Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Koira rauhalliseksi autossa
Puskaradio > Puskis > Rehuja & rohdoksia > Terveydeksi!
Crista
Nuorin koiristamme kärsii matkustus pelosta. Epäilen myös että sillä on matkapahoinvointia, mutta se ei oksenna. Koira ei mielellään mene autoon vaan epäröi heti kun lähestymme autoa. Sillä ei ole huonoja kokemuksia matkustuksesta esim. tapaturmia tmv. Pentuna se matkusti pelkääjän puolen jalkatilassa ja nukkui kaikki matkat. Sitten kun jouduin siirtämään koiran farmariauton takakontiin nukkuminen loppui. sad.gif KOira on niin iso ettei sitä voi pitää jalkatilassa enää. Matkan aikana se istuu kuin suolapatsas eikä halua mennä maate. Makuuyritykset kestävät 2 min ja sen jälkeen se nousee istumaan pitkiksi ajoiksi. KOira myös läähättää jonkunverran.Jos koira tekee tarpeensa matkan jälkeen sillä on ns. stressikakka, ei ripulia mutta semmosta pehmeää. Auton ollessa parkissa se vain istuu, mutta jos takaluukku on auki ja istun itse takapuskurilla koirakin makaa ja on rauhallinen. Olen nyt kokeillut Avena Sativaa tuloksetta, eilen kokeilin Nux Vomikaa ja koira makasikin useaan otteeseen, mutta melko lyhyitä pätkiä. Olemmeko siis oikealla suunnalla vai pitäisikö ruveta sekoittelemaan Bachia tai jotain aivan muuta? Ideoita ja vinkkejä kiitos. Niin ja piti vielä sanoa että matkamme suuntautuvat yleensä aina mukaviin paikkoihin, lenkeille, mökille tai vanhempieni luo.
kitiska
Moni käyttää noita bachin remedy tippoja tuollaisiin matkustus pelkoihin ja samoin jos pelkoon liittyy pahoinvointia thumbup.gif
Meikän kotisivuilta löytyy niistä lisää tietoa tai voipi laittaa mulle suoraankin viestiä laugh.gif
coton.fan
LAINAUS(kitiska @ 19.9. 2003, 16:48)
Moni käyttää noita bachin remedy tippoja tuollaisiin matkustus pelkoihin ja samoin jos pelkoon liittyy pahoinvointia

Niistä tipoista mäkin oon kuullut. Mun neiti kylläkin RAKASTAA autossa istumista, joten tollaisia ongelmia ei oo meillä ollut.... smile.gif blink.gif unsure.gif
lapukka02
Juup kuullut mäkin oon mut meillä ei oo todellakaan ongelmaa kun jos auton ovet on auki niin koiruus on jo siellä nukkumassa! sleeping.gif
coton.fan
LAINAUS(lapukka02 @ 20.9. 2003, 15:39)
Juup kuullut mäkin oon mut meillä ei oo todellakaan ongelmaa kun jos auton ovet on auki niin koiruus on jo siellä nukkumassa! sleeping.gif

Sama juttu... tongue.gif rolleyes.gif Onneksi!! rolleyes.gif
Jennina
LAINAUS(coton.fan @ 21.9. 2003, 16:02)
Sama juttu... tongue.gif rolleyes.gif Onneksi!! rolleyes.gif

Onneksi meilläkään ei oo ongelmaa... Aluksi sitä oli vaikea saada autoon, mutta kun matkustamisen teki nameilla kivaksi niin nykyään se tulee heti autoon ongelmitta! tongue.gif
coton.fan
Meil oli kans aluks ja vähän vieläkin vaikee saada autoon mu7tta matkustaminen on niin hubaa ettei pois haluta päästä!! smile.gif
sinikello
Hei,

