Itse suosittelen lämpimästi villakoiraa!! Meiltä niitä löytyy 4 kappaletta, ja pentujakin on:) toisin sanon kasvatamme niitä

Villakoira on rotu joka sopii AIVAN KAIKKEEN harrastukseen! Villis on sporttinen koira, joka sopii todella hyvin agilityyn! en ole vielä tavannut villakoiraa joka ei sitä rakastaisi! Itse en ole löytänyt villakoirista vielä yhtäkään vikaa! Luonne on iloinen,uskollinen,opiivainen ja se on yks älykäimmistäkoirista! Vaikka usein ihmiset ajattelevat että villakoirat ovat pikkupuudeleita joita ei tarvitse lenkittää, tosiasiassa ne jaksavat vaikka 10km lenkkejä päivittäin! Paraspuoli on kuitenkin että niistä ei lähde lainkaan karvaa ja ne eiväthaise koiralle edes märkänä

Vikllakoirista löytyy jokaiselle mieluisen näköinen ja kokoinen. Sallittuja värejä on 6 (musta,valkoinen,ruskea,harmaa,aprikoosi,punainen) mutta villakoiria löytyy myös monivärisiä(niitä vain ei saa vidä näyttelyyn. kokoja on 4(toy,kääpiö,keskikokinen,iso)
Sitten turkkiin?
Turkkia kyllä löytyy:D Vaikka usein ajatellaan että sitä pitää harjata joka päivä, niin ei kuiotenkaan ole! Jos pitää turkinlyhyenä, ei tarvitse kuiin pestä n.kerranb kuussa:D Karva kasvaa kokoajan, joten sitä täytyy aina välillä trimmata. Jos on tarkoitus mennä näyttelyyn pitää turkki pitää oikeanlaisessa trimmissä.
Meidän koirat kaikki 4 harrastavat aktiivisesti agilityä,tokoa,näyttelyitä. Ja yksi niistä rakastaa uida:D Villakoirissakin on eroja toiset ovat rauhallisempia kuin toiset ja ADHD tapauksiakin on!:)
Lisää tietoa villakoirista saat kuietnkin villakoirakerhon sivuilta:
http://www.villakoirakerho.fiJos haluat kysyä vielä minulta jotakin niin laita YV:tä !:)
Itse suosittelen noihin tarpeisiin villakoiraa! mikälietsit sporttista hartrastus kaveria.