Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: mitä koirastanne on sanottu..
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
caitlin
Lemmikkipalstojen vinttarisivuilla oli kysely miksi vinttarianne on luultu, nauroin kippurassa kun niitä lueskelin laugh.gif
eli mitäs teidän koissuista on sanottu? Itse kun papiljottimaltojen kanssa käppäilen saa ihmiset vähintäänkin hymyilemään smile.gif viimeksi eräs herra tuumasi että jaahas, se joulu on sitte jo tullu kun on koirat koristeltu tongue.gif kaikenlaisia kommentteja on tullu, mariannekoira (punavalkoraidalliset nyytit) juhliinkos sitä ollaan menossa, teillä taitaa olla siivouspäivä yms. kerran pikkupoika tuli Adaa halailemaan ja sanoi : tiedätkö , sinä olet aivan kuin plinsessa biggrin.gif
niinpä, tätä nykyä meillä on kunkku, prinssi ja plinsessa wub.gif
CoToN
Cotonia on luultu millon kissaks, bichon friseksi, bochon havaneseksi ja lelukoiraa on moni veikannu wink.gif
-Suski-
Onhan tuota puudelineitiä luultu vaikka miksi, kerran jopa Portugalin vesikoiraksi ohmy.gif laugh.gif ! Lentokentällä meinasivat läpivalaista, kun luulivat että se on lelu...
Havahava
Elliä on luultu kissaks, leluks ,friceeks, cotoniks, kiinanharjakoiraks.. biggrin.gif , keskarivillikseks (Ja elli on PIENI hava! ohmy.gif ), ja vaikka miks muuks.. laugh.gif

Ai niin, lankakerä unohtu (ihan oikeedti sano, ei leikillään.. biggrin.gif ) tuli meille yks vanha mummo ja kysy että mistä näin kaunista lankaa oottelöytäny, kiska s vähä turkista ja elli ärähti, mummo sai melekeen sydärin..laugh.gif
poppasmaiju
7 kk:n ikäisestä pomminuorikosta: montako patteria siihen tarvii?
Vanilja
Vaikka miksi koiraroduiksi tuota frisetä on luultu... Villakoira varmaan se yleisin, mutta sitten vaikka mitä (bichonrotuja tosi paljon) ja sekarotuiseksikin on luultu... Ja varmaan lelukoiraks kanssa! smile.gif
nikokarhu
Yleisin on lamppuharja ja lattiamoppi jne..
Monesti ovat cotoniksi luulleet..

Sitten yleisin kysymys: Onko se narttu?? baa.gif Ja minä vain rauhallisen tyynesti totean, että kyllä sillä viel pallit on tongue.gif
-Hanna-
Meidän rakas Lamppuharjahan tuo on.. tongue.gif ja Moppi, Lelukoira, Kynnysmatto, "Ja varsi vaan puuttuu", DOBERMANNIKSI(äänen perusteella; Huonekalujen kuljettaja tuli ovelle ja sanoi kun ei nähnyt Oscua: "Teillä on sitten suurempikin koira?" Äiti siihen vaan : "Sellainen valkoinen kääpiökoirahan tuo.." Ja Mies alkaa suunnattomasti nauramaan : "Minä luulin että vähintää dobermanni!" biggrin.gif ) Oli siinä naurussa pidättelemistä biggrin.gif
Pauliina
Neppari on luultu partacollieks ja terrieriks. No mutta noi on noita yleisiä mutta aika moni tykkää Nepparin parrasta smile.gif Ainakin pienet lapset.
Melkeen aina sitä luullaan kyllä pojaks kun musta ja partanen koira... eli mun yleisin sana on että "Tää on tyttö" smile.gif Sitä on aika hauska sanoo....
Terhi
LAINAUS(Havahava @ 19.11. 2003, 16:52)
Ai niin, lankakerä unohtu (ihan oikeedti sano, ei leikillään.. biggrin.gif ) tuli meille yks vanha mummo ja kysy että mistä näin kaunista lankaa oottelöytäny, kiska s vähä turkista ja elli ärähti, mummo sai melekeen sydärin..laugh.gif

