Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: OT Kokous 8/11 Lahdessa
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > Arkistoidut foorumit > FCI 2 (a): Molossit
Sivuja: 1, 2
mabel
Ketä ovat tulossa unsure.gif
auri leppä
Tullaan, tottakai !
Daybreaker
Tulossa pari "uutta" ihmistä suunnalta Nummela- Vantaa.
abc
Toivottavasti on useampia kuin 4. Itse ajattelin toimittaa vahvistukseksi 2 lisää.
mirka
En valitettavasti pääse sad.gif
Inkeri
Tullaan tullaan biggrin.gif
Nipsu
Tulossa ollaan!! dogrun.gif
Sanna
Ja tääkin tulee... dogrun.gif dogrun.gif dogrun.gif
fifi
en tule, mabel järjesti ohjelmaa pentujen hoidon muodossa.. biggrin.gif
Manna
Tulossa ollaan. Kerrankin sattuu vapaata ja pääsee lähtemään. thumbup.gif
IIRIS
tulossa ollaan... dogrun.gif tongue.gif
kerinkallion pelastaja
hinurikuski tulee jos ei tuu keikkaa just pahasti, duty calls......
mirka
Mites kokous meni?Mabel tietoja wink.gif wub.gif
raija
PALJON ONNEA JA YMMÄRYSTÄ TOIVOTTAVAT ONNITTELUT wub.gif

AURILLE PUH. JOHTAJUUDESTA.

Seuraavaksi kahdeksi vuodeksi. whistling.gif

Raija
abc
Minulta myös Onnittelut Aurille flowers.gif

Pidä "laiva" reitillä, vältä karikot. Kahden vuoden päästä olet satamassa ja silloin on aika paatin kuntotarkastukseen smile.gif thumbup.gif
mabel
Onnea Aurille myös minulta thumbup.gif
Nippis
Onnittelut uudelle puheenjohtajalle!
toiskan muori
thumbup.gif kuin myös. siitä se vastuu alkaa taas painaa. nimimerkillä kokemusta on. jälleen kerran tulin valituksi oman rotuni pj:ksi ja nyt ilmoitin, että kun en kerran pois pääse, niin saavat sitten varmaan minut loppujen lopuksi pois väkisin kantaa. vanhenen niin hyvää vuhtia, että kohta luulen olevani korvaamaton. nyt sentään vielä ymmärrän, että en sitä ole. ja perässä tulet auri wink.gif

tsemppiä ja pitkää pinnaa ja yhtä rauhallista ja harkitsevaista mieltä kun rotusikin thumbup.gif
päärynä
Järvenpäästä onnittelut biggrin.gif !
auri leppä
Kiitos kannustuksesta,vanhassa vara parempi.Tämä kun on niin monen eri rodun yhdistys niin kyllähän tässä hommia on,koitan hoitaa asiat parhaan kykyni mukaan ja toivotaan että ikä on tuonut vähän diplomaatin kykyjä mukaan.Asiat hoituu kuitenkin parhaiten kun puhutaan suoraan,niille joille asiat kuuluu ,kenenkään ei pitäsi puhua toisten asioista jonkun kolmannen kanssa,varsinkaan kun se kolmas kertoo tosiasioita,eli sen olen oppinut kysy aina asianosaiselta,luota vain suoraan tietoon,välikäsillä on aina omat motiivit ja pyrkimykset.
Manna
LAINAUS(auri leppä @ 12.11. 2003, 22:10)
Asiat hoituu kuitenkin parhaiten kun puhutaan suoraan,niille joille asiat kuuluu ,kenenkään ei pitäsi puhua toisten asioista jonkun kolmannen kanssa,varsinkaan kun se kolmas kertoo  tosiasioita,eli sen olen oppinut kysy aina asianosaiselta,luota vain suoraan tietoon,välikäsillä on aina omat motiivit ja pyrkimykset.

