Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kuinka monella villis ?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
Sivuja: 1, 2
VeKsU
[COLOR=red][FONT=Geneva]
Kuinka monella teistä on joku villis?
Ja mistä ootte ostanu? rolleyes.gif
toypuudeli
Minulla on kaksi toyvillakoiraa. Toinen on venäjältä Moja Otrada kennelistä ja toinen April Fool´s kennelistä smile.gif
Amber Queen
kaikki AINA luulee mun bichoneita villakoiriksi angry.gif
vaikka ne on ihan bichontrimmissä huh.gif
sneaky2.gif
coton.fan
Meijän naapuril on kolme villistä, kaks tyttöö ja yks poika niille vanhemmille syntyy jatkuvasti pentuja, se ei oo oikeen ollu normaalii....ihan monta kertaa vuodes!! Yleensä kaks pentuetta vuodes HUOM: Kyseessä ei ole kennel vaan vanha nainen jolla on villiksiä! blush.gif
toypuudeli
Kuulostaa ikävältä tapaukselta dry.gif
molli
LAINAUS(toypuudeli @ 12.10. 2003, 10:23)

niinpä
<Aino>
LAINAUS(toypuudeli @ 12.10. 2003, 09:23)

Ja surulliselta confused.gif
Koira raukat... sad.gif
toypuudeli
LAINAUS(<Aino> @ 12.10. 2003, 11:25)
Ja surulliselta confused.gif
Koira raukat... sad.gif

No jos on uros ja narttu eikä pidä juoksuja silmällä, niin varmasti vahinkoja sattuu. (puhun omasta kokemuksesta...meilläkin on vahinko astuminen päässyt sattumaan lookaround.gif )
<Aino>
LAINAUS(toypuudeli @ 12.10. 2003, 13:32)
LAINAUS(<Aino> @ 12.10. 2003, 11:25)
Ja surulliselta  confused.gif
Koira raukat... sad.gif

No jos on uros ja narttu eikä pidä juoksuja silmällä, niin varmasti vahinkoja sattuu. (puhun omasta kokemuksesta...meilläkin on vahinko astuminen päässyt sattumaan lookaround.gif )

Niin no joo...voi olla mahdollista wink.gif
coton.fan
No niist mä en tiedä mitään(siis vahtiiko juoksuja) mut siis jos ottaa tytön ja pojan niin...eikös pitäis OPETELLA vahtimaan!! blink.gif
CoToN
Hoidetaanko ne koirat muuten hyvin?

Eikös kennelliitolla oo joku rajoitus, että ei samalla nartulla liian paljon pentuja?? Vai muistanko väärin. Paitsi jos niitä koiria ei rekisteröidä, niin sillon vähän vaikee vahtia.
toypuudeli
LAINAUS(coton.fan @ 12.10. 2003, 12:36)
No niist mä en tiedä mitään(siis vahtiiko juoksuja) mut siis jos ottaa tytön ja pojan niin...eikös pitäis OPETELLA vahtimaan!!  blink.gif

Se ei aina ole opettelemisesta kiinni. Parempi on aina että nartun juoksun aikana uros lähtee lomailemaan wink.gif
Meillä sattui näin: Oli kiaran ensimmäinen juoksu ja luultiin todellaki, että pystytään vahitmaan niitä. Ja minä *ääliö* jätin ne keskenään ja menin käymään vessassa. Ja naps... sege oli kiaran selässä. Ei siinä tarvittu kuin pari minuuttia. Ja minä tulin sitten viisaana veskistä ja näin koirat olohuoneessa takapuolet vastakkain. Ne kyllä säikähti ku aloin kirkumaan täyttä kurkkua.
Vaikka en tällöin vielä ollut ikinä astutusta päässyt seuraamaan, hyvin minä sen silti yksikseni hoidin. Kaksi pentua sinne oltiin saatu menemään.... blush.gif
<Aino>
LAINAUS(toypuudeli @ 12.10. 2003, 17:50)
Se ei aina ole opettelemisesta kiinni. Parempi on aina että nartun juoksun aikana uros lähtee lomailemaan wink.gif
Meillä sattui näin: Oli kiaran ensimmäinen juoksu ja luultiin todellaki, että pystytään vahitmaan niitä. Ja minä *ääliö* jätin ne keskenään ja menin käymään vessassa. Ja naps... sege oli kiaran selässä. Ei siinä tarvittu kuin pari minuuttia. Ja minä tulin sitten viisaana veskistä ja näin koirat olohuoneessa takapuolet vastakkain. Ne kyllä säikähti ku aloin kirkumaan täyttä kurkkua.
Vaikka en tällöin vielä ollut ikinä astutusta päässyt seuraamaan, hyvin minä sen silti yksikseni hoidin. Kaksi pentua sinne oltiin saatu menemään.... blush.gif

