Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Omistaakos kukaan partacollieta ? :)
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 1: Lammas- ja karjakoirat
Sivuja: 1, 2, 3
Titta
Eli ajattelin kysyä, omistaakos kukaan puskislainen partacollieta... ? Itse hain tänään partis narttu pennun espoosta... wub.gif blush.gif smile.gif kertokaahan vähän koirasta, vanhemmista, mitä ootte touhunnu koiran kaa jne... wink.gif jos siis löytyy yhtää blush.gif
Titta
kai nyt jollakin edes on... ? biggrin.gif
Delibes's
eipäs taida Titta muilla olla kun sulla. onks sulla uusia kuvia Murusta? (hope nimi meni oikein oops.gif )
Titta
LAINAUS(Delibes's @ 3.10. 2003, 12:29)
eipäs taida Titta muilla olla kun sulla. onks sulla uusia kuvia Murusta? (hope nimi meni oikein oops.gif )

uusia kuvia on, koitan laittaa jonnekki päin nettiä kuhan kotona käyn... biggrin.gif kun ne kuvat on siellä kotikoneella... blush.gif
Delibes's
kiva homma smile.gif innolla jään odottamaan milloin kuvia saa nähdä smile.gif
Piuvu
Meillä on parta rolleyes.gif Se on sellanen villikko, vuos ja kaks kuukautta, mutta tuskinpa tuo tosta rauhottuu lookaround.gif Onhan se ihana kun on koirassa virtaa, mut välillä hieman liikaakin... Me ollaan käyty toko harkois ja kasvattajan pyynnöstä näyttelyissä, agilityyn aiotaan mennä keväällä. Loistava valinta harrastus koiraksi ja muutenki kumppaniksi:huii: Onnea teille!

Veikkaan että teilläkin tulee vauhtia riittämään!!! dogrun.gif
Titta
LAINAUS(Piuvu @ 28.10. 2003, 19:57)
Meillä on parta rolleyes.gif Se on sellanen villikko, vuos ja kaks kuukautta, mutta tuskinpa tuo tosta rauhottuu lookaround.gif Onhan se ihana kun on koirassa virtaa, mut välillä hieman liikaakin... Me ollaan käyty toko harkois ja kasvattajan pyynnöstä näyttelyissä, agilityyn aiotaan mennä keväällä. Loistava valinta harrastus koiraksi ja muutenki kumppaniksi:huii: Onnea teille!

Veikkaan että teilläkin tulee vauhtia riittämään!!! dogrun.gif

Voi kiva kun jollakin muullakin tämmöinen ihanuus löytyy wub.gif
Mikäs on koiran virallinen nimi ? Ja vanhemmat ? blush.gif
JK*
Kyllähän nuita karvanoppia on kotona 5.
Piuvu
Virallinen nimi on Memorylane Sweeter Than Wine, Isä Hill Trails Roger Rabbit, Emä Classical Charlemagne.
KatiT
Täältäkin löytyy taasen pienen tauon jälkeen karvacollie wub.gif
Kolmen ja puolen kuukauden ikäinen, ruskea poika... joka pitää mukavasti perhettä liikkeessä whistling.gif
Usva on 'oikeesti' Star Lace´s Reul-Airgiodach ja vielä toistaiseksi kasvattelee jalkoja ja palttoota... sekä vöheltää henkensä edestä.

Eihän Titta vaan olis pentusi samasta sisaruskatraasta?
Titta
KatiH;
Kylläpäs todellakin on ! biggrin.gif
Eli minun luona asustaa neiti Star Lace´s Reul Dhealrach eli kotoisemmin Muru wub.gif Muru on kyllä kiltein koiranpentu mitä meillä koskaan on ollut, ei pahuutta tee varmasti (ainakaan vielä biggrin.gif )
Mitenkäs teillä on mennyt Usvan kanssa ? Onkos ollut mitään ongelmia ? Meillä on ollut ruokavalion kanssa vähän ongelmia, ja nyt siirrymme koirapuuroon... Millainen Usva on luonteeltaan ? Voisitko ehkä mahd. lähettää kuvan näytille ? blush.gif Mitä teillä on tarkoitus harrastella ?
Heh, no tuossa tuli jo tentattua aika paljon, minuun voi ottaa myös yhteyttä mailin välityksellä eli ;

tizku@jippii.fi

biggrin.gif
kilchoan
Kah, täällä kysellään karvanopista! biggrin.gif
En oo aikoihin tällä foorumilla pyörähtänyt, mutta nyt tulin taas.

