Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Missä on abc
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
sipa
Alan jo olla ihan huolisani kun hänestä ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan.. Laitoin s-postiakin mutta siihenkään ei ole vastannut. blink.gif

Huu huu abc...
bellfegor
Ei tosiaan ole näkynyt täällä varmaan pariin viikkoon. Tosin aika menee niin joutuisaan enkä itsekään ole hirmusti kirjaillut, mutta käynyt lukemassa sentään.
s-ml
Samaa olen miettinyt, ei niin pihaustakaan ole kuulunut. Abc on tietty keksinyt lisää remonttia ja touhuaa tukka pölyssä eikä muista meitä smile.gif
Turunen
Toivottavasti kaikki on hyvin unsure.gif
abc
Heps, heps, mä hengitän ja ehkä paremminkin kuin kokonaiseen vuoteen olen tehnyt smile.gif . Sais vain uudet lasit ja ton vasemman käden toimintakuntoon, niin eiköhän tässä sitten taas jaksais sitä sun tätä pälättää.

Maanantaina meen taas HUS:iin varjeainakuvaukseen (kaulasta) ja tiistaina pkl:lle kuulemaan tuloksia ja mahdollisia jatkotutkimuksia. Luulenpa kuitenkin, että HUS.ssa käynnit tulevat loppumaan. Oli pakko tässä välillä poiketa perhelekurillekin, kun toi käsi tollaisen stopin teki, ettei sitä voinut mihinkään suuntaan liikuttaa. Sitä se mun virkkuuni mulle teki. Luulin, että omia aikoja kipu lähtisi, mutta eipä luulot auttaneet. Perhelekurille näytin siihen mennessä saamani tulokset HUS:sista ja kappas vain, mulla alkoikin siitä hetkestä sitten pillerin syöntiä. Paha verenpaine ja kipeä/toimimaton käsivarsi saivat omat pillerinsä.

s-ml, en mä mitään tukkapölyssä nyt biggrin.gif , kun kävin kampaajalla leikkuuttamassa tukan ja otin ekan kerran eläissäni värihuuhtelunkin. Nyt mä vain poseeraan peilin edessä ja sen verran vain päätä käännellen, etteivät suortuvat takkuunnu keikuttelusta laugh.gif .

Melkein koko viikko ehdittiin Miran kanssa olla retkelläkin. Vaivaisena immeisenä olin kuin olinkin mun nuorimmalle tyttärelleni riittävän kelvollinen lapsenlikka smile.gif , eikä oo ees soraääniä jälkikäteen sieltä päin kuulunut thumbup.gif . Meidän suvun iltatähti, jo 10v., tarvitsi hoitajaa, kun äitinsä lähti jonnekin työnantajan maksamalle muutaman päivän kestoiselle kurssille.

Palailen pälättämään, jos kunto tämän hetkisenä pysyy tai vaikkapa vielä paremmaksi muuttuu, mihin oman käsitykseni mukaan on mahdollisuuksia, jos pillerit rupeaa tehoamaan happy.gif .
bellfegor
No sullahan kiirutta on pitänyt huh.gif
sipa
abc Tänään meneekin päivä noppaan ja varmaan taas huomennakin kun on ylinmääräistä menoa.. Mutta kunhan arki taas koitaa ja sulla ei oo menoja niin sit tänne kertomaan kulumiset.
tizzian
Hienoa, ettei abc ole vallan puskaa hyljännyt! smile.gif
Kovin täällä on hiljaista nyt tuntunut olevan muutenkin. sad.gif
abc
Joo, kiirettä on pitänyt niin, että oon vallan pyörryksissä moisesta menosta biggrin.gif . Mutta kaikesta kiireestä huolimatta tuntuu, etten moniin aikoihin olisi saanut yhtikäs mitään tehtyä ohmy.gif .

Tänään meen vihdoin ja viimein ne rillit hankkimaan. Ja päätin siinä samassa verenpainemittarinkin hankkia, jos sille jatkossa vaikka kuinka paljon tulis käyttöä.

