Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Lappalaiset,..
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 5: Pystykorvat ja alkukantaiset koirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
Noradrenaline
Elikkä ketä lapparin omistajaa täällä majailee..? laittakaahan jotain pientä esittelyä. tongue.gif
Itse omistan S.Lapparin Rogyn ( kuuséikan Iisko ), joka on meillä lähinnä koti, ja ´seura koirana. Näyttelyissäkin on tultu ihan jonkin verran käytyä, 2 kertaa Roppi, ja kaksi sertiäkin herra omailee.. Minun ja Rogyn sivuille pääset tästä!!
Lapinkessu
Meillä asustaa vakituiseen kolme lapparinarttua Tsabba eli Ruska, oma kasvatti Iitu ja lähes viikon meillä majaillut Villi-Joikhu Pusumaakari eli Usva. Eka lapparimme eli uros Villi-Joikhu Halla on muuttanut pysyvästi anoppilaan. Ja läheltä piti, ettei ens keväänä tulis joukon jatkeeksi valkoinen lapparinarttu... Ruskan kasvattaja ei raskikaan antaa sitä sijoitukseen vaan piti itellään. Ois ollu mulla värisuorallinen lappalaisia, hallava, musta, parkki, soopeli ja valkoinen... tongue.gif
karins
joskus täällä käyn - pöydän alla nukkuu lapinporokoirat Surkimus ja Alessia.
SirpaP
Meillä majailee suomenlapinkoirat Riina (Fidelis Ullariina) ja Halla (Jegolas Aigi) ja lisäksi vanhempien luona asuu vanha papparainen Kätkä (Cranepark's Kätkärätkä) harrastetaan lenkkeilyä, näyttelyitä, tokoa, agilityä ja hakua. thumbup.gif
Noradrenaline
Eli ainakin muutama, no sehän on kiva. thumbup.gif
Sylppa
Suomenlapinkoira uros Turo 4v, Fidelis Peksi asustaa meillä. Kuvia löytyy tuossa ketjussa Kuvia koiristanne tällä samalla palstalla.
KaisaH
Meillä majaileepi seuraavanlaiset lapinporokoirat: uros Tuhka (Tuulenkuun Cuu-Ukko) ja narttu Pihka (Tuulenkuun Daikarumpu) wub.gif
Sijoituksessa onpi Tuhkan poika Ohcu (Koivulehdon Attacc).

Kuvia ja muuta löytyypi meitin kotisivuilta!
poropaimen
Meiltä löytyy lapinporokoirat:

uros Lumiturpa Excellent Eddie -98
narttu Skuolffi Garde-Mumma -00
narttu Menninkäisen Alkustartti -01
narttu Karhukallion Adalmiina -03 s.3.4.03
narttu Karhukallion Biccu Ballerina -03 s.26.9.03 wub.gif

Kotisivuilla voi käydä kurkkaamassa 6 viikkoiskuvia poropennuista cool.gif

http://karhukallion.vauhti.net
molli
LAINAUS(poropaimen @ 8.11. 2003, 00:07)

narttu Karhukallion Biccu Ballerina -03 s.26.9.03 wub.gif

Anteeksi kun ulkopuolisenä änkään, mutta aivan ihania lapparipentuja wub.gif
Noradrenaline
LAINAUS(molli @ 9.11. 2003, 15:19)
LAINAUS(poropaimen @ 8.11. 2003, 00:07)

narttu Karhukallion Biccu Ballerina -03 s.26.9.03  wub.gif

Anteeksi kun ulkopuolisenä änkään, mutta aivan ihania lapparipentuja wub.gif

Niin Eeva, älä änkää!! tongue.gif biggrin.gif *vitsi, vitsi*
niko
Meillä ei ihan lappareita ole, mutta kyllähän lapinporokoiratkin aika lähellä niitä ovat. Elikkäs meillä asustelee 2,5v uros Hankamukan Othello "Otto" sekä 14vk narttu Pilvipolun Kulta-Maaresta "Maare".
poropaimen
Molli niinkuin Niko tuossa sanoi meilläkin on Lapinporokoiria! biggrin.gif
jotka ovatkin aivan ihania wub.gif
Rise
Meillä asustaa yksi suomenlapinkoiranarttu. Ikää neidillä on nyt reilu 1,5v.
Eden
Mulla on 3/4 lappalainen uros, 11 vuotias ikipentu wub.gif
Jennina
Poropaimen: Aivan ihanii kuvii! wub.gif
SannaM
Lappalainenhan meilläkin, porokoirapoika innocent.gif
Eli Miehtebiekka Muohtti, jolla on nyt ikää 1,5 vuotta.
Yasmir
Pitkästä aikaa lueskelin tätäkin palstaa...