Juu, täältä löytyy kans. Kotona asuu tällä hetkellä "vain" kaksi kappaletta. smile.gif

- Sari -
Titta
LAINAUS(KatiH @ 5.11. 2003, 12:29)
Täältäkin löytyy taasen pienen tauon jälkeen karvacollie wub.gif
Kolmen ja puolen kuukauden ikäinen, ruskea poika... joka pitää mukavasti perhettä liikkeessä whistling.gif
Usva on 'oikeesti' Star Lace´s Reul-Airgiodach ja vielä toistaiseksi kasvattelee jalkoja ja palttoota... sekä vöheltää henkensä edestä.

Eihän Titta vaan olis pentusi samasta sisaruskatraasta?

Sain mailisi ja vastasin siihen, mutta liekkö tullut perille maili lainkaan ? blush.gif
kumma1802
[FONT=Courier][COLOR=gray] wub.gif
Täällä myös kaksi partaa Oulun seudulla. Kumma (La- Faja´s Temptation) 2-v. ja Nestori-pappa (Rantalappia Serbest) 12-v. Terkut kaikille!

ps. miten tämän oman profiilin saa rakennettua...kummastelemme me???
Titta
No onhan täällä puskassa sitten näitä partiksiakin ihan kivasti ! wink.gif
Onkos ketään tulossa tamminäyttelyyn ? Siis partacollien kanssa ? smile.gif Meillä on kotinäyttely, niin eiköhän tuo Muru tule turistiksi ihmettelemään tongue.gif
Heartbreaker
Tulinpas tänne ykkösryhmän puolelle ensimmäisiä kertoja ja nyt löysin tämän threadin. Kyllä vain, kotoa löytyy yksi parta, tuttavallisemmin Lotta, virallisemmin Pythagoraan Heartbreaker. Mutta Lotanhan sä jo Titta tunnetkin. biggrin.gif

Terkkuja Murulle, sano että on kiltisti ja juoksuttaa mammaa sopivasti! tongue.gif
Titta
LAINAUS(Heartbreaker @ 9.2. 2004, 11:44)
Mutta Lotanhan sä jo Titta tunnetkin. biggrin.gif

Terkkuja Murulle, sano että on kiltisti ja juoksuttaa mammaa sopivasti! tongue.gif

Muru kiittää terkuista wink.gif Juoksuttaa ihan sopivasti mammaa ja on jo piruuttakin oppinut tekemään ! biggrin.gif On niin mukava syödä iskän kaiuttimen johdot, ja sen seuraaman pahan olon takia käydä oksentamassa mamman sängylle lookaround.gif
Minnis
Täältä löytyy partacollievanhus 13 v. lookaround.gif
Titta
LAINAUS(Minnis @ 21.3. 2004, 10:45)
Täältä löytyy partacollievanhus 13 v. lookaround.gif

Kävin tutustumassa sivuillenne, ihana partacollie teillä !
NiinaM
Täällä kolme partista:
Briska 1v. Ida 2,5v. ja Juuso 8,5v.
Kivoja kavereita smile.gif

oops.gif Muokattiin koiratilanne uusiksi...
CoToN
Partiksista tykkään todella paljon wub.gif Ei löydy kylläkään ainakaan toistaiseksi kotoa partaa wink.gif
Titta
Laitoin tuleville sivuilleni myös teidän muiden partisten omistajien sivujen linkkejä smile.gif

Ilmoitan sitten täällä kun sivuni "julkaistaan" biggrin.gif
nipsu83
Täällä majailee yks kohta 10kk ikäinen partis-poika, Leevi nimeltään smile.gif Vauhtia riittää ja murkkuikä menossa. Kaikin puolin ihana ja niin rakas oma vauva wub.gif
NaJa
Täällä olis melkein 1,5wee partistyttö Nepu. smile.gif
iikku
Kotoo löytyy kaks aivan ihanaa partispoikaa Jammu & Figo wub.gif

Jammu on 10kk vanha ja Figo kohta 13vkoa.. Kakaroita siis molemmat! Ja ihan bestikset biggrin.gif
tiikeli
Meiltä löytyy Väinö-partis.
Ikää sillä on pian puoli vuotta, eli melko tuore tuttavuus.
Titta
tiikeli, mistäs partispoikasi on otettu ? smile.gif *utelias*
iikku
*yrittää arvata*

Kilchoan´s tai Glosscoat´s?
tiikeli
Väärin arvattu tongue.gif
Hippuliinan kennelistä onpi tuo otus meille tullut.