Se silmälasipaketti, minkä syykuussa ehdin varatakin, kun oli silloin tarjouksessa, olikin tän reilun kuukauden aikana hinnaltaan noussut melkein 200 e kalliimmaksi, joten sanoin liikkeessä, että meenpä vielä kotiin kahville ja mietin, että odottelenko seuraavaa kamppanjaa ennenkuin lasit hankin.

Taisinpa kerrankin olla minäkin fiksu. Menin eilen pikaiseltaan toiseen putiikkiin, kun olin likan kanssa liikenteessä ja hänen piti joutua kotiin tutimaan hetkeks ennen yövuoron alkua. Heti toisen sovittamani pokan kohdalla onnisti niin, että päätin ne pokat ja siitä firmasta lasit sitten tilata. Tyylikkäämmät sangat ja ah, kokonaishinta vain 50e kalliimmat, mitä tarjouskampanjassa edellisessä liikkeessä ois rillien hankinta tullut maksamaan.

Ja koska eilenkin oli kiirusta, niin kohta puoleen lähden sitten uudelleen sinne eiliseen likkeeseen ja hitaammalla tahdilla vielä pruuvailen, että kiireessä sovitetut pokat on sitten taatusti just ne, mitkä naamalle ja kukkarolle parhaiten passaa biggrin.gif .

Tizz, tuskin mä kokonaan pystyn Puskaa jättämään, mutta näitä toimintahäiriöitä saattaa tulla entistä useammin nyt, kun näitä kaikenmaailman vikoja on ruvennut mun käynnissäpysymis-koneistoihin ilmaantumaan. Nyt menee aikaa enemmän vikojen hakuun ja rasvailuihin, joten se huoltoaika on kirjoittamisvimmasta otettava biggrin.gif .
sipa
abc Kannatti siis poiketa toisessa liikkeessä.. Mä en ole jakanut enään perehtyä prilleihn, kun kerta nään virkata ja kutoa noilla vahvuuksilla.. Mulla lojuukin kahdet tarjosutalosta ostetut lasit täällä kotona ja yhdet Anttilasta ostetut mitkä mulla oli töissä.. Mulle kun käy noi halpislasitkin kun ei oo taittovikoja.. Sit jos näkö huomattavasti huononee pitää mennä lekuriin..

Juu niin aloitin nimittäin kutomaankin kun löydettin Vipan kanssa kivan näköistä lankaa, ja mummilla ei ole kuin risa villatakki joten kudon häenelle sit uuden synttärilahjaksi. jos nyt kerkiin saamaan sen valmiikis kun äidin syntärit on joulukuun toka päivä.
tizzian
^^ Pääasia, että olet tallessa ja muistat poiketa tännekin silloin kuin vointi ja muut kiireet sallivat! smile.gif

Hyvä että löytyi kehykset linsseineen - itse en omalal kohdallani ole asialle tehnyt vieläkään mitään lookaround.gif Täytyisi koittaa jossain lähitulevaisuudessa varata aika silmälääkärille ja lähteä siitä.. Voivat sitten samalla katsoa nuo silmänpohjatkin niin ei joudu sinne kunnalliseen pohjienkuvaukseen menemään. Se kun ei aina ole ollut kovin mukava kokemus - huomattavasti miellyttävämmin sujuu kun lääkäri katsoo ne suoraan eikä niin, että kuvataan ja lähetetään kuvat lääkärille.
abc
LAINAUS(tizzian @ 12.11. 2009, 16:01) *
Kovin täällä on hiljaista nyt tuntunut olevan muutenkin. sad.gif

Juu hiljaiseksi minäkin luonnehtisen tilannetta. Mitä lie kiireitä sitten muilla onkaan ohmy.gif ??

Mulla kuitenkin oli kaikki ok, silmien osalta, että niiden takia, eikä aivokopan takia smile.gif tartte, ainakaan muutamaan aikaan päätänsä tai aikaansa käyttää. Mutta mitenkähän kauan menee ennenkuin saan ton särkevän käsivarteni käyttökuntoon sad.gif ??. Lievitystä pillereistä sain, mutta ei ne terveyttä tuoneet.

