Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Tuomari valinnat
Puskaradio > Keskustelua näyttelyistä > Kehän reunalta
Anjut
Aloitan aiheen ja asian täältä..ja tulen ottamaan asian esille myös kunhan kiireiltäni kerkeän Koiramma lehdessä.

Minua on suuresti alkanut ihmetyttämään tuomari valinnat näyttelyihin. Kuka tekee tuomarivalinnat ja kutsut KV näyttelyihin? Vuosien varrella tilanne on muuttunut kehien reunalla- syystä tai toisesta usemmassa Kv näyttelyssa olemme todenneet useiden ihmisten voimalla, että (ainakin meidän rotumme kohdalla) muutamat henkilöt ovat olleet tai ovat koko ajan tavalla tai toisella yhteydessä (linkitettynä) rotua arvostelevaan tuomariin. Lopputulos on varmaankin arvattavissa.

Miten tämä näkyy? - esim KV näyttelyissä meidän rodun edustajat ovat minimaalisesti esillä. Olen tästä aiheesta ennenkin kirjoittanut, olen aikaisemminkin asiasta kirjoittanut - minulle viitattiin kintaalla ja hymyiltiin..nyt asian on myöntäneet monet jotka vuosia sitten minulle hymyili- sama meno jatkuu edelleen.

Mielenkiintoista..eikö? Joku kv näyttelyiden tuomarit kutsuu, ja aika lailla näyttää siltä- että meidän rotumme kohdalla löytyy joku linkki kutsujen jakajiin - ja näin sitten ei suuri joukko erinomaisia koiria jää näyttelyihin tulematta - aiheuttaen vääristyneen kuvan myös siitä, että täällä on ainoastaan yksi tai kaksi kasvattajaa joilla on ainoastaan erinomaisia koiria.

peikkovuorelainen
Kirjoituksen pointti oli?

Tästä on jauhettu usealla palstalla... moitittu kehuttu etenki ulkomaalaisten tuomareiden tuomista, minusta on vaan hienoa, vaikka suomalaisissa tuomareissa ei ole todellakaan vikaa, mutta tulee ulkomalailta tuomareita.
Jotkut vaan ei näytä siitä diggaavaan, pelätäänkö että se meijän 100 x ROP ei nyt saakkaan ropia,ryppiä ja mahdollisesti BIS ku on joku mikälie ambomaalta tuomari?
Surullista jos näin on... sad.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.