Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Lappalaiset,..
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 5: Pystykorvat ja alkukantaiset koirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
Lydia
Eilen käytiin Enjan kanssa epiksissä; agilitytaukoa on ollut juoksujen takia. Vaikka tulosta ei tainnutkaan tulla, niin olen tyytyväinen Enjaan, kun se ei haahuillut kuten aiemmin. Pari putkea tuotti hankaluuksi, kun Enja ei meinannut niihin mennä muuten rata sujui hyvin, vaikkakin hitaasti... No pääasia että on intoa, nyt vaan vauhtia kasvattamaan smile.gif
Lakritsa
Miepäs en tänne ole muistanut laittakaan Heinolassa 23.8 AVO ERI1 PU2 eka SERT wub.gif
Lydia
^ Onnea! flowers.gif

Mä nyt pohdin, että marraskuussa voisi Enjan kanssa pari starttia agiradalla ottaa. Pitäisi saada sekä koira että ohjaaja parempaan kuntoon rolleyes.gif
peikkovuorelainen
Tsaukkis kaikille.
Meille sellaista että Rinon näyttelyura on nyt ohi. Rino kastroitiin 2.10.
Päätin asian jokinaika sitten. En viitsi enää jatkaa kehiä ja kun herra on miltei sokea. Niin ja kun herra on jo intti. En näe mitään järkeä kiertää kehiä, miksi kiertää.........

Rino on onnellinen kotikoira nykyään. Tiedän että olis ollut kiva käydä hakee parit ROP-vet tittelit, mutta Rino on ollut aina kehissä keskikynsi pystyssä ja nyt kun viel sokee, niin miksi kiusata koiraa?? En sano että en tulisi itse kehään enää oman koiran kanssa rolleyes.gif

ILmoitan sitten tänne mun uusia juttuja kujn on aika ja varmaa...

Viivi S.
Täällä asustelee lapinkoira Firepower Casanova, tuttaville ainoastaan Kassu! On tässä ollut suunnitelmissa vielä tämän puolen tai ensi vuoden alussa napata se viimeinen serti niin voisi noi näyttelyt sen jälkeen periaatteessa unohtaa. (; Olen täysin omistautunut tälle rodulle, todella monipuolinen ja luonteeltaan itselleni sopiva. Jos joskus ihan itsekkin voisi näitä alkaa kasvattamaan, saa nähdä. Tarkoituksena olisi ostaa itselleni oma lapikasnarttu kun asun omassa kotona ja olen asettunut aloilleni (ellei siinä iässä vielä edes asetuta : D), joten siihenkin reilut 4 vuotta aikaa.

Jyppäkylään pitäisi ilmoittaa, hirveät hinnat jos viimeiselle kerralle jättää.
Lydia
Onkos täältä tulossa porukkaa erkkariin Jyväskylään? Mä oon Enjan ilmoittanut ja toivottavasti päästään paikalle; auto on vähän temppuillut viime aikoina...
Viivi S.
Meiltä tuo turre ei taida lähteä, eikä se oikein haittaa kun menestystä tuskin olisi tullutkaan! Löytyykö täältä kyytiinottajia, jotka olisi menossa Jyväskylän suuntaan, Jämsän ohi. Kun tulisin mielelläni kuvaamaan lappalaisia, mutta ei ole vielä tällä hetkellä kyydistä tietoa.
Lakritsa
Lydia: kiitos smile.gif

Mekään ei erkkariin olla tulossa vaikka olisin sinne junnuihin halunnut. Ensi vuonna toivottavasti sitten jokaiseen erkkariin jos ei ole vielä valio niin rotukehäänkin.
peikkovuorelainen
Mä tulen erkkariiin. Mun 2 kasvattia tulee pienten tyttöjen kehään dogrun.gif
Anni H.
Käytiin erkkarissa ja tuliaisina oli isojen narttupentujen kolmas paikka. Arvostelu oli kuitenkin hyvä ja ainoa moite löytyi löysistä etuliikkeistä. Seuraava etappi olisi sitten joulukuussa messariin, ensimmäistä kertaa viralliseen luokkaan, ja junnutittelihän se on mielessä happy.gif Mutta sen näkee sitten, kuitenkin kun ruukaa nuita koiria olla aika paljon ja vielä korkeatasosiaki, niin taitaa meän Risku-reppana repästä H:n. Keitä muita tulossa messariin toikkaroimaan? Risku siis vain lauantaina voittajaan.
Lydia
Enja sai erkkarista EH:n, joten tyytyväisenä kotiin palattiin. Näillä näkymin ei enää tänä vuonna näyttelyihin mennä.
Toki itse olen tulossa turistiksi ainakin toiseksi päiväksi Messariin, lähempänä sitten selvinnee tarkemmin.

