Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: valokuvaukseen liittyvää apua tarvitaan
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
SanniM
osaiskohan kukaan neuvoa. oon menossa tortaina kuvallisen ilmaisun linjan pääsykokeisiin ja ennakkotehtävänä oli kuvata neljän kuvan sarja aiheesta "parasta elämässä" ja tehdä kuvista kokonaisuus paperille. Olen ainakin itse käsittänyt että neljän kuvan sarja tarkoittaa sitä että kuvat liittyvät toisiinsa, vähän niinkuin sarjakuvamaisesti. Kaverini joka taas opiskelee viimeistä vuotta av:lla sanoi että niiden kuvien ei tarvitse liittyä toisiinsa, siksi rupesin nyt vähän epäröimään...eli viisaamaat, kuinka on??
LaRa & Olli
Hmm, kinkkinen...
Kun kyseessä nyt kuitenkin on kuvallisen ilmaisun linja, niin itse ainakin koettaisin saada vähintäänkin kuvien visuaalisen ilmeen yhteneväksi jollain tasolla. Eli jotain mikä tekee kuvista "neljän kuvan sarjan", ettei nyt liian rikkoinaiseksi menisi. Esimerkiksi niin, että kohke voi kussakin kuvassa olla eri, mutta esimekiksi valoilla ja varjoilla on luotu yhteneväisyyttä, tai kuvat on kaikki mustavalkoisia, tai kaikissa kuvissa on joku yhdistänä tekijä, esimerkiksi jokun objekti näkyy niissä kaikilla.

En minä alaa ole koskaan opiskellut, nämä oli vaan ajatuksia joita itselle tuli mieleen. rolleyes.gif Luulisi, että noin pääsykokeissa kuitenkin katsottaisiin niitä kuvia ja sitä sarjaa vähän muussakin valossa kuin sillä, että mikä kenellekin on elämässä tärkeintä, eli se visuaalinenkin puoli painaa. Tärkeää luulisi olevan se, että saat aikaan KOKONAISUUDEN. happy.gif

Hurjasti tsemppiä pääsykokeisiin! thumbup.gif
Cee
LAINAUS(SanniM @ 4.5. 2010, 12:03) *
osaiskohan kukaan neuvoa. oon menossa tortaina kuvallisen ilmaisun linjan pääsykokeisiin ja ennakkotehtävänä oli kuvata neljän kuvan sarja aiheesta "parasta elämässä" ja tehdä kuvista kokonaisuus paperille. Olen ainakin itse käsittänyt että neljän kuvan sarja tarkoittaa sitä että kuvat liittyvät toisiinsa, vähän niinkuin sarjakuvamaisesti. Kaverini joka taas opiskelee viimeistä vuotta av:lla sanoi että niiden kuvien ei tarvitse liittyä toisiinsa, siksi rupesin nyt vähän epäröimään...eli viisaamaat, kuinka on??

Minä voin vaatimattomana tyyppinä antaa sulle valmiin kuvasarjan ihan ilmatteeksi. Se on otettu musta tiistaina.
Se on sarjakuvamainen ja siinä on ajatusta ja jopa juoni.
Juoni menee siten, että tein polttopuita ens talvee varten, ja radiossa pauhas Iron Maiden. Mähän sitte tälläsenä "ikinuorena" rokkarina rakensin rummut klapikasaan. passaria kuvaa toi iso pölkky alhaalla.

Viimeisessä kuvassa kapula karkas käsistä, mutta perustelin mielikuvitukselleni sen siten, että heitin sen tahallani huutavaan fanikatsomoon. Oikeesti mua tais tuijottaa lähinnä lapukka joka odotti iltaruokaa biggrin.gif
Elikkä, parasta elämässä on mielikuvitus jonka voi vangita kuviksi!

Ei kai niiden kuvien tartte siinä kokeessa periaatteessa liittyä toisiinsa esim sarjakuvana, voi kai siihen laittaa 4 eri "parasta elämässä" teemaakin, mutta varmaan ajatus olisi, että ne jotenkin ilman eri kertomista kuitenkin lois kokonaisuuden joka on "parasta elämässä".

Toi mun kuvasarja on lähinnä "parasta just nyt" tyylinen biggrin.gif

Cee

Kaptah
Kuka otti kuvat? Se yks pikkumustako?
Cee
LAINAUS(Kaptah @ 6.5. 2010, 15:23) *
Kuka otti kuvat?

Frank Canon

Cee
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.