Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Silkkiterrieri
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 3: Terrierit
know how
Haluaisin saada lisätietoa tästä upeasta rodusta. Miten usein tarvitsee pestä/harjata? Onko turkki työläs? (Erityisesti näyttelysilkin turkki) Millainen silkki on luonteeltaan?
zennu
Silkki (myös kotikoirana) pestään yleensä kerran viikossa, pitkäturkki kun kerää helposti joka säällä ulkoa kaikkea mahdollista likaa, likaista turkkiahan ei harjata pitäisi, mutta takut toki avataan sitten kammalla/sormilla, ja kunnon harjaus pesun yhteydessä. Hmm..noh, tuosta työläästä turkista, riippuu kenen kannalta katsoo..wink.gif..jos on valmis tekemään turkin eteen työtä ja opettelemaan oikear trimmaus tyylit..yms.., niin hyvältä se tulee näyttämään, mutta itse kun siitä hommasta tykkään, niin minulle se ei ole työlästä, ennemminkin huvia..mutta aikaa se toki vaatii..pitkä turkki ei koskaan ole helppo.. smile.gif..näyttelysilkeillä turkki pestään yleensä kerran viikossa, ja samalla sen voi pitää siistinä, näyttelyiden alla sitten trimmataan kunnolla korvat,häntä,kuono,kirsu,peräpää,tassut...
silkkejäkin on monen eriluonteisia, kuten kaikki koirat, ei ole kahta samanlaista, terrieri tyyppejä ne kyllä yleensä on, valppaita,aktiivisia,aina menoon valmiita,iloisia,ovelia, ei aina välttämättä niinkään miellyttämishaluisia, jopa meidän Niki (silkki) joka on varsin pehmeä luonteinen terrieriksi osaa olla ulkona todella pirullinen esim. jos sen päästää metsässä irti niin saa sitten tunnin mennä sen kanssa hippaa että saa kiinni wink.gif (huom. ollaan käyty tokossa, ja perustottelevaisuus on hallinnassa, ainakin yleensä wink.gif )...

vieraileppa silkkiyhdistyksen sivuilla, siellä lisää, os. http://kotisivu.mtv3.fi/silkkiterrierit.ry
Omppo
Silkkiä en omista, mutta täytyy kyllä sanoa ainakin muutaman kokemuksen perusteella, että näidän luonne on kyllä aivan upea wub.gif
Lydia
Tosiaan yksilöitä ovat... Mun tuttujen silkki taas on todella mielyttämisenhaluinen,
sanallinen kehukin saa sen "hulluksi"...
nitusa
Kotona on kaksi silkkiä niin voin sanoa että luonne on ystävällinen,rakastaa kaikkia jotka astuu ovesta sisään biggrin.gif , tulee hyvin toisten koirien kanssa toimeen myös isojen kuin pienienkin, joskus todella jääräpää ja osaa näyttää terrierimäistä temperamenttiä, pysyy hyvin mukana pienen koonsa ansiosta ja jaksaa olla aina niin iloinen biggrin.gif
Tämä rotu on ainakin minut vienyt mukanaan wub.gif
Koira_90
Minulla oli silkkiterrieri mutta meidän täytyi luopua siitä koska se oli keritty jo opettaa piloille... sad.gif

Mutta sen turkissa oli kyllä ainakin minun mielestäni kova hoitaminen.. ohmy.gif
nitusa
koira 90 Saanko kysyä miten opetitte koiran piloille/pilalle ohmy.gif ?
Omppo
LAINAUS(nitusa @ 25.1. 2004, 22:14)
koira 90 Saanko kysyä miten opetitte koiran piloille/pilalle ohmy.gif ?

