Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Lappalaiset,..
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 5: Pystykorvat ja alkukantaiset koirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
Wanssu
LAINAUS(sheltti @ 10.1. 2007, 20:48)
Oonalla taitaa olla juoksut alkamassa, ja Turku kv taitaa siis jäädä väliin sad.gif Kuinka kauan koirienne ekat juoksut kestivät? Ja kuinka meidän tulee ilmoittaa näyttelyyn ettemme pääse koirani juoksujen takia ?
Harmittaa todella paljon kun oltiin odotettu näyttelyä todella paljon confused.gif
No seuraavalla kerralla sitten smile.gif

Nykysäännöillä juoksuisen nartun kanssa SAA käydä näyttelyissä smile.gif Eli Turkuun vaan jos huvittaa smile.gif

Eli juoksujen takia ei saa rahojaan takaisin ja ei mitenkään ilmoittaa siis tarvitse jos että paikalle mene.
peikkovuorelainen
^Aivan varmasti löytyy Sirulla Cacib:eja thumbup.gif
ON se komee mimmi, mä yritän HUOM YRITÄN mamman kanssa jotain säätää, mut taitaa jäädä säätämisex biggrin.gif
Juu juoksusen nartun SAA tuoda, mutta ole tarkka, mut jos hei sillä on vasta alkamassa niin se ei se haise smile.gif uroksille siis smile.gif
Jee pääsen nyt sit sen mun sij.vaavin kanssa debytoimaan kehässä smile.gif
Himpula
LAINAUS(Soen @ 10.1. 2007, 20:34)
Essi, olikos toi jotain vihjailua, että pentu pitäis teiltä päin ottaa? Mutta näillä näkymin tiedän jo mistä pentu tulee, ja tulee muuten aika nopsakkaan sitten, jos nyt päädytään tähän (huomenna pitäis päätös kaiketi tehdä).

Sonja, Sonja, luuletko että vihjailisin sinulle jotain? wink.gif

Eilen ensimmäisen kerran hyppyytin Impiä esteen yli, tosin vain muutaman kerran, vitsi että se nautti siitä! biggrin.gif Muuten se sitten mennä hörhötti vähän niin ja näin, mutta hihnassa teki sitten kaiken kunnolla. Tänään uusi yritys ennenkuin lähden kouluun! biggrin.gif

Onnea muuten Sonjalle, kun täyttää 15! happybday.gif
Lydia
Mä en ole nyt Enjaa minnekään ilmoittanut... Vähän harmittaa, kun Turku nyt jäi väliin, kun neiti olisi hyvässä kunnossa ollut. Keväälle olin näytelmiä vähän suunnitellut, mutta pitää nyt katsoa, kun Enjalla on nyt ollut juoksu... eli saa nähä miten turkin nyt käy...
Niin ja jos hyvin käy ensi juoksusta olisi suunnitelmissa Enja astuttaa, eli senkin takia taitaa meiltä näyttelyt jäädä confused.gif
sheltti
LAINAUS(Wanssu @ 10.1. 2007, 22:02)
Nykysäännöillä juoksuisen nartun kanssa SAA käydä näyttelyissä smile.gif Eli Turkuun vaan jos huvittaa smile.gif

Eli juoksujen takia ei saa rahojaan takaisin ja ei mitenkään ilmoittaa siis tarvitse jos että paikalle mene.

< Hienoa smile.gif kiitos paljon. Oonalla saattaa ehtiä jo tosin juoksut loppumaankin ennen näyttelyä (toivottavasti) smile.gif
Himpula
Tänä vuonnakin jonkun verran pentueita näköjään, viimme vuonna oli ihan älyttömästi lappareiden pentuja blink.gif No, ehkä tänä vuonna ei ihan niin paljolti kuiteskaan. cool.gif Mutta saas nähä wink.gif

Impin kanssa ollaan yritetty paljon treenailla noita alokkaan liikkeitä, hyvin se alkaa paikallaan pysyä, makuultaa, seisoeltaan, ja istueltaan pysyy jo peräti 10sekuntia.
peikkovuorelainen
Meiltä ei niin kivoja uutisia: Kävin juuri Lailan eli Tarmalap Belladonnan kanssa rokotuksissa ja samalla tehtiin terveystarkastus: Sivuääni sydämmessä sad.gif

Nyt seurataan, se on aste1 (asteita 1-6) mutta koira on seurannassa.... cry.gif
-MinnaS-
^Voi itku sad.gif

Toivottavasti Lailan sydän kestää vielä useita vuosia.
Himpula
LAINAUS(-MinnaS- @ 12.1. 2007, 15:36)
^Voi itku sad.gif

Toivottavasti Lailan sydän kestää vielä useita vuosia.

