Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Koirasi virallinen nimi?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
Sivuja: 1, 2, 3
Di_havanais
Pasatiempos ad astra
Mutta en tiedä mitä se tarkoittaa .. confused.gif
Sundae
Trucker's Gambler Of Luck eli Onni, suomennettuna Rekkakuskin Onnen Uhkapeluri biggrin.gif
Anturajalka
No, Roni oli Bartig Amstong eli joku Vahvatassu... blush.gif En oo varma. oops.gif
Amber Queen
Meidän Milja on Lovely White eli ihana valkoinen wub.gif
Fitzgo
en tiiä oonko jo vastannu...mut kinway(kenneli) elect star,eli johtotähti... wub.gif
luver
Jesse on nimeltään Bobi... Jaa a... Mitähän tuo on suomeksi blink.gif
NooraJaKoirat
Meillä on Yo Soy Abedul josta Yo Soy on kennelnimi ja tarkoittaa Minä olen, Abedul tarkoittaa koivua. Eli minä olen koivu biggrin.gif Koominen.. Tämä oli siis espanjaa.

Toinen hava on nimeltään Jatakabi´s Hazel Cheek jonka nimen sain itse päättää. Kennelnimi ei tarkota mitään mutta hazel cheek on pähkinänruskea poski suomeksi. Konstalla kun on ruskeat posket tongue.gif
havanais-fani
Liifing Greams Cojotito >>>Leevi biggrin.gif

En tiiä mitä se on suomeks blink.gif
Dommie
LAINAUS(Havahava @ 24.2. 2004, 12:43)
Nellillä on wink.gif smile.gif

Jep biggrin.gif
havanais-fani
siis sori taas kirjotin ton nimen väärin oops.gif

siis se on Lifing Dream's Cojotito tongue.gif
en kyllä edelleen kään tiedä mikä se on suomeks...
oisko joku unelma??? (e hajuakaan...)
Lydia
Riku on Arundina Goffini, Goffini ei taida tarkoittaa mitään blush.gif Arundina on käsittääkseni Orkidea-lajike
Heh, laitoinpa hakuun Goffinin, ja se taitaa olla peräisin eräästä papukaijalajista laugh.gif

Mette on Chic Choix Guelle Fille eli ranskaa tosin G paikalla kuuluisi olla Q.
Tois ranska on vähän hakusessa, mut jotain "hyvän valinnan mikä tyttö" tai jotain sinne päin
Little Bull
Eetu, eli Hebblas Little Bull, ja tarkoittaa Hebblan pikku härkää smile.gif
-Emppu-
Meillä on cotoni Cloudlet's Quarter Past wub.gif
Anzie^
Secret Line's Hot Chilimeal, eli Salaisen Linjan/Viivan Kuuma Chiliateria smile.gif
Hassu smile.gif
chin.fani
Samu on Showdown Xamuel, eikä nimi tarkoita mitään erityistä smile.gif
Henni
Calibra's Wuff I'm Puff, eli elmo.

Calibra's Hau Olen Puuteri biggrin.gif
Kaiku
Pakko pistää vaikka borderit aika kaukana kääpiökoirista on! blush.gif
Eli Kaiku viralliselta nimeltään Noblefamily's Society Gossip, eli Aatelisperheen Seurapiiri Juoru! wink.gif
Charmy
Yotisha´s Shere-Khan tulee ainaskin siitä Viidakkokirjan Tiikeristä...sen nimihän oli Shere-Khan.. biggrin.gif
Cool Chambagne on kuohu Shampanja
Arundina Tai-Curi ei tarkota mitään(kai)
Down-Goblin Artemis Ingefal ei myöskään tarkota mitään ja
Hoswin Vilma Flinstone tarkottaa Kivisten ja Soraste Vilma Kivistä... dogrun.gif
-Hanna-
Bellezza's Jolly Jewel elikkä B. Huipaisa/iloinen jalokivi biggrin.gif wub.gif
deeh
Chic Choix Oeil Etoile ja Parfait Fleur Fougueux.
Minulla ei ole mitään hajua, mitä nuo nimet tarkoittavat, mutta ranskaa molemmat joka tapauksessa ovat biggrin.gif.

