poppasmaiju
20.10. 2003, 17:50
Uskaltaako homeopaattisia aineita antaa nartulle kantoaikana?
Olen antanut koirilla fragariaa viikottain, mutta nyt yksi koirista on (ainakin toivottavasti) kantavana, niin tuli vaan mieleen, että onko voiko fragarian (tai yleensäkin homeopaattisten hoitojen) antamista jatkaa kantoaikana?
lapukka02
22.10. 2003, 19:12
Eipäs oo tietoo mulla! En omista narttua niin en oo perehtynyt asiaan...
Melilotus
28.10. 2003, 12:38
Homeopaattisia lääkkeitä voidaan käyttää raskauden aikana riippuen lääkeaineista. Väärinkäytettynä ne voivat johtaa jopa ennenaikaiseen synnytykseen, joten ilman tarkkaa tietoa, en niitä suosittele antamaan. Pennutukseen liittyen homeopaattisia lääkkeitä voidaan käyttää hyvin moniin asioihin: hedelmällisyyden lisäämiseen, raskaudenaikaiseksi rakennelääkkeeksi, synnytyksessä eri vaiheissa (esim. vahvistamaan polttoja), maidontuotantoa lisäämään, pentuihin aggressiivisesti suhtautuvan nartun hoidossa, pentujen koliikkiin jne. Mutta aina täytyy ottaa tarkkaan selvää, mikä lääke, missä vaiheessa ja minkälaisella annostuksella.
Sinuna en jatkaisi Fragarian antamista kantoaikana.
poppasmaiju
29.10. 2003, 13:06
Kiitos Melilotus.
Melilotus
29.10. 2003, 17:28
Eipä kiittämistä! Toivottavasti koirasi on kantavana ja kaikki sujuu ongelmitta. Jos homeopaattisten lääkkeiden käyttö on lähellä sydäntä, niin Arnicaa kannattaa varata synnytykseen mukaan. Sitä voidaan antaa synnytyksen jälkeen voimistamaan narttua ja lievittämään kipua. Varsinkin, jos joutuu keisarilaikkaukseen, kyseinen lääke on erittäin hyvä toipumisen edistämiseksi. Toinen lääke, mitä minulla on aina synnytyksen aikaan käsillä on Caulophyllum. Sen käytössä pitää kuitenkin olla tarkka. Jotkut antavat sitä jo ennen synnytyksen alkamista nopeuttamaan synnytystä, mikäli synnytys on viivästynyt. Itse annan vasta aina avautumisvaiheen jälkeen siinä tapauksessa, jos emän poltot ovat liian heikot ja synnytys etenee hyvin hitaasti tai ei ole polttoja ollenkaan (missään nimessä sitä ei pidä antaa kesken avautumisvaiheen, jottei narttu "kramppaa"). Caulophyllumia voidaan kokeilla myös, jos jälkeiset ovat jääneet sisään - sen pitäisi auttaa niitä työntymään ulospäin. Jos narttu on synnytyksen alkaessa hyvin peloissaan ja levoton (niinkuin ensisynnyttäjät joskus ovat) Aconitumia voi antaa rauhoittamaan. Urtica urensia (C30) pidän myös aina synnytyksen jälkeen varalla. Jos emolta tulee maitoa todella vähän, sitä kannattaa kokeilla maidontuotannon tehostamiseen . Tuo potenssi C30 on tärkeä, sillä matalapotenssisena kyseinen lääke tekee päinvastaisen eli hillitsee maidontuotantoa. Muitakin synnytyksessä hyviä lääkeitä on, mutta nuo nyt tulivat äkkisiltään mieleen.
Vielä tuosta Fragariasta. Niinkuin mainitsin en ehkä itse käyttäisi säännöllisesti annettuna raskauden aikana. Välttämättä se ei aiheuta mitään ongelmia, mutta vara aina parempi.
Olen joitakin vuosia antanut kantavalle nartulle kantoajan puolestavälistä alkaen Sepiaa.Olen vakuuttunut sen tehosta,se nopeuttaa ja helpottaa synnytystä.On vain hitsin työlästä liotella pillerit ja antaa neste nartulle 15 minuuttia viimeisen syönnin jälkeen ja 15 minuutin tauko taas seuraavaan suupalaseen.Ei aina tahdo muistaa,mikähän pilleri siihen auttaisi ?
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.