Tuo kirjoittamasi on kyllä ihan totta. Usein sitä uskoo kyllä mitä toinen sanoo, mutta sitten kun saakin tietää asianomaiselta miten ne asiat onkaan niin, tulee pakostikin tulee mieleen, että ketä tässä enää uskoo ohmy.gif

Onnea Aurille puheenjohtajan tittelistä thumbup.gif Ja paljon kärsivällisyyttä whistling.gif
Rubin
Heippa Auri,

et ole yksin hoitamassa näitä monen rodun asioita: jo pelkästään rotujärjestön etusivun aukaisemalla löytyy noin 30 toimihenkilöä smile.gif

Yhteistyö on voimaa thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif

Heidi Rubin
Rubin
Siis rotujärjestön lehden etusivun.... stupid.gif

Heidi
het@
Onnea Auri täältäkin! smile.gif
Välitä syvästi. Kuuntele herkällä korvalla. Puhu vapaasti. Tutki tuntematonta.
Ole oma itsesi. Elä päivässä kiinni. Kulje auringonpaisteessa. Vaella sateessa.
Usko. Naura. Luota. Ole kärsivällinen. Ja onnistut.
thumbup.gif
Risto
Onnittelut Aurille! Olen samaa mieltä siitä, ettei kannata kuunnella kolmansien osapuolien kertomuksia. Se "välitetty" tieto kun ei välttämättä ole objektiivista.
kirppu
Onneksi olkoon Auri!
mabel
Katkera mabel ilmestyy ph34r.gif kun koiraharrastus alkaa olla politiikka, ei jäsenten "hyvinvointi" on aika tehdää jotakin. Yhdistys pitää olla puoleton kasvattajien suhteen, ei luokitella niitä blush.gif
abc
En halua provosoitua tai provosoida, mutta myös minä olen huomannut tuon luokituksen ja se ärsyttää minua. En ole kasvattaja, eikä minusta sellaista tule, mutta oikeudenmukaisuus koiraharrastuksessa kasvattajien kohdalla on todellakin se, että ovat samanarvoisia paperilla, ja etenkin juuri ne kasvattajat ketkä kuuluvat yhdistyksiin ja myös sitä kautta tuntevat kiinnostusta kasvattamaansa rotua kohtaan. Ei tarvitse kuulua toimielimiin, mutta totta vie kyllä syys-ja kevätkokouksiin pitäisi osallistua.

Mabel, olet syystä katkera. Olethan ainoa, tietääkseni, kenellä on useampi kuin yksi-kaksi omaa koiraa ja samaa rotua kotona ja näin voidaankin sitten sanoa, että luokitus on tehty, kylmästi sanottuna Sinua kohtaan. Härskiä, mutta niin se taitaa olla. Olen rivien välistä ymmärtänyt, että kasvattaja kenellä on useampia eri rotuja voi olla yhdistyksen sitoumuskasvattaja, vaikka pentueita olisi samanaikaisesti, kunhan eivät olet samaa rotua kuin mitä Sinä, Mabel kasvatat. Saatan olla väärässä, mutta A- ja B-luokitukset niistä en todellakaan pidä. Niillä harhautetaan myös koiran hankkijoita, aivan kuin pennut olisivat parempia sen mukaan mihin ryhmään kuuluvat. Ja näinhän ei ole. Eikä luokituksella sitä varmaankaan ole tarkoitettukaan, mutta sitähän koiranpennun ostaja ei tiedä ja voi harhakuvitelmien vuoksi näillä tiedoilla tehdä vääriä johtopäätöksiä. Todella epäoikeudenmukaista on, eikä suinkaan ole sitä rakentavaa laatua.