*reps* laugh.gif
Meillä on enkkusprinkku.... tongue.gif
Apila
LAINAUS(Lapponia @ 19.11. 2003, 16:42)
Lentokentällä meinasivat läpivalaista, kun luulivat että se on lelu...

laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif hassua! ja vähän tyhmääki lookaround.gif

No biisonipoikaa on kerran kysytty kääpiövillikseks, sitten on yleensä "kato kui ihana koira" tms. Ja eilen yks pikkupoika sano äidillee että "kato, kulapukukoila!" biggrin.gif
CoToN
LAINAUS(Lapponia @ 19.11. 2003, 16:42)
Onhan tuota puudelineitiä luultu vaikka miksi, kerran jopa Lentokentällä meinasivat läpivalaista, kun luulivat että se on lelu...

Tuo on jo paha biggrin.gif
Dommie
Vaikka miksi, cottonista lamppuharjaan.

Kerran oli Minjalla kurahaalari ja poika sanoi: "Kato, koiralla on vaippa!"
Just joo... wink.gif
caitlin
Meidänkin neiti yritettiin saada läpivalaisuun, meinasivat kassin väkisin viedä kädestä lookaround.gif ja minä siinä "kielitaidottomana" sopersin dog:sta ja hund:sta, etteivät vaan rupea kyselemään miksi en ole siitä maksanut.. siis olisin kyllä maksanut mutta virkailija ei suostunut ottamaan 2750grammasesta mitään tongue.gif
Tuo lankakeräjuttu biggrin.gif laugh.gif smile.gif
Havahava
LAINAUS(*Tepa* @ 20.11. 2003, 16:17)
*reps* laugh.gif

Niimpä, muolla oli vielä kaveri kylässä, me taottiiin lattiaa ku hullut ja naurertttiin iha räkänä.. laugh.gif lookaround.gif tongue.gif

Tuosa tuo meijjä lankakerä nyt nukkuu, pitäsköhä ruveta neuloon, on noi puikotki tos vieres lapasessa kiinni.. laugh.gif tongue.gif wink.gif dogrun.gif
<Aino>
Doris&Jessica on pienenä ollu hava,malta,löwchen,villis,kissa,tyyny lookaround.gif
Havahava: Elli parka ! Mummoo en sääli yhtään biggrin.gif
reppulainen
toi lankakerä juttu oli kyl hyväexcl.gif! laugh.gif wink.gif
Havahava
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
ELlikiä on muute luultu maltalaiseks ja ,löpsyks.. tongue.gif
toypuudeli
Luultu bichoneiks ja pumiks... huh.gif
~Ninja~
wink.gif lankakeräjuttu oli kyl aika paha tongue.gif biggrin.gif laugh.gif
HIFK
Cotoneitani on luultu villakoiriksi ja tottakai havanaisia + muita bichonrotuja on arvailtu. Kolmantena koirana mulla on valkoinen lagotto, joten cotoneita sitten tietenkin luullaan sen pennuiksi... smile.gif
Riikka
"Ranskanbulldoggeja" sanoi taas eräs "asiantuntija" toiselle henkilölle tällä viikolla kun kävelimme mopsien kanssa ohi. Bulldogeihin (usein määrittelemättä onko kyseessä ranskis vai enkku) mopsit sekoitetaan usein. Onpa joku joskus todennut että "nuo on niitä joista kasvaa ihan hirveen isoja" täysikasvuisesta mopsistani, luultavasti sekoittaen moppeni johonkin mastiffi-perheen jäseneen.
Jennina
LAINAUS(Rekku @ 28.11. 2003, 15:41)
Toi lankakerä-juttu oli aika paha...! laugh.gif biggrin.gif laugh.gif Ja samoin toi läpivalaisu-juttukin oli aika paha!! biggrin.gif laugh.gif