Olen todella pahoillani peikkis, ryhdyn komppaamaan Minnaa. *Iso hali* ja jaksamisia!
Soen
LAINAUS(laphari @ 11.1. 2007, 08:16)
Sonja, Sonja, luuletko että vihjailisin sinulle jotain? wink.gif

Enhän mä nyt sentään ihan niin wink.gif. Mutta pentu tulee nytten sitten näillä näkymin ensi kuussa. Ja kiitos onnitteluista smile.gif.

Annika, kuten aikasemmatkin, niin toivottavasti Laila jaksaa vielä pitkään ja sydän siinä samalla smile.gif . Jaksamisia.
alisa
jaksamista laillalle ja monia vuosia vielä, laila on aina ollut symppis lappari jockey.gif
peikkovuorelainen
HEIPS!
Kiitos lohduttavista sanoista smile.gif
Juu mamma on ainakin niin riehakas ku olla ja voi. biggrin.gif
Ostin eilen light-ruokaa koska nyt jos koskaan pitää pitää lady laihana, eihän sillä on NIIN kauheasti ylipainoa, mutta muutama kilo pitää laittaa huip hapeliin smile.gif
Kauhee melskaaminen eilenki ku tulin illalla kokouksesta ja silmät oikeen loisti ku näki mulla 4kg ruokapussit käsissä biggrin.gif
sheltti
Onko ketään tulossa 21.1. Vantaalla järjestettävään mätsäriin ?
Olen menossa shelttini sekä oonan kanssa smile.gif
Himpula
Eipä olla vantaalle tulossa, mutta viikon päästä ollaan menossa kuopioon mätsäriin. rolleyes.gif Impi menee ilmeisesti mun siskon kaa junnuihin, ja mä meen kaverin rekisteröimättömällä lapparilla junnuihin. happy.gif

Pitäisiköhän meidän perustaa jokin lappalaisten laihduttamis rinki? Tolta meidän Impiltä ollaan yritetty edelleen saada vähän painoa putoamaan, en tiedä ollaanko onnistuttu kun ei olla punnittu. Pitääpi punnita kun tulevat sisälle seuraavan kerran, ja Bertankin voisi punnita. happy.gif

Voi kun Impi saisi Markulta hyvät arvostelut, minkähän tyyppisestä lappalaisesta se tykkää?
Himpula
Täällä ei ole taas mitään elämää....

Impiltä ollaan saatu turhaa läskiä kylkiluiden päältä pois, ja Bertalla mahakasvanut.

Bertta syö kuin porsas ja röyhtäilee aina päälle. Nyt Bertalla menossa siis jo 6vk. Alkaa jo jänniyyää onko sielä mitään..

Impi on se sama energinen huntantuusa, huomenna Impillä mätsäri, ja viikonpäästä jos siilinjärvennäyttelyt. Toivotaan että ei ole silloin kovinpaljon pakkasta. laugh.gif

Mitäs lappalaisporukoille kuuluupi?
Himpula
Täällä ei ole taas mitään elämää....

Impiltä ollaan saatu turhaa läskiä kylkiluiden päältä pois, ja Bertalla mahakasvanut.

Bertta syö kuin porsas ja röyhtäilee aina päälle. Nyt Bertalla menossa siis jo 6vk. Alkaa jo jänniyyää onko sielä mitään..

