Tuntuu, että koirai ei luota minuun ollenkaan. Koiran ollessa 3kk meille sattui tosi ikävä tapaus. Olin koiran kanssa omalla pihalla, ja koira oli vapaana. Käänsin katseeni pois pennusta, ja silloin naapurin rottweiler kävi pentuni päälle. Ei sentään purrut, rähisi ja ärhenteli vain tosi kovasti. Samanlainen tapaus sattui koirapolulla kuukausi sitten.
Kun vieras ihminen yrittää rapsuttaa, koira vain pakenee ja alkaa hirveä show. Sama koirien kanssa. Koirapolulla juoksee vaan pakoon niin kovaa kun pystyy. Jos se ei auta, alkaa rähistä toiselle koiralle. Tokotreeneissä vain pälyilee pelokkaasti muita koiria, eikä itse treeneistä tule mitään
Koirani ei luota minuun enää yhtään. Se pelkää vieraita koiria kuollakseen, ja yrittää suojella itseään niiltä. Se kokee, etten minä pysty puolustamaan sitä, joten sen on suojeltava itse itseään. Se on alkanut pelätä myös ihmisiä. Miten saan koiran luottamaan minuun? Kaikki vieraat koirat ja ihmiset on vaan niin pelottavia. Onko tämä normaalia mörköikää, vai mitä tämä on? olen kokeillut vaikka mitä keinoja, mutta mikään ei tunnu auttavan! Miten pääsemme tästä yli?