biggrin.gif Niin mustaki oli! biggrin.gif
Meidän koiraa ollaan luultu seropiksi mm.. blush.gif
diamond
kyllä mun kääpiövillistä luultiin kerran vehnäterrieriksi... ohmy.gif ja sen nyyttejä ihmetellään jatkuvasti.luullaan korvissa roikkuviksi karkeiksi yms... cool.gif
elbow
Ranskanbulldoggiamme luullaan välillä mopsiksi,mutta paras veikkaus tuli päiväkodin lapsilta jotka huusivat meidät nähdessään "katsokaa tuolla menee kissa, kisuuu, kiss kiss! " biggrin.gif Sekarotuista karvakeräämme on muutama ihminen luullut tiibetinterrierin pennuksi.
Hauskin tapaus sattui muutama viikko sitten kun olin molempien kanssa ulkona niin joku vanhempi naishenkilö tuli kysymään että ovatko nuo samaa rotua. biggrin.gif biggrin.gif
-Iida-
No vaikka miksi on Eetua sanottu! tongue.gif Ainakin villakoiraksi, leluksi ja havaneesiksi. Kerran joku tyttö kulki isänsä kanssa meidän ohi ja sanoi polleasti: "Toi oli villakoira" rolleyes.gif laugh.gif
-Elina-
Hmm, villakoiraks, cotoniks, havaks, boloksi(sellaiset ihmiset jotka oli juuri hakenut bichonin pennun thumbup.gif ) parsoniks tongue.gif ja vaikka mikskä...
Mansku
tongue.gif biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif Hauskoja juttuja.
Tämä ei tänne oikeestaan kuulu mutta kerron sen noin mukavana muistona koiraharrastuksen alkuajoilta. smile.gif Minulla oli chini uros(mustavalkoinen) joka kerran pääsi tarhasta karkuteille. Kuulin naapurilta että joku auto oli ottanut sen kyytiin sad.gif unsure.gif Siitä soittamaan poliisille. Meni jokunen tunti kun kaartaa auto talomme pihaan. Autosta laskeutuu ulos "rakas opettajapariskunta". Nämä tuovat Jassua kotiin ja sanoivat että löysivät tieltä tällaisen tipsun blink.gif Sanoin että ei tämä ole tipsu vaan chini. Rouva Opettaja siihen että kyllä hän tämän rodun tuntee ja se on TIPSU ph34r.gif Sanoin taas että ei ole ja voin hakea rekkarit jotta näette. lookaround.gif Herra Opettaja yhtyy rouvaansa ja sanoo että kyllä tämä ihan varmasti on TIPSU illman papereita.Koska heillä itsellä on urostipsu(punainen) huh.gif confused.gif bored.gif En uskaltanut enää entisten opettajieni kanssa kinastella. Opettaja on AINA oikeassa whistling.gif Itsekseni olen naureskellut tuolle jutulle siitä asti. teehee.gif
cherry
Olin Uros kultaisen noutajan ja kolmen havanesen kanssa lenkillä niin kylän mummot kehuivat että kyllä on komeita pentuja tolla isolla koiralla!!

Ja shibastahan saa kuulla kaikkia mahdollista, näyttelyissä selän takana suomen pystykorva ihmiset arvostelevat että kyllä on harvinaisen ruma pystykora, on kuulemma aiva kauhea pää ja kaikkea!! ja ketunkin olen kuulemma pyydystänyt hehee... biggrin.gif
Tuulia S.
pyreneittenkoiria on luultu pyreneittenmastiffeiksi, berhandilaisiksi, maremmoiksi, kuvazeiksi ym. "suuriksi vaaleiksi", harva osuu oikeaan... ... ja tietysti myös jääkarhuiksi sekä poneiksi (!)... biggrin.gif

sekä chinejä että pommeja (ja edesmennyttä kleinia) on luultu kissoiksi...