//muistini mukaan, Outi olisi joskus sanonut Chic Choix Oeil Etoilen olevan jotakin suuntaan: Hyvän valinnan Tähtisilmä tms.
Megs
Saguera Rico Rico. Ja oikea nimi on Rico. wink.gif Se ei tietääkseni tarkoita mitään.
Hilde!
Blockhead's Hey Jude

= Pölkkypään Hei Jude

Hey Jude on Beatlesin kappale. Tosi hyvä kappale onkin! smile.gif
Hilde!
deeh: katoin sanakirjasta (netistä)
Parfait Fleur Fougueux = Erinomainen Kukka Kuumaverinen ?
Chic Choix Oeil Etoile = Edustava Valinta Silmä Tähti ?

biggrin.gif
toypuudeli
Moja Otrada Nils Airi Arabeska on venäjää ja oon yrittäyn kääntää mut aika vaikeeta on. Jostain oon saanu sellasen käsityksen et Moja Otrada tarkottas 'minun iloni' tms. lookaround.gif
Ja Kiara: April Fool´s Quuma Huuma on Aprilli pilan Quuma Huuma smile.gif Ronjasta ei mitään tietoa...
deeh
LAINAUS(Hilde! @ 5.9. 2004, 19:00)
deeh: katoin sanakirjasta (netistä)
Parfait Fleur Fougueux = Erinomainen Kukka Kuumaverinen ?
Chic Choix Oeil Etoile = Edustava Valinta Silmä Tähti ?

biggrin.gif

Silmä tähti huh.gif? Mielenkiintoista.. biggrin.gif tongue.gif.
*Sanni
Aapo on. Minartan bob the builder=Puuha Pete
Ja hyvin sopii.. tongue.gif
routasydän
Meillä on Veeti, eli Setsun Ralf. Ja sitä samaahan se on suomeksi myös tongue.gif
Sharon87
Lydia ja muut: Chic Choix = tyylikäs valinta
Ja sitten vähän ranskan oppia tongue.gif jota tosin itse vain 2 vuotta yläasteella luin, mutta päättelykyvyllä pärjää pitkälle. Meten nimi olis suunnilleen käännettynä "Tyylikäs Valinta Mikä Mimmi", jos G:n tilalla olisi Q. Ranskassa adjektiivi tulee usein substantiivin jälkeen (ei kuitenkaan kaikissa sanoissa, esim. tuo chic on poikkeus) eli siinä vastaus miksi Oeil Etoile on Tähtisilmä eikä Silmä tähti. smile.gif Vertaa: Perle Noire = musta helmi, jossa perle = helmi ja musta = noire.
Terhi
Särkännokan Noora ja Kuutarhan Keiju Helinä, eiköhän kaikkia suomea ymmärrä... laugh.gif wink.gif
Satsuma
Cavalier Lagoon Amour Pepi eli no Lagoon salainen rakkaussuhde Pepi innocent.gif
ja
Cavalier Breeze Play it Again eli Tuulenhenkäys Pelataan Sitä Uudestaan wub.gif

No noi on nyt aika vapaat suomennokset blush.gif

- Pepin ja Kirin sivut -
amina
Souffle-Solaire Loulou = Aurinkotuulen Lupu (aku ankasta). smile.gif
Sundae
LAINAUS(laura-mazia @ 21.10. 2004, 13:26)
jirra on : Chic Choix Il Est Faquir mitä lie tarkoittaa? jos joku haluais kerto smile.gif

Chic Choix on niinku "hyvä valinta" tai "fiksu valinta" ja Il Est Faquir on "Hän on Fakiiri" biggrin.gif Ranska on ihana kieli wub.gif
.Tiia.
Kuusikartanon baricello alias ricky wink.gif
Ada
Tuo münsterinmonsteri on Skuthellens Gina, enkä ihan osaa kääntää tota nimeä... blush.gif
Kohta tulevan pyreneittenpaimenkoiran nimi on Casse-Noisettes Danseuse, eli Pähkinänsärkijän Tanssijatar wub.gif
Meri-
Bichoni Ladykiller`s Tom Cruiser. Eiks se tarkota Siis niiku Sydäntenmurskaajien Tom Cruiser (sehän on se näyttelijä)
cavalier
Almost fiction =)
Noore
Kuusihovin Mafioso (siinähän se onkin wink.gif) ja
Soltar's Neverending, katsoin netin sanakirjasta, että espanjaksi ainaskin Soltar tarkoittaa "irrottaa" tai "vapauttaa" elikkäs olisiko se jotenkin; Irrottaa ei koskaan lopu biggrin.gif (loppuosa on täydellinen edillemme!)

muoks. Soltar's ei siis tule tuosta espanjan sanasta. blush.gif
Terhi
LAINAUS(Noore @ 4.1. 2006, 15:36)
Soltar's Neverending, katsoin netin sanakirjasta, että espanjaksi ainaskin Soltar tarkoittaa "irrottaa" tai "vapauttaa" elikkäs olisiko se jotenkin; Irrottaa ei koskaan lopu biggrin.gif (loppuosa on täydellinen edillemme!)

Jukan kennelnimi (Soltar´s) tulee Jukan ensimmäisten koirien Solean (Canmoy´s Solea) ja Taran (Cemballen´s Rockahula Baby ) nimistä.
Eli Soltar´s ei siis varsinaisesti tarkoita mitään, vaan on itse muokattu yhdistelmä. smile.gif
oriental
Olymbinar's Bunias Oriental.