Olen vuositolkulla odotellut, milloin tämän ko. rodun kasvattajat kypsyisivät siihen pituuteen, että kykenisivät keskustelemaan rodun terveydentilasta ja sen kehittämisestä. Siihen tarvittaisiin kasvattajien panosta eikä kaikenmaailman hömpötihömpöti luokituksia, mitkä eivät vie rotua rotuna eteenpäin askeltakaan.
mirka
Haluaisin tietää mitä varten on tehty sitoutumiskasvattaja ja tämä Aja B luokitus?
VIISAAT vastatkaa tyhmälle wink.gif
Siinä olen abc:n kanssa samaa mieltä että on ihmeelistä kun kasvattajalla joka kasvattaa viittä eri rotu ja on jopa pentueita monta vuodessa ja eri rotuisilla.
Luokius taitaa kohdistua myös kasvattajiin angry.gif A luokan kasvattajia ja B luokan kasvattajia.
Minä en tuohon kokoukseen päässyt, mutta tulevaisuudessa taas yritän päästä.

En kommentoi tätä asiaa tämän enenmpää tässä.Asiani tuli varmaan ymmäretyksi pienistä kirjoituvirheistä huolimatta.
no, nyt taitaa jo tulla pyyhkeitä, että mikset tullut kokoukseen asiaasi sanomaan confused.gif Näin on, aina ei pääse paikalle joka kerta, mutta ehkä ensikerralla.
mabel
T-naff,en ole kirjoitannut että on minun varten. Kirjoitin että meille on kasvattajaluokkia. Sitoumus ja Ei. Olen SKL sitoumuskasvattaja ja se on aivan riitävää, b&m sitoumus en pystyy noudatta eli joku vika on. En tiedä mitä on hyvän kasvattajan kriiteriet,sanoo viisampi minulle. Miksi minä pitää maksaa €5 että saan nimeni kasvattajalistassa unsure.gif ja samalla kelpa kun maksan €15 kasvattajajäsenille. Jos yhdistys halua että kasvattaja liitä uusia jäseniä sitten pitää olla sama pohja kaikille. Tämä tavalla ajetaan kasvattajia pois yhdistyksen,se on varmasti moni huomannut cool.gif
auri leppä
Kuten jokainen huomaa, tilanne on tulehtunut.Kokouksessa poistettiin a ja b pentulistat,mikä oli hyvä,sitoumuskasvattaja asiaa ei pitäisi puida täällä,olen kuullut, en tosin tiedä ,jalostustoimikunta on muuttanut joitain sanamuotoja kyseisessä sopimuksessa.Olen myös puhunut muutaman j,t,k:n jäsenen kanssa että ensi vuonna niin Mabel kuin minäkin osallistutaan kokoukseen ja puidaan asian hyvät ja huonot puolet. Niin että jätetään asia toistaiseksi pöydälle.Ei minulla ole koskaan ollut muita mastiffeja vastaan mitään,riitaa on ollut vain niitä edustavien ihmisten kanssa,ja niistäkin vain kahden.

Muokattu, muokkaaja Toiskan Muori.

Ja nyt jäitä hattuun.
mirka
Asia OK!
Siis ei enään luokittelua.Nyt tältä osin tyytyväinen cool.gif
mabel
T-naff huh.gif meni ohi stupid.gif
Ja on se muuten ihme jos sääntöja on muutettu ilman että me kasvattajat on saanut tietoja blink.gif Olen täys pihalle ja erittäin pettynyt jos asia on niin sad.gif
mirka
juu, ohi meni niin että viuhahti confused.gif
Ei ymmärrä.
abc
RODNINA, tarkoitin, että ainakin kasvattajien pitäisi käydä kokouksessa ja niistä luokituksista mistä itse mainitsin, niin selvennys on ollut yhdistyksen lehdessä, joten ne jotka ovat olleet jäseniä silloin, kun siitä on kirjoitettu, ovat selvillä mitä asialla tahdottiin aikanaan sanoa.

Taffinaff, olen kanssasi samaa mieltä, että on mukavaa, että meillä on näitä muitakin rotuja yhdistyksessämme, itse en näe sitä minään ongelmana. En viitannutkaan oman yhdistyksemme koiriin, kun puhuin eri roduista, sillä useimmiten ne muut rodut ovat pienempiä, sillä kukas nyt pitäisi isoja tilaa vieviä rotuja, jos haluaisi kasvattaa useampia rotuja, joiden kanssa on ainakin tuon tilajärjestelyn kanssa helpompaa.

