Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Lappalaiset,..
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 5: Pystykorvat ja alkukantaiset koirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
Meridian
LAINAUS(osku* @ 25.7. 2004, 22:12)
Oon kyllä nähny Turpakäräjissä jonkun. *muistelee*

Jee, mine en sitte oo ainoo onnekas täällä jolla on ruotsinlapinkoira... laugh.gif
Pulina
tädin kanssa omistan yhdessä mustan suomenlapinkoiraneidin, Lecibsin Molla eli Molla (i:Lecibsin Turha e:Lecibsin Myy) Näyttelyissä on käyty aikas ahkerastikin, mutta ei menestyksen takia olleskaan.. Aivan ihana koira wub.gif
Mollan ja jo edesmenneen Nallen (Äijänsuon Lörpys) kautta olen tutustunut lappalaisrotuihin ja ihastunut varsinkin suomenlapinkoiraan korviani myöten wub.gif
osku^^
^ Lapparit jyrää. <33
m@rj@@n@
Meillä on suomenlapinkoirat Orso-Farm Neena (4 1/2 v), Rahkkasan Vierramtsuolda (2 1/2 v) sekä Rahkkasan Aavatar ( 1 1/2v). Kuvia löytyy täältä: http://www.rahkkasan.com/etusivu.html
Lydia
Tällä hetkellä en valitettavastinlappalaista omista, mutta kyllä sellainen mulle vielä joskus tulee...
enemmin tai myöhemmin thumbup.gif
Hienompaa koiraa saa hakemalla hakea!
osku^^
LAINAUS(Lydia @ 1.3. 2005, 21:52)
Hienompaa koiraa saa hakemalla hakea!

Niinpä. <3
Skald
Rlk-uros Renlundens Lapp-Sappon omistan, 3 v täytti tässä äsken. Sivutkin sillä on täällä.
Sumppu
Täältä löytyy Seitakeron Burton, elikkä tutummin Pieti

http://kotisivu.mtv3.fi/pietin_sivut/
^^IiRa^^
Meillä asustelee nyt 3 suomenlapinkoiraa.. kohta 4..
Siis Nella (Lecibsin Minella), Pepsi (Suursaaren Pepsi) ja Elli (Miskajasmin Eireena)

Lapparit jyrääexcl.gif dogrun.gif
paukapää
minun tykönä majailee: Paukapää vempula, white heat vilma, Lecibsin ikäneito, biegganieida ja plymspireas taivas, paukapää cutri. wub.gif
SanniM
Isällä lapinporokoira rekku, Pihlajamäen Billi-Piipari. Ihana ukkeli ja erittän aktiivinen ja oikein agilityn suurlupaus laugh.gif
Lydia
Nyt mullakin on vihdoin oma lappalainen wub.gif
Viralliselta nimeltään se on Fidelis Pikku Apulainen, kutsumanimenä Enja.
Ikää neidillä on 9 vkoa.
Cuba
Meillä majailee 8 v. lapparipoju Musti wub.gif Kuvia löytyy sivuilta happy.gif
Kotikisu
Meillä ei ole vielä lapparia, mutta on tulossa. Lauantaina olemme menossa hakemaan. wub.gif Huurapojan kennelin kasvatti, nimeltään Huurapojan Pillipiipari.
citaris
^Sitten saa laittaa kuvia.. whistling.gif
peikkovuorelainen
Minulla majailee 3 Suomenlapinkoiraa. smile.gif

Poju "luottopakki"=Lumiturpa Lusmuaja 12,5v
Laila=Tarmalap Belladonna 8v
Rino=Fin Mva Peikkovuoren Bastelli 3v.

Ensimmäinen lapinkoira mulle tuli jo 1983 Pipsa muori, Pipsa lähti koirien taivaaseen 1997 keväällä, syksyllä meille tuli Laila-mamselli.
Sitten 2002 kotiimme tuli Rinsuli,Rino,Ino jne...lapsella on monta nimee...smile.gif
Rotu on kun minulle luotu, en voisi ajatella kokonaan vaihtamista, vaikka olenkin hankkimassa 2-3v kuluttua toisen rotuisen koiran,Lapparit tulevat aina ihastuttamaan kotiani smile.gif
Wanssu
Pari kysymystä lapinkoirien väreistä...
Jalostustietokantaa katselin ja törmäsin väreihin kuloa ja karamis, minkähänlaisia mahtavat olla ja jos kuvaa vielä jostain löytyisi?
Lydia
Eipä mullekaan ole tuommoiset värit tuttuja, eli tuskinpa niihin kovin usein törmää, joten eipä taida kuviakaan löytyä.