Ja mä oon ihan wub.gif . Ihuna koiruus!
iikku
Oi että! wub.gif
Mä ihan unohdin myös Hippuliinan, hyi mua! angry.gif
Väinön emä on aivan mielettömän ihana! Todella kauniin värinen ja hyvä luonteinen. rolleyes.gif
Minkäs värinen Väinö-poitsu on?
tiikeli
Sininen toi meidän turjake on.

Väinö velttoilee tavalliseen tapaansa biggrin.gif
iikku
Aivan ihuna! wub.gif wub.gif
Mäkin haluan joskus sinisen. Kun näin Hipun, niin ihastuin tuohon väriin. Kävinkin jo ihastelemassa pentukuvia Hippuliinan sivuilla. Ihana kirmaamiskuva Väinöstä.
Onko teillä mitään harrastussuunnitelmia vielä? Tullaanko Väinö näkemään näyttelyissä? wink.gif
tiikeli
Ei oo mitään harrastussuunnitelmia. Kattoo nyt jos vaikka innostuisi jostain. Pääasiassa Väinö on mun lenkkiseuralainen, mutta eihän sitä ikinä tiedä... wink.gif

Ajatuksena on joskus käydä näyttelyssä, oon vaan sellainen jännittäjä, että oksat pois confused.gif Voiskin värvätä tuon miehekkeen esittämään Väinöä whistling.gif biggrin.gif

Edit.
Kävin sun sivuillasi ja totesin, että Figo ja Väinö on luonteiltaan kuin yö ja päivä!
Väinö rrrrrrakastaa kaikkia ihmisiä ja haluaa pusutella ja halia (lue:hyppiä päin) ihan kaikkia.
Älyttömän nopeasti se on oppinut uutta ja on ollut aikast rauhallinen koko pienen ikänsä. Russelin kanssa ne kyllä leikkivät joka päivä, niin että on matot rytyssä dogrun.gif ja ruokakupit nurin. Välillä kyllä pitää hieman toppuutella jätkiä..
iikku
Figo on nyt muutamassa viikossa muuttunut ihan mielettömästi. En tiedä johtuuko siitä, että opiskelen nykyään hieman kauempana, enkä näe poitsua päivittäin. Tänäänkin aamulla se tuli viereen nukkumaan. Ei se muista jaksa välittää kuin hetken. Vauhtia on liikaa pysyäkseen paikoilla biggrin.gif
Mutta Jammu on oikea sylikoira. Siis ihan sanatarkasti. JOs istuu nojatuolissa ja yrittää katsella tv:tä, niin Jampe hyppää syliin ja on siinä vaikka kuinka kauan.

Tottakai kokeilette joskus näyttelyitä. Pentunäyttelystä on hyvä aloittaa. Siellä ei ole yleensäkään paljoa partiksia. 5 on jo paljon pentunäyttelyssä. Rohkeasti vain! Väinö on varmasti komea poika wink.gif
Meidät varmaankin näkee Figon kanssa muutamassa pentunäyttelystä nyt syksyllä. Ainoo vain ettei tuo koiruus ole kauhean yhteistyöhaluinen. Mutta kakarahan se vasta on, pistetään sen piikkiin. Täytyy varmaan harjoitella muutamassa match show´ssa ensin. Jos sinnekään uskalletaan. Figo on niin erilainen kuin Jammu.