Hyvä, että mainitsit, että luokitus olisi jo ohi, minähän en kokouksessa ollut ja saattaa olla, että "lähettämäni" edustajat eivät tarkkaan osanneet minulle paluupostia viestittää. Mahtaako nyt sitten olla niin, että myös kustannukset esim. lehden kasvattajaluetteloon tehdystä ilmoituksesta olisivat samalla viivalla kaikkien kasvattajien kesken? Mielestäni edelleenkin juuri bullmastiffikasvattajien pitäisi olla toisiinsa yhteydessä yhdessä, ainakin silloin tällöin, ja keskustella rodusta ja sen tulevaisuudesta yhdessä. Sillä en jaksa uskoa, että yksi tai kaksi kasvattajaa olisi huonompia tai parempia kuin toiset. Ne jotka kasvatustyötä ovat tehneet, heillä on aivan varmasti itse kullakin sanottavaa omista kokemuksistaan yhtä sun toista myös toisilleen. Hyvällä vuorovaikutuksella kasvattajien kesken saavutetaan hyvää tulosta (ja varmasti kaikki kasvattajat) ja sillä mahdollisesti voitaisiin myös eripuraisuuttakin hieman laimentaa, ettei kenenkään tarvitsi tuntea itseänsä "uhanalaiseksi".
mabel
abc, se on vain pentuvälitys joka on samalla vivalle,sitoussopimus jatkuu. Se tarkoitta että sit.kasvattaja saa kennelnimensä ilmaiseksi lehteen ja muut maksa €5. Se ei ole rahasta kiinni, se on periatekysemys. Tiedän miksi sopimus on tullut ja se on raukamaistaa että "parempi" jengi ei ole parempi "ase" oops.gif
mabel
"Lehdessä olevasta kasvattajaluettelosta ei kokouksessa puhuttu".

Lainasin toi lausee innocent.gif

Kyllä puhuttin,se on sitoumuskasvattajan etu lookaround.gif
mabel
SE mitä on tärkein minulle on että me kasvattajat istuu sama pöydän äären(?). SE että suurin osaa kasvatajalle ei tulee paikkan päällä on suurin haitta yhteistyössä, vai mitä? Ja miksi kasvattajat ei tulee se on minulle suuri mysteerie confused.gif Olen kuulut kaikenlaista mutta vielä ei ole päätevä syy tullut eteen. Se että on läsnä on enemään kun mikä sitoumissopimus whistling.gif vai mitä?
Sanna
Vastatakseni Mabelin kysymykseen siitä miksi kasvattajat eivät osallistu kokouksiin, voin omalta kohdaltani todeta, että käytyäni muutamia viikkoja sitten osallistumassa Lahdessa järjestettyyn keskustelutilaisuuteen, päätin kokousaamuna jättää kokouksen väliin sillä olen päättänyt, että jatkossa pyrin hakeutumaan harrastukseni kanssa mukaan tilaisuuksiin/tapahtumiin, joissa on odotettavissa positiivisia elämyksiä (tämä ei sitten tarkoita sitä ettenkö olisi kiinnostunut keskustelemaan koira-asioista tai että kaiken pitää olla pelkästään positiivista). Viimeksi juteltiin Aurin kanssa noin puoli tuntia ja Mabelin kanssa eilen tunti smile.gif Lisäksi olen tällä viikolla keskustellut useiden muiden kasvattajien kanssa eli kommunikointi siis toimii kyllä.

