Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Vihainen dobberi !
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > Palveluskoiratoiminta
upponalle
Jos täältä löytyy Joensuussa asuvia dobermanni-ihmisiä, niin Ahmankadulla on 2-vuotias koira joka on riistäytynyt täysin omistajiensa hallinnasta. Tämä hyökkäilee pienten koirien kimppuun, ja on jo pahoinpidellyt pahasti. Omistaja itkee kun ei kykene enää tekemään mitään, ja valittaa ajan puutettaan. En kommentoi tähän muuta, kuin jos joku auttamishaluinen ihminen voisi mennä keskustelemaan hänen kanssaan dobberin kasvatuksesta. Luulen että koira lopetetaan pian sad.gif

Itse en tunne rotua tarpeeksi kommentoidakseni juuri muuta kuin mitä maalasijärki sanoo. sad.gif
sipa
ohmy.gif Ei voi muuta kuin toivoa, että koira pääsee hyvän kouluttajan luokse. Muuten se on pilalla ja lopetetaan.. sad.gif
Jennina
LAINAUS(sipa @ 24.11. 2003, 07:49)
ohmy.gif Ei voi muuta kuin toivoa, että koira pääsee hyvän kouluttajan luokse. Muuten se on pilalla ja lopetetaan.. sad.gif

Niinpä, onko ketään löytynyt? unsure.gif
upponalle
Ketään ei ole löytynyt. Nainen on aivan väsynyt. Lehdissä kirjoitellaan ja hakutaan tuota koiraa, vaikka ihmiset eivät suuntaa raivoaan omistajaan. Kaunis hieno koira menee pilalle, eikä kukaan voi tehdä mitään. En minä ainakaan voi mennä huostaanottamaan aikuisen ihmisen koiraa.

Ei ole koiran syy että omistaja ei ole miettinyt resurssejaan pitää koiran tarpeista huoli.....

Minun ei pitänyt kommentoida angry.gif
Ellis
Ite asun Joensuus mut en oo koskaa nähny tai kuullu kyseisest koirast mitää..Yhen toisen aggressiivisen koiran kyll tunnen täältä iha meijä läheltä...On monesti käyny toisen meidänki koiran kimppuu mut ei oo onneks koskaa muuta vahinkoo tullu ku karvatuppoja irronnu.... confused.gif
CoToN
Onko omistaja kysynyt keltään tai kääntyny ammattiauttajan apuun??
upponalle
Terve !

En tiedä tapauksesta muuta kuin että olen kuullut monessa paikassa ja kulkenut ohi siitä talosta. Naista en tunne. Lehdessä on ollut juttua tästä dobberista.

En tiedä kuinka juttu on edennyt viimekuulemalta. Ajattelin vain informoida, jos joku olisi tiennyt mitä tehdä, ja ehkä tuntenutkin tapauksen.