Mutta toivottavasti teidät edes joskus nähdään kehässä!
Näyttelyt ei ole meidän ykkösjuttu. Panostetaan enempi tokoon. Mutta Figon kanssa aiotaan nyt käydä pikkasen enemmän. Jammulla on ollu purennan kanssa ongelmia, mutta ei oikeastaan enää. Alaleuka on kehittynyt jo niin hyvin.
tiikeli
Keräsin rohkeuteni ja menin tänään Väinön kanssa mätsäriin!
Se oli siis molempien ihka ensimmäinen ja Väinö tuli siellä punaisten pentujen neljänneksi. smile.gif
Ajoittaista korvien häipymistä oli havaittavissa, sekä myös pientä sähläämistä. laugh.gif
nipsu83
Sehän meni sitten hienosti! biggrin.gif
Onnea!!
Fitzgo
Partikset on ihunia! wub.gif Tulevaisuuden haaveena semmoinen on rolleyes.gif Näyttelyissä ja koirapuistoissa on niitä näkynyt,muuten en kyllä kamalasti rotua tunne.
Onnea tiikeli ja Väinö! Se meni Tosi hyvin! thumbup.gif
Titta
Käytiin viime viikolla Pohjois-Suomen partisten syyspäivillä, ja partiskuume kasvaa vaan biggrin.gif Jospa meillekkin sitten ensi keväänä saapuisi Murulle pieni karvainein "pikkusisko" wub.gif Ainakin suunnitelmissa on wink.gif
tiikeli; Todella suloinen tuo teidän Väinö poika ! rolleyes.gif
iikku
Siellä Kiimingissä oli kyl paljon porukkaa! Harvoin näkee noin paljon partiksia samassa kasassa (ei lasketa erkkaria). Nähtiin poikien sukulaisia ja muita tuttuja. Kivaa oli! Suosittelen kaikille. Harmittaa ku Figo ja Jammu on vielä niin nuoria. Kumman pentuetta odottelen innolla. Leevi-veikka saattaa saada siitä pentueesta ittelleen pikku-veljen. Täytyy ruveta useammin käymään Oulussa.
Rölli -04
Aika vanha viestiketju ja nyt vasta tänne eksyin, mutta ilmoittaudun silti omistajien kastiin! (Parempi myöhään kuin ei milloinkaan)

Olen siis aika tuore partiksen omistaja, mutta partikset on tulleet matkan varrella kyllä jo aikas tutuiksi. Partistyttöni nimi on Rölli, on muuten samasta pentueesta Tahvon kanssa. Tähän mennessä olen ollut enemmän kuin tyytyväinen 6 kk-ikäiseen Rölliin, mielettömän hurmaava koira kun on! Harrastuskoiraa olen siitä suunnitellut (ja suunnitelmaa olen jopa alkanut toteuttamaan thumbup.gif )ja sivutoimena tietty se sohvaperunan rooli. Tokon pentukurssi on takanapäin ja tammikuussa alkaa alkeistokokurssi. Ensimmäinen match show on kahden viikon päästä, kolmen viikon päästä pentunäyttely. Eli kaikenlaista on Röllin päänmenoksi jo suunniteltu. Agilitynkin aika tulee sitten joskus teehee.gif .

Rölli fact file:
virallinen nimi: Lawnlake Show What
s. 29.6.2004, narttu
emä: Fin Mva Lawnlake Lady In Black
isä: Int & Fra & Fin Ch Show Must Go On De Chester
väri: mustavalkoinen
omistaja: Martta Rauma (yhdessä Hanna Välitalon kanssa)

Oiskos siinä nyt sitten tullu jo tärkeimmät rolleyes.gif . Lisäilen jos mieleen tulee!
Titta
Mukavaa että löytyy lisääkin partanaamojen omistajia dogrun.gif smile.gif

Tässä samassa topicissa vois varmasti jutella myös muuten yleisesti partiksista...

Minua kiinnostaisi että kuinka usein pesette partiksenne? Ja millä aineilla? blush.gif Vastailkaapas niin saatas vähän eloa tähä partiskeskusteluunkin... thumbup.gif
Rölli -04
Olen tähän mennessä pessyt Röllin kokonaan kaksi kertaa (hirveiden kurakelien seurauksena koira oli päästä häntään pelkkää ruskeaa kuravelliä confused.gif ) ja tassut, mahanalus ja parta tulee pestyä aika usein (ilmoista riippuen). Aluksi käytin jotain marketin halpis-shampoota, mutta sorruin ostamaan eläinkaupasta Espree-merkkistä shampoota joka on ihan hyvää (sen tulisi erityisesti pitää valkoiset kohdat turkista vaaleina). Eipä minulla toisaalta ole valittamista halpis-shampoostakaan, eli omasta mielestäni niillä aineilla ei niin hirveästi ole eroja rolleyes.gif ... Pesujen määrä jatkossa varmaan riippuu meillä siitäkin miten usein tullaan käymään näyttelyissä.