Kyllä varmaan Bachin tipat auttavat ja niitähän on muitakin kuin RR ja muihin pelkotiloihin. Rescu on monesti ensiaputippa ja jos pelkotilaa on ollut pitempään niin sitten siihen voisi auttaa joku muu tippa. Asiantuntijat tietävät ja kirjojakin aiheesta on ja jos on väärä tippa niin eihän se mitään haittaa jos ei autakkaan. Kokeilemalla oppii, koska karvaiset ystävämme eivät osaa kertoa.
kitiska
Remedyä voi käyttää vaikka ongelma olisi ollut jo kauan.Erikseen on sitten tietyt sekoitukset joita voi käyttää moniongelmiin jos koiralla on muitakin kuin matkustuspelko.
kitiska
Jos joku tarttee minulla on taas noita remedy suihke ja tippa pulloja voitte pistää mailia tulemaan biggrin.gif thumbup.gif
~minnuska~
Mulla kyllä ei valitettavasti oo kokemusta tollasesta ongelmasta... confused.gif
Mut koita antaa vaikka niitä tippoja. blush.gif
(pakko nyt kehuskella) Ku meiän Jetta on niin söpösti aina autossa, sit ku pitäs tulla pois, enkä tule! laugh.gif whistling.gif
~Ninja~
Onneksi Miska on yleensä kiltisti ja rauhallisesti autossa...
Crista
Niin siis anteeksi nyt mutta kun minulla nyt on tämä ongelma ja toivoin saavani siihen apua. Minua nyt ei hirveästi kiinnosta kenen koira matkustaa kiltisti autossa eikä se tieto minua juurikaan auta. Omistan myös itse kaksi autossa viihtyvää koiraa. Kolmas ei viihdy autossa ja sen takia tämän keskustelun aloitin. Anteeksi nyt vaan tämä vaahtoaminen mutta kun linja täällä on näköjään mennyt siihen että kun apua pyydetään niin moni vastailee " meillä ei onneksi ole vastaavaa ongelmaa tmv". sneaky2.gif
coton.fan
LAINAUS(Crista @ 6.10. 2003, 11:02)
Niin siis anteeksi nyt mutta kun minulla nyt on tämä ongelma ja toivoin saavani siihen apua. Minua nyt ei hirveästi kiinnosta kenen koira matkustaa kiltisti autossa eikä se tieto minua juurikaan auta. Omistan myös itse kaksi autossa viihtyvää koiraa. Kolmas ei viihdy autossa ja sen takia tämän keskustelun aloitin. Anteeksi nyt vaan tämä vaahtoaminen mutta kun linja täällä on näköjään mennyt siihen että kun apua pyydetään niin moni vastailee " meillä ei onneksi ole vastaavaa ongelmaa tmv". sneaky2.gif