Minulta löytyy 10v. slkn Jasi, joka asuu vanhemmillani sekä 2v. lpkn Yrtti.
Oulis
Meillä asustelee 1v 9kk:n ikäinen slk-uros Lumiturpa Oula joka on meille molemmille eka lappalaisrotuinen mutta ei taatusti viimeinen biggrin.gif
Kaikinpuolin mahtava tyyppi jota tulee lellittyä ehkä vähän liikaakin innocent.gif mutta kun se on niin ihana wub.gif
Maritsa
Meille muutti huskylauman jatkoksi juuri eilen lapinporokoira herra Jahkkas Fiksu-Weikko (Tuulenkuun Cuunpimennys x Jahkkas Caamosheila), "Merri".
Nuori mies on nyt 8 viikon ikäinen, oikein reipas ja iloinen tapaus smile.gif

Eden
Maritsa, voi ei mitä kuvia! Ihana pentu wub.gif

Mä sain vihdoinkin eilen kuvia tosta koirasta nettiin ja nyt täytyy esitellä joka paikassa wink.gif Tässä siis 75% Lappalainen

http://www.lemmikkipalstat.net/cgi-bin/pal...gi?00005481.cgi (en osannut liittää kuvaa, kun ei oo atk tota vahvinta osaamista, mutta eiköhän linkki kelpaa blush.gif )
KaisaH
Oivoi, Maritsa, teillähän on sitten meitin Tuhkan veikkapojan lapsonen...inana pupsi!! wub.gif
Sillä on tuossa alemmassa kuvassa jotekin isänsä ilme...hiukan veikeä pikkumies.
Kaikkea hyvää vaan teille pentusen kanssa!! biggrin.gif

Tässä juuri itsekkin oottelen "viimeistä virallista vahvistusta" uuden porolapsosen saapumisesta meitin huusholliin!! wub.gif wub.gif
poropaimen
Maritsa Onnea uudesta pennusta! wub.gif
Meillä majailee Mörrin toisesta pentueesta itselle jätetty Karhukallion Biccu Ballerina "Riina" joka synt 26.9.03

© Kaisa Hurme

kennel.karhukallion@kolumbus.fi

http://karhukallion.vauhti.net dogrun.gif
Maritsa
Kiitos, kiitos, herra on kyllä niin suloinen että ei siitä muita kuin ihania kuvia saakaan smile.gif

Jospa Merristä sitten isona kasvaisi yhtä komea kuin Mörri-iskä ja Tuhka-setä smile.gif Vaikka kaunis on kyllä Pyry-äiskäkin. Ja näyttävät nuo puolisisaruksetkin oikein suloisilta smile.gif

Merri on jo näyttänyt "riiviöpuolensa", luvattomat "aarteet" (lapaset ym.) katoavat hyvin nopeasti johonkin tuolin alle tms., herra vain kun huomaa että nyt on jotain luvatonta, viipottaa vain vauhdilla aarteen kanssa turvaan..ja ulkoa häntä ei sitten sisälle saisi millään, on niin mukavaa peuhata lumessa ja nuo "isot kaverit" eli miedän huskyt kiinnostavat niin kauheasti smile.gif Nyt kun Merri huomasi etteivät ne ole ollenkaan vaarallisia niin jatkuvasti pitäisi päästä karvoihin roikkumaan..
Summer.
Mä tunnen kaks aivan ihanaa suomenlapinkoiraa. wub.gif Toinen asuu samalla tiellä ku me. Sen nimi on Jere(kai). wub.gif Ja sit ku me käytiin yks vuos leirikoulussa Lapissa.Siel oli sen niminen ku Severi(aivan ihana ja kaiken lisäks ystävällinen) smile.gif
Lapinkoira
joo.. no minulla on sekarotuinen suomen lapinkoira, tosin näyttää aivan puhtaalta!! rolleyes.gif
eli, Mörrissä on suomenlapinkoiraa, samojediä ja saksanpaimen koiraa.. aivan ihana koira!! väriltään Mörri on riista.. biggrin.gif
Mörri on 3 vuotias ja täyttää 30.04. 4 vuotta dogrun.gif

stupid.gif
curix
Meillä asustaa lapinkoirauros Suursaaren Ryyti eli Samo. Samo täyttää 14. helmikuuta 2 vuotta. Samo on ihan kotikoirana, näyttelyitä ollaan mietitty, mutta ei olla kuvauksissa käyty eikä mitään. Liian vanha kuvattavaksi ja näyttelyyn ensikertalaisena???
Lapinkessu
Curix hei, eihän kaksvuotias lappalainen ole liian vanha mihinkään! Meitin koirat kävi ekan kerran näyttelyssä suunnilleen ton ikäisenä ja niihin aikoihin käytettiin lonkkakuvissakin. Että ei muuta ku touhuamaan! wink.gif tongue.gif
Töppöjalka
Täältä löytyy 5-vuotias rekisteröimätön lapinkoiranarttu Kerttu. Tottelevainen, ihmisrakas ja kaikin puolin aivan ihana koiruus.. wub.gif