Mitä muiden partikset pitävät itse suihkuttelusta? Rölli on helppo pestä, mutta ei se siitä kyllä todellakaan nauti, tönöttää session ajan kuin patsas. Harjaus on sitten taas ihan eri juttu - on se niin kivaa kun saa olla sylissä, ihan sama mitä se Mammi siinä räpeltää blush.gif .

Mullakin on muuten haaveena joskus sininen partis lookaround.gif , kuten jollain muullakin oli tässä topicissa. Vaikka ei sillä värillä oo niin väliä, partis mikä partis!
tiikeli
Parran pyrin pesemään kerran kahdessa viikossa, mutta mieluummin viikottain. Tähän mennessä olen pessyt koiran n. kerran kuukaudessa, on ollut vähän pakko, kun on ollut niin karseat kelit. Näyttelyitä ennen sitten pestään myös..

Shampoona käytän Ring 5 Bright White- shampoota. Seuraava shampoo tulee kyllä olemaan jotain toista merkkiä, ihan kokeilun vuoksi smile.gif Tassuja tulee kanssa pestyä hieman useammin, jotta ne pysyis ees hiukan valkoisen värisinä.
Välillä pesen ihan halpis shampoolla ja partaa tulee pestyä Marseille saippuan kanssa.

Väinö ei tykkää ollenkaan tuosta partakarvojen pesusta! Mites on muiden koissujen laita tässä asiassa?

Käytättekö hoitoainetta partiksillanne? Jos niin mitä merkkiä?
iikku
Mä pesen partikseni n. kerran kuussa. Joskus menee vähän pitempään, sitten taas joskus pesen useammin. Riippuu sen hetkisestä tilanteesta.

Käytän Bio-Groomin Pro Lanolia. Oon todella tyytyväinen siihen merkkiin. Kasvattaja ehdotti enkä ole muita suostunut kokeilemaan. Turkista tulee aivan ihana! smile.gif Hoitoaine on ihan välttämätön. Käytän saman merkin Silk-hoitoainetta. Puhdas partis on ihana asia!!! Turki tulee silloin hipeltyä PALJON! "oi ku tää on ihanan tuntuinen, kokeile säkin äite..." tää lause tulee suusta usein.

Tassut pestään tarvittaessa, oikeestaan vaan jos on todella kuraiset. Parta pestään yleensä vaan normaaleilla pesukerroilla. Joskus saatetaan pestä se pelkästään jos on hirveessä kunnossa.. Tyyliin ruokaa karva täynnä tai piimästä tulleita paakkuja. Jammukaan ei tykkää parran pesusta. Yrittää pyöritellä päätään ympäriinsä, mutta ei pysty kun se seisoo mun jalkojen välissä ja pidän toisella kädellä päästä kinni.

Ei meilläkään koirat rakasta pesua, seisoon just patsaana paikallaan ja katsoo välillä muhun masentuneena "taas se pesee mua..." biggrin.gif
iikku
Nyt mun täytyykin saman tien muuttaa edellistä kirjotustani. Meiltä on Pro Lanol ollu lopussa, joten ollaan käytetty mustalle turkille tarkoitettua shampoota. Pestään sillä koko koira. En nyt sit muista sitä merkkiä...

vuoden 2003 erkkarituomari suositteli käytettäväks ainakin ruskeilla koirilla siniselle turkille tarkitettua shampoota, tuo väriä jotenkin esille. Oon tuon jostain muualtakin kuullut.
Rölli -04
LAINAUS
vuoden 2003 erkkarituomari suositteli käytettäväks ainakin ruskeilla koirilla siniselle turkille tarkitettua shampoota, tuo väriä jotenkin esille. Oon tuon jostain muualtakin kuullut.

ohmy.gif Oho, toi oli mulle ainakin ihan uus juttu! Tosin en tiedolla itse sinänsä mitään tee mustan partiksen omistajana...

Rölli näyttää "inhoavan" eniten just parran pesua. Se yrittää myös aina nuolla shampoot pois parrasta joten yritän hoitaa sen vaiheen aika nopeesti (ja puristan suun myös tiukasti kiinni), ettei vaan alkais tulla kuplia suusta tongue.gif . Ja voi sitä hepulia kun päästään suihkusta!