Maanantaina kävimme Enjan kanssa moikkaamassa Runoa. Kävin sitten tyttöjen kanssa lenkillä ja ne saivat revitellä kunnolla.
Kamera ei oikein meinannut vauhdissa pysyä, joten tässä poseerauskuva.
metaphnora
Oho, olin näemmä itse joskus vuosia sitten postannut tämän topicin vanhalla nikilläni. Hassua. No.

Tällähetkellä rivariasunnossani asuu siis vanhempieni omistuksessa olevan Rokin (Kuus' eikan Iisko) oma poika Nemo (Kuus' eikan Häiskä) joka on iältään reilut 3 vuotta.
Iloinen ja aktiivinen kaveri, melkolailla niinkuin kohta 10 vuotias isänsä. :--)

Tämän näköinen veijjari. Erittäin humoristinen ja arvonsatietävä herra. Tykkää pitkistä lenkeistä metsässä ja yhteisistä leikkihetkistä. Vahtii myös silmä kovana minun ja poikaystäväni tekemisiä.
Lakritsa
Mie tuun messariin ainakin kattelemaan ! ja kuvailemaan tietenkin. Kattoo nyt jos sitä kehässäkin pääsisi jollain koiralla pyörähtämään. Valkealassa käytiin 8.11 AVO ERI3 PU3 wub.gif
peikkovuorelainen
Mä tulen messariin, näillänäkymin kehätoimitsijaksi biggrin.gif

Haluan nyt täällä sanoa kaikille jotka kuvaa Messarissa.... Minua EI SAA näkyä yhessäkään kuvassa jotka julkastaan missä tahansa...

Tää olis pyyntö ja toivon et sitä kunnioitetaan. Olen tod.näk pyörittävänä...
Lydia
LAINAUS(peikkovuorelainen @ 23.11. 2009, 21:45) *
Haluan nyt täällä sanoa kaikille jotka kuvaa Messarissa.... Minua EI SAA näkyä yhessäkään kuvassa jotka julkastaan missä tahansa...

Kannattanee ilmaista asia myös muilla foorumeilla, sillä täältä sitä tuskin monet huomaavat.

Mukava määrä koiria on messariin tulossa... vielä en omaa ohjelmaani tiedä, mutta eiköhän se selviä viikon kuluessa smile.gif
peikkovuorelainen
Juu kuvattiihan siel... mutta tulevaisuudessa tiedoksi, kun kuvaatte... olkaa ystävällisiä ja ajatelkaa kehiksiä sad.gif
TEidän salamavalot tekevät TODELLA pahaa meijän silmille ku kuvaatte suoraan meitä kohti kun koiraa arvostellaan...
Itse olen saanut tuollaisista valoista epileptisiä kohtauksia ja kun 2-4 kameraa kuvaa salamilla yhtä aikaa, se tekee todella todella pahaa meille...
Moni kehätoimitsija kärsii siitä.... unsure.gif
Lydia
Miten on vuosi 2010 lähtenyt käyntiin lappalaisilla?

Me Enjan kanssa olemme ahkerasti käyneet agitreeneissä ja pikkuhiljaa on into noussut sille tasolle, että tulevia kisoja on vähän silmäilty.
Tällä hetkellä odotellaan juoksujen alkua, jotta osaisi sitten tarkemmin suunnitelmia miettiä. Näillä näkymin siis huhti-toukokuussa voisi kisoihin suunnata.
Näyttelyitäkin olen vähän katsellut, mutta saa nähdä minne sitä sitten menee...