Kertusta juttua ja kuvia löytyy kotisivuiltamme osoitteesta: http://www.geocities.com/kertun_sivut
Jepsis
meillä kohta 2 vuotias suomenlapikoira tyttö Siru. Siru sai pentuja tässä muutama viikko sitten ja kyllä ovat suloisia wub.gif näyttelyissäki on käyty pari kertaa ja ens talvena yritetään saada valioksi.
osku^^
Minullakin Lapinkoira Osku 11 kk (Lappjedi Lapin Loimu).
Noora,Roksalle hali! biggrin.gif
Pagy
Kaksi lapinkoirapoikaa löytyy. Viima 3v ja Myry 1v.
Kotisivuilta löytyypi lisää infoa smile.gif
mayak
Täältä löytyy kaksi lapinkoiranarttua, Iina (Lecibsin Vehkaliina) ja Unna (Taivaannastan Diidalogus). wub.gif
Marlu
Yksi lapinkoira löytyy, Itätuulen Leija alias Aida. Kotisivuilta löytyy kuvia. smile.gif
-MinnaS-
Meillä asustaa kaksi lapinkoiraa... Siru, 6 vuotta (Paukapää Siru) ja Missi, n. 2 kk (Paukapää Afruvva).

Näyttelyissä ollaan kierrelty Sirun kanssa ja Missinki kanssa tullaan pyörimään, kunhan neiti vähän kasvaapi... Muuten ovat ihan kotikoiria nämä meidän tumpulat smile.gif
hauvavauva
Ne joilla on lapinporokoirista kokemusta! Tässä kysymys: Täytyykö lapinporokoiran saada toteuttaa alkuperäistä käyttötarkoitustaan poronpaimennusta, vai riittääkö jos se saa paljon muunlaista aktiviteettiä... Yhdessä rotumääritelmässä nimittäin luki että porokoiran täytyy saada paimentaa poroja, ja minä kun omasta lapparista haaveilen, mutta minulla kun ei poroja ole niin... unsure.gif

Vastauksia kaipailen... smile.gif
SirpaP
Aika harva lapinporokoira taitaa olla alkuperäisessä työssä eli muutkin harrstukset riittävät koiran aktivoinniksi ei tarvitse hommata poroja. smile.gif
hauvavauva
LAINAUS(SirpaP @ 17.5. 2004, 08:48)
Aika harva lapinporokoira taitaa olla alkuperäisessä työssä eli muutkin harrstukset riittävät koiran aktivoinniksi ei tarvitse hommata poroja. smile.gif

laugh.gif Olisihan se aika hassua muuttaa Lappiin ja hommata porotokka, jotta koiralla olisi juuri tietynlaista paimennusta cool.gif Ja tosiaan olisi kiinnostusta harrastaa koiran kanssa monenlaista, itse olen aika innokas lenkkeilijä ja ulkoilija...

Edelleen ne joilla on om(i)a lapinkoir(i)a... Olisi kiva jos voisitte kertoa jonkin verran koiristanne. Rotumääritelmiä ja luonnehdintoja olen kyllä lukenut, mutta eihän koskaan voi tietää liikaa smile.gif Entä sopiiko lapinkoira lähiöön, vai tarvitseeko ison oman pihan ja onko ns. maalaiskoira?
Lapinkessu
jep eipä niitä porotokkia noin vain hommailla... wink.gif Ite asun poronhoitoalueella, en omista ainoatakaan kisuraa, mutta lapinkoiria muutaman kipaleen ja hyvin pärjäävät! tongue.gif Eli eiköhän ne etelän koiratki porskuta menemään vaikka eivät koskaan poroja ees näkis!
Lapinkessu
Jäi toi toinen kohta vastaamatta. Ei lapinkoira tartte välttämättä mitään isoa pihaa, hyvin pärjäävät kerrostaloissakin. Varmasti mikä tahansa koira ois tyytyväinen jos sais asustella isolla pihalla tai siis ei ois sidottu siihen että pääsee ulos vain silloin ku sitä viedään lenkille. Haukkuherkkyys taitaa olla isoin ongelma lähiöissä, mutta haukkumisenki saa jokseenkin kuriin opettamalla.
hauvavauva
Kiitos vastauksista! Koira on mietinnässä (ei siis ensimmäinen, oma koira on perhonen, ja sitten meillä on kolme maremmaa..) ja palloilen islanninlammaskoiran ja lapinporokoiran välillä... Kun haluaisin koiran kokoisen koiran jonka kanssa voisi harrastaa monenlaista ja joka jaksaisi pitkiä lenkkejä, myös pyörän kanssa... Pelottaa vaan että jos joudun "opiskelijaboxiin" asumaan, niin viihtyykö keskikokoinen koiruus siellä... sad.gif
Eden
Hauvavauva, siis ulkonahan sitä koiraa liikutetaan. thumbup.gif Uskon sun pärjäävän hyvin porokoiran kanssa, ne ei räjähdä käsiin, jos ei ole 24h/vrk tekemistä, mutta eivät myöskään mene rikki, jos sitä tekemistä on reilusti.. wink.gif
hauvavauva
LAINAUS(Eden @ 21.5. 2004, 09:31)
Hauvavauva, siis ulkonahan sitä koiraa liikutetaan. thumbup.gif