Vaikka tämä aihe on mennyt hieman sivuun alkuperäisestä, niin täytynee kuitenkin kysyä mikä on niin huonoa siinä, että joku kasvattaja haluaa olla sitoumuskasvattaja?? Itse olen allekirjoittanut kyseisen sopimuksen enkä näe siinä mitään huonoa että olen sitoutunut noudattamaan muutamaa minimivaatimusta koirankasvatuksen suhteen. Olen myös sitoutunut noudattamaan yhdistyksemme, The British Bullmastiff Leaguen, SKL:n, SuKoKan ja Heti ry:n sääntöjä enkä pidä sitä huonona asiana. Mabel on aivan oikeassa siinä, että sitoumuskasvattajuus sinällään ei takaa parempia tai huonompia pentuja. Jos tuuri käy voi kenen tahansa yhdistelmästä tulla loistava ja päinvastoin. Jos kuitenkin mietitään lähtökohtia, niin eikö ole parempi että jalostustyössä pyrkii käyttämään mahdollisimman hyvää materiaalia? Mahdollisimman hyvä ei tässä yhteydessä tarkoita yksistään esim. pelkkää ulkonäköä, pelkkää luonnetta tms. vaan kokonaisuudessaan mahdollisimman hyvää koiraa. Jokainen painottaa "hyvyyttä" hieman eri tavalla, mutta onko järkeä käyttää sairasta koiraa, joka on kaunis? Kaunista koiraa, joka on luonteeltaan jalostukseen sopimaton? Hyväluonteista koiraa, jonka voidaan etäisesti sanoa muistuttavan koiraa, joka saattaisi olla bullmastiffi? Listaa voisi eritavalla yhdistetyillä ominaisuuksilla jatkaa vaikka kuinka pitkälle... Eikö tavoitteena kuitenkin pitäisi olla se, että jalostuskäyttöön valitaan mahdollisimman hyvät yksilöt ja sitten katsotaan mitä seuraavassa sukupolvessa on saatu aikaan. Sitten taas valitaan ne, joilla kasvatus työtä jatketaan jne. Joka tapauksessa joudutaan aina tekemään kompromisseja sillä täydellistä koiraa ei ole ja toivomaan parasta. Itse esimerkiksi hyväksyn jalostuskäyttöön vaikkapa koiran, jolla on D lonkat, koiran jolla on vaaleat kynnet ja koiran jolla on liian suuret korvat. Nämä nyt ovat vaan esimerkkejä asioista, joissa olen valmis tekemään edellä mainittuja kompromisseja ja niitä on toki muitakin. Jokainen kasvattaja miettii itselleen omat vaatimukset tai rajat, joiden puitteissa yhdistelmiä toteuttaa. Voi hyvin olla, että en itse tekisi yhdistelmää, jonka joku toinen katsoo kriteereiltään sopivaksi kasvatustyöhönsä ja olen varma siitä, että löytyy myös kasvattajia, joiden mielestä minun yhdistelmät eivät ole sitä mitä he yhdistelmältä haluavat.

Jokainen kasvattaja muokkaa omat vaatimuksensa kasvatustyön suhteen. Itse olen katsonut minimivaatimuksiksi rotujärjestön ohjeet, joihin kuuluvat:

1. PEVISA:n mukaiset määräykset pitää täyttää
2. suositellaan silmätarkastusta
3. koukkuhäntäistä koiraa ei saa käyttää jalostukseen
4.koiraa, joka kärsii voimakkaista iho-oireista tai allergiasta, ei saa käyttää jalostukseen
5.nartulla saa olla korkeintaan kolme pentuetta, yli 6-vuotiasta narttua ei saa käyttää jalostukseen
6.arkaa, hermostunutta tai vihaista koiraa ei saa käyttää jalostukseen, suositellaan jalostuskoiran luonnetestausta
7.jalostukseen käytettävällä koiralla tulee olla jalostustarkastuslausunto rotujärjestön hyväksymältä ulkomuototuomarilta/ rotujärjestön hyväksymiltä jalostustarkastajilta
tai vähintään kolme 1.palkintoa vähintään kolmelta eri ulkomuototuomarilta, palkinnoista ainakin yhden on oltava avoimesta luokasta
8. kasvattajalla saa olla kerrallaan vain yksi alle 12 viikkoinen pentue
9. kasvattaja on rotujärjestön sitoumuskasvattaja

Mielestäni vaatimukset ovat hyvin kohtuulliset. Mitä mieltä muut?