Minuakin kiinnostaisi lookaround.gif
Mari.
Ihania ovat, siis nuo silkkiterrierit.
nitusa
Silkkiterrieri on ihana koira, meillä on niitä nyt kolme. Mamma on kolmevuotias, sitten on yhdenvuoden ja pikkuinen 9 viikkoa wub.gif
Mamman turkki on helppo, kun on aikuisen koiran karva eli harjataan noin kolme- neljä kertaa kuukaudessa ja pestään kerran kuussa.
Vuoden ikäisen turkki on nyt hankalassa vaiheessa eli takkuja tulee ja risut kantautuu sisään. joskus harjataan jokapäivä, joskus kerran viikossa, riippuen siitä miten turkki takkuuntuu, kolmen - neljän viikon välein pestään.
Turkin pesun tarpeen näkee, silloin pestään ku on tarve, likainen turkki takkuuntuu helposti ja on ikävän näköinen. Pesen myös hyvillä aineilla ne on kalliita mutta riittoisia, yhdelle koiralle riittää ainakin kolme vuotta. Pesuaineilla on eroa ja koirien turkeilla. Mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Kun aikanaan etsin noin kolme vuotta sitten koiralleni pesuaineita, ostin neljänlaisia. Yhdestä luovuin heti, mutta näitä kolmea olen käyttänyt yhä edelleen ( samat pullot) hintaa pulloa kohden tuli noin 130-195 mk ( huom markan aika):
Kotisilkki tarvii shampoon , hoitoaineen ja hyvät välineet, mutta näyttelyissä käyvä tarvii paljon enemmän. Jos sinulla on ongelmia silkkisi kanssa, ota yhteyttä kasvattajaan, hän kyllä auttaa.
Kasvattajalle on noloa jos et osaa hoitaa silkkiäsi oikein. Jos koirasi kasvattaja asuu kaukana, soita hänelle ja kysy tietäskö hän kuka muu vois auttaa.
Terv. Nitusan mamma

(huom nitusan nimimerkillä lähetti viestin mamma, joka ei ole rekisteröitynyt innocent.gif )
Rochas
Aivan ihana rotu, luulen kuitenkin, että itselläni ei noin työlään turkin hoitamiseen riittäisi voimia. innocent.gif Mutta on ne kyllä hyvin hoidettuina aivan upean näköisiä, aina näyttelyissä jään kehän reunaan silkkejä katselemaan... Ihania, on sellaisia showkiria. Jos kerrankin saisi esittää...

Muakin kyllä kovasti kiinnostaa, miten koiran voi 'opettaa piloille'? huh.gif wink.gif
aino90
Meilläkin on yksi silkkiterrieri poika, ja ensimmäisenä koirana todella hyvä...ehkä vähän joskus saattaa räksyttää terrierimäiseen tapaan joillekkin mutta muuten tulee hyvin toimeen ja ihmisten kanssa meidän poju ystävystyy kerrasta..no,turkkihan on tietysti työlään näköinen ainakin, mutta itse en sitä niin työläänä pidä kun koirakin tykkää harjauksesta laugh.gif mutta muuten silkkiterrierihän on todella SEURA koira tulee mukaan kaikkialle ja joskus luulee olevansa ihminen biggrin.gif iloinen luonne ja aivan villiintyy jos joku tulee kotiin..yleensä miellyttämisenhaluinen mutta välillä jääräpää,ei kaikilla aina ole hyvä päivä..tongue.gif
-Elias-
Meilläkin täällä kotona hääräilee silkki! wink.gif Rotu on tosi mukava ja erityisen energinen, seuraa perässä yleensä kuin häntä biggrin.gif Mun mielestä toi turkki ei oo kamalan vaikea hoitonen, jos tekee työt säännöllisesti. Meillä n. 1,5 vuotias silkki pestään 2-3 viikon välein, eikä se nyt niin takussa ole blink.gif laugh.gif Mutta kaikenkaikkiaan ihana ja ihanan luonteinen rotu.
lhasa apso
mullakin on täällä 3.v kohta 4.v silkkiterrieri nimeltään silkki.
silkkiterrierit ovat aivan ihania wub.gif
pesen silkin turkin 1 viikossa laugh.gif
silkin turkki ei ole vaikea hoitoinen mun mielestä smile.gif
meidänkin pikkusilkki-neiti seuraa muo ku hai laivaa... biggrin.gif
Daraaa
Täällä pörrää kanssa silkki neiti Manta.
Musta toi turkki on just helppohoitonen biggrin.gif Mantaa jos ei
pese vaikka kolmeen viikkoon, ei siinä ole yhtään takkuja.
Niin ja mantsu on 2 vuotias, viral. nimi Bombix Moren Dies Natalis..
Luonteeltaan se on TERRIERI. Muuta en voi sanoa biggrin.gif
Maisku
Minullakin silkki smile.gif
Se hieman riippuu silkistä ja turkin laadusta. Eniten tietoa saat kyllä kasvattajilta smile.gif
tiffany*
Juu, minullakin on tällä hetkellä kaksi silkkiä!
meillä pestään silkit n. 1viikon välein... wink.gif ne on kyllä semmonen tehokaksikko tän koiralauman seassa että välillä meinaan mennä vähän liiankin lujaa teehee.gif laugh.gif
unski
Silkit on kyllä aivan ihana rotu !! wub.gif en kyllä kadu valintaa ! Itselläni on kotona 3 silkkiä : Teemu 2wee (Bombix Moren Ex Bona Fide), Tero 6kk (Finnmade to Bohemia) ja Iita 5wee (Stonebeach steppin'mama) narttumme on hieman varuillaan muiden ihmisten suhteen, mutta urokset menevät kyllä mielellään rapsutettaviksi biggrin.gif Iitalla turkki on hirveän hankala kun se ei ole oikea silkin turkki vaan sellaista puuvillaa (ei kumminkaan villaturkkinen) niin sitä pitää harjata joka päivä blink.gif Teemulla ja Terolla turkit ovat hyvin helppoja kun ne ovat oikean laatuisia; harjaus ainoastaan silloin kun pesen ne eli 2 viikon välein wink.gif narttuni on aika laiska ja oikee sohvaperuna, mutta urokset hyppii ja pomppii senki eestä !! ohmy.gif mutta en kyllä luopuisi rodusta ikinä laugh.gif
Masukka
Tiedän että on vanha ketju mutta vastaan nyt kummiskin.
Meillä on silkkiterrieri poika Masa (Bombix Moren Hailstorm, 20kk). Masa pestään kerran viikossa ja harjataan päivittäin välillä useammin. Masalla ei ole ikinä ollut takkuja tai välillä jotain pieniä. Masa seuraa minua joka paikkaan ja osaa paljon temppuja(25), mutta ei aina jaksais totella.
Masa rakastaa muita koiria varsinkin narttuja.