Runosta on kasvanut iso neitokainen ja suunnitelmissa olisi tämän vuoden aikana viedä sitäkin näytille jonnekin smile.gif
Nirppu
Meidän vuosi 2010 lähti käyntiin ihan mukavasti (muutto metsän keskelle missä koirat oli tarkoitus pitää kokoajan irti) ja aika pitkälle oli kaikki ihan hyvin mutta tämän kuun puolivälissä jouduttiin luopumaan nuoremmasta herrakoirastamme Finntrix Kultaveitikasta. Yhteiselämä Sakke koiran kanssa alkoi olla vähän liian veristä dry.gif ja Lenni lähtikin paremmille metsästysmaille cray.gif
Lydia
Osaanottoni hug.gif

Eilen Lahdessa kasvatti teki ensiesiintymisen virallisissa kehissä, eli Taikavirran Hei Pieni NUO EH3.
Lydia
Helatorstaina tuli käytyä Enjan kanssa pitkästä aikaa agikisoissa. Sääennustukset eivät tällä kertaa pitäneet paikkaansa, sateen sijasta paistoi aurinko. Hiukkasen minua jännitti, kuinka Enja toimii, kun torstai oli ensimmäisiä oikein lämpimiä päiviä tänä keväänä. Lämpö taisi vaikuttaa vauhtiin, mutta Enja oli kuulolla smile.gif Kepeiltä tuli vitonen, sillä Enja jätti yhden välin pujotelematta, mutta saimme asian korjattua. Ohjaaja sähläsi kolmen kiellon verran, joten tällä kertaa tuli hylky. Se ei kuitenkaaan minua haitannut, kun pääsimme lähdöstä maaliin hyvällä vireellä. Vaikka ilma oli lämmin Enja ei kertaakaan alkanut haahuilla smile.gif Nyt iski kisainnostus, tosin täytynee odottaa syksyyn, kun Enja ei helteillä ole parhaimmillaan.
Lydia
Onpas täällä hiljaista! Eikö täällä enää muita käy?!

Enjalla oli eilen taas agitreenit ja kerrankin olin tosi tyytyväinen treeneihin. Enja on taitava wub.gif ja ehkä mäkin osaan jotain...
Nyt into kisaamiseen vaan kasvaa... kesällä nyt voisi muutamissa epiksissä käydä ja sitten syksyllä virallisiin, mikäli kepit on siihen mennessä kunnossa.
peikkovuorelainen
Ku ei oo oikeen tapahtunut mitään smile.gif

Rino se elelee pallittomansa ja sokeena "normaalia" koiran elämää biggrin.gif

Odotan sitten tulevaisuudessa sitä uutta rodun edustajaa rymyämään pihalle rolleyes.gif
Tarkoitan et EI lapparia....
Pitte
meillä on lappalinen
Lydia
^Kerro toki lisää, niin saadaan tännekin eloa...
Lydia
Tässä tuoreempi kuva Runosta. Neiti alkaa jo näyttää koiralta...

Nirppu
Meillä on sattunut ja tapahtunut ohmy.gif. Pappa-koiralla oli synttärit viime viikolla, jäivät vaan "viettämättä" kun olimme lomalla. Liekkö synttärit saanut vanhan koiran innostumaan kun oli "tyttöystävänsä" (puoliksi lappalainen, avomieheni veljen koira) lähteneet karkuteille lomamme aikana. Löytyivät kuitenkin karkaamista seuraavana päivänä, 30km (!) päästä joltain kesämökiltä. Mökin omistaja oli tyttärensä kautta saanut yhteystiedot avomieheni veljelle. Hän kun oli onneksi laittanut koirista katoamisilmoituksen ,kuvan kera, Karkurit.fi-sivulle, kun näitä sankareita ei alkanut kotiin kuulumaan, sieltä mökkiläisen tytär oli ilmoituksen löytänyt. Helpotus oli suuri kun sain viestin reissulaisten löytymisestä smile.gif

Runo on kyllä todella nätti wub.gif
Lydia
^ Onneksi karkulaiset löytyivät smile.gif

Enjan kanssa olisi tarkoitus päästä kisaamaan agin saralla syksyn aikana.
Toivottavasti nyt juoksut eivät sotke mun suunnitelmiani.