Voi kun mukavasti pääsi tapahtumaan biggrin.gif
CoToN
Pidättekö sitten koirat samassa tilassa, mutta vahditte? Itse laittaisin koirat kokonaan eri huoneisiin.
coton.fan
Kyllä koiria hyvin hoidetaan ja ne näyttelyissä pärjää... Näitä koiria ei rekisteröidä...olisivat antaneet pudasrotuisen villakoiran meille ilmatteeks viime keväänä...mutta mä halusin COTONIN!!! <3 <3
-Suski-
Musta kääpiövillisnarttu Lapponia's-kennelistä smile.gif..
Heidilady
Täältä löytyy kolme mustaa villistä:
Toy uros 10½ v. Starbase -kennelistä (ei kasvata enää)
Kääpiö uros 8½ v. Stonebay's -kennelistä
Kääpiö narttu 10 kk Canmoy's -kennelistä

Tuosta juoksuaika-asiasta ja koirien vahtimisesta silloin. Meillä vietetään juuri tyttösen ensimmäistä juoksua. Veisin urokset pois jos olisi mahdollista. Eka viikko meni ihan ok ja pystyin jopa ulkoiluttamaan kaikki kolme yhdessä. Koirat saivat olla valvotusti yhdessä (nartulla housut jalassa). Toisella viikolla urokset kävivät liian levottomiksi ja erilläänpito ja -ulkoilutus alkoi. Käytin pojat hormonipiikeillä, koska ne eivät ole jalostuskoiria. Narttukin pakeni poikia, jos koirat olivat edes hetken samassa tilassa. Nuorempi uros on piikistä huolimatta aivan vauhkona. Nyt tärppipäivinä koirat eivät edes näe toisiansa, siis eri sukupuolet. Joudun silti komentamaan koiria tavallista enemmän, jottei ovenvälistä livahduksia tapahdu. unsure.gif
toypuudeli
LAINAUS(CoToN @ 12.10. 2003, 17:53)
Pidättekö sitten koirat samassa tilassa, mutta vahditte? Itse laittaisin koirat kokonaan eri huoneisiin.

Meillä oli sekä että. Suurimman osan ajasta uros oli eri huoneessa. Heti kun oli mahdollista lähti se kasvattajalle kyläilemään rolleyes.gif
CoToN
LAINAUS(toypuudeli @ 12.10. 2003, 20:04)
Meillä oli sekä että. Suurimman osan ajasta uros oli eri huoneessa. Heti kun oli mahdollista lähti se kasvattajaööe kyläilemään rolleyes.gif

Miten nykyään? Lähteekö uros hoitoon jonnekkin?
toypuudeli
LAINAUS(CoToN @ 13.10. 2003, 07:25)
Miten nykyään? Lähteekö uros hoitoon jonnekkin?

Nykyään narttu menee mummolaan hoitoon smile.gif
coton.fan
Niin se kyl kannatais tehä, mutta noi meijän naapurit ei tee!!! sly.gif
-Suski-
LAINAUS(Heidilady @ 12.10. 2003, 19:37)

Mikäs narttusi on viralliselta nimeltään smile.gif?
Heidilady
LAINAUS(Lapponia @ 14.10. 2003, 22:43)
LAINAUS(Heidilady @ 12.10. 2003, 19:37)

Mikäs narttusi on viralliselta nimeltään smile.gif?

Canmoy's Leading Light. Lisätietoja löytyy täältä
-Suski-
LAINAUS(Heidilady @ 15.10. 2003, 07:25)
Canmoy's Leading Light.

Hihii, arvasin biggrin.gif! Oon muutaman kerran nähnytkin rotukehässä rolleyes.gif !

C Liberty Light:han on emä? Oon kisannut "Bertalla" joskus junnuissa...
Heidilady
LAINAUS(Lapponia @ 15.10. 2003, 10:27)
C Liberty Light:han on emä? Oon kisannut "Bertalla" joskus junnuissa...