Impi on se sama energinen huntantuusa, huomenna Impillä mätsäri, ja viikonpäästä jos siilinjärvennäyttelyt. Toivotaan että ei ole silloin kovinpaljon pakkasta. laugh.gif

Mitäs lappalaisporukoille kuuluupi?
peikkovuorelainen
Tänne ihan hyvää, Rinoa ei nyt nähä Turussa sad.gif
Syitä en nyt rupea kertomaan miksi ei näin. Herra jää nyt epämääräsen ajan telakalle.
Poika on 4v vahvistusta vaille Kans Mva. Eiköhän nyt ole aika jäädä pienelle tauolle thumbup.gif
Ei Rino lopullisesti katoa, onhan tässä näitä näyttelyitä vuoden aikana, aion nyt keskittyä Lailaan ja mun omaan duuniin, eli kehätoimitsija hommiin.
On noita kehiä kieretty ihan riittämiin 4v aikana smile.gif
Aika näyttää koska poika tulee takas, herra voi hyvin ja kasvattaa turkkia kotona vanhusten kanssa smile.gif
sheltti
Me oltiin tänään Oonan kanssa mätsärissä vantaalla smile.gif Yksi lapinkoira nähtiin oonan lisäksi biggrin.gif. Saatiin punainen nauha, mutta punaisten kehässä tiputtiin <: Kivaa oli, Oona sai hyvää kokemusta ja toimi yllättävän hyvin ! smile.gif
Himpula
Täälläkin oltiin mätsärissä happy.gif

Sisko meni Impin kanssa junnuissa, Impi vain halusi haistella muita haluja. Minulla ja Kertulla sensijaan meni todella hyvin mutta tuomari pudotti jatkosta sen takia kun Kerttu oli kuulemma hieman liian lihava blink.gif

Kiva että Oonalla meni hyvin!
-Else-
^^ Se oli meidän Jade jonka sä näit rolleyes.gif meilläkin meni hyvin sininen saatiiin ja päästiin 6 parhaan joukkoon.. happy.gif rupeaa kohta jännittämään tuo turkunen, viikon päästä sekin on.
Himpula
Mitä meidän Impin mahalle on tapahtunutkaan? Sen kyljissä on läskiä, läskiä, viikko aikaa karsia kiloja pois, huomenna mehtään on pakko mennä.
alisa
myös meille kuuluu hyvää, elikkäs sanilla kävi herra seuraa ja pariskunta piti lystiä oikein urakalla ja nyt alkaa sitten se odotus rolleyes.gif
meidän aki lapparille ei sitten niin hyvää kuulukkaan, se kun oli hoidossa tän ajan kun tää vieras uros täällä vieraili,niin silleppä sattuikin tapaturma unsure.gif torstaina aki tulee kotiin ja sitten katsotaan missä kunnossa herra on..
peikkovuorelainen
Mitä Akille on tapahtunut?
Meikä sitten laukkaa 2 kertaa Turussa kehässä blink.gif
Eka pentu kehässä sitten AVO-urosten kehässä biggrin.gif
Ajattelin jos värjäisin tukkani lauantaina, mä olen sit se4 joka juoksee kehässä PIPO tiukasti päässä biggrin.gif biggrin.gif
alisa
vasen takatassu kipeä...

mä varmaankin meen turkuseen turistina kattelemaan,kun tuo akin isosiskon omistaja kirjotteli että se olis siellä niin olis mukava sukua nähdä ja junalla tosiaan päräyttää nopsaan turkuseen ja siitä rautatie asemalta lähtee se bussi joka menee suoraan siihen näyttelypaikalle,et eiköhän sinne löydä ja kun se kehäkin alkaa vasta vähä vajaa 12 niin ei oo niin aikasta herätystä ja vaikka kehän alusta myöshästyiski niin ei haitta kun ei tartte koiraa viedä kehään biggrin.gif
peikkovuorelainen
Mitä on siis on tapahtunu Alisa?
siis vasen takajalka kipee??
Ei kauhiast selventäny blink.gif
Himpula
Voi Alisa parkaa! Sanillakin nyt viimeinkin alkanut siis juoksu, ja uroskin vieraillut. Mahtavaa! Toivotaan että tuli tulosta. thumbup.gif

Siilinjärvelle kuulemma tulossa mahtava määrä lappalaisia... blink.gif Laittelen sitten tuloksia tänne, jos katotaan lappalaiset loppuun, kun ei tosiaan lähde mukaan kun toi Impi.
Lydia
Mulle iski nyt näyttelyinnostus eli jos Enja ei tiputa karvojaan, niin voisi yrittää sen ilmoittaa tässä keväällä jonnekin. Mä vaan pelkään, että siltä karvat lähtee... Harmittaa, kun sillä nyt on hyvä turkki ja sinne Turkuun ei sitten mennäkään dry.gif
Himpula
Veikatkaapa kuinka paljon on tulossa lappalaisia siilinjärvelle!?

