Jennina
20.9. 2003, 19:28
Niin minkä koirasi haltsaa noista parhaiten?
luoksetulo
Delibes's
26.9. 2003, 08:43
noh aika varmoja on luoksetulo ja paikka
Kertaakaan en ole kyllä vielä kisannut, mutta kyllä se taitaa se "istu"-käsky olla.
#Jossu#
4.10. 2003, 22:12
Luoksetuloa, se on ollu aina 10 kokeissa, paitsi kerran...
kellikkä
8.10. 2003, 00:32
Meillä toimii 99,99 prosenttisesti pysähtymiskäsky "seis" ...siis vanhemmalla koiralla. Nuori kakara tottelee jos tottelee, eikä se itse asiassa edes vielä osaa kovin montaa käskyä. Laiska kun olen ollut...
Delibes's
8.10. 2003, 07:47
LAINAUS(kellikkä @ 8.10. 2003, 01:32)
Meillä toimii 99,99 prosenttisesti pysähtymiskäsky "seis" ...siis vanhemmalla koiralla. Nuori kakara tottelee jos tottelee, eikä se itse asiassa edes vielä osaa kovin montaa käskyä. Laiska kun olen ollut...

minkäs rotuisella?
Seuraa sujuu parhaiten
Toi oli aika vaikee, sillä kaikki menee suunnilleen yhtä hyvin (tai huonosti).

Paikallaolo ja luoksetulo on kuitenkin aika varmoja. Seuraaminenkin on normaalisti mallikasta, mutta välillä kontaksti vain "katoaa" johonkin. Mutta kaiken kaikkiaan kaikki osataan tasaisesti.
Red tiger
3.11. 2003, 21:30
Mä oon opettanu mömmiksen niin hyvin sivulle, että jos sen käskee ihan vaan istua niin se juoksee sivulle istumaan..

ja sama juttu myös jos sanoo maahan tai seiso..
Jennina
4.11. 2003, 08:12
LAINAUS(Red tiger @ 3.11. 2003, 19:30)
Mä oon opettanu mömmiksen niin hyvin sivulle, että jos sen käskee ihan vaan istua niin se juoksee sivulle istumaan..

ja sama juttu myös jos sanoo maahan tai seiso..
Meidänkin koira aina tarjoaa käskystä kuin käskystä tota sivulle menoa!
Red tiger
4.11. 2003, 16:21
Joo..Miina ei voi käsittää että jotenki muutenki voi istua ku sivulla..
Kaikilla mun koirista taitaa parhaiten sujua tuo istuminen.
Hannis
25.11. 2003, 21:13
Salli hallitsee parhaiten luoksetulon. Noutokin tosin on melko varma, mutta ei ehkä niin varma kuin luoksetulo.
Siiri hallitsee parhaiten kaikenmaailman ei-tokojuttuja. Tassun anto on sen bravuuri, sitä se tarjoaa mulle treeneissäkin odotteluhetkinä
Seri-kakru 4,5kk hallitsee maahanmenon sen verran hyvin tällä hetkellä, että tarjoaa sitä lähes joka käskysanaan

Tosin se onkin kanakoiran elinehto, joten hyvä että tykkää. Eiköhän se muutakin hiljalleen opi

mutta mä en pidä kiirettä ettei tule tylsää missään vaiheessa...
Kyllä se istuminen varmiten onnistuu...
-Juulia-
7.1. 2004, 17:21
Istuminen menee varmiten, luoksetulo menisi muuten paremmin, mutta jos on jotain muuta kiinnostavaa, niin täytyy se tietysti tarkistaa ennen kun ehtii tulla..
Kaikki onnistuu koiralta hyvin, tosin 2 min paikalla makuu tuottaa tokossa joskus ongelmia, koira ei jaksaisi pysyä aina niin kauan maassa. Kotioloissa paikkakin sujuu oikein hyvin. Toko-liikkeenä varmaankin luoksetulo on varmin, koira tykkää ja vauhtia riittää.
Luoksetulo se taitaa olla...
Luoksetulo ehottomasti! (ainut liike minkä se tekee valjaissa ollessaan, mä en tajuu mikä kammo sillä on niitä valjaita kohtaan, siis Kaiku ei millään suostu valjaat päällä meneen esim. maahan)
Vastasin tänne, vaikka moni muukin sujuu hyvin, kuten istu ja maahan.
Istuminen

Se on pakko osata, ja sen ne kyllä osaakin, kun ennen ei saa ruokaa ennen ku on pers penkissä
Kultainennoutaja-Fani
25.2. 2004, 22:50
Sama täällä.. kyllä se on tuo istuminen ihan bravuuri meijän koiralla =)
Luoksetulo on niin ja näin.. jos jaksaa keskittyä niin tulee aivan varmasti mutta jos ei niin lähtee juoksemaan karkuun

yleensä onnistuu todella hyvin
Summer.
26.2. 2004, 10:41
No oiskohan se toi seuraaminen.
-serafina-
26.2. 2004, 15:39
istumisen varmaankin
Sissillä sujuu kaikki ihtä hyvin(?), mutta sivulle meno taitaa olla se bravuuri. Hakee tosin hyvin ja nopeasti oikean asennon.. Demillä parhaiten sujuu varmaan maahan meno, Deillä on tapana tehdä semmoinen sukellus-hyppy (=hyppää suoraan makuu asentoon