Lapinkoirilla on kyllä tuo värikirjo aivan mahtava juttu biggrin.gif
Itselläni on toistaiseksi vain "tylsän tavallinen" musta merkein, mutta mm. dominosta wub.gif haaveilen

//Muoks kun KoiraNetistä kattoo laajalla haulla, siellä kyllä värejä piisaa... tota kuloa oli vain 1 kpl, joten oliskohan se oikeasti kulomusta, karamista löytyi 52 kpl, joten se on vähän yleisempi... nyt muakin rupes kiinnostamaan millainen väri on kyseessä.

// ja taas näköjään karamis on itäsiperianlaikojen väri smile.gif eli selvimmin sanottuna musta ruskein merkein
peikkovuorelainen
Lapikas.net:stä löytyy perinnöllisyys ja jalostus osasta lapinkoiran värejä netissä klikkaamalla sitä, näet erinvärisiä koiria (mm tää mun avataren koira) smile.gif
Merri
Meillä majailee kaksi ruotsinlapinkoiraa smile.gif
Lydia
Merri: Vai sinäkin olet tänne löytänyt biggrin.gif
Nasta
Meillä on yksi suomenlapinkoira nimeltään Famskin Taivahannasta. Toisen koiran hankinta suunnitteilla ja sekin luultavasti joku lappalainen. Lappalaiset on vieneet mun sydämeni wub.gif
Merri
LAINAUS("Lydia")
Merri: Vai sinäkin olet tänne löytänyt biggrin.gif

Missäpä minä en olisi cool.gif
Velmunen
Meiltä löytyy lapinporokoira uros, Háldi smile.gif pian puolivuotias herra.
möykky
Meiltä löytyy kolme kappaletta suomelapinkoiria:
nartut "Lyyli" = Staalon Iltasatu (3v) ja "Kiehka" = Fihtolas Bikkubakkanen (1½v) sekä
uros "Hurmuri tai Hurre" = Lecibsin Hilpeä Hurmuri (8v).
peikkovuorelainen
Mikäs Mustin jalkaan tuli??
Oliko minkä ikänen ku jouduttiin lopettaa??
Surullista cry.gif
virha
Meillä lappalaiskoiria edustaa ruotsinlapinkoira Saida, seuranaan japaninpystykorva Ginga ja kääpiösnautseri veteraani Funny.
Lydia
Kivaa lisää ruotsinlapinkoiraihmisiä thumbup.gif
Mäkin haaveilen omasta mustasta koirasta shifty.gif tosin tuskin ihan vähään aikaan on mahdollista, joten Enja saa meillä lappalaisia edustaa toistaiseksi...
#sohvi#
Meillähän näitä lappareita asustaa!!! thumbup.gif dogrun.gif
Himpula
Meillä asustaa tällä hetkellä Kuus´eikan Tuusa tutummin Bertta. Tulossa yksi lisää jos vaan astutus onnistaa. Minut voi lisätä meseen, varsinkin ne jotka omistaa kuus´eikan koiria. (: Toki kaikki muutkin. Mun mese ossa, reetta-fani@hotmail.com cool.gif
Nirppu
Meillä asustaa kaksi lappalaista: FIN MVA Sakke elikkäs Ciasman Cikari Cakari ja Lenni elikkä Finntrix Kultaveitikka. biggrin.gif
Himpula
Sakesta kuvia??
Nirppu
Onhan siitä jonkinlaisia kuvia, ei ihan uusia mutta niitäkin kyllä saa järjestettyä. dogrun.gif
Himpula
jee! Laita tähän tai laita s.postilla.. smile.gif
Nirppu
Lappari: laitoin sinulle sähköpostia, toivottavasti tuli perille. teehee.gif
joikuliini
Meillä on lapinporokoirauros Kuurakuonon Fahrenheit "Joiku" wub.gif
Lappland_Girl
Mulla on 4 vuotias suomenlapinkoira, nimi Saana. Emä on kylläki samojedinkoira, mut se luokitellaan lappariksi smile.gif se on sellane soopelin värinen, aivan ihana hauva wub.gif
peikkovuorelainen
Nirppu sulla on mun koiran siskon poika thumbup.gif
Laita mulle yksärillä kuva smile.gif
Mulla on Aapen sisko Laila elikkä Tarmalap Belladonna
Mamma voi edelleen loistavasti ja on tulossa Erkkariin Maaliskuussa
Terkkuja Sakelle teehee.gif
Himpula
Nirppu en saanut muuten s.postiasi. confused.gif Mutta jos voit lähettää sen toiseen mailiini osote toiseen mailiini on essi.poppana@luukku.com
Onko muuten ketään lappalaista tulossa siilinjärvelle?
peikkovuorelainen
Nirppu, kiitos sydämmellisesti Saken kuvista, on kyllä NIIN tätinsä näkönen wub.gif