Juu, Bertta on Erinin emä. Vielä pari viikkoa niin päästään lapsosen kanssa "oikeisiin kisoihin". Tuskin maltan odottaa näyttelyitä nyt kun on pitkästä aikaa uusi oma koira! teehee.gif
-Suski-
LAINAUS(Heidilady @ 15.10. 2003, 07:37)
Juu, Bertta on Erinin emä. Vielä pari viikkoa niin päästään lapsosen kanssa "oikeisiin kisoihin". Tuskin maltan odottaa näyttelyitä nyt kun on pitkästä aikaa uusi oma koira! teehee.gif

Onnea ja menestystä teille sitten "oikeisiin kisoihin" smile.gif! Meillä alkaa hillitön valiosertin metsästys Jyväskylän näyttelystä eteenpäin rolleyes.gif ...
Heidilady
LAINAUS(Lapponia @ 15.10. 2003, 12:41)
[Onnea ja menestystä teille sitten "oikeisiin kisoihin" smile.gif! Meillä alkaa hillitön valiosertin metsästys Jyväskylän näyttelystä eteenpäin rolleyes.gif ...

Kiitos! Ja teille myös onnea viimeisen sertin hakuun, kyllä se sieltä tulee!
diva
mulla on 3 villakoiraa...
iso&kesk.&kääpiö wub.gif smile.gif
lisää tieto ::TÄSTÄ::
oriental
Meillä asustaa 15 kk vanha harmaa keskari. Ihana poika smile.gif Harrastamme agilitya, tokoa, ratajuoksuja sekä satunnaisia näyttelykäyntejä. Olisi kiva päästä kokeilemaan miten poika toimii metsällä.

Eikös teillä Lapponia ole myös aprikoosi villis? Mitäs sille on tapahtunut, kun et sitä missään mainitse.

Juoksuista puheen ollen, meillä on myös vajaat 3-vuotias saksanpaimenkoira narttu. Juoksut on menneet Jarolta täysin ohitse biggrin.gif Ei ole tarvinnut ainakaan huolehtia hoitopaikoista tms., kun ei poika edes juoksuista mitään ymmärrä.
-Suski-
LAINAUS(oriental @ 20.10. 2003, 17:38)
Eikös teillä Lapponia ole myös aprikoosi villis? Mitäs sille on tapahtunut, kun et sitä missään mainitse.

Onhan meillä, Dina, Dinalla vaan ei ole kennelnimeä blush.gif .. Se on meidän äidin koira, niin en sitten maininnut Dimpestä mitään, mutta yhtälailla se on meidän perheenjäsen smile.gif.
Hattivatti
Meillä on musta kääpiöuros "Rapa-Ripa" Salanis Full Of Jokes (8v.). Se menetti pallinsa kasvaimen takia reilu kaksi vuotta sitten, samoin turkkinsa. Vahvat lääkekuurit tekivät sen turkista rutikuivaa harmaata takkupehkoa, se nimittäin sirastui samaan aikaan haimatulehdukseen ja haavaiseen paksuunsuoleen.

Nyt poika on taas leijonassa (kotikutoisessa) ja kilpailee junior handlerissa yhden tosi mukavan tytön kanssa. Rapiksen ja Elinan kuvia löytyy Elinan kotisivuilta: http://kotisivu.mtv3.fi/elinamantyla/jhkoirat.htm
phard
valkoinen keskikokoinen villis uros (Agapios bel Ami) Agapios kennelistä..
Havahava
Voiku oiski.. rolleyes.gif wub.gif
Musta kääpiövillis ois IHANA! wub.gif
Dommie
LAINAUS(Havahava @ 30.12. 2003, 14:21)
Voiku oiski.. rolleyes.gif wub.gif
Musta kääpiövillis ois IHANA! wub.gif

Mun kaverilla on musta kääpiövillis, Saga.

Suloinen tapaus wub.gif wub.gif
diamond
aprikoosi kääpiö.2 vuotta...huhtikuussa kolme.Trucker`s kennelistä. Toista oisin haluumassa..saa nähä tuleeko...aprikoosi seki ois niihi oon rakastunu wub.gif Sulon kaa harrastan näyttelyitä ja agilitya.On kyllä aivan ihana koira...se on meijä perhee eka.mun äidillä oli pienenä mopsi ja isällä musta labbis... biggrin.gif tongue.gif wub.gif
Sundae
LAINAUS(diamond @ 3.1. 2004, 16:33)
aprikoosi kääpiö.2 vuotta...huhtikuussa kolme.Trucker`s kennelistä. Toista oisin haluumassa..saa nähä tuleeko...aprikoosi seki ois niihi oon rakastunu wub.gif Sulon kaa harrastan näyttelyitä ja agilitya.On kyllä aivan ihana koira...se on meijä perhee eka.mun äidillä oli pienenä mopsi ja isällä musta labbis... biggrin.gif tongue.gif wub.gif