Edit: ei se ihan 35 temppua osaa.
Zarmzic
Meillä kotona kaksi partacollieta ja silkki. Silkin turkki on kyllä miljoona kertaa helpompi ja nopeampi pitää kunnossa kuin partacollien, vaikka lisää ne trimmauksetkin biggrin.gif ..mutta sehän onkin aina vähän mihin vertaa, et kuin työläältä se tuntuu..

Tämä nuori silkkiherra on ainakin meidän perheen - ja kaikki mein lähipiirissä - valloittanut täysin luonteellaan wub.gif
-Niko-
^Meilläkin on havannalaisia ja silkki (Bombix Moren Milbays Mocha). Kyllä havoilla on vaikeahoitoisempi turkki w00t.gif

Mistäs kennelistä silkkisi on Zarmzic?
Zarmzic
-Niko- : Curiosity High Fidelity tämä mein silkkiherra, tai siis lapsihan tuo vielä on biggrin.gif
Avispa
Aivan ihana rotu! wub.gif Niin luonteen ja ulkonäön kannalta. Eikä turkki kuulosta kovin vaivalloiselta, ainakaan jos afgaaniin vertaa jota olen hoidellut. biggrin.gif Afgaanilla kun määrä enemmän karvaa.
riiT
^Eipä niin biggrin.gif Mä saan kesällä silkkipennun wub.gif
-Niko-
^Mistäs silkkipentu on tulossa? Jos saa kysyä.
Avispa
LAINAUS(-riika- @ 20.4. 2007, 20:49) *
^Eipä niin biggrin.gif Mä saan kesällä silkkipennun wub.gif

Onnea vielä Riikka tätäkin kautta sulle! Aww. Mä en jaksa odottaa että saat sen silkin ja nään sen. biggrin.gif
Ootko jo miettiny kutsumanimee pennulle? Onks se tuleva uros vai narttu? smile.gif
riiT
LAINAUS(-Niko- @ 20.4. 2007, 23:00) *
^Mistäs silkkipentu on tulossa? Jos saa kysyä.

Saapi kysellä. Se pentu on Saanan kasvattama, mut Bombix Moren kennelist.