...ja meidänkin chinejä on luultu tipsuiksi ja myös caveiksi...

vanhempaa pommia, Filipeä, on luultu huonoturkkisena myös kleiniksi (se kun on aika isokokoinen)... angry.gif

...ja kaikkia pieniä luullaan tämän tästä myös lelukoiriksi, sellaisiksi paristoilla kulkeviksi...
shadow
yksi tuttu sanoo aina kun näkee eetun: "sieltä se musta mies/ musta mörkö tulee" laugh.gif
Amber Queen
Monesti on kysytty, onks se elävä laugh.gif
Sitten on luultu villakoiraksi angry.gif sly.gif sneaky2.gif (eikä sitten pätkääkään muistuta villistä!! Paljon kauniimpi on thumbup.gif )
Onpa mun koirille sanottu: Kisskiss blink.gif
coton.fan
Tänään Sandylle sanottiin "onpa hällä hieno puku" kun sandyl oli pääl toppa/kurapuku wub.gif
MuruNaku
Mun oli pakko kirjottaa tänne!
Kun Veera oli n.4kk ikänen ja olin sen kanssa kävelyllä, meidän ohi käveli mummo ja sen lapsenlapsi.Se mummo kysy, et onko toi nyt sitten semmonen lelukoira?Ihan pattereillako se toimii?Sanoin sitten naurua pidätellen että kyllä ihan oikea koira on.Mummon ilme oli aika hämmästynyt laugh.gif
Kerran olin sitten Veeran ja yhen kultsun kanssa lenkillä ja vastaan tuli pappa jolla oli lapinkoira, jonka nimi oli myös Veera..Sitten se kysyi että onko Veera Donnan(kultsu) pentu.Onneks ne onki ihan samannäkösiä! biggrin.gif Veeralla oli sillon vielä tummanruskeat täplät.
Ja uuden vuoden aattona aamupäivällä kävin mun äidin luona.Oltiin sitten siinä pihalla(asuu rivitalossa) ja yksi naapureista käveli ohi ja kysyi että onko toi semmonen maltankoira?Sanoin et ei kun coton de tulear, johon naapuri äkkiä, Joo mun kaverilla on sellasia. wink.gif
~Ninja~
Miskaa ja Helmiä on molempia luultu kissaksi pentuina(no Helmi on kyllä vieläkin pentu) ja sitten kaikki luulee et Miska on Helmin äiti blink.gif , monet on sanoneet jotain tyyliin: "ja tässä taitaa olla onnellinen äiti?" lookaround.gif
Mansku
laugh.gif biggrin.gif tongue.gif He hee...Naapuri luuli tuossa kolme päivää sitte tota pientä perhoskoiraksi...Just juu wub.gif
Jasmin
Onhan noita... Kyseessä on b&t värinen tiibetinspanielinarttu, pieni siis.

"Onko berninpaimenkoira?"
"Voi kun suloinen lapinkoiranpentu!"
"Sellainen palatsikoirako se on?"
"Mopsiko se siinä?"
Ja lasten suustahan se totuuden kuulee: "Kitta! Kitta, äiti, kato kitta!" *naur*

Ja mitäs vielä... Aaaivan:

"Mikäs hirviö se sieltä tulee?"
"Minkä merkkinen toi on?" Tiibetinspanieli. (Meinasin kysyä (kyseessä oli suht nuori poika), että minkäsrotuset sun farkkus on, mutta en kysynyt kuitenkaan... *virn*) "Vähän kova!" Juu, niin on. Tosi pelottava! *naur*
"Voi kun onkin suloinen... Onko ihan pieni vielä?" (Tämän ymmärrän, on kooltaan nin pieni)

Ja kerran eräs ohitsemme kulkenut koiranulkoiluttaja selitti räyhäävälle koiralleen: "Se on ihan elävä. Ja se on koira, ei kissa. Se on KOIRA, ei kissa...."

Huvittavaa.

Ja vielä, aiheen ohi mutta kuitenkin. Olin ensimmäistä kertaa koirani kanssa ihan "oikeassa" näyttelyssä. No, silloinen opettajani (harrastaja) pöllähti paikalle moittimaan, etten ole leikannut hapsuja koiran varpaiden välistä pois. Hyi minua.
Oli siinä selittämistä, että siinä PITÄÄ olla hapsut.
Eieiei, kun ne leikataan pois, et sinäkään mitään mistään tiedä! rolleyes.gif
Julie
Meidän vanhempaa tiibetinspanielia luultiin pentuna ajokoiraksi. rolleyes.gif
Satsuma
Tosi hyvä aihe ! Tästä riittää kertomista !

