Tuosta kuvasta hankala sanoa, kun mittakaava puuttuu, mutta lumessa näkyvä hännän jättämä jälki ja hyppely on aika selkeästi saukon tekemät.
Ilmeisesti näit tuon otuksen hännän? Piisamin häntä on suomupeitteinen, kuten rotalla (ruotsin kielinen nimi pisanrotta) mutta pystysuunnassa litteä, peräsin. Kun taas saukon häntä on karvapeitteinen, tyveltään aikas paksu, kiilamainen. Lisäsksi sanoit etä oli hyvät hampaat siis ilmeisesti kuten koiralla? kulmahampaat ja siten saukko, piisami kun on jyrsija ja omaa samanlaiset hampaat kuin majava, kani ja muut jyrsijät.
Piisami kannat on pienetyneet huomattavasti, mitä ne ovat olleet piisamin valta-aikona ennen kuin minkki valtasi piisamien alueet. Olen itse viime kesänä todistanut paikan päällä kun minkki tyhjensi piisamin pesän... ainakin 5-6 piisamia menetti sen iltapäivä aikana henkensä.
Mulla on koneella piisamin kuvia tuolta iltapäivältä, mutta juuri nyt en ehdi tänne niitä laittamaan.... voisin laittaa sulle s.postissa...? on siten nopeampaa ja helpompaa....
Herra jestas miten paljon kirjoitus virheitä....