LAINAUS(Avispa @ 21.4. 2007, 14:16) *
Onnea vielä Riikka tätäkin kautta sulle! Aww. Mä en jaksa odottaa että saat sen silkin ja nään sen. biggrin.gif
Ootko jo miettiny kutsumanimee pennulle? Onks se tuleva uros vai narttu? smile.gif

Kiitti, ei jaksais oottaa. wub.gif Se kutsumanimi riippuu vähän pennun virallisesta nimestä.. biggrin.gif Kattoo nyt vähän, et minkälaisii pentui sielt tulee. Eli en tiiä viel et oisko narttu vai uros, mut kallistun ehk enemmän nartun puolelle. (;
Sanne-
LAINAUS(-riika- @ 21.4. 2007, 15:03) *
Kiitti, ei jaksais oottaa. wub.gif Se kutsumanimi riippuu vähän pennun virallisesta nimestä.. biggrin.gif Kattoo nyt vähän, et minkälaisii pentui sielt tulee. Eli en tiiä viel et oisko narttu vai uros, mut kallistun ehk enemmän nartun puolelle. (;

Ota se Bombixmoren Hide and Seek se o ihana<3
--------------

Meillä kotona Silkkiterrieri narttu Liinu eli Puoskarin Silkkilanka. Liinun seurana on 2 Staffordshirenbullterrieriä Elma ja Plättä.
Ja ensiviikolla pitäis tulla uus silkki narttu smile.gif Mut en oo vielä varma sen näkee ensviikolla (;

Liinuku on semmonen kotikoira eikä mikään nly koira niin sen pesen aika harvoin. 1-2 kertaa Kk,ssa. Ja sentakia niin harvoin, koska Liinu on koirapuistokoira ja riehuu metsissä ym.. ni sen turkkia ei oo mitään järkee pestä joka vk tms. smile.gif

Toi uus silkki mikä meille tulee niin se toivottavasti on nätti ja siitä sais näyttelykoiran. (:
Avispa
LAINAUS(Sanne- @ 22.4. 2007, 14:58) *
Ota se Bombixmoren Hide and Seek se o ihana<3
--------------

Meillä kotona Silkkiterrieri narttu Liinu eli Puoskarin Silkkilanka. Liinun seurana on 2 Staffordshirenbullterrieriä Elma ja Plättä.
Ja ensiviikolla pitäis tulla uus silkki narttu smile.gif Mut en oo vielä varma sen näkee ensviikolla (;

Liinuku on semmonen kotikoira eikä mikään nly koira niin sen pesen aika harvoin. 1-2 kertaa Kk,ssa. Ja sentakia niin harvoin, koska Liinu on koirapuistokoira ja riehuu metsissä ym.. ni sen turkkia ei oo mitään järkee pestä joka vk tms. smile.gif

Toi uus silkki mikä meille tulee niin se toivottavasti on nätti ja siitä sais näyttelykoiran. (:

Mikäs silkki teille ehkä tulossa? smile.gif
Sanne-
LAINAUS(Avispa @ 22.4. 2007, 16:55) *
Mikäs silkki teille ehkä tulossa? smile.gif

Chic Choix kennelistä silkkilapsonen. Mut multa turha kysyy siitä yhtään mitää ku en tiedä siitä mitää : D
Daraaa
Meillä edelleen noi kolme vieläkin smile.gif Manta synnyttää ens viikolla tosiaan ja toivotaan et tulee hyviä ja paljon vauvoja biggrin.gif Riikalle tosiaan yks pentu menossa smile.gif Nimetkin on valmiina vauvoille, ja Riikalle vaihtoehtoja kerroinkin jo. Minä sen nimen loppujen lopuks päätän mut kyl mä ostajan mielipiteitäkin pyrin ottaa huomioon smile.gif
lhasa apso
LAINAUS(Daraaa @ 2.5. 2007, 19:07) *
Meillä edelleen noi kolme vieläkin smile.gif Manta synnyttää ens viikolla tosiaan ja toivotaan et tulee hyviä ja paljon vauvoja biggrin.gif Riikalle tosiaan yks pentu menossa smile.gif Nimetkin on valmiina vauvoille, ja Riikalle vaihtoehtoja kerroinkin jo. Minä sen nimen loppujen lopuks päätän mut kyl mä ostajan mielipiteitäkin pyrin ottaa huomioon smile.gif