Toivotaan heille parasta !
Eden
Jos olet yhteydessä omistajaan, niin ehdota sille jotain dobberirescueta tms (en kyllä tiedä kuka haluaa tuollaisen koiran, mutta toivon vaan, että se ei mene ihan pilalle) tai menisi kiireen kaupalla ongelmakoirakouluttajan luo. unsure.gif kurjaa, kun ei riitä resurssit vaativalle energiselle koiralle..
shadow
pilalle menee hieno koira ohmy.gif sad.gif käy sääliksi sekä omistajaa että koiraa sad.gif hyökkäkö koira myös omistajansa kimppuun?
King of the Hill
Tiedän koiran, sen vanhemmat sekä omistajat, vaikken Joensuussa asukaan. Sanoisin melkoisen varmasti, että koiran luonteessa ei ole sen suurempaa vikaa kuin mitä löytyy hihnan toisesta päästä. Myös perheen aiempi, nyt jo edesmennyt dobermanni oli aikalailla samanlainen käytösongelmainen yksilö, vaikka olikin täysin eri linjoista kuin tämä nykyinen koiruus. Se, että ihmiset eivät ole osanneet valita oikeata rotua ei todellakaan ole koiran vika. angry.gif
Sanokaapas muuten, mitä tilanteessa voisi ns. ulkopuolisena tehdä? Koiraa lenkitetään todella harvoin ja näillä "lenkeillä" on koiraa pahoinpidelty usean silminnäkijän mukaan. Koiran luona on kuuleman mukaan ravannut mitä erilaisimpia ongelmakoiraexperttejä, mutta tilanne ei silti tunnu muuttuvan, miksi? Lukuisia valituksia koirasta on tehty, mutta poliisi on silti tilanteessa voimaton. Lisäksi on sanomattakin selvää, että huonosti käyttäytyvä suuri koira (oli syy käytökseen sitten mikä tahansa) aiheuttaa pelkoa alueen asukkaissa, ja tämä pelko kohdistuu kiukkuna myös alueella asuviin muihin samanrotuisiin, syyttömiin koiriin omistajineen.
Jos omistajat ovat todella niin väsyneitä eivätkä selvästi osaa oikaista toimintaansa koiran suhteen, niin miksi koiraa ei vaikkapa anneta osaavampiin käsiin? Koiran lopettaminen ei ole koiran kannalta missään nimessä oikea ratkaisu! Vaikka se saattaisikin tässä tilanteessa ehkä tuoda perheelle väliaikaisen rauhan, mutta vain siihen saakka, kunnes edessä olisi (arvatenkin) taas uuden vastaavan koiran hankinta...
~minnuska~
HUI! ohmy.gif
Jennina
Kauheita tollaset omistajat! ohmy.gif Eikö siitä vois tehä jo ilmotusta eläinsuojelu yhdistykseen jos sitä pahoinpidelläänki!?! ohmy.gif
King of the Hill
Voihan siitä ilmoituksia toki tehdä, ja käsittääkseni on tehtykin, mutta eläinsuojeluväen toimintamahdollisuudet ovat silti kovin rajalliset. Koira kuitenkin asustaa hyvissä oloissa, se ei näytä ulospäin aliravitulta saati pahoinpidellyltä, eikä muutenkaan varmaan ole välittömän eläinsuojelun tarpeessa. Eivät eläinsuojeluyhdistyksen edustajat voi toimivaltansa puitteissa huostaanottaa koiraa tai mitään muutakaan eläintä vain käytösongelmien ja huolestuneiden naapureiden takia... confused.gif
Kysyn edelleen samaa kuin aikaisemminkin, eli mitä tällaisessa tilanteessa voisi ns. ulkopuolisena tehdä?
.~Laura~.
Onneksi en asu Joensuussa.
Harmi, että koiralle ei ole aikaa ja että se hyökkäilee toisten koirien kimppuun...
Inksu
Tämmöiset tapaukset ovat todella harmillisia...Hyvä ystäväni Penttisen Sari Kajaanista pitää yllä dobermannien helpdeskiä, kotisivut ovat http://www.tutka.net/~dobber/, yhteystiedot löytyvät myös Koiramme-lehden Karvainen Pörssi-palstalta. Sari on kyllä lähes päivittäin tekemisissä tämäntyyppisten tapausten kanssa,valitettavasti sad.gif ..itse olen saanut tutustua hänen kahteen(aiemmin useampaankin) dobberiin, jotka ovat kaikki olleet oikein hurmaavia yksilöitä smile.gif
Sandra
Koira on selvästi väärällä omistajalla. Osaava koiraihminen saisi varmasti koirasta kunnon koirakansalaisen...
Wanssu
Täältä yksi dopperi menee huomenna tapaamaan auttajaa.
Toivotaan että ei heti sano että toivoton tapaus.. Vika koirassa on perinnöllistä joten ehkä huonompi saada pois sad.gif
Todella ikävää, todella. Pahaa tekee kun ajattelee pahinta mahdollista vaihtoehtoa sad.gif
Ei vihainen ole mutta välillä erittäin säikky, nyt varsinkin kun se leikattiin ja muutamaan viikkoon saanut pitkiä lenkkejä tehdä. Ja eipä tuo säikkyys ainoa ongelma ole..
Välillä hyviä päiviä ja välillä huonoja.
Erittäin ihana koira muuten on! wub.gif
LonelyWolf
en itse tunne rotua enkä voi silleen auttaa,, asun helsingissä!

on harmi aina kun jollain ei ole aikaa tai motivaatiota kouluttaa koiraa ja luoda kunnolinen suhde koiraansa confused.gif
Winifred
Tähän sen sanokkaan mitään..
Rancid
Onko tilanteessa tapahtunut mitään muutosta?

Haluaisiko omistaja sitten luopua koirastaan vai yrittää siitä huolimatta ettei sitä hallitse?
Elina.P
voi ei! onneks mäen asu joensuussa...
pelkäisin varmaan kuollakseni että milloin koira tulee kulman takaa lenkeillä...ja kun mulla o muutenkin kokemusta tuota että iso suuri koira riistäytyy omistajan käsistä ja hyökkää oman koirani kimppuun... sad.gif sad.gif Onneksi ei ole vielä käynyt pahemmin, mutta kyllä siitä on jonkin näköisiä traumoja jäänyt. olen vähän ennakkoluuloinen dobbereita tai rotweilereita kohtaan, vaikken haluaisikaan. Tiedän ettei se ole koiran vika, jos sitä ei ole osattu kouluttaa, mutta kokemusteni takia minun on vaikeampi hyväksyä niitä... unsure.gif sad.gif

toivottavasti tuon kyseisen dobermannin asiat kääntyvät vielä parhain päin!
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.