Ehkä jo nyt pystyn kertomaan tämän teillekin. Harald on poissa. Tänäkään päivänä en tiedä, mikä oli syy ja mikä seuraus, mutta Haraldin ongelmat kasvoivat liian suuriksi ja halusin antaa sen mennä nyt, kun sen elämänlaatu oli vielä hyvä. Kaikesta en tahdo julkisesti kertoa, asia on mulle vielä niin kipeä että mun sydämeen sattuu ihan fyysisesti, kun ajattelen mun pientä borkkupoikaa. Tässä mietteet, jotka kirjoitin valvoessani Haraldin vierellä viimeisenä yönä, sen kuorsatessa ja välillä tarkistaessa, että mä olen vieläkin siinä. Mietteet syntyivät kuin itsestään englanniksi, kun sillä kielellä niin paljon Haraldin asioita hoisin.
Masque Marron's Mayhem "Harald" 7.10.2008-15.1.2010
"You were my war and my love,
my devil and my angel,
my hell and my heaven,
my problem and my solution,
my anxiety and my salvation,
my journey through unspeakable sorrows and enormous joys.
How can one little dog be all of that and more?
”Easily”, you would say, ”I just gave you myself.”
Today, just lay your head in my arms and sleep,
today it's my turn to be your guardian angel.
Just sleep, my love, and I promise
I'll be right there with you when you wake up.
Because I'm in your heart
and I will always carry you in mine.
That is an unbreakable bond."
Voi Hugis..sanaton..lämmin osanottoni.
olet joutunut maksamaan kovan hinnan roturakkaudestasi, enkä tarkoita edes rahaa
jaksamista eteenpäin!
tizzian
24.1. 2010, 21:28

Otan osaa suruusi, Hugis.
Kovin tuli sanaton olo tuosta uutisesta. Toivon, että pikkuhiljaa murhe muuttuu kauniiksi, rakkaaksi muistoksi, joka saa kyynelten sijaan hymyn kasvoille.
Voi
Hugis Olen ihan sanaton..

Eikä mitkään sanat riitä edes lohdutamaan.. Jaksamisia kuitenkin vaikka vaikeata sulla on..
Annelinne
25.1. 2010, 09:39
Voimi Hugis! Ei ole helppoa katsoa asioita silmiin ja järkevästi, kun niin paljon tunnetta on mukana. Elämän valinnat ei ole helppoja, eikä aina tiedä onko niin oikeaa kuin väärääkään. Täytyy vain antaa itselleen aikaa käydä asioita läpi ja surra silloin kun surun aika on. Suuret osaanottoni ja roppakaupalla voimia sinulle
Niin ja:
Kaunis teksti - kauniita ajatuksia.
Turunen
25.1. 2010, 10:26

Voi Hugis

Osanottoni
Tuo teksti oli niin kaunista...
wiputar
25.1. 2010, 11:10
Voi... Otamme osaa ja toivotamme voimia.
Kaunis teksti tosiaan
LaRa & Olli
25.1. 2010, 14:12
Itkut on itkettävä ja surulle on annettava mahdolisuus tulla ulos, jottei se kasaannu liian suureksi taakaksi kantaa! Voimia jokaiseen päivään kaipauksen keskellä!
Nuo kauniit sanat ovat varmasti jonakin piävänä sinulle lohdutukseksi, kun suru hellittää vähän otettaan vaikkei ikävä varmasti kokonaana koskaan katoa
bellfegor
25.1. 2010, 17:29
Ei ole olemassa sanakirjaa, josta voisi lohdun sanoja ammentaa, joten lähetän sen sijaan paljon paljon halauksia.

Osanottoni ja voimia sulle
Kiitos kaikille myötätunnosta. Itse olen varmasti vielä osittain shokissa asioiden saamasta käänteestä ja näen silmissäni mun rakkaan vauvan nukkumassa ikuista unta eläinlääkäriaseman lattialla. Tiedän tehneeni ainoan oikean ratkaisun Haraldin kannalta, mutta elämä ilman sitä tuntuu vähintäänkin tyhjältä. Onneksi mulla on täällä nämä kaksi hömelöä ja tietysti kisut ja puput, jotka pitävät mut elämässä kiinni.
Syvimmät osanottoni ja voimia
Tiistaina hain mun pikkumiehen maalliset jäännökset kotiin

Vieläkin tuntuu ihan epätodelliselta, ettei sitä enää ole... Tuolla Hartsu nyt on Helmin vieressä vitriinissä, katsotaan olisko mulla ensi kesänä jo voimia puuhata mun rakkaille pieni muistopaikka pihan kupeeseen ja laskea tuhkat sinne vierekkäin.
Ihanaa kun Hartsu on päässyt takaisin omaan kotiin... Kaunis ajatus Haraldin muistolle, ja sulle tsemppiä surutyöhön
Annelinne
5.2. 2010, 13:02
Kyllä se muistopaikan rakentaminen pihamaalle on loistojuttu, jos voimia vain riittää. Teet juuri sellaisen kuin haluat - eikä kenenkään edes tarvitse tietää, että paikka on juuri se - se voi näyttää miltä vain

Itse kannoin huolta Maunon tuhkasta - että tuhkat on kirjahyllyssä yli talven. Onneksi pakkaset tuli aika myöhään ja Mauno saatiin Rinan ja Edin viereen, pihakuusen juuren ennen talvea. Siellä sillä on hyvä olla, ystävien kanssa ja pihamaalla tottakai.
sannukka
8.2. 2010, 12:27
Myöhästyneet osanotot Hugis.
Osanottoni.
Mutta ihana toi sun teksti, toi enkun kielinen, tosi kaunis..
Koita jaksaa...
Syvin osanottoni
(tosin olen vähän myöhässä mutta kuitenkin)
Kiitos vielä kerran kaikille. Tunteet on olleet taas todella pinnassa tämän asian kanssa, kun lumet ovat sulaneet. Sieltä täältä paljastuu Hartsun leluja ja jopa se karhunkieli, jonka Harald söi, löytyi siistinä pökäleenä lumen alta

Kaiken ikävän kruunasi eilen ilmestynyt yhdistyksen lehti, jossa julkaistiin mun pikkumiehen muistoilmoitus. Piti vollottaa oikein tosissaan