Onnea,toivottavasti tulee paljon pentuja ja että saatte valittuu riikalle sopivimman pennun thumbup.gif

tääläkin asuu vielä yksi silkki. Haluaa silkkipentu wub.gif
täysin oon rotuu lumoutunu.
Daraaa
Käykääs meidän kotisivuilla katsomassa pentujen kuvia ! smile.gif

http://www.freewebs.com/otakiinnijossaat
riiT
Ihania! wub.gif
Avispa
Oi vitsi wub.gif ihan sairaan sööttejä pentu tapauksia! wub.gif wub.gif happy.gif
Masukka
Tosi söpöi pentuja, onnea niistä.
lhasa apso
aivan ihania silkkipentuja!
toivon mukaan tännekkin tepsuttelee silkkipentu vielä tänä vuonna happy.gif
Fati
Meillä asustelee Curiosity Royal Luxury "Zili"
om. T.Koskinen & kasvattajat
Ikää nassikalle on kertynyt about 4kk, ollaan vallan rakastuneita tähän pieneen suuren mieheen wub.gif
Tarkoitus olis alkaa harrastelemaan näyttelyitä ja omaksi iloksi hieman agilitya.
Nyt ollaan käyty pari kertaa mätsäreissä treenailemaas kehäkäytöstä kun on rokotukset ns. purkissa. Ekassa mätsärissä oltiin sinisten pentujen 2 ja toisessa punainen-nauha ei sijoitusta cool.gif Ihanaa päästä taas pentukehiä kiertämään niiden tunnelma on jotain niin ihanaa happy.gif

© T.Koskinen

Sanne-
LAINAUS(Fati @ 12.6. 2007, 13:52) *
Meillä asustelee Curiosity Royal Luxury "Zili"
om. T.Koskinen & kasvattajat
Ikää nassikalle on kertynyt about 4kk, ollaan vallan rakastuneita tähän pieneen suuren mieheen wub.gif
Tarkoitus olis alkaa harrastelemaan näyttelyitä ja omaksi iloksi hieman agilitya.
Nyt ollaan käyty pari kertaa mätsäreissä treenailemaas kehäkäytöstä kun on rokotukset ns. purkissa. Ekassa mätsärissä oltiin sinisten pentujen 2 ja toisessa punainen-nauha ei sijoitusta cool.gif Ihanaa päästä taas pentukehiä kiertämään niiden tunnelma on jotain niin ihanaa happy.gif

© T.Koskinen

Heissan smile.gif

Kivaku tekin löysitte tänne (: Kohta aletaan YHDESH kisaamaan puppy luokis wink.gif Zilin siskopuoli ja Perlan serkku (:
Fati
LAINAUS(Sanne- @ 13.6. 2007, 14:00) *
Heissan smile.gif

Kivaku tekin löysitte tänne (: Kohta aletaan YHDESH kisaamaan puppy luokis ;) Zilin siskopuoli ja Perlan serkku (:

Mä niin odotan, että näen sinun pikkuiset silkkisi ne ovat varmasti upeita tapauksia thumbup.gif
Nuo pentukehät on jotain niin ihanaa, tunnelmaltaan, joten kivaa päästä taas niitä kiertämään, musta on ihanaa kun on kehissä omien lisäksi muitakin koiria joiden menstyksestä on todella ylpeä ja onnellinen. Pentukehissä nähdään! happy.gif
Roxy
wub.gif Ihania wub.gif
neppa
Kertokaapas minulle silkkiterrierin erikoispiirteistä. Miten esimerkiksi teidänmielestännä silkkiterrierin ja Westien luonteet eroaa toisistaan?
wenakko
Kertokaas että kuinka suuritöinen silkin turkki on? Miten usein silkki pitää keskimäärin pestä? Onko trimmaaminen kuinka vaativaa? smile.gif
rosdiwa
Hei! Meillä tosin vasta ensimmäinen silkki menossa, pian 2vuotias neiti jolle vauvaprojekti meilläkin suunnitteilla. Itse pidän silkin turkkia helppohoitoisena, meillä pestään ja samalla turkki kammataan ja takut selvitellään kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa ja lopuksi vielä föönataan kuivaksi, nykyään kun turkin laatu on muuttunut pehmeästä pentuturkista aikuiseen niin nykyään riittää tuo 2vkoa kin helposti. Muuten meillä ei turkkiin kosketa, ainoastaan pesunyhteydessä märkä turkki harjataan. Kurakeleillä saa jokainen valita, joko on pukupäällä ja turkkitakussa tai ilman ja kuraisena jolloin pitää turkki pestä ja föönata kuivaksi. Itse ennemmin pesen kuraista koiraa kuin availen takkuja joten meillä ei juuri takkeja löydy. Metsälenkeille tosin puku laitetaan päälle, muuten mukana on risut ja männynkävyt. Perustrimmi on helppo oppia tekemään itse, mutta sitten jos halutaan korostaa tai peittää huonoja tai hyviä piirteitä niiden oppiminen on tietysti enemmän aikaa vievää että oma silmä kehittyy, itselläkin vielä se vähän hakusessa... Silkeistä saa itselleen harrastuskaverin lajiin kuin lajiin, se on seurallinen ja rakastaa ihmisen kanssa puuhaamista, ainakin tämä omamme, itse pidän silkkiä terrieriksi melko pehmeänä joskin kovempiakin yksilöitä löytyy... Jästipäisyyttäkin joskus havaittavissa. Ulkomuodoltaan kauniit silkit ovat suomessa maailman huipputasoa, ja uusikin harrastaja voi saada käsiinsä helmen ja näyttelytähden, kasvattajissa on silkeissä eroja ja eripuraa kasvattajien välillä, juttelemalla erikasvattajien kanssa löydät sen jonka kanssa jutut menee yksiin.
Lauha
Turkki ei ole vaivalloinen kun siihen hoitamiseen tottuu. Siihen kyllä pitää uhrata aikaa ja trimmaus sun muu täytyy hoitaa. Kasvattajalta tai silkkiterrierit ry:n sivuilta löytyy tosi paljon tietoa cool.gif Itsellä kaksi itsellä ja siskolla kaksi.
Mariza
Löytyykös täältä Bombix Moren Magic Trick "Papu"n sukulaisia? M pentue tosiaan on. Oma koira ei ole, se on mun hoitokoira/treenikoira.. Eli lenkitän, koulutan, treenaan, kisaan. =) On kyllä ihmeen rauhallinen touhuaja, kunnes tulee koiria vastaan sleepy.gif
Daraaa
Täältä löytyy se Papun kasvattaja ja sisko Hippu wink.gif riiT nimimerkin takaa löytyy siskon nimeltä Safia omistaja.