Juuri hiljan kuulin, että eräs talon asukas, nainen hänkin, on potenut viime joulusta asti ihka samanlaista ja samassa paikassa olevaa käsivarsisärkyä kuin mitä mulla on. On ehtinyt terkkarista saamaan kaksi kortisonipiikkiä, eikä lievitystä vieläkään. Mun lääkäri sanoi, antaessaan noita lihaksiin vaikuttavia pillereitä, että ellei kipu ole hälvennyt ennen seuraavaa tapaamista, pistää mut ultrakuvaukseen. Ei juurikaan innosta mennä yksityiselle kuvaukseen, tuskin saan sitä niin halvalla, mitä HUS:ssa tekivät, kun siellä magneettikuvaus+pkl-maksu tekivät yhteensä vajaan 26 euroa. Yksityisellä maksaa jo yleislääkärin tervehdys miinustettuna sair.vak.korvaus 48e, joten kuvaus saattaa olla siihen suhteutettuna kovinkin arvokasta.

Mutta pakkohan sitä on mennä, jos käsky käy, mutta aion mä ehdottaa, että pillerihoitoa vielä jatkettaisiin.

Arvatkaapas, mistä naapurin mummo oli kätensä kipeäksi saanut? Ei, ei virkkuusta, vaan hänpä oli kutonut. Oli tehnyt jouluna villapaidan pukinkonttiin. Voi, voi, meitä mummoja, mitään ei saada tehdä tai heti tullaan jäsenistä kipeiksi crybaby.gif .
sipa
^ Tuota samaa mä just kirosin, kun mulla kaksi työtä kesken, niitä teen vuoron perään.. Kudin on jo niin pitkällä että hihat puuttuu, ja pikkasen etukapaleta, kun lanka loppui kesken ja jouduin Vipalta kysymään kyytiä kauppakkeskukseen sitä lisää hakemaan, ja tänään sit mennäänkin Prismaan..

Virkkasin siis vähän aikaa äsken ja päätin tulla kuitenkin koneelle kun otti sen verran käteen taas, että piti lopettaa.. Sain eilen paljon siis tehtyä, että tänään täytyy ottaa iisimmin. muuten en kohta tee mitään.

t: myös yksi käsivammainen

muoks ja selkävammainen, kun alaselkäkin on nyt jumalattoman arka joka liikkeelle, hyvä että pystyy kumartamaan alas ilman sitä kipua ja vanteen tuntua ristiselässä.. angry.gif
s-ml
ja täällä niskavammainen. Niksautin eilen jonkun lihaksen, siinä on nyt hitsin kipeä pieni kipupaikka, ettei voi päätä kääntää. Voiden auttoi hetken, mutta kipu tuli takaisin. Onneksi koneella ei tarvitse päätä käännellä smile.gif
bellfegor
Vinkkivitonen kaikille käsivammaisille: hankkikaa vehnätyyny kylmäpakkaukseksi. Sen kun laittaa yöksi kipeälle paikalle, niin aamusella on paikat paljon paremmassa kuosissa. Käy myös lämpöpakkauksena.
tizzian
^ Kiitos muistutuksesta. Täytyypä hakea taas jyväpussukka mammalta lainaan kun ei hän itse sitä jostain syystä käytä.

Kaikille kipuileville toivon parenevaa vointia ja tsemppiä siihen asti kunnes se parempi vointi ehtii sinen asti saapua. smile.gif
s-ml
Meillä on tosiaan ollut vehnätyyny, ihan kiva ja lämmin, mutta sitten muistaakseni Camu otti sen ja ravisti. Tiedättehän sellaisen tapporavistuksen? Vehnätyyny oli samantien suolistettu. Ja meillä on mäntylattia, josta sekunnissa tuli liukkaampi kuin luistinrata kaikkien jyvien levittyessä ja liukuessa pitkin ja poikin lattiaa. Koirillakin oli vaikeuksia pysyä pystyssä, saati meillä. shifty.gif