Röllillä on vielä ihan pennun turkki, enkä oo siinä (vielä) käyttänyt hoitoainetta. Yhtään takkuakaan en ole vielä paikantanut, mutta oon harjannu tähän mennessä suht tiheesti. Hankintalistalla on kyllä hoitoaine. Joku semmonen vois sopia meidän tarkoituksiin parhaiten, minkä voi laittaa suihkepulloon veden joukkoon ja harjauksen yhteydessä turkkiin menisi sitten sitä hoitoainetta.
iikku
Sellaista hoitoaineseosta kannattaa käyttää kun harjaa turkkia. Ei katkeile turkki. Siihen suihkupulloseokseen voi laittaa ihmisten hoitoainetta ja laimentaa sen vedellä. Mutta silti kannattaa käyttää pesun yhteydessä hoitoainetta (koirille tarkoitettua)

Mut mun täytyy kyllä myöntää, etten itse käytä hoitoaineseosta. Jos joskus jotain laitan, niin pelkkää vettä... biggrin.gif

Rölli-04: ootteko menossa Lahden pentunäyttelyyn? Mä tuun itse toisen partikseni kanssa sinne kisaamaan junnuihin. Jos vain kerkeän, niin seuraan partiskehän, tottakai!
Rölli -04
Iikku: Joo, ollaan tulossa Lahden pentunäyttelyyn! Siellä onkin nyt sitten yllättävän paljon partiksia pentunäyttelyksi, kun Röllin pentueesta siellä on 3 muutakin narttupentua (muiden kasvattajien partiksista en tiedä, mutta sittenpähän sen näkee). Niin, ja junnuissa tietty sun partis! Kummalla koiristas tuut? Kaikki nää Lawnlake:n pennut on nähtävissä myös parikilpailussa (2 paria) ja kasvattajaluokassa, joten johonkin niistä voipi ehtiä kurkkimaan tongue.gif .

Munkin ois tarkoitus tiirailla samalla myös tokoa, mutta saa nähdä onko liikaa toivottu, todennäköisesti... Junnujakin ois kiva nähdä ainakin siltä vilaukselta kun siellä partis pyörii smile.gif . Aikataulu on luultavasti meidän osalta kuitenkin aika tiukka confused.gif ...

Onneksi päästään viikkoa aikaisemmin mätsäriin harjoittelemaan. Samana päivänä samaan aikaan ois kyllä myös näyttelykoulutus, mutta mätsärit taitaa viedä voiton. Kivaa päästä näyttelyihin teehee.gif !
tiikeli
Mitäs muita näyttelysuunnitelmia partisväellä on? smile.gif
Kuinka monta näyttelyä meinaatte käydä?
iikku
Kisaan Jammulla (Memorylane Bounty Hunter), vanhempi partikseni joka on HYVIN kaljussa kunnossa biggrin.gif Figo on vieläkin aivan musta, Jammu on ihan siniharmaa, oli jo Figon ikäisenä

Me kierretään junnuissa mahdollisimman moni näyttely, Jammu koirana. Figoa ei ole vielä edes tunnistusmerkitty eikä se oikein inspaa näyttelyistä...

Meillä ei alkanut uusi vuosi hyvissä merkeissä. Viime lauantaina huomasin Figon vilkkuluomen punottavan kovasti. Tänään mentiin eläinlääkäriin kun Jammu piti rokottaa ja samalla näytettiin Figon silmää. ELL oli hämmästynyt nähdessään sen silmän. Alkuun ei tietänyt mikä sitä vaivasi, joten poju rauhoitettiin ja ELL tutki silmän kunnolla. Selvisi että vilkkuluomi oli revennyt pahasti ja vaatisi operointia. Ei olut suuri homma, mutta mun silmissä koko touhu oli aivan hirveä. Pelkkä rauhoittaminenkin nosti verenpainetta. Kauhee vahtiminen että pikkunen hengitti, ette usko kui kamalalta tuntui kun Figo löysänä makaroonina makasi autossa sylissäni kun mentiin kotiin. Ja siis se oli vain rauhoitettu. No oon kai aina koirieni kohdalla vähän skitso. Nyt Figo on jo reippaampi ja tekee lempi puuhaansa; suomeksi siis syö äitini nahkakenkiä biggrin.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.