Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Koirasi rotu?
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > Agility
Sivuja: 1, 2
Sanna
Mulla rotuna bullmastiffi eli epätavallinen valinta agilityyn. Tosin ensin valitsin rodun ja sitten päätin aloittaa myös agilityn harrastamisen. Harjoittelemme I-HAH:ssa eli Helsingissä. Koira on oppinut asiat erittäin nopeasti (vuodessa alkeisryhmästä kilpailuvalimiisiin). No, välillä on sitä mieltä, että kaksi keppiä kerralla olisi bullmastiffin ruumiinrakenteelle sopivampaa kuin se yksi. Lisäksi rengas hieman ahdistaa eli saisi olla suurempi halkaisijaltaan  ;)

Itse olen täysin aloittelija ohjaajana eli kyseessä on ensimmäinen koira, jonka kanssa tätä lajia harrastan. Koira nauttii ja yrittää aina kaikkensa eikä malttaisi odottaa vuoroaan kun hinku radalle on niin kova (ja vauhti radalla sen mukainen). Teemme tätä vain omaksi iloksemme eli emme ole kilpailleet. Koirani on maksikoira, mutta painava. Tästä syystä harjoittelemme hypyt miniesteillä varmuuden vuoksi. Mielestäni agility sopii bullmastiffille hyvin ja samalla tulee testattua myös rodunomaisuutta sillä aikoinaan koiran on pitänyt pystyä ylittämään erilaisia esteitä maastossa työskennellessään.

Kevättreenien alkua odotellessa,
Sanna
mamselle
Beauceron-pojan kanssa harrastetaan. Kilpailtu ei olla, enkä taida uskaltaakaan... (kun ei emännän hermo kestä

blush.gif )

Hyvä meidän jätkä on, kun vauhtia ja villejä tilanteita piisaa... huono se on, koska se ihan itse päättelee mitä muka pitäisi tehdä, eikä jaksa kuunnella emännän ohjeita!!

Kiva kuulla, että muillakin on koiria, joita on kehuttava raaauuuhaaallliiiseestii, tai tulee häsä.... Siinä kun juokset koiran perässä (joo, perässä, vauhtia on varmaan 50 km/h!!) ja yrität rauhoitellen kehua hengästyneenä, niin itteänikin naurattaa. biggrin.gif
kitiska
tongue.gif Pk sakemanni,eikä parempaa kilpakumppania voisi saada kuin Ressu biggrin.gif  sakemannin nopeus,notkeus ja hallinta niin voela mutta vielä kun saataisiin tämä omistaja koulutettua kisatilanteisiin :bozo:  :muikku:
mirtina
ömm.. muuhan se.. tai siis.. tietääkseni amerikancockeri ei kuulu mihinkään noista.. vai kuuluuko..  :huhuu:
mutta vatevör. alotettiin vasta peri viikkoa sitte  :)
Kristala
Tarkotus olis keväällä alotella sitä cockerin  smile.gif  kanssa, kun nyt ensin jatkettas viä vähän tokossa, et tulis sitä perustottelevaisutta.
mhv
Bordereiden kanssa olen aina kisannut.  :p  Nuorimmainen juuri aloittelee kisauraa.  :love:
schnauzer
itse alan vasta harrastamaan ja koirani on keskikokoinen snautseri!

mielellään sitten kirjoittaisit tänne myös, että miksi koirasi kanssa on mukava kilpailla(vai onko edes?)

myös missä seurassa, jos missään...
:bozo:
Hannis
ihan unohtui toinen hauveli... Eli bretonin lisäksi harrastan omaksi huviksi kohta 11-vuotiaan tollerin kanssa minihypyillä. Sen kanssa on kiva harrastaa, koska koira nauttii selvästi siitä, mitä tekee. smile.gif
outisi
MUSTATERRIERI
PUMI :love:
Nää on mun rodut! Mustis ei välttämättä ole mikään agilityhirmu, mut tullaan yrittämään..!!
*Veera*
Suomenlappari... biggrin.gif Oiva valinta, tarkka ja huolellinen, joskaan ei ehkä ihan nopeimmasta päästä, mutta kuitenkin... :hii: Mukava harrastuskaveri! thumbup.gif
Omppo
Terrieri mikä terrieri... Oma luonne kuin terrierillä, joten kyllä samallainen riehuminen minulle sopii... Motivoinnissa ei ainakaan ongelmia.. :bozo:  :boo:  :muu:  :muu:
*Tanja*
Snautseri tottakai  :love:
En kilpaile, mutta pidän snauserista koska:
Nopea, ketterä, haastava kouluttaa ja minulle sopiva!  :D
merski
Mulla on agiltiykoirana kääpiösnautseri :love:
Anne
Itse en oikeastaan kilpaile. Rotu on staffi ja ollaan käyty yksi agilityn alkeiskurssi osa. Nyt keväällä jatketaan taas. Kivaahan se on, mutta koira on vähän liian innokas. Sanotaan aina, että "sun on saatava koira irtoamaan". Mitäs sitten kun se irtoo liikaa? Sanoo yhden esteen käskyn ja koiran jo mennyt radan omassa järjestyksessään! biggrin.gif  :p
walma
Kisakaverina useampi belggari.
Rotuna vauhdikas, tempperamenttinen,...
Cicely
Kooikerhondje (maxi2),

nopea, irtoavainen, ketterä, ohjattavissa kauempaakin (jos vaan itse muistaa ohjata), itsenäinen

tulevaisuudessa kisataan midi-luokassa  :D
Kattja
Novascotiannoutaja. Hih, vielä en ole keksinyt miksi se on hyvä kilpailutoveri  :D Epävirallisissa kisoissa vain käyty tähän asti. Agilityssä sen valttia on ainakin loppumaton into. Silloin kun koiralla on oikea vaihde, niin seuraa hyvin ohjausta ja on nopeakin. Miinuspuolena sitten radan ulkopuolisten häiriöiden kiinnostavuus ja huolimattomuus radalla (se liika vauhti ja into..)
sepe*
Menee vähän ohi aiheen, kun ei vielä agilityä harrastella, mutta olisi tosi kiva kuulla schnauzer ja ParRakas, ja muutkin snautseriharrastajat, lisää koiristanne ja agilitystä niiden kanssa. Innolla odotellaan harrastuksiin pääsyä 3 kk snakupojan kanssa  :)
JasuAro
Mulla on siis punainen irlanninsetteri. Se on innokas ja vauhdikas treenikaveri, joka yrittää parhaansa mukaan myös korjata ohjaajansa kämmejä. Jaksaa treenata ja miettiä mitähän tuo akka nyt tahtoo minun tekevän. Itsellä on kivaa kun näkee kuinka toinen nauttii.

Eikös se aina ole niin että se oma koira on paras, oli kyse sitten mistä asiasta vaan  :love:
virpi
Täältä löytyypi pari noutajaa ja yksi tiibetin terroristi.
ParRakas
Harrastan agilitya snautserin kanssa. Kilpailuradoille ei olla uskaltauduttu. Hauskaa pidetään ja koira on äärettömän innostunut!
Icicle's
Ihanien cockerspanieleitten kanssa me harrastetaan.. lähinnä omaksi iloksi  :D
Ja varmaan tuon springeri neidin kanssa käydään myös kokeilemassa  :)

-Heidi
Jenny
Springeri on rotu ja ei olla kisattu, koska vasta viime keväänä aloitimme. Koirasta agility oli tosi hauskaa ja oppi nopeasti. Hankalinta tahtoi olla ohjaajasta irtoaminen. biggrin.gif
Metku
Meillä nakit viuhuu!  :cool:
Eli kisaan kahden normaalikokoisen lk mäykkyneidin kanssa, treenattu on omaksi iloksi myös saman merkkisen uroksen ja karkkarikaniini mäykyn kanssa.

Mäyräkoirasta on moneksi, miks ei siis myös agilityyn. Moni on ihmetellyt, että kun noi menee niin kovaa, mutta muistuttelen vaan, että mäyris on ajava koira joten vauhtia pitää olla.

Harjoittelemme ja edustamme Lagua ja meitä näkee pääasiassa täälä E-Pohjanmaan kisoissa. Toinen aloitti eilen kisauransa ja toinen on jumittunut kakkosluokkaan.... tongue.gif
Hattivatti
Aloitin keväällä kiinanharjakoiranakuni kanssa. Ollaan kolme kertaa otettu osaa möllikisoihin. Enkka tehtiin: 432 virhepistettä. Käymmekin agilityssä siksi, että arka koirani saisi itseluottamusta ja rohkeutta. Olemme kentällä huomanneet, että nopeutta sillä riittäisi jos vaan saadan itseluottamus kohdalleen, eli napanuora "äitiin" höltymään.
Harvemmin nämä nahkarukkaset agilityssä käyvätkin, karvaversiot ovat reippaampia mutta niiden agility-harrastamisesta en juurikaan ole kuullut.  :tsemp:
Lelu
Minulla toyvillakoira, Lelu. Erinomainen agilitykoira, pieni, pippurinen, vauhtia piisaa kun on sellainen "vinttikoiramallinen" kevytrunkoinen ja pitkäraajainen. Tottelee ja oppii todella hyvin.
Vielä hiotaan putkea ja keppejä, ja sitten WATCH OUT!!
Susanna
Vastasin paimenkoira kun bernini (onko se molossi vai paimenkoira) kanssa ollan käyny harkoissa noin vuosi ja kolme kertaa mölliluokassa.  :D

Salukin kanssa vasta aloitellaan harrastusta. Tämän vuoden puolella ollaan kerran kentällä käyty ja sain sen suostuteltua jopa menemään renkaan läpi  :hii:  Hypyt on sen suosikki.

Norsu: Ramonan kanssako te siellä agilitykentällä showta pidätte  :p  ;)
Lydia
Mun agilityharrastus on viime aikoina ollut jäissä ajanpuutteen vuoksi, mutta kun aikaa löytyy koirana on tiibetinspanieli.
Välillä yhteistyö ei ota sujuakseen lainkaan, mutta tipsuni ehdottomasti rakastaa agilitya ja olemmepa käyneet muutamissa kisoissakin hylkyjä keräämässä wink.gif tärkeintä on se että kaikilla on hauskaa (siis koiralla & yleisöllä...)
.DoGi.
joono mulla on lk saksanseisoja ja suomenajokoira... en kyllä harrasta kummankaan kanssa muutakun simban (saksis) koti-agia.... huups.. hyppäsin vähä aiheesta.. blush.gif . no mut mulla on tommoset koissut...  :p
-Maiju-
Täältäkin löytyy aloittelijoita: Vilma-bortsun kanssa aloitetaan huhtikuussa alkeiskurssilla ja toivottavasti Vilma olis hyvä ja kiva harrastus- (ja kilpa-??) koira...
miiaT
belgianpaimenkoira malinois

se nyt vaan on niin TAITAVA  :cool:
Sandcastle
Tuommoinen  pehko colliehan sitä on siunaantunut... agilityssä parhaita puolia on nopeus reaktiokyky älykkyys ja innokkuus biggrin.gif
kisa lähtöjäkin jo sellaise 16-17 plakkarissa (vaikka ei vielä yhtään KuMaa  :grrr: )
~Aino~
Rotu on sheltti ja agilitya ollaan harrastettu toukokuusta lähtien,joten kisaamaan ei olla vielä ehditty (ellei yksiä epävirallisia kisoja lasketa mukaan)  ;) .Nykyään treenataan Helsingin agilityurheilijoissa ja toivottavasti jatkossakin  :) .
>tinja<
Mäykky menee lujaa! wink.gif  Mutta mihinpä noista sen sijottais?
~Shogun~
mulla on shiba  :love:  koirana...
LimeLight
mäyräkoira on rotuna tongue.gif
En mä nyt tiedä onko se niin hyvä kisakaveri, on se ihan hyvä smile.gif Se on kohtalaisen tottelevainen ja symppis, joka aiheuttaa naurua (ainakin katsojille) ollessaan junttimainen biggrin.gif
Tasku
Toinen aloittelija. Tosin rotuna on Beagle. thumbup.gif  :cool:
Inna
Harrastan tollerin eli novascotiannoutajan kanssa. Kisoja on kylläkin takana vasta yksi. Tolleri on ihana agilitykaveri: vauhdikas, nopea, innostunut ja oppivainen.
DarthWader
Rotuna sheltti. Loisto-ominaisuuksia: irtoavuus, nopeus ja tarkkuus ohjaukselle. Tuo viimeisin tuntuu meikäläisen ohjaustaidoilla välillä "huonolta" ominaisuudelta blush.gif  :D
Apila
Harrastelen kaverini KÄÄPIÖpinserin kanssa. Pieni, terhakas, energinen, iloinen, oppivainen... Ei sitä muuta tarvitsekkaan!  :)
Noora
Mulla on rotuna sheltti. Tästä yksilöstä on ainakin löytynyt haastetta biggrin.gif  joskus koko agility ei kiinnosta sitä yhtään, mutta silloin kun kiinnostaa niin silloin se sitten menee (ja hyvin) wink.gif valitettavasti tätä ylenpalttista kiinnostusta tapahtuu aika harvoin  ???
Hannis
Mulla on siis bretoni. Sen kanssa on kiva kisata ja harrastaa, koska se on nopea ja irtoaa kauemmaskin käskyn alla. Ja toisaalta se vaatii välillä huumorintajua. Nimittäin aina ei voi olla varma, millä tuulella ollaan  :D
Annika
Me kisataan karkkarimummon (kohta 7.v) kanssa eli metsästyskoira...
Väliin saa harkoissa nauraa ihan kippurassa kun hän päättää vähän hauskuuttaa yleisöä..Kisoissa usein ollaankin tosissaan...no ei nyt
Annuli
Australianpaimenkoiran kanssa aloitettiin kesäkuun alussa alkeiskurssilla, ja innostusta riittää!

Koira on erittäin ketterä, kuten mm. tuomari on näyttelyssäkin havainnut  :oops: ja tiedän jo nyt, että koirani on opetettava mahdollisimman kaukaa ohjattavaksi, sillä tarkoitus on kilpailemaan asti, ja koiralla on huomattavasti enempi vauhtia kuin mulla.

Toistaiseksi olen kuitenkin pysynyt hyvin mukana, jos vertaan muihin koirakkoihin meidän ryhmässä (huomioon ottaen koiran vauhti - ohjaajan vauhti) Olen itse myös ensi kertalainen!
norsu
Saluki.
Me ollaan käyty alkeiskurssi ja nyt omaksi (tai muiden smile.gif ) huviksi käydään harkoissa. Saluki kyllä irtoaa hyvin...viereiselle pellolle juoksemaan.  :p  Kyllä se ihan kiltisti tekee kolme estettä ja sen jälkeen riehaantuu/innostuu ja sitten sitä mennään...riemu puretaan juoksemalla. No, luulen, että tasaantuu, kun tulee ikää lisää.
Jasmin
Tiibetinspanieli. Luokkatoverini aina jaksaa pilkata,että "Ei siitä oo mihinkään, hyvä kun nimensä ees osaa!!!" angry.gif
Mutta me näytetään vielä! Varokaa, täältä tulee uusi agiratojen ohjus!:D
hannaj
2 X-rotua ja sheltti. Seropeissakin yli puolet paimenkoiraa. :hii:
Standard Schnauzer
Keskari snakulla kisaan. :love:  :D
No hyvä kilpailu toveri se on siksi koska
-nopea koira
-energia pakkaus
-oppivainen
No olikos siinä tarpeeksi?
melli
Cockeri pojan kanssa mä harrastan innolla agia...
:love:
molli
Cottonin kanssa on hyvä harrastaa agilityä koska se on iloinen, kaipaa tekemistä,miellyttämisenhaluinen ja tässä tapauksessa rakastaa hyppimistä ja temoouja!! dogrun.gif
Ollaan käyty pari kertaa agi harkoissa. Ei ole mikään seura.
Nyt kesemmällä sitten varmaan SPSH:n (Suonenjoen palvelus ja seurakoira harrastajat) agikursilla saatetaan käydä!
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.