Eipäs kun ympyrää olohuoneen sohvan ympäri laugh.gif

Lenkkeilystä en itse varmaan saa koskaan tarpeekseni, pyöräilystä en ainakaan, mutta onhan se tietysti hyvä ettei koira hermostu jos jonain päivänä tulee ulkoiltua hieman tavallista vähemmän...

Onko muuten lapinporokoirilla erillään ns. näyttely- ja käyttölinjat? Jos on, niin onko esim. terveystuloksissa eroa linjojen välillä?
hauvavauva
Nostelen...

Niin ja millainen koulutettava lapinporokoira on... Muilla foorumeilla omistajat sanovat että on hankala kouluttaa ja motivoida... Pitääkö paikkansa?
Sylppa
Käypäs täällä esittämässä kysymyksesi.
http://www.lemmikkipalstat.net/cgi-bin/pal...alsta&number=23

Meidän suomenlapinkoira on tottunut asumaan omakotitalossa, ja nyt muutettiin kerrostaloon, hyvin pärjää. Vahti tosin rappukäytävässä liikujuia mutta haukun esto panta on oiva apuväline. Tuli kerrasta hiljainen poika eikä ole kuin kehuja tarvinnut.
-JaMust-
Meiltä löytyy kaksi lapinkoiraa, Musti [Finntrix Black Boss] ja Jaava [Paukapää Jaava]. Mustin kanssa harrastettiin agilityä, mutta jouduttiin lopettamaan jalan takia. Jaavan kanssa käydään näyttelyissä, tokossa ja agilityssä smile.gif
osku^^
LAINAUS(-JaMust- @ 15.7. 2004, 23:10)
Meiltä löytyy kaksi lapinkoiraa, Musti [Finntrix Black Boss] ja Jaava [Paukapää Jaava]. Mustin kanssa harrastettiin agilityä, mutta jouduttiin lopettamaan jalan takia. Jaavan kanssa käydään näyttelyissä, tokossa ja agilityssä smile.gif

Jälki?! wink.gif biggrin.gif tongue.gif
-JaMust-
LAINAUS(osku* @ 15.7. 2004, 22:16)
Jälki?! wink.gif biggrin.gif tongue.gif

Ei se kuulu vielä meijän harrastuksiin.. Onneks biggrin.gif unsure.gif blink.gif whistling.gif
osku^^
LAINAUS(-JaMust- @ 15.7. 2004, 23:20)
Ei se kuulu vielä meijän harrastuksiin.. Onneks biggrin.gif unsure.gif blink.gif whistling.gif

VIELÄ.. cool.gif
Meridian
LAINAUS(Noorah @ 5.11. 2003, 14:55)
Elikkä ketä lapparin omistajaa täällä majailee..? laittakaahan jotain pientä esittelyä. tongue.gif
Itse omistan S.Lapparin Rogyn ( kuuséikan Iisko ), joka on meillä lähinnä koti, ja ´seura koirana. Näyttelyissäkin on tultu ihan jonkin verran käytyä, 2 kertaa Roppi, ja kaksi sertiäkin herra omailee.. Minun ja Rogyn sivuille pääset tästä!!

Mulla on ruotsinlapinkoirauros (ilmeisesti ainoo rotuaan täällä sly.gif ) Renlundens Lapp-Sappo eli Boris. Se on 2 vuotta.
osku^^
LAINAUS(Meridian @ 25.7. 2004, 22:45)
Mulla on ruotsinlapinkoirauros (ilmeisesti ainoo rotuaan täällä sly.gif ) Renlundens Lapp-Sappo eli Boris. Se on 2 vuotta.

Oon kyllä nähny Turpakäräjissä jonkun. *muistelee*
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.