Toivottavasti nähdään jossain...tädillä on ollu maha tosi kipee....eikä juonu eilen, jouduttiin hakee ruisku puol 11 eilen illalla ku oli pakko juottaa...KIITOS citaris suuresta avusta thumbup.gif
Sinisukka
Suomenlapinkoira Liehkun Jatuni, "Tosca".
Himpula
aivan ihana nimi tuo Tosca! biggrin.gif Mun pitäs keksiä tulevalle lapparilleni nimi.. cool.gif
Nirppu
Peikkovuorelainen: Jokos Lailan vatta on kunnossa? En oo tänne pariin päivään eksynyt joten luin teiän vattaongelmasta vasta äsken confused.gif

Minä olen täysin vakuuttunut siitä että Sakari on kajahtanut päästään. Näillä 30 asteen pakkasillakin se makoili tyytyväisenä päivät pihalla. Vein sille koppiin paljon lämpimiä heiniä, mistä ois voinu pedata mukavan pedin, niin ei, ulkona on parempi nukkua. Toiset kyllä olivat tiukasti kopissa cold.gif
Ja kun käytin koiruuksia sisällä niin Sakke ja Lenni alkoi puolen tunnin jälkeen haluta ulos, taisi tulla lämmin. Tuo seropi olis kyllä jääny sohvannurkkaan nukkumaan... w00t.gif
peikkovuorelainen
Nirppu, ei valitettavasti ole ja to on eläinlääkärille meno.... cry.gif
Epäilevät jotain tulehdusta tai muuta.... katotaa nyt sitten mitä mammalla on....
Koira on lääkkeistä huolimatta ripuloinut 4 vrk:tta ja ei kunnolla juo....
sipa
Peikkovuorelainen Voi koska teillä on se lääkäri.. confused.gif Nyt vasta huomasin että koirasi on kipeä.. sad.gif Kamalaa jos ripuloi noin monta päivää, eikä juo, sinä voi tulla nestevajaus.. Toivottavasti syy selviää ja saatte hyvät lääkkeet että Laila tulee kuntoon.. Peukutuksia ja rapsutuksia Lailalle..
Nirppu
Peikkovuorelainen: Kurja homma sad.gif Toivottavasti Laila tulee pian kuntoon. Sakke lähettää paljon terveisiä ja toivottaa tädille pikaista paranemista!
peikkovuorelainen
Nirppu, lue meijän tarina K-18 Palstalla....nivelrikko..... juttu, fiilis on aika....
Himpula
Voi sua Peikkovuorelainen.

Se on selväpeli nyt, narttu jolta pentu tulee on kantavana pitäs syntyä 9vk. Tässä nyt jännitetään tuleeko yhtään narttu pentua tai joutuu jatkamaan etsimistä. Mutta toivon tosiaan että tulee edes yksi narttu pentu. biggrin.gif
Nirppu
Peikkovuorelainen: Mitäs teille kuuluu? En ole taas pitkään aikaan täällä päässy pyörähtämään lookaround.gif
peikkovuorelainen
Nirppu, ihan hyvää meille kuuluu, olen alottanu Rinon kanssa koulutukset, Laila ja Poju voivat hyvin, Pojun selkä on taas suht.koht kunnossa ja haimme Tallinasta Rinolle EST MVA-tittelinkin thumbup.gif

Eli päivä kerrallaan ja Laila ja RIno ilmoitettiin juuri eilen erkkariin Maaliskuussa biggrin.gif:
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.