
Mulla ei ole ollut ongelmaa ajan kanssa... tosin eipä ole tarvinnut sunnuntain jälkeen kellon mukaan herätäkään smile.gif
Tänään lenkillä ollessamme huomasimme, että läheinen lampi on jo jäässä ja koska kamera oli mukana tässä todistusaineistoa
tizzian
^Ai sinäkin harrastat noita testejä biggrin.gif Itse jokunen viikko sitten en ollut uskoa että yksi pikkulampi oli jäässä pinnastaan niin nakkasin sinne pienen kiven.. olihan se sitten uskottava...

Ajan suhteen sikäli kurjaa että aina kun lähtee töistä on jo kovin hämärää dry.gif Voisivat säätää talven valoisan ajan pituuden uusiksi biggrin.gif
sipa
LAINAUS(Lydia @ 30.10. 2009, 18:43) *
Mulla ei ole ollut ongelmaa ajan kanssa... tosin eipä ole tarvinnut sunnuntain jälkeen kellon mukaan herätäkään smile.gif
Tänään lenkillä ollessamme huomasimme, että läheinen lampi on jo jäässä ja koska kamera oli mukana tässä todistusaineistoa

Saman havainnon tehtiin myös eilen kotiin tullessamme, järvet ei olleet jäätyneet, mutta yksi pieni lampi tien vieressä pisti heti silmään kun siinä oli jääkerros.
tizzian
Talvi tulee juu, ja joku onneton ei ole vieläkään saanut edes kaikkia kevätkukkasten sipuleita multaan - se kun lopui jälleen kesken... pitäisiköhän luovuttaa suosiolla.

Jotenkin on sellainen fiilis, että tahtoisi loman ja vain olla peittoon kääriytyneenä. Apaattinen olo ja tympii kun aina kun on vapaata on myös pimeää ja viikonloppuisin(kaan) ei tahdo jaksaa tehdä mitään. dry.gif Liene asenneongelma. Kenties ympärillä olevien hankalat elämäntilanteet heijastavat myös osansa.
Annelinne
Viime vuonna äitini istutti isän sanojen mukaan sipulit vasta joulukuussa. Joten et ole myöhässä ollenkaan biggrin.gif

Niistä taisi suurinosa kasvaa oikein mallikkaasti, vaikka eivät päässeetkään juurtumaan. Olisko istutettu sitten jonkun lämpöisen aallon aikana tai jotain. Äiti kun on niin hajamielinen että unohtaa tollaset asiat lahjakkaasti. Mutta silti sinnikkäästi yrittää paikata unohdukset biggrin.gif
Turunen
dry.gif Tahtoo talven ja lunta takaisin... Ellan kanssa on käveltävä lenkillä hiljaa hipsutellen, mun tie on ihan peilinä... ja pimeää... nyt on marraskuu ja silloin pitää olla talvi ja lunta! stop.gif rolleyes.gif baa.gif
sipa
LAINAUS(Turunen @ 17.11. 2009, 12:53) *
dry.gif Tahtoo talven ja lunta takaisin... Ellan kanssa on käveltävä lenkillä hiljaa hipsutellen, mun tie on ihan peilinä... ja pimeää... nyt on marraskuu ja silloin pitää olla talvi ja lunta! stop.gif rolleyes.gif baa.gif

Niin pitäiskin, mutta tällä sataa vettä ja on ihan pimeetä, lumesta ei tietoakaan.. stop.gif
tizzian
Tolkuton ropina muuten olikin yöllä - onneksi töihin pääsi melkolailla kuivana. Lunta en kyllä silti kaipaile...
Hugis
Meillä on kylätiet ihan peilikirkkaalla jäällä... Mieluummin olisin pitänyt pakkasen ja vähän pitävämmän lumipinnan. Todella ankea ilma täälläkin sad.gif
Annelinne
Minä tilaan myös tänne lunta!

On paljon kivempaa ajella töistä kotiin, kun on lumi hiukan valostamassa tienpiennarta. Nyt näkyy vain mustaa ja vastaantulijan valot. Tulee päänsärkyä harva-se-ilta kun silmät joutuu koville.

Paavon kanssa lenkkeily olisi myös paljon helpompaa, jos olisi lunta. Silloin herra menee kuin ohjus, reippaasti ja mallikkaasti. Nyt kun on märkää ja liukasta, Paavo kääntää jokaikisen lehden, kiven, korren ja ties mitä! Lenkki kestää kaksi kertaa kauemmin ja lenkittäjällä ehtii tulla kylmä. dogrun.gif
bellfegor
Kauheasti juttua jostain lumesta. Voisko joku kertoa mitä se on. Mä olen joskus sen sanan kuullut, mutten enää muista mitä se tarkoittaa tai miltä se näyttää. Eli joo, täällä ei todellakaan ole tullut talvi. angry.gif
s-ml
^ jotain tämän tyyppistä? musta-valkoinen olio ei taida olla lunta?

vipa
Täälä sataa nyt vettä angry.gif Ei näy lunta ei sneaky2.gif Inhottaa tää pimeys, vaik kaikki lumi tarttuuki Okon jalkakarvoihin ni kyllä se ois parempi ku tää ilma ois ainakin vähän valosampaa happy.gif
tizzian
^^ Kaverilla taitaa olla hauskaa biggrin.gif
Kivasti oli sumua aamulla - peitti sen vähäisenkin näkymän merelle, mutta oli kyllä pitkästä aikaa kivannäköistä smile.gif
..että en mää siitä talvesta tiiä mutta ihan kiva on kun on lämmintä... cool.gif
Turunen
Ihana kuva smälärillä thumbup.gif juuri tuota kaipaan confused.gif katselin aamulla kauhuissani kotitieni alitse virtaavaa puroa, ei ole enää pitkä matka niin kohta menee tien yli vesi... unsure.gif kauhea tulva ylävirran puolella ja lisää vain tulee... toivottavasti vielä illalla pääsen kotiin...
bellfegor
Apua, smälärin koira hautautuu elävältä johonkin tuntemattomaan! laugh.gif
sipa
Yöllä tullut sen verran lunta että maa on vakoinen.. thumbup.gif Ainoastaan asfalttiosuus on märkä, kun lumi sulannut siitä pois.. 0,7 astetta plussan puolella.. Tulis nyt lisää lunta että jäis tonne maahan kokonaan..
wiputar
Täällä tuli eilen päivällä ja yöllä uudestaan lunta. Eipä tuota nyt ole kun pari senttiä, mutta parempi sekin kun ei mitään. Asteen verran pakkasta smile.gif
LaRa & Olli
Täällä leijailee ihan valtavia fliittejä taivaalta alas. Sais sitten pitää pakkasta ja lumet maassa, mutta eiköhän tämä tiedä lähinnä kurakelejä illaksi ja huomiseksi dry.gif Eipä tuota vielä paljon ole maahan jäänyt, mutta ilma on niin sakeana tuosta valkoisesta töhnästä, ettei vastarantaa erota, vaikka se yleensä kyllä näkyy ihan hyvin (mulla kun on merimaisema täältä konttuurilta happy.gif )
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.