No anteeks kauheesti!!!! blush.gif
CoToN
Ootteko kokeillu antaa esim. possun korvaa syötäväksi automatkan ajaksi? MEillä se toimi.
skl
Voisit kokeilla ihmisille tarkoitettua Postafen-matkustuspahoinvointilääkettä, jota saa apteekista reseptittä. Mun pentukoiralle ko. lääke auttoi (eläinlääkäri suositteli). Käytimme pari kertaa. Lisäksi muutamilla valmistajilla on koirien / eläinten matkapahoinvointiin tarkoitettuja tuotteita kuten Vetzymellä ja Symppiksellä. Myös homeopaattiselta puolelta löytyy joitakin valmisteita.
abc
Crista, otit hyvän kysymyksen esille ja näyttää, että muutama asiallinen vastauskin on tullut. Minullakin on koiria ollut elämäni aikana, mutta nyt on ensimmäinen kenelle kyyti ei ole itsestään selvyys. Meillä makaa ja korisee autossa. Täältä sain ensivinkin mahdolliseen apuun, Bach rr, mutta apteekissakaan eivät osanneet tekstiä suomentaa kuin sen 4:n tipan verran kielelle, minkä itsekin ymmärsin. Ei siis ollut suomenkielistä ohjetta esim. kuinka monta tuntia, minuuttia ennen matkaan lähtöä tipat annetaan ohmy.gif . Kaksi pikkumatkaa tehty eikä tehoa ole ollut sad.gif . No, huomenna, kun on muutakin asiaa eläinlääkärille, niin täytyypä samalla kysäistä tätäkin asiaa.
Toivottavasti Crista saat apua koirallesi thumbup.gif , enkä pahastu vaikka minullekin sitten kertoisit, jos apua on löytynyt smile.gif .
kitiska
Remedy tippoja annetaan näin.jos tiedät että huomenna lähdette automatkalle.tippojen antamisen voi aloittaa jo edellisenä iltana.
ja jos lähdetään aika pikaisella päätöksellä voi tippoja antaa vaikka 3-5min välein tarvittaessa.ja sitten juuri ennen autoon menemistä
Ja toinen jos koirasi voi pahoin ei jännityksen ja stressin takia niin silloin tipat eivät auta koska nämä on tehty juuri tälläisiin pelkomatkustus tilanteisiin että saataisiin koira rauhallisemmaksi tippojen avulla.
Joillain koirilla niin kuin ihmisilläkin on heikko vatsa/tai on korvan tasapainoelimissä häiriötä niin pahaolo tulee sen takia.Kuten itselläkin tulee aina laivassa pahaolo vaikken jännitäkkään matkaa.
Malin
Minä ostin äsken näitä RR-tippoja ja aion testata niitä itseeni, koska jännitän julkista esiintymistä. Ymmärsin kyllä joten kuten sen englanninkielisen ohjeen purkista, mutta ohjeessa ei puhuttu mitään siitä, että voiko näitä tippoja käyttää pitemmän aikaa tai ihan jatkuvasti. Itse nimittäin epäilen, että tippojen vaikutus näkyy vasta pitemmän ajan käytön jälkeen. Eikös tipat nimenomaan vahvista kehon omia positiivisia voimavaroja, eikä tällainen vaikutus voi tapahtua ihan hetkessä? Tai jos tapahtuu, niin se ainakin ihmisellä voidaan laittaa plasebon piikkiin.
kitiska
Remedy tipat on tehtyy juuri tilannekohtaiseksi tipaksi.Eli vaikuttavat melko äkkiä.Englannissa tippoja käytetään ambulansseissa ensiapu tippoina ehkäisemään esim.shokin syntymistä.
Mutta sitten kun puhutaan erilaisista pidempi aikaisista ongelmista tai käytöshäiriöistä jotka ovat osana päivää kuten pelko ihmisiä,pyöriä kohtaan,liiallinen saalistusvietti jahtaa autoja,yliaktiivinen höseltäjä agilitykentällä ei malta keskittyä mihinkään ym..tälläiset päivittäiset ongelmat tällöin käytetään 1kk kuuria jota annetaan muutaman kerran päivässä ja näillä on pitkäaikainen vaikutus ja remedyllä on lyhytaikainen vaikutus eli tehty vain tilanteita varten thumbup.gif
abc
Kiitos asiallisista neuvoista ja ohjeistuksista smile.gif . Alun alkaen oletin, että koirallani ei ollut riittävää autoilu kokemusta, mutta kyllä jo vuoden sisällä olen oireilua muuksi epäillyt. Pahoinvointia ei ole. Ja juuri Cristan kirjoitus vahvisti omat epäilykseni, että muutakin vaivaa voi ilmetä.
Niinpä niin, muistan hyvin lapsuuteni, en kestänyt lyhyttäkään matkaa ilman pahoinvointia ja jollei itsellään ollut paperipusseja mukana, niin niitä tapasi olla bussien hattuhyllyillä wink.gif .
Joo, että nyt vain kokeilemaan annettujen ohjeiden mukaan tongue.gif . Miksiköhän muutoin purkissa ei tosiaankaan ollut suomalaista esitettä mukana, outoa ohmy.gif , sillä luulisi, että apteekissa myytävät tuotteet ainakin olisivat selvästi ohjeistettuja unsure.gif .
Kiitos, kyselen mahdollisesti lisää, kunhan ensin päästään kokeilemaan, että tehoaako nyt paremmin, kun on saatu käyttöohjeet thumbup.gif
Malin
Minä olen tänään ottanut neljä tippaa ja aion jatkaa ottamista ainakin huomiseen taloyhtiömme hallituksemme kokoukseen saakka. En nyt hirveästi kyseisessä kokouksessa pelkää, mutta aina siellä vähän jännittää. Saas nähdä kuinka tipat toimii tongue.gif. Voiko koiralle muuten käyttää tällaista Remedy rescue -suihketta vai onko liian voimakasta? Siskon koira kärsii myös jonkin asteisesta autohermoilusta ja siskolta löytyisi kyseistä ainetta suihkeena.
kitiska
Suihke ja tipat on sama asia.Suihke on vain helpompi antaa varsinkin eläimille.Suihke on vielä aika uusi tuote joten sitä ei varmaan myydä kaikkialla.En muuten ole tiennyt että apteekit myö remedy tippoja??Varmaan ovat aika hinnakkaita.
Tippoihin ja suihkeeseen on kyllä suomenkieliset ohjeet mitä itsekkin annan ostajan mukaan,on aika outoa kun ei apteekki antanut noita samoja ohje lappusia sad.gif huh.gif
coton.fan
LAINAUS(Malin @ 15.10. 2003, 11:51)
Minä olen tänään ottanut neljä tippaa ja aion jatkaa ottamista ainakin huomiseen taloyhtiömme hallituksemme kokoukseen saakka. En nyt hirveästi kyseisessä kokouksessa pelkää, mutta aina siellä vähän jännittää. Saas nähdä kuinka tipat toimii tongue.gif. Voiko koiralle muuten käyttää tällaista Remedy rescue -suihketta vai onko liian voimakasta? Siskon koira kärsii myös jonkin asteisesta autohermoilusta ja siskolta löytyisi kyseistä ainetta suihkeena.

Auttoivatko tipat suA??
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.