Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Arka koiranpentu
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > Palveluskoiratoiminta
Dogma.
Omistan 9kk saksanpaimenkoiran.

Tuntuu, että koirai ei luota minuun ollenkaan. Koiran ollessa 3kk meille sattui tosi ikävä tapaus. Olin koiran kanssa omalla pihalla, ja koira oli vapaana. Käänsin katseeni pois pennusta, ja silloin naapurin rottweiler kävi pentuni päälle. Ei sentään purrut, rähisi ja ärhenteli vain tosi kovasti. Samanlainen tapaus sattui koirapolulla kuukausi sitten.

Kun vieras ihminen yrittää rapsuttaa, koira vain pakenee ja alkaa hirveä show. Sama koirien kanssa. Koirapolulla juoksee vaan pakoon niin kovaa kun pystyy. Jos se ei auta, alkaa rähistä toiselle koiralle. Tokotreeneissä vain pälyilee pelokkaasti muita koiria, eikä itse treeneistä tule mitään sad.gif

Koirani ei luota minuun enää yhtään. Se pelkää vieraita koiria kuollakseen, ja yrittää suojella itseään niiltä. Se kokee, etten minä pysty puolustamaan sitä, joten sen on suojeltava itse itseään. Se on alkanut pelätä myös ihmisiä. Miten saan koiran luottamaan minuun? Kaikki vieraat koirat ja ihmiset on vaan niin pelottavia. Onko tämä normaalia mörköikää, vai mitä tämä on? olen kokeillut vaikka mitä keinoja, mutta mikään ei tunnu auttavan! Miten pääsemme tästä yli?
Alice
No meillä oli/on mummolan pohjanpystiksen kaa samanlainen ongelma. Sekin pelkää kaikkee ja haukkuu niin että korvat särkyy.

Mut sun kannattaa leikkii sun koiran kaa, että se tottuu suhun hyvin. Sitten rupeet miettii, miten voisit todistaa olevas johtaja. Mee vaikka ovista ekana ja kouluta sitä. Sit siirryt omalle pihalle kouluttamaan. Kannattaa opettaa koiralle katsekontakti (+seuraamine) ja sitten istumisia ja temppuja.

Kun sun koira osaa kaikkee kotipihalla, niin voit pyytää vaikka ihmisiä kävelemään siinä pihan lähettyvillä, ja koulutat sit sitä koiraas samalla. Sit jossain vaiheessa voitte menää tervehtimään.

Myöhemmin sama homma, mutta toinen koira mukaan. Pyydä joku koira, joka ei hauku eikä muutenkaan kiinnitä siihen sun koiraan huomioo.

Ja voit mennä treenikentän lähelle, kun siel on muita koiriamut et viel treenaa, kävelet vaan. Voit ottaa pari liikettä, jos haluut. Ja jatkat vaan. Kyl se siitä.

Jäiks teillä sosiaalistaminen nuorempana kesken?

Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.