Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Lihat raakana
Puskaradio > Puskis > Rehuja & rohdoksia > Murua rinnan alle
Sivuja: 1, 2
-Hansu-
LAINAUS(SanZuliiNi @ 27.1. 2004, 18:18)
mutta koiran ruoansulatus elimistö on jalostuksen kautta muovautunut niin, ettei se kestä paljoa lihaa, tiedä sitten onko totta vai ei?

Eiköhän se ole kuitenkin aika samanlaisena pysynyt kuin sudellakin wink.gif
vipsu
Tähän sudet syövät paljon/pelkästään lihaa -asiaan:

Paljon, varmasti. Ne kuitenkin syövät saaliseläimen kutakuinkin kokonaan, eli ei ole sama asia kuin ostaa kaupasta sikanautaa. Sudet syövät myös luita, sisäelimet, mahalaukun sisällön (joka yleensä on kasviainesta). Koira ei tarvitse paljoa kuitua, mutta vähän kuitenkin (siis kasviperäistä ainesta). Mutta jos sille alkaisi pelkkää lihaa syöttämään, olisi sillä aika äkkiä kalsiumin puutos ja vitamiinien puutos. No, kukaan ei varmaan aiokaan. smile.gif

Itse syötän raakana eläinkunnan tuotteet niin pitkälti kuin mahdollista, eli pääasiassa lihat, kalat, munat, sisäelimet menevät kuppiin raakana.
Eppunen
Minä olen antanut raakaa jauhelihaa, häränhäntää ja rustoluita. Hirvenlihaa Pepille kerran laitoin, mutta kuppiin jäivät.
<Iida>
Meillä asia on taas hieman toisin. Manun vatsa ei kestä mitään lihaa raakana kuin pienen pienen määrän jauhelihaa nappuloihin sekoitettuna. Koiralla on todella herkkä vatsa ja se pystyy syömään vain muutamaa ruokamerkkiä. Nirsoilu karsii kylläkin muutaman hyvän. Lihaluista maha on ihan kuralla samoin rustoista yms. Yritetään nyt piimällä pikku hiljaa saada vatsaan parempaa bakteerikantaa (juttu uusimmassa Koiramme- lehdessä wink.gif ) ja sitten alkaa minimaalisilla pienillä raakalihapaloilla alkaa totuttamaan niihin...
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.