Ne jotka ihmettelee miksi sanon itseäni näiden pentujen kasvattajaksi, niin lainasin kennelnimeä toiselta henkilöltä kun meidän oma ei silloin vielä ollut tullut smile.gif
Masukka
Hei kaikki!
Sain ajatuksen tuolla yorkkipalstan puolella jossa puhutaan yorkkitapaamisista, olis kiva jos silkitkin vois nähdä muutenkin kuin näyttelyissä. smile.gif Masa on ainakin kovin kiinnostunut rotukavereistaan ja olis oikein mukava jos pääsis joskus oikein kunnolla leikkimään silkkien kanssa. smile.gif Asutaan Masan kanssa Tampereella ja lähistöllä on tämä Tesoman koirapuisto jossa on isoille ja pienille aitaukset erikseen, siellä vois ainakin silkit leikkiä kunnolla, usein kun tämä pienten puoli on vapaana smile.gif
Olisko kukaan kiinnostunut ajatuksesta?

T: Mia ja silkkiterrieri Masa
Jos jotain kysyttävää minulta niin mailatkaa vaan osoitteeseen mia.hailstorm@gmail.com
Henna-
Meille harkitaan silkkiä.
Lähteekö silkistä karvaa (mulla on sellanen käsitys että ei lähtis paljon yhtään karvaa)?
Mitä ootte maksanu silkistänne?
Onko ihan järjetöntä ottaa silkki taloon, jossa on jo ennestään 5-vuotias marsu?

Lauha
Silkistä ei lähde sen enempää karvaa, kuin ihmisellä hiuksia. Tietystihän harjatessa karvoja irtoaa/katkeaa jonkin verran. Ja on myös poikkeuksia, joilla lähtee hieman enemmän karvaa. Mutta silkkiterrierillä ei ole pohjavillaa, joten ei myöskään karvanlähtöaikoja. Muistakaa silkkiä harkitessanne, että turkkiin täytyy panostaa, jotta se pysyy kauniina. happy.gif
Silkkiterrieri on mtä ihanin pikku turrieri. wub.gif

Marsu ei ole silkkiterrierille ongelma jos ne eivät ole tekemisissä. Silkkiterrieri on jalostettu rottien ja pikkujyrsijöiden metsästykseen johon sitä ei tosiaan enään käytetä, mutta vietti on voimakas. Itselläni kotona hamsteri, mutta tietenkään en sitä pidä samassa huoneessa irti, missä koirat ovat. Häkki ei mielestäni saa olla koiran ulottuvilla, jotta vahingoilta vältyttäisiin.

dogrun.gif Silkkisen kaunista kesää kaikille! happy.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.