Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: keskikokoinen snautseri ?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 2: Pinserit, snautserit, molossityyppiset ja sveitsinpaimenkoirat
upponalle
Terve !

Minulla on ihana lössykkä bullmastiffi uros, Upponalle 2,5 v. ja olen alkanut pohtia sille koirakaveria. Olen töissä kioskilla, ja siinä käy vanha nainen keksikokoisten snautserien kanssa, kun hoitaa niitä usein. Huomaan kontaktin helpoksi näihin koiriin, jahka olen antanut niille aikaa tutustua, ja molemmin puolinen pitäminen näkyy alku tutustumisten jälkeen hyvin.

En tiedä rodusta yhtään mitään, enkä muutenkaan ole mikään rotu-ihminen, eli pitäisin varmasti koirasta kuin koirasta, mutta jos täältä löytyy joku ihminen, joka vaivautuisi kertomaan jotakin omasta koirastaan, olisin erittäin kiitollinen ! wub.gif

Ensisijainen pyrkimys olisi saada Uppikselle kaveri wub.gif

Minulle voipi postittaa hopsis@hotmail.com, taikka käväisen täällä välillä katsomassa, jos joku on innostunut jotakin kertomaan smile.gif

Kiitos wub.gif
Rouva
Mikä ettei bullmastiffi ja snautseri sopisi yhteen..!

Bullmastiffiin verrattuna snaku on pal-jon energisempi ja jääräpäisempi,mutta samalla leikkisä.Sopii huumorintajuisille,aktiivisille ihmisille,jotka osaavat osoittaa selkeästi laumanjärjestyksen ja haluavat uskollisen seuralaisen. Snakuissa on tottakai persoonien välisiä eroja-toisilla on riistaviettiä,toisilla ei yhtään jne.

Kannattaa palloilla rodun kasvattajien luokse tai vaikka jonkun näyttelykehän reunaan juttelemaan koiranomistajien kanssa. Ja jos pentua suunnittelee,on ihan hyvä käydä katsomassa pennun emää ENNEN kuin niitä pentuja on.Ne kun näkee,on luonnollisesti myyty eikä enää kuuntele järkeä päässään.Eli pitää tykätä pennun emästä,koska sillä on suuri vaikutus tulevien pentujen luonteeseen.

Snakut on kokonaisuutena ottaen ulkonäöllisesti hyvätasoisia Suomessa.Ne ovat suosittuja näyttelykoiria,mutta agissa ja tokossa on paljon kilpailevia koiria (hyvällä menestyksellä). Myös palveluskoiraoikeudet löytyy,ja snakulla on siihen hyvät edellytykset.

Voin kertoa lisää,jos haluat kirjoitella.

kirsi.kentala@vaasa.fi
www.geocities.com/kirsi.kentala
Lotta
Hyvinhän uskoisin noiden tomivan yhdessä. Liikuntaa ja muuta aktiviteettiahan ne Snakut vaativat. Tekevät sitä, joko itsenäisesti tai omistajan kanssa!! biggrin.gif

Itse otin 16 vuotiaan kaveriksi nuoren ja meni todella hyvin siihen asti kunnes nuorempi aloitti ottamaan vähän turhankin paljon pomon osaa itselleen. Muuten on mennyt hyvin ja snakuhan on koira johon kerran retkahdettuaan ei voi muuta ottaa. Vaikka aina välillä tuntuu, ettei koskaan enää ota sellaista energia pakkausta, jotka tekevät hyvinkin omaperäisiä päätöksiäkin, mutta on se NIIN ihana ja rakastava rotu!! SUOSITTELEN!! siinä vaatii omistajaltakin vähäistä hulluutta ottaa senlainen rotu, mutta on ne niin ihania!!
upponalle
Kiitos positiivisista vastauksista ! wub.gif

Minä mietin tätä vielä pitkään smile.gif ja otan asioista selkoa. Kaikki mielipiteet on aina tervetulleita ENNEN päätöksentekoa wink.gif tongue.gif wub.gif

Lisää vaan jos mielipiteitä löytyy. Luen ja vastaan varmasti smile.gif
-Hanna-
minkäs väristä oot ottamassa? (jos siis olet?)
upponalle
Väristä ? Kunhan se on terve ja elämäniloinen koira, jonka kanssa saapi meuhkata metsissä ja missä sitten liikutaankaan. Sosiaalinen siinä mielessä, että saan jutella monenlaisten ihmisten kanssa, sekä tervehtiä muita koiria, sekä voimme matkustaa junassa ja nauttia elämästä muuallakin kuin tiettyjen rajojen sisällä. En ole kova matkustamaan, mutta liikun paljon erilaisissa ympäristöissä, ja pitäisin koiran mielelläni mukana - kuten tämän bullmastiffin, joka ei ole hätkähtänyt vielä mitään paikkaa eikä ihmisiä eikä koiria, missä ollaankaan oltu. Aikaisempi koirani - sakemanni - oli mukana jopa rakentaessani Kihauksen festareita, ja kantoi naulalaatikoita ja vasaraa minulle - fiksu kun oli. Nukuttiin teltassa ja aamulla taas rakentamaan tongue.gif

Ulkonäköseikoilla ei ole MITÄÄN merkitystä (näkisittepä minut tongue.gif niin tietäisitte kysymättäkin), vaan enemmänkin sillä fyysisellä ja psyykkisellä hyvinvoinnilla wub.gif

Teen juuri rekeä, ja siinäkin riemussa saisi tämä veitikka olla mukana rolleyes.gif
pipsa sn
en tiedä onko myöhästä kirjottaa ja vastailla tähän...mutta kirjotanpa kumminkin! wink.gif
Mulla on snuatseri itelläni ja mun kaverilla oli bullmastiffi uros,ja nää kaks oli ihan parhaita kavereita!!!!Se oli iha uskomatonta! teehee.gif
Niillä oli niin omat jutut kekskenään!Liikuttii paljon mettässä lenkillä,pitkiä lenkkejä...välillä ne juos hippaleikkejä ja sit ku puuduttiin,bulsu heittäyty maahan makaan ja meiän likka sai painia sen päällä yms.Nyt tosin ei enään päästä mettäilemään tai mitään muutakaan kun bulsu lenti koirien taivaaseen crybaby.gif mutta oon kyllä huomannu että tää meiän likka tykkää muutenkin kaikista vähän isommista kamuista tongue.gif kai niitten kaa on helpompi painia tai jotain..tykkää meinaan olla vähän rajumpi ja villimpi välillä.... wub.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.