Kohdan 7 maininta 1.palkinnosta tarkoittaa luonnollisesti nykyistä EH laatuarvostelua.

Kohdasta 8 voisin mainita erikseen, että kyseisessä tekstissä ei ole mitään ihmeellistä tulkinnanvaraa tai rivien välistä lukemista. Siinä lukee että kasvattajalla saa olla kerrallaan VAIN YKSI alle 12 viikkoinen pentue. On aivan turha väittää, että tekstissä lukisi esim. että saa olla monta erirotuista pentuetta kun siinä kerran ei näin lue!! Vain yksi johtuu siitä, että bullmastiffien pentujen sosiaalistamiseen tulee käyttää riittävästi aikaa. Koska sitoumuskasvattajasääntöön voi anoa jalostustoimikunnalta poikkeusta, en ymmärrä miksi tällainen poikkeus ei voisi olla esim. kaksi pentuetta yhtä aikaa MIKÄLI kasvattajalla on käytössään riittävästi henkilöitä vastaamaan useaman pentueen yhtäaikaisesta hoidosta/sosiaalistamisesta. Voihan hyvinkin olla niin, että kaksi pentuetta on yhteensä 1+1 pentua eli kummallakin nartulla on vaan yksi pentu tai sitten kysymys voi olla jopa 14+14 pennuista eli kasvattajalla on siis 28 pentua samanaikaisesti. 12 viikkoa on asetettu ajaksi sen vuoksi, että mikäli kasvattaja ei saisikaan kaikkia pentuja luovutettua uusiin koteihin luovutusikäisinä, on hänellä pentujen kasvaessa entistä enemmän työtä niiden sosiaalistamisessa, sisäsiisteyskasvatuksessa ym. hoitotoimenpiteiden kanssa. Tässäkin asiassa tulee luonnollisesti huomioida se, että kasvattajalla on mahdollisuus jättää pentueesta itselleen koira/koiria.

En voi millään taata enkä halua edes väittää, että koirani tai kasvattamani pennut olisivat jotenkin parempia kuin toisten koirat vaikka olekin sitoumuskasvattaja. Koirani ovat minulle parhaat mahdolliset. Olen ne hankkinut niiden koko elinajaksi ja kerran hankkimallani koiralla on aina oma koti luonani, paikka olohuoneessa takan vieressä ja kuolemansakin jälkeen erityinen perheenjäsenelle varattu paikka sydämessäni. Pyrin tekemään kasvattamani yhdistelmät niin huolella kuin vaan pystyn ja osaan käyttäen hyödyksi kaikkea sitä tietoa, joka käyttämistäni koirista ja niiden suvuista on saatavissa, toteuttaen näkemystäni rotumääritelmästä ja pyrkimällä siihen mikä on parasta rodun kannalta. Voin vaan toivoa, että kasvattamani pennut tuottaisivat iloa omistajilleen uusissa kodeissa. Toisaalta voin sitoumuskasvattajana toimimalla osoittaa, että olen sitoutunut rotujärjestön minimivaatimuksiin. Onko siinä jotain huonoa??

Sitoumuskasvattujuus on täysin vapaaehtoista. Tiedän kasvattajia, joiden koirankasvatus täyttää sitoumuskasvattajalle asetetut vaatimukset. He eivät kuitenkaan HALUA allekirjoittaa sopimusta periaatteesta, sillä katsovat osaavansa itse päättää pentueiden laadusta. En missään tapauksessa epäile näiden kasvattajien "ammattitaitoa" ja uskon, että he osaavat pätevästi tehdä omat päätöksensä. Tiedän myös kasvattajia, jotka eivät PYSTY toimimaan sitoumuskasvattajana siksi että heidän pentueensa eivät täytä jalostuksen ohjesääntöä.