Minulla tämän koiran puoliveli, eli kohta 2-vuotias aprikoosi kääpiö Trucker's-kennelistä. Onnin kanssa käydään vain näyttelyissä, mutta agia olisi kiva kokeilla ihan vaan huvin vuoksi ^^
diamond
LAINAUS(SunWolf @ 24.4. 2004, 14:06)
Minulla tämän koiran puoliveli, eli kohta 2-vuotias aprikoosi kääpiö Trucker's-kennelistä. Onnin kanssa käydään vain näyttelyissä, mutta agia olisi kiva kokeilla ihan vaan huvin vuoksi ^^

ai onkos se Onni?ago on kyllä kivaa!!!sulo on joskus vain ihan "hieman" rolleyes.gif yli-innostunut nly-kehissä joten agi on sulolle tosi hyvä laji...mutta näyttelyitä silti jatketaan,eilen tuli lahesta rop&cacib...ja vsp oli sulon "puolisisko"Ada(trucker`s get ya freak on)
diamond
hubs..lukihan tossa,että se on onni wub.gif onpa mulla hyvä lukutaito
Touhottaja
Minulle tuli vuoden 2003 keväällä aikuinen kk-villis-uros.
Tai iso se kuulemma on, kun on 48 cm korkea.
Minulle sopii tämä rotu. Touho on kerrassaan ihana ja hauska koira.
Kutsumme sitä Tätipääksi, kun se katsoo ikkunasta kaula pitkänä ja päätään käännellen, niin että permanentti heiluu. biggrin.gif
Taaja
Minulla asustaa sijoituksessa keskikokoinen harmaa villisnarttu Chia joka on aivan hurmaava wub.gif
Myös Touhottimen mielestä dogrun.gif
deeh
Kotona täällä on ihan sylihauvana aprikoosi toyvillakoira narttu Trucker's kennelistä. Venla on jo hieman varttuneempi yksilö. Ja lisäksi äidilläni on puoliksi yhden tuttavansa kanssa aprikoosi kääpiövillis, Sinisilkin kennelistä kotoisin.

Meille tulee kyllä vielä joskus aprikoosi uroskin, olen siitä varma wub.gif.
Sundae
LAINAUS(deeh @ 3.9. 2004, 18:41)
Kotona täällä on ihan sylihauvana aprikoosi toyvillakoira narttu Trucker's kennelistä. Venla on jo hieman varttuneempi yksilö. Ja lisäksi äidilläni on puoliksi yhden tuttavansa kanssa aprikoosi kääpiövillis, Sinisilkin kennelistä kotoisin.

Meille tulee kyllä vielä joskus aprikoosi uroskin, olen siitä varma wub.gif.

Mikäs on Venlan virallinen nimi? wub.gif
deeh
LAINAUS(SunWolf @ 3.9. 2004, 19:59)
Mikäs on Venlan virallinen nimi?  wub.gif

Trucker's Blond Celine. Vicky Leen tyttö. tongue.gif.
Megs
Minulla on keskikoinen musta villisuros Rico Saguera-kennelistä.
Sundae
LAINAUS(deeh @ 4.9. 2004, 12:09)
Trucker's Blond Celine. Vicky Leen tyttö. tongue.gif.

Ooh. Teillä on kaverini villan sisko ja minun Onnini puolisisko biggrin.gif Onnilla kans emänä aivan ihana Vikke, isänä sitten tosin on Rambler.
Fitzgo
LAINAUS(CoToN @ 12.10. 2003, 17:14)
Hoidetaanko ne koirat muuten hyvin?

Eikös kennelliitolla oo joku rajoitus, että ei samalla nartulla liian paljon pentuja?? Vai muistanko väärin. Paitsi jos niitä koiria ei rekisteröidä, niin sillon vähän vaikee vahtia.

Niin se taitaa olla wink.gif Mutta jos koiria ei vai olla muka rekisteröity? Eihän ne sit voi näyttelyihin mennä? blink.gif
Mä olen epävirallisessa junnukisassa handlannut yhtä Bina nimistä kk.villistä. Tietääkö kukaan sellasta? Se on värivirheellinen. Yritän hikihatussa nimittäin etsiä sitä,se oli aivan ihana koira! wub.gif
-inessa-
En muista kirjustinko jo tänne, mutta mä kait saan siis kääpiövilliksen jossain vaiheessa wub.gif Se on harmaa... smile.gif
Mites teillä on mennyt näyttelyissä?
toypuudeli
LAINAUS(hoffi-92 @ 20.9. 2004, 11:19)
Mites teillä on mennyt näyttelyissä?

Meidän jätkä FIN & EST MVA smile.gif
-inessa-
LAINAUS(toypuudeli @ 20.9. 2004, 21:06)
Meidän jätkä FIN & EST MVA smile.gif

Onnea! wub.gif
-inessa-
Onkos joku teistä tulossa 16/17.10. Hyvinkäälle erkkareihin?
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.