Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Koirasi rotu?
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > Agility
Sivuja: 1, 2
Sanna
Mulla rotuna bullmastiffi eli epätavallinen valinta agilityyn. Tosin ensin valitsin rodun ja sitten päätin aloittaa myös agilityn harrastamisen. Harjoittelemme I-HAH:ssa eli Helsingissä. Koira on oppinut asiat erittäin nopeasti (vuodessa alkeisryhmästä kilpailuvalimiisiin). No, välillä on sitä mieltä, että kaksi keppiä kerralla olisi bullmastiffin ruumiinrakenteelle sopivampaa kuin se yksi. Lisäksi rengas hieman ahdistaa eli saisi olla suurempi halkaisijaltaan  ;)

Itse olen täysin aloittelija ohjaajana eli kyseessä on ensimmäinen koira, jonka kanssa tätä lajia harrastan. Koira nauttii ja yrittää aina kaikkensa eikä malttaisi odottaa vuoroaan kun hinku radalle on niin kova (ja vauhti radalla sen mukainen). Teemme tätä vain omaksi iloksemme eli emme ole kilpailleet. Koirani on maksikoira, mutta painava. Tästä syystä harjoittelemme hypyt miniesteillä varmuuden vuoksi. Mielestäni agility sopii bullmastiffille hyvin ja samalla tulee testattua myös rodunomaisuutta sillä aikoinaan koiran on pitänyt pystyä ylittämään erilaisia esteitä maastossa työskennellessään.

Kevättreenien alkua odotellessa,
Sanna
mamselle
Beauceron-pojan kanssa harrastetaan. Kilpailtu ei olla, enkä taida uskaltaakaan... (kun ei emännän hermo kestä

blush.gif )

Hyvä meidän jätkä on, kun vauhtia ja villejä tilanteita piisaa... huono se on, koska se ihan itse päättelee mitä muka pitäisi tehdä, eikä jaksa kuunnella emännän ohjeita!!

Kiva kuulla, että muillakin on koiria, joita on kehuttava raaauuuhaaallliiiseestii, tai tulee häsä.... Siinä kun juokset koiran perässä (joo, perässä, vauhtia on varmaan 50 km/h!!) ja yrität rauhoitellen kehua hengästyneenä, niin itteänikin naurattaa. biggrin.gif
kitiska