Runo menee näytille Kouvolaan.
Lydia
Viime perjantaina kävimme Enjan kanssa agiepiksissä. Eipä taaskaan kummoisesti mennyt.
Jos itse osaisin olla jännittämättä, niin ehkä kisaaminenkin sujuisi paremmin. Pitäisi kai tsempata itsensä paremmin ennen radalle menoa.
Näillä näkymin nyt tulee elo-syyskuussa taukoa, eikä päästä kisaamaan, kun Enjalla pitäisi juoksut alkaa piakkoin.
No sitten syksymmällä saisi ne pari tavoitteena ollutta starttia tehtyä... katsellaan smile.gif
Nirppu
Nyt on meille varattu uusi lappalainen wub.gif

Paimensukuinen pikkumies nimeltänsä Elmo dogrun.gif
Lydia
Onnea! Kuvasaastetta ilmeisesti luvassa...? wub.gif laugh.gif
Nirppu
Tässäpä kasvattajan (Helena Miettinen) ottamia kuvia Elmosta, omia kuvia pitää oottaa vielä pari viikkoa smile.gif. Jostain syystä vain yksi kuva suostu näkymään vähän isompana vaikka samalla tavalla yritin kaikki laittaa. No jospa noista jotenkin selkoa saa smile.gif.

Elmon emä on Nennikka Mocca ja isä Reppulin Aranwe
Lydia
Voi kun toinen on söpö wub.gif Ihana tuo valkoinen läiskä kuonossa.
Onneksi itsellä ei ole pentukuumetta.

Runo kävi tänään pitkästä aikaa näyttelyssä Kouvolassa.
Tuloksena H, mutta olen tosi ylpeä Runosta sillä se esiintyi hyvin ja antoi tutkia itseään.
Eli toivottavasti tuomarin väistämiset oli vaan murkkuiän epävarmuutta.
Eli eiköhän tuota uskalla muulloinkin viedä näytille smile.gif
Nirppu
Hyvä Runo, eiköhän se siitä kun tulee kokemusta.

Vielä viikko pitäis odotella että saa hakea Elmon kotia rolleyes.gif
Lydia
^Teillä onkin sitten tuskaisat paikat. On se kumma, että kun odottaa jotain kivaa, aika kuluu tosi hitaasti, mutta muutoin menee nopeasti.
Lydia
Niin se aika vaan menee... Ego-pennutkin täyttivät kuukausi sitten jo kaksi vuotta.
Ei sitä meinaa uskoa, että ne on jo niin vanhoja, vastahan ne tuhisivat pentulaatikossa.

Enjan kanssa on huomenna luvassa agilitykisat pitkästä aikaa. Josko nyt alkaisi kisaaminenkin sujua.
No mennään pitämään hauskaa ja katsotaan kuinka käy. Enja on myös ilmoitettu Messariin sunnuntaille.
Jollei joihinkin agikisoihin eksytä, niin tuossa on meidän loppuvuoden menot.
Lydia
Perhekuva messarissa otettuna: Enja & Frodo (T. Hei Pieni)

Lydia
Pitkästä aikaa täällä... Enjan vuosi alkoi agikisojen merkeissä ja nyt tässä keväällä on tarkoitus kisata lisää.
Näyttelyynkin olemme menossa Lahteen smile.gif
Lydia
Enja vietti pääsiäistä koirarientojen merkeissä. Lahdesta käytiin hakemassa pääsiäisen teemaan sopivan värinen nauha (H).
Lauantaina ja maanantaina kisattiin agin saralla. Neljästä startista kolmesta saimme tuloksen thumbup.gif
Tässä vielä kuva HAU:n kisoista A-radalta
Lydia
Melkoista yksinpuhelua tämä tuntuu olevan... Käykö täällä enää muita lappalaisten omistajia?
Tässä vielä tuore kuva Runosta

Lydia
Vaikka Runolta edelleen lähtee karvaa, on sillä nyt turkki kivasti kasvanut. Kuva eiliseltä.
Lydia
Taikavirran Ego-pentue (eli Runo veljineen) täytti 3 vuotta 13.10. Niin se aika vaan kuluu; vastahan ne oli pikkuisia.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.