)
Nouto on meidän bravuri..Se on kyllä tokoliikkeistä hurjimman näköistä puuhaa kun Ronja suorittaa sen. Johtunee varmaan sen metsästyskäytöstä, kun on saanut noutaa lintuja. Paikalla pysyminen on aina siinä ja siinä rajoilla että pysyykö "perse penkissä, mutta yleensä se PYSYY. Lupaa /käskyä Ronja odottaa kuuliaisesti. Mutta kun se tulee (lupa siis ) vauhti noutohalolle on luja. Loppuun hän suorittaa vielä parin metrin loikan ja murahtaakin joskus tarratessaan reippaasti noutoesineeseen. Takaisintulo on myöskin vauhdikas ja siinä on ohjaajan jalka lujilla kun koira tulee "todellakin" viereen istumaan. Nuoremapana Ronja tuli oikein kunnon vauhdilla, niin että tuntui.
Notohalko jonka mainitisin on sanasa mukaisesti iso, suuri valtava kapula, joka on valmistettu juuri tälle eläimelle. Syynä suureen kokoon oli aluneperin ravistaminen ja pieni pureskelutaipumus. (johtuivat varmaan riistan tappamis vietistä)
Tuomarit ovat yleesäottaen sanoneet suoritusta lennokaaksi ja tehokkaaksi..
Seuraaminen on aina mennyt hyvin, Iines on osannut sen alusta asti hyvin. En mä tiedä miten se on edes mahdollista kun mä opetinkin sen ihan väärin, sillon vuosia sitten. Sivulle ja tänne menee myös hyvin.
LAINAUS(*Tepa* @ 4.1. 2004, 21:58)
Kyllä se istuminen varmiten onnistuu...

Kaikki osataan aika tasaisesti,mutta kyllä istu ja maahan on varmimmat.
Ei olla kisattu, eikä varmaan kisatakaan, mutta luulen, että se olisi se "maahan" ja "paikka" menee myös kohtuullisesti...
Istuminen onnistuu

. Ja maahan meno, seuraaminen ja paikalla olokin kyllä sujuu...
Russell
22.6. 2004, 15:41
Kaikki menee ihan hyvin, mutta varmimmin tuo seisominen
Paikka, tai oikeestaan odota.
Hiipivä Siiseli
31.3. 2005, 18:10
Paikka. Siinä Sandra on supervarma
Rölli -04
31.3. 2005, 19:03
Kaikki ovat hallussa, mutta jostain syystä maahan on se lemppari. Välillä on myös raivostuttavaa kun koira yrittää tarjota maahan-liikettä muihinkin käskyihin innostuksissaan vaikka tietää hyvin mitä siltä odotetaan

.
sa-an-ri
1.4. 2005, 09:10
Eiköhän se maahanmeno ole... Ainakin jos sen karjaisee tarpeeksi matalana ja hyvin...

Istuminenkin toimii, seisominen silloin tällöin (jää hiippailemaan perään tai luoksetulossa menee pitkäksi)
Varmaan istu
tosi vaikeeata sanoa mitä elmo osaa noista parhaiten...

ku se osaa noi kaikki ekalla käskyllä.

Kuitenkin laitoin noudon, sillä se on selvästi Elmon lempiliike.
onnicoton
2.4. 2005, 13:14
Luultavasti tänne, tai istu...
Nina osaa kaikki, tekeekin yhdellä käskyllä, joten aika vaikea valia.olisikohan se kuitenkin tuo paikka-käsky, kun ei ole kertaakaan paikallamakuusta lähtenyt, kisoissa eikä harjoituksissa.
KYllä se tuo luoksetulo varmaan on... kaikki tasavertaisia
Sivulle tulee noista parhaiten
No, eiköhän se luoksetulo ole varmin.
perhonen^
8.4. 2005, 19:05
istuminen varmaankin
Istu. En ollut varma tarkottaako tämä ToKo-liikkeitä,mutta varmaan istu-käskyn Vakku haltsaa parhaiten;)
-Milli-
10.4. 2005, 14:36
Luoksetulo
wenakko
10.4. 2005, 16:11
Nouto on tuon meidän "sekanoutajan" vahvin alue.. Tosin joskus on mukavaa mennä järsimään keppiä koivun alle.
Istu on kans aika varma, mutta joskus menee suoraa maahan..
Sanna&Paukku
11.4. 2005, 18:19
Ehdottomasti paikallaan olo! Aivan sama kuinka kauan ja onko seuraa. Silloin NUKUTAAN!
Kyllä se istuminen varmin on, se ei yleensä ikinä mene päin honkia ja istuu nopeasti heti käskyn aikana.
LAINAUS(Sanna&Paukku @ 11.4. 2005, 18:19)
Ehdottomasti paikallaan olo! Aivan sama kuinka kauan ja onko seuraa. Silloin NUKUTAAN!

Nina ei enää suorita paikallaoloa, vaan paikalla
nukkumista. En ole vielä onnistunut saamaan kuvaa siitä, kun pää on etutassujen välissä ja silmät melkein kiinni. On vahvasti sitä mieltä että tietää kyllä mitä nyt tässä tapahtuu ja mitä sitä turhia ihmettelemään, kun ajan voi käyttää parempaankin tarkoitukseen.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.