Tänään vedätin Impiä tyhjällä pulkalla rolleyes.gif Impi juoksi häntä suorana ja mä yritin pysyä perässä, kun mä pidin Impiä hihnasta kiinni. Impi sitten välillä nappasi hihnan suuhunsa ja sillä sitten veti sitä pulkkaa teehee.gif
peikkovuorelainen
^88 muistaakseni... jotain 80 paikkeilla oli tieto whistling.gif
Himpula
83 lapparia! Impillä onkin tuomariksi vaihtunut Jari Forss rolleyes.gif 8lapparin pentua, olisikohan siellä Impin sisaruksiakin. Kasvattajan siellä ainakin nään, toivottavasti tykkää hyvää Impistä biggrin.gif Tämän jälkeen Impi siirtyykin jo serti jahtiin!
peikkovuorelainen
Turussa 44 whistling.gif
Meikä menee sitten Pentu-luokkaan ja AVO-uros luokkaan esittämään biggrin.gif
Himpula
Lappalaisia hirvittävä määrä näyttelyissä blink.gif Mistä ihmeestä ne kaikki tulevat, kun viimme vuonna oli aina jtn 20.

Peikkis ravaa Turussa kehissä, niin minä Siilinjärvellä. Minä esitän vissiinkin AVO-luokassa nartun ja sit Impin pennuissa.
peikkovuorelainen
Oottakaa turus minkä näkösenä peikkis tulee kehään häh häh häh laugh.gif bored.gif shifty.gif
sheltti
Turku alkaa jo vähitellen jännittämään. Ei oikeastaan koiran pärjäämisen takia, vaan koska olen yksin näyttelypaikalla, enkä todellakaan osaa esittää oonaa :s Mutta toivottavasti sujuu hyvin smile.gif
Himpula
Mitäs peikkiksen lookille on tapahtunut?

Jouduttiin tänään kääntymään pois kesken lenkiltä, kun Bertta neitokainen ei enää jaksanut kävellä. Alkoi käydä askel niin vaivaseksi, ja alkoi kyhnäämään jaloissa vaan. happy.gif Kyllä aina naurattaa kun Bertta rapsuttaa ihteensä, mahan alta kun lähtee niin tukkoina karvaa. biggrin.gif
peikkovuorelainen
Vähän värjäsin tukan whistling.gif
Himpula
Hahha, tuomari pyörtyy kun näkee peikkiksen. wink.gif

Sheltti en ole huomannutkaan sinun viestiäsi, hyvin se menee. thumbup.gif Olet vain ajoissa paikalla ja se menee hyvin kun esität vapaasti.

Tänään vedätin Impiä suksilla, mahtavaa oli olla Impin vedättämänä ja mentiin kyllä vauhdilla pitkin raittia. biggrin.gif Pysähtyminen onnistuu niin kun itse heittäydyn mahaan laugh.gif
peikkovuorelainen
Laphari, tuomarin kannattaa ottaa aurinkolasit naamalle biggrin.gif
Jos valo osuu hyvin just siihen lookaround.gif <-sen verran voin paljastaa biggrin.gif
Himpula
Aurinkolaseista puheen ollen, eräs tuomari kerran leppävirralla arvosteli Bertan turkin jotenkin vähän harmahtavaksi. Myöhemmin tuli vain mieleen että johtuikohtan aurinkolaseista.
peikkovuorelainen
Meillä meni hienosti Turussa:
Peppi Vsp-pentu ja kaverini vetsku-uros Nimenion Coltta Poica Vsp-veteraani thumbup.gif
Ei todellakaan huonosti smile.gif
Himpula
Täältäkin ollaan nyt palailtu Impi oli narttupentujen kolmas, sanoi että on hieman pitkä kuono.
sheltti
Lapharilla taisi kone sekoilla ? biggrin.gif
Meillä meni Turku kv ihan ok, ekaksi näyttelyksi olen tyytyväinen, EH2 oltiin smile.gif. Oonan esittäminen ei oikein onnistunut, kun koira kehässä päättikin kävellessä vain haistella o.o Muualla ei haistelu kiinnostanut, mutta kehässä kyllä biggrin.gif
Himpula
Sekoili vähän joo biggrin.gif Eka ihmettelin että miten niin on sekoillut? Sitten tajusin että sataviestii peräkkäin, no poistin ne ylimääräiset pois. biggrin.gif

Hienostihan kaikilla on menny niin Peikkiksellä kuin Sheltilläkin!

