Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Rääkätty suomenajokoira ?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 6: Ajavat ja jäljestävät koirat
upponalle
Tänään näin töissä ollessani, kun mies menee koiransa kanssa pyörällä ohi. Koira ontuu ja kylkiluut törröttivät, sekä mies raahasi koiraa niin, että panta kiristyi jättäen niskaan kunnon ilmatilan... öh... jos tajuatte.

Haluaisin ensin kysyä rotua tuntevilta, että eihän näin ole tarkoitus ? Itselläni on bullmastiffi, joka on rotuominaisuuksiltaan vahvarakenteinen, niin arvostelukykyni saattaa hämärtyä.

Ajattelin, että asiaan pitäisi ehkä puuttua, jos se koira kärsii toisen välinpitämättömyydestä.

Kysyn nyt kuitenkin ensin.
Red tiger
itelläni on italianajokoira, ja se on niin laiha että kylkiluut näkyy kilometrin päähän.. mutta ihan vaan siks että se ei syö niin että lihois. Eli koira ei välttämättä omistajan takia ole laiha. Mutta en mä ymmärrä että miksi koiraa pitää roikottaa remmissä.kai se sieltä muutenki tulee...
~minnuska~
angry.gif Hirveää! Ei ainakaan minun mittapuuni siedä tuollaista käytöstä! blink.gif
Siis suoranaista rääkkäystä...
Suomenajokoiran täytyy olla hoikassa kunnossa, mutta liika on liikaa!!
angry.gif
upponalle
Vähän ajattelin sitäkin, että vaikka koira saisikin olla hoikassa kunnossa, niin tuskin kukaan veisi linkkaavaa koiraa PYÖRÄ lenkille ?!? Näin ainakin oletan.

En ota mihinkään viranomaisiin vielä yhteyttä, vaan kyselen mieheltä itseltään ensin. Näin toivoisin omalla kohdallani tehtävän myös, jos jotakin epäilystä jollakin heräisi. Asiat ei aina ole sitä miltä näyttää.

Karmean näköistä se kuitenkin oli ! sad.gif
Jennina
Kaameaa! ohmy.gif
Mut voihan toi laihuus johtua siittäki ettei se vaan syö mutta jos se klinkutti jalkaansa niin se ihmetyttää miksi se pyörällä sitä koiraa vie.. ph34r.gif
tuiga
Jos kerran koira ontui ja ihminen ajoi pyörällä liian lujaa koiran vauhtiin verattuna on asiaan kyllä syytä puuttua.Huomautuskin saattaa auttaa.
upponalle
Asia on mennyt eteenpäin, ja ihan ystävällisessä hengessä.

Kiitos vastauksista !
Ellis
Siis musta tuo kuullostas siltä että koiralle ei anneta ruokaa koska kyllä se koira tajuaa jossai vaihees syödä ennenku ne kylkiluut törröttää kunnolla...Vaikk meijänki pystis on nirso eikä syö paljo mitää ja liikkuu paljo nii ei sill paista ees kylkiluut...Ja jären köyhää raahata koiraa tuolla tavalla remmist...Musta koiraa pitäs juoksuttaa sen omassa tahdissa eikä repii sitä...Ja jos se koira viell linkkas nii mä kyll puuttusin asiaan ja aika nopiaa.... blink.gif
lapukka02
Voi raukka! sad.gif
CoToN
Hyvä, että on vielä ihmisiä jotka välittävät ja ennenkaikkea TOIMIVAT kun nnäkevät tälläistä thumbup.gif
Zuvi90
Veljelläni on kotona suomenajokoira narttu mitä ihanin luonteeltaan mutta vieraita miehiä pelkää yli kaiken cray.gif Se tuli meille viis kuisena ja ainut syy tuohon voi olla että kasvattajan luona sitä on kohdeltu huonosti koska pelkää kättä... Kotona se oman perheen parissa on mitä ihanin kora et tulee syliin maate sohvalle. Iskää se pelkää vaikka ei ikinä oo huutanut sille tai mitää ja täyttää kohta neljä vuotta. Suututtaa sellaiset kasvattajat jotka ei osaa käsitellä pentuja kunnolla koska kasvattajan se pitäis jo opettaa pentu käsittelyyn ym...
australianpaimenkoira
Ja voihan koiralla olla esim. jokin sairaus, joka vie siltä lihat luun päältä...
Meidänkin 12-vuotiaalta ajokilta ei löydä enää mistään lihaa luiden päältä, vaikka se syö enemmän kuin meidän nuorempi ajokki. Ja se ontuminenkin voi juuri johtua jostakin vammasta/sairaudesta/vanhuudesta.

Mutta silti en ymmärrä, miksi tarvitsee koiraa lenkittää pyörän avulla, jos kerran ei ees kunnolla käveleen pääse! angry.gif
ansku^
Ajokoiran pitää olla myös vahva, SEN TEHTÄVÄ ON AJAA! Ihan selvää rääkkäystä! Sitä mieltä minä olen !
Anuski
Olen täysin samaa mieltä JJ-sindi sinun kanssasi. Minun tädin miehellä on ajokoiria kennelikin. Eikä niistä kukaan ole nirso. minusta Suomenajokoira ei ole silloin terve tai sillä ei ole kaikki hyvin kun se ei söisi.
Piikametsän Kennel
Hyi kamala tollaisessa tilanteessa pitäis toimia!!!!!! blink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.