Nyt on jo niska parempi, eiköhän se tästä.
bellfegor
Ne jyvät auttavat kyllä enemmän siellä pussissa ja lämmitettynä, mutta kait sitä voi käyttää myös tuolla Camun metodilla laugh.gif
abc
Mun täytyy tunnustaa, että mulla ei ole aavistustakaan, mikä vehnätyyny on, mistä sellainen hankitaan, millä lailla se esimerkiksi käsivarteen saadaan kiinni, ettei yöajan unentulo-odotusaikana pyörinöissä tipahda paikaltaan jne. jne. Ja jos sitä joutuu vielä jossain kattilassa tai uunissa lämmittelemään, niin sittenhän se homma ei ainakaan mulle käy, kun mulla ei ole kokkitaitoja nimeksikään. Pussista tulis yli kypsä tai pahimmillaan pahoin pohjaan palanut.

Ja vielä ihmetystä tässä vaiheessa, kun en oman vaivani nimeä tiedä, niin onko siihen sitten kylmä vai kuuma säkki paras vaihtoehto. Sekin kait pitäisi ensin selvittää.

No, oli niin tai näin, niin ens maanantaina meen kuitenkin lekuriin, kun silloin kait tsekataan tota verenpainettakin, ainakin jollain tapaa.
sipa
Vehnätyynyn voi laittaa mikroon vähäksi aikaa että lämpenee ja sitten se laitetaan kipukohdan alle, ei sitä mitenkään sidota kiinni kun se on tyyny jonka päällä vaan maataan. Olssonilla katsottiin sitä mutta eipä tullut ostetua.. Aika kallishan toikin oli, en vaan nyt saa hintaa mieleen.
abc
Jaa, että sellainen tyyny. Eihän se olis mun käden alla hetkeäkään, kun en oo yhtään paikallani. Mä kierin ja pyörin, asetan kättäni kaiken aikaa jos mihinkä malliin, jotta löytyis edes hetkeks sellainen asento sille, ettei kipuilisi. Mutta toisenlaisissa kipuiluissa saattais olla ihan hyväkin ratkaisu tuo tyyny. Tyynyn ideana tehota on nähtävästi sama kuin lämpölampuilla ja muilla lämmittimillä joita ihmiset käyttävät.
s-ml
^ juu sama idea, mutta voihan sitä tyynyä käyttää päivälläkin smile.gif
Tuossa vehnätyynyssä tosiaan se lämpö on todella miellyttävä ja kestää pitkään sekä muotoutuu hyvin kehoa ympärille. Välillä tulee ihana tuoksukin, varsinkin, jos siinä on reikä saumassa (kuten meillä oli)..kauheita hintoja näytti netissä pyydettävän, minusta törkeän kallista maksaa vehnänjyvistä 25e, meidän taisi maksaa kympin. Sitäkin kauhistelimme. Tuollainen olisi helppo tehdä itse, jos jostain löytäisi jyvät ja hyvän puuvillakankaan. Pussi vaan ja sinne jyvät. Äitini tyynyä lähinnä käytti reumakipuihin ja lievensihän ne niitä, kuulemma olo oli siedettävä tyynyn jälkeen.

tizzian
..ja sillä niskaan rätkäistävällä mallilla on vielä sekin hyvä puoli että se pieni paino rentouttaa jännityneitä hartioita. Vie siis pois sitä "hartiat korvissa" -fiilistä joka ainakin itselle helposti tulee erinäisissä töissä.
bellfegor
Sitä vehnistä voi käyttää myös kylmänä äkillisissä vammoissa tai tulehduksellisissa lihas- ja nivelkivuissa. Kylmyys on miellyttävämpää eikä ole vaaraa paleltumavammasta kuten niissä geelitäytteisissä. Kauratäytteistä ei kannata ostaa, jos aikoo lämmittää, koska kaurassa on rasvaa, joka härskiintyy ja lisäksi kankaan pitää olla tosi tiivistä ettei kauran kuoriaines tule läpi ja aiheuta hengitystieoireita.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.