Olymbinar's tulee kasvattajan kahden ensimmäisen koiran nimistä (Olympia, Binary Bijou) ja bunias orientalis on turkkilainen kaalilajike. tongue.gif Jaron veli taas on Brassica Nigra, mikä on myöskin erään kaalilajikkeen nimi (tällä kertaa tosin latinaksi).
SaanaS*
LAINAUS(*Tepa* @ 4.1. 2006, 20:20)
Jukan kennelnimi (Soltar´s) tulee Jukan ensimmäisten koirien Solean (Canmoy´s Solea) ja Taran (Cemballen´s Rockahula Baby ) nimistä.
Eli Soltar´s ei siis varsinaisesti tarkoita mitään, vaan on itse muokattu yhdistelmä. smile.gif

Näin juuri. smile.gif

Mutta enpä tiennytkään, että oikeasti tolla "soltar" on ihan joku merkityskin löytynyt kielistä...
Noore
LAINAUS(*Tepa* @ 4.1. 2006, 22:20)

Aaa, tuota en tiennytkään. Kuvittelin että olisi jostain kielestä ja espanjaksi löysin tämmöisen sanan. innocent.gif
-Saana-
Hupi on virallisesti Bridemoor's Wiva Las Vegas, mutten ole perehtynyt että mitä tarkoittaa suomeksi. Saa vapaasti kääntää, jos haluaa smile.gif
blueh^^
Meiän neidin virallinen nimi on Immigrant Lamia, en tiedä muuta, ku et TSH tulee noiden pentujen nimet, kun toisen siskon nimi Arwen, ja veljen Velho.
Muuta en tiedä sitten..

Muoks; nimi vaihettu oikein. biggrin.gif
oriental
LAINAUS(-Saana- @ 4.1. 2006, 23:18)
Hupi on virallisesti Bridemoor's Wiva Las Vegas, mutten ole perehtynyt että mitä tarkoittaa suomeksi. Saa vapaasti kääntää, jos haluaa wink.gif

Bridemoor's tulee varmaankin sanoista "bride" (morsian, nuorikko (nainen), vastavihitty (nainen)) sekä "moor", joka meinaa sellaista kanervikkoista nummea, jota ainakin Skotlannista löytyy.

"Viva Las Vegas" taas on ihan vakiintunut sanonta. Tarkoittaa suunnilleen, että "eläköön, Las Vegas!"
Sundae
LAINAUS(blueh^^ @ 4.1. 2006, 23:23)
Meiän neidin virallinen nimi on Immigrant Lamia, en tiedä muuta, ku et TSH tulee noiden pentujen nimet, kun toisen siskon nimi Arwen, ja veljen Welho. (Muistaakseni tuplaveellä.)
Muuta en tiedä sitten..

Eipä olekaan kuin tavallisella V:llä wink.gif (KoiraNet on kaikkien kaveri)
Gin
LAINAUS(Japsi @ 18.2. 2004, 10:42)
Okotan Hitomi San: Isän nimi on Homerbrent Hitomi ja poika sitten Hitomi San... wub.gif
Okotan Bijutsu: ei tietoa... confused.gif

Okotalle en löydä suoraa käännöstä, mutta ainakin 1800-luvun eli samurai nimeltä Okota... Ja eräällä murteella okota tarkoittaa huopapeitteistä (?) pöytää jonka alla on lämmitin. biggrin.gif
Bijutsu = (kauno)taiteet / taide
Hitomi = kaksinverroin kaunis / silmä (naisen nimi alunperin)
Hitomi Sanin nimessä ajatus varmasti kasvattajalla ollut tuo isän nimestä johtaminen, mutta periaatteessa Hitomi san (/Hitomi-san / Hitomisan) tarkoitta neiti / rouva / herra Hitomia, se on kohteliaisuuspääte.

// kirjoitusvirheitä x___x Sen siitä saa kun kiireessä kirjoittaa.
Lanttu
KEvin on Chic Choix Uzair Noir meinaa jotain; tyylikäs valinta musta jumala tms. biggrin.gif Uzar on jollan muslimi kielellä nimittäin jumala ja noir on ranskaksi musta biggrin.gif
Punkki
Leobold II eli Leevi
MuruNaku
Uusin on Sun Dan Me Me Me, kennelin nimi ei tarkoita mitään suoranaisesti, mutta pennun oma nimi on minä, minä, minä.

Pentujen vanhemmat on niin itserakkaita molemmat, eivät näe omaa napaansa kauemmas, niin pennuista tuli itserakkauspentuja ja nimet sen mukaisia laugh.gif
Evy
Mun koissun virallinen nimi on Ingefal's Macho Man. Sopii nimi kyllä pojan luonteeseen cool.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.