Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: bolognesejä?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
minkazi
Eli ajattelin kysellä että onko täällä yhtään bolognesen omistajia? Jos omistat sellaisen, niin kerrohan tähän koirastasi!
Itselläni on puolivuotias bolognese narttu Minka, oikealta nimeltään Garellan Querida..... tongue.gif
routasydän
Et sitte kertonu mulle , että oot liittyny!
Maktit vähä
stupid.gif
CoToN
Kiinnostava rotu smile.gif Itellä ei ole, mutta kiinnostaisi tietää millanen on luonteeltaan ja turkinhoidosta?
minkazi
Mielestäni bolognese on luonteltaan aivan ihana, tosin oma koirani on erittäin pidättyväinen varsinkin vieraita miehiä kohtaan... mutta se rakastaa lapsia! dogrun.gif
Minka ainakaan ei yleensä hauku, mutta jos joku tulee kun se vaikkapa nukkuu se saattaa vähän hermostua...
turkinhoito on melko helppoa, bolognesen turkkia ei välttämättä tarvi leikata ollenkaan.... kotikoira on tietysti eri asia.... nyt kun on alkanut pentukarva vaihtumaan niin alkaa tulla vähän takkujakin.... valitettavasti....
No ei kai tässä muuta osaa kertoa....
CoToN
Mulla on kaksi cottonia ollut, joten eiköhän yksi bolon turkki menis. Osaakohan kukaan verrata boloa ja cotonia niinku niiden turkinhoitoa. Itellä ei oo mitään hajua bolognesen turkista.
minkazi
Eikös kenelläkään muulla ole bologneseäconfused.gif
unsure.gif
Lovable
Bologneset on kivoja karvapalloja. Luonteesta erityisesti olen kuullut paljon hyvää. Kynnyskysymys on kuitenkin se turkinhoito. Olen kuullut, että se menee helposti takkuun. Meneekö? Ja olen kiinnostunut, että miten teillä menee kurakelillä...

minkazi; Tykkääkö Minka uida?
-anniina-
(Minä olen siis tuo minkazi, uusi nicki vain kun vanhan salasana on unohtunut xD)

Lovable: Eli Minkahan on nyt jo kaksivuotias. Eli turkkihan kyllä takkuuntuu jos sitä ei hoida, Minkan turkkikin on aika takussa nyt... Ei tosin enää niin paha kuin viime kesänä.
Oikeastaanhan se on ihan helppo hoitaa, JOS ei anna sen mennä ollenkaan takkuun. Eli harjaus päivittäin on todella tärkeää.

Kurakelillä joutuu tassut ja mahanalusen kyllä yleensä pesemään. Huono puoli siinä on että jos jaloissa on turkki takussa vesi huopaannuttaa sitä vain enemmän :/ Mutta tähän asti on kyllä syksyn kurakeleistäkin hengissä selvitty smile.gif

Ja vaikka bolognesekasvattajia onkin Suomessa melko vähän, kannattaa valita pennun kasvattaja huolella. Ja ehdottomasti pyytää nähdä pentujen emo.

Onkos sulla muuten koiraa nyt?
-anniina-
Höh... Eikös täällä nyt muka muita ole? confused.gif
Veera
No siis, mullahan oli bolognese täällä kotona muutaman päivän hoidossa helmikuussa, koska oon dogsitter. Me ollaan "varattu" pentu Tuula Heikkiseltä Paimosta, mut harvinaisiahan ne on niin ei oo tullu ainakaan mitään puheluja noista... blink.gif Ja pitää nyt viel katella.. Ne bologneset joita oon tavannu, on ainaki ollu aivan ihania ! cool.gif
Lovable
LAINAUS(-anniina- @ 15.5. 2005, 17:00)
Onkos sulla muuten koiraa nyt?

No sanotaan näin, ettei virallisesti.
*Sanni
Bologneset on mielestäni ihana rotu ,joskus vielä hankin semmoisen.
Mielestäni bologneset ovat todella reippaita ja jaksavia pikku koiria. wub.gif
Lovskars
Kaksi bologneesia olen trimmannut (siis ajanu koneella), toisen just tällä viikolla. Näitten lisäksi täällä on ainakin kolme muuta bologneesia.
Ihan kiva rotu, mutta tuo turkki näyttää vähän hankalalta.
popoferro
Meillä on kanssa bolo uros, viisi vuotias sellainen.
*Sanni
Olisko teillä bolognese ihmisillä kuvia koiristanne? smile.gif
popoferro
Meidän Immu-pojasta löytyy kuvia meidän kotisivuilta: www.elisanet.fi/satu.suominen1/ImmuFerro.html
-anniina-
Täällä on meidän Minkasta joitain kuvia, pari on viimekesältä mutta suurin osa 2005 kesäkuussa otettuja smile.gif
Ciaramea
Mun äidillä on bolognese-mummeli Noden Jasmina vm-94 smile.gif Turkki on suht helppohoitoinen, ainakin tälle koiralle riittää harjaus kerran viikossa. Luonnekin on oikein mukava. Vanhemmiten mummeli on vaan alkanut vähän pomottaa muita koiria. Pitää meidän pojat topakasti ojennuksessa rolleyes.gif
*Sanni
Anniina ,Minka on todella söpö ja veikeä tapaus. wub.gif happy.gif

Ja Immu myös!! wub.gif laugh.gif
valentine
mun kaverilla on bolognese smile.gif ihan kotikoira on.
Veera
On tainnu rotu tässä muutaman vuoden aikana hiukan yleistyä (:
-anniina-
LAINAUS
On tainnu rotu tässä muutaman vuoden aikana hiukan yleistyä (:

Kyllähän se vähän ehkä tongue.gif
pupette
Täällä kuvia minun boloisestani vaikken olekaan vielä ehtinyt laittaa `etikettejä` kuviin

00k9.org kuvia
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.