Sheltii kyllä se siitä lähtee ja kantsii ottaa ens kerralla super hyvää makupalaa et se kiinnostaa enemmän kun kehän hajut. wink.gif Mä otin eilen Bertan massusta kuvia, pitää kattoa jos saisin laitettua tänne huomenna tai tänä iltana.
Soen
Hyvin on sekä Essillä, että Annikalla mennyt thumbup.gif

Minkäslaisia remmejä pidätte koirillanne näyttelyhihnoina? Ihan mielenkiinnosta kyselen, tietää vähän minkälaista voisi katsoa tulevaisuudessa sitten koiralle biggrin.gif
Himpula
Meillä on tämmäinen näyttely hihna mutta musta, jos nyt hyvin näkyy tästä kuvasta. http://i112.photobucket.com/albums/n196/ka...ajaani6-7-3.jpg Photos: Katri Loukusa

Muoks// vielä että, minäkin taidan mennä perjantaina parturiin, sipsauttamaan tukkani. thumbup.gif
sheltti
Laphari < Joo meillä oli lihapullia mukana, ja kyllä kiinnosti seisottaessa, muttei enää kun liikkeelle lähdettiin.. Ja en erityisemmin koko aikaa voinut vetääkkään koiraa, kun ei ole tottunut vielä näyttelyhihnaansa kunnolla, ja välillä harjoitellessa alkanutkin peruuttaa jo pienestä kiristyksestä..

Onko kukaan menossa Tampereelle? Meillä lähtee ylihuomenna ilmot postiin, ja harjoittelu Tampere kv : ta varten alkaa smile.gif
Himpula
Ei olla tulossa...

Sheltti, entä jos alkaisit harjoitella jossain ihan vieraissa paikoissa? Kävisit kävelemässä kaupungilla ja aina kun kävelee kauniisti hihna löysällä vieressä palkkaisit? Alkaisit vaatia siltä pitempiä matkoja kuono ylhäällä kävelyä, ja vaihtelisit paljon omaa vauhtiasi niin koira pysyisi kiinnostuneena. Kannattaa kokeilla! Tuntuu niin tutulta tuo, että alkaa peruuttaa kun nly hihna kiristyy teehee.gif
peikkovuorelainen
Laila tulee Tampereelle thumbup.gif
Sit nähään 47cm matami vetsku-kehässä biggrin.gif
sheltti
laphari : kyllä sujuu kaupan pihassa, agilityhallissa, erilaisissa vieraissa sisätiloissa, bussipysäkillä, lenkillä vapaana ja hihnassa, jalkakäytävällä, ja ei ollakkaan muualla taidettu kokeilla. En sitten tiedä, mistä johtuu ettei näyttelyssä biggrin.gif Pitää varmaan vaan saada kokemusta myös näyttelyistä smile.gif
Soen
LAINAUS(sheltti @ 1.2. 2007, 16:00) *
laphari : kyllä sujuu kaupan pihassa, agilityhallissa, erilaisissa vieraissa sisätiloissa, bussipysäkillä, lenkillä vapaana ja hihnassa, jalkakäytävällä, ja ei ollakkaan muualla taidettu kokeilla. En sitten tiedä, mistä johtuu ettei näyttelyssä biggrin.gif Pitää varmaan vaan saada kokemusta myös näyttelyistä smile.gif

Tähän voisin sanoa, kokemuksen syvällä rintaäänellä, että tyypillistä. Meillä tuon meidän sheltin kanssa on vähän sama juttu. Kaikkialla muualla menee todella kauniisti, mutta näyttelyissä mennään kuonopitkin maata. Mutta tähän voin sanoa, ettei enää niin usein. Olemme käyneet nyt parissa näyttelyssä, ja näyttää tulosta vähän tulevan. Se on vaan treenausta, ja vähän lisää treenausta. Ja onko teillä esim. sellaista lelua, mitä koira ei voi vastustaa? Kannattaa kokeilla sitä myös. Mutta aika pitkälti, kokemus ja treenaus tuottaa tulosta. Kannattaa näissä paikoissa treenata esim. juuri nly-hihna kaulassa, niin oppii yhdistämään näitä asioita siihen yhteen tiettyyn remmiin. wink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.