Meijän cava, ruby=koko ruskee, on lähinnä ollut cockeri (?!)
ja monesti on kysytty että on tuo isompi tuon pikkusen emä ? Huvittavaa sinänsä molemmat koirat uroksia tongue.gif

Mut toisaalta olen yllättynyt kun joku on tunnistanut ! valkoruskeen poitsumme kaikki melkeen tunnistaa cavaksi, kun se on niin yleinen väri mutta koko ruskee ei oikeen uppoo cavalieeriksi. On sitä kyllä ylletty novascotiksi ja fieldspanielin pennuksi asti että sillee... * heh, heh, heh*
*Sanni
Meidän friséä on luultu milloin miksikin.
Lelukoira on varmaan kaikista yleisin.
Ja joskus sitä ollaan sanottu villakoiraksi.
-inessa-
No kerron nyt vaan että mun hoitokoiraa (kääpiövillistä) luullaan aina pennuks kun se on kotiturkissa... smile.gif Ja kyllä se vähän pennulta näyttääkin... wub.gif
en oo varma mutta kirjotan nyt Rochasin puolesta! Sunnuntaina noutajien erkkarissa sen Mindi-cairnia luultiin AFFENPINSERIKSI! laugh.gif Ja onhan sitä kissaksikin luultu biggrin.gif
sarakuliremi
Meidän tipsua väitti eräs snautserin omistaja väen vängällä papilloniksi. Kun sitten kerroin koirani olevan ihan näyttelyssä tipsuna palkittu, hän alkoi väittää koirassani ainakin olevan suvussa papillonia...
Pentuna eräs chinin omistaja alkoi epäillä koirani olevan hänen koiransa ja heidän mökilleen eksyneen juoksuaikaisen tipsunartun pentu. Oli siinä taas selittämistä, kun yritin todistella pentuni olevan aito tipsu ja vielä syntyneen 300km päässä, heidän mökkinsä kun sijaitsi lähempänä.
~Niina~
Mun bichon friseitä on luultu villakoiriksi, lelukoiriksi ym. rolleyes.gif
Ipe95
No yleisin on se minicollie. rolleyes.gif ja yhden kerran kun ostettiin sellaiset rattaat koiralle. ja menen kokeilemaan lenkille niitä niin pari mummoo siinä jotain supisee.
"Voi miten nykyajan nuorille annetaan vaivojakin vastuulle voi voi" oli siinä naurussa pidätelemistä. happy.gif
Avispa
Pikkupojat kerran ohikulkiessaan alkoi pähkäilemään onko kaksi mun mukana ollutta tipsua marsuja vai hamstereita. Tulivat tulokseen että isompi on marsu ja vähän pienempi oli sitten hamsteri. laugh.gif Ja mukana oli afgaani jolla oli kuonopanta, se oli kuulema ilmiselvä hevonen, olihan sillä jo suitsetkin. biggrin.gif
Ross
Joku vanha rouva joskus tuli silleen että "onpas jännän värinen kissa. Mistä näitä tämmösiä saa?" Ja olin sit silleen, että tää on kuule koira ja meni mummo hiljaseks biggrin.gif
Sit joku pien poika joskus tuli kysymään että: "Onko se lammaskoira?" Vastasin että ei oo ja sitten: "No mikäs se on jos ei lammaskoira, kun se on ihan lampaan näkönen?" *naurua pidätellen* "Se on villakoira" Poika: "Mie en tienny, että villakoirat on noin isoja..." Joo o Sindi 27cm toy biggrin.gifD
Ja pennuks on monta kertaa luultu...
Lauha
Kerran luulivat Iitaa pehmoleluksi kun se hiljaa makoili hihnanpäässä. Ja yksi ainoa tuntematon henkilö on tunnistanut täysin että nämä on silkkiterrierejä. Teroa sanotaan aussiksi ja muut on sitte yorkkejä/ausseja... No kieltämättä Tero on massiivinen ja menisi varmaan hyvin aussista kun karvapeite olisi oikeanlainen oops.gif
Smem
No meijän Mamboa on sanottu lelukoiraks ja luultu kissaks happy.gif Onhan Mamboo kans sanottu kulmakunnan kingikski king.gif ja monesti komeeks jne. wink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.