Ja mainittakoon vielä sekin, että Mabel ei suinkaan ole Suomen ainoa bullmastiffikasvattaja, jolla on kotona enemmän kuin 1-2 bullmastiffia. Tällaisia kasvattajia löytyy rotuyhdistyksemme jäsenistä useita. Muita ”useampien kotona olevien koirien” kasvattajia ovat ainakin Bullbugbear, Oligopolin, Bulldale, Royal-Seed’s, Suvimarjan, Saagan, Bullcape’s Olga ja Bullcastle's. Nämä tulivat nyt ensimmäisenä mieleen ja listaan saa lisätä muitakin sillä tarkoituksena ei ollut jättää ketään pois. Itsellänikin ole vielä elokuussa 3 koiraa kotona ja yksi sijoitettuna mitä ihanimpaan kotiin. Toivottavasti meillä on taas pian koiravahvuutena tuo kolmen koiran kotilauma.
mabel
Tää tekstin alkuu osoitta se että menemme kokouksen että saa negativisa elämyksiä?
On se hyvä että kasvattajien kerma jää pois, suurin osaa sitoumussopimuksen allekirjottanut ? Järkevä kasvattaja ei tarvitsee sääntöjä ja holhoijia, hän taistelle eteenpäin ja näe jos suunta on pakko muuta. Jos uusia sääntöja on tulossa se on erittäin tärkeä että kasvattajat ovat mukaana ja antaa oma näkemys.
Ja muuten,luen rivien välissä.....
Minulla on työ,3-vuoro. Pekkasvapaa voin otaa, talviloma 1 vko ja sitten kesäloma 1kk. Jos minä teen pentuja minä mene oma elämän mukaan, ei yhdistyksen sääntöjä mukaan. Olen säästänyt narttuja,olen hankkinut uutta verta,olen ostannut koiria suomessa.
Olen aika vaatimaton,en kirjoitta suuria teksteja koskee minun hlö tai minun kasvatustyö. Minä olen tyytyväinen jos koiranomistajat ovat,olen läsnä, ja jos joku on sanomistaa se on he joka on hankinnut koiria täällä. Olen tehnyt tätä aika montaa vuotta ja olen oppinut että on pakko olla nöyrää elämän ja kuoleman eteen. En istuu pidestalissa, en halua tipputta niin korkealta. Me juttelee kun olemme sama tasossa.
Sanna
Viestini alku EI tarkoita sitä, että menemme kokoukseen saadaksemme negatiivisia elämyksiä. Näin en Mabel suinkaan kirjoittanut.

Mikähän mahtaa olla kasvattajien kerma? Itse ainakin pidän itseäni aloittelevana kasvattajana. Olen määritellyt kasvatustyölleni tietyt kriteerit, jotka perustuvat näkemykseeni rodusta ja sen kasvattamisesta. Mielestäni jokaisella on ja tulee olla oikeus muodostaa omalle kasvatustyölleen kriteerit.

Mielestäni on aivan ymmärrettävää, että kaikki eivät voi hyväksyä sitoumuskasvattajuutta. Kaikkien ei tarvitsekaan. Mielestäni on kuitenkin väärin toistuvasti kritisoida niitä, jotka sopimuksen ovat allekirjoittaneet. Yhtä lailla olisi väärin arvostella niitä, jotka eivät sopimusta ole allekirjoittaneet.

Olet Mabel sitä mieltä, että järkevä kasvattaja ei tarvitse sääntöjä. Olen kanssasi täysin samaa mieltä sillä kasvattajan tulisi itsekin nähdä mikä on parasta rodulle. Koska ihmiset ovat erilaisia, myös kasvattajat ovat erilaisia. Tästä syystä sääntöjäkin täytyy olla sillä kuka pystyy määrittelemään minkälainen on järkevä kasvattaja?? Kasvattajissa on ja on ollut ja tulee olemaan sellaisia, jotka sääntöjen puuttuessa tekisivät aivan mitä tahansa. Nyt en tarkoita bullmastiffeja vaan koiran kasvatusta yleensä. Eikö sääntöjä ole luotu juuri siksi että pyritään estämään ääripäiden ylilyönnit tyyliin "yhdistänpä nämä kaksi E lonkkaista koiraa, joilla kummallakin kolmosen etuosa ja toisella arka ja toisella vihainen luonne"?? Eikö sääntöjä ole luotu juuri siksi, että kaikki kasvattajat eivät ole mainitsemiasi järkeviä kasvattijia?
mabel
Yllätävä lapsillinen vastaus huh.gif Kasvattaja joka ei välittä ei tee sen myös sääntöjen takia. Lähtökohta on että yhdistyksen kasvattajat ovat järkevä, sen takia että meille on tukea ja pyrkii saada bullmastiffien taso ehkä parempi suunta tietojen avulla unsure.gif

Minun pointti on että uusia sääntöja on tullut melkein joka vuosi ja se on erittäin vaikea muokka oma elämä ja koiria niiden mukaan lookaround.gif
Sanna
No joo... lapsellisuus on varmasti suhteellista. Aivan kuten järkevyyskin biggrin.gif
mabel
rolleyes.gif
upponalle
Asia ei minulle kuulu, mutta näen lukiessani. Minulla on ainakin sellainen kokemus ihmissuhteista, ettei mitään todellista saa koskaan sanottua kirjaimilla. Kirjoitus on niin helppo tulkita monella tapaa - se on monologi.

Tekee pahaa lukea tekstejä, joissa ymmärretään niin moni hyvä asia väärin. Minun tekisi mieli nostaa käteni ja huutaa, että EI HÄN SITÄ NOIN PAHASTI VARMAANKAAN TARKOITTANUT !!

Luulisin näiden asioiden olevan niin monipolkuisia, että kasvokkain (ei puhelimessa eikä kirjeitse) tapahtuva keskustelu rentouttavan teen ääressä on kaikkein rakentavinta - jos siis halutaan rakentaa eikä kokea olevamme oikeassa blush.gif
Myönnän joskus itselläni tuon "oikeassa-olemisen-halun" ja se korostuu juuri kirjoituksissa, ja sokeutan ymmärtämisen.

Tarkoitukseni ei ole hypätä kenenkään varpaille tai neuvoa ketään - minulla ei hölmöydessäni ole varaa moiseen ! - vaan kerron oman kokemukseni vaikeiden asioiden käsittelystä. Kirjoittaminen ei ole paras mahdollinen väline siihen.

Anteeksi blush.gif oops.gif

Pidän teistä kaikista hyvin paljon dogrun.gif
auri leppä
Edellisessä kirjoituksessa asia on hyvin tuotu esille.Tämä sitoumuskasvattaja kirjoittelu voidaan jättää tähän.
mabel
Tää kuulosta niin että ei sit.kasvattaja noudatta minkälaisia säätöja. Niin se ei ole. Tämä pentue jolla minulla on nyt,seurava ja sen seurava täyttä kaikki kriteeriet. Mutta jos minä käytään minun mac(englannintuonti) sitten ei täyttä, näyttelyiden perustella. Mac ei ole näyttelykoira mutta hänelle on niin paljon hyvä puolet että halusin käyttä ja nähdä mitä jälkeläiset näyttä ja jos hänen vikoja mene läpi.
Olen myös koiranostaja, ja jos hankin koira minä hankin genotyypi, ei fenotyypi smile.gif
abc
Ugh, Mabel, nyt OLET PUHUNUT, pois Puskiksesta ja mene mietiskelemään minulle sitä mahdollista koiraa blink.gif . Vaihtoehdot on annettu roduista, joita itse ajattelisin, ja asiallani olisi KIIRE. Thank You very much for help rolleyes.gif .

No any comments more, please. Och jag menar detta.
mabel
abc,oli pakko tulla ennen mennen syömään biggrin.gif tää mene nyt oman wig-wamin laugh.gif
upponalle
laugh.gif laugh.gif wub